Урок із всесвітньої історії на тему "Культура другої половини XVII – XVIII століть"

Про матеріал
Урок із всесвітньої історії для 8 класу на тему "Культура другої половини XVII – XVIII століть". Розробка містить конспект уроку та презентацію.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема: Культура другої половини XVIIXVIII століть

Цели:

  1. Ознайомити учнів з особливостями розвитку європейської культури другої половини XVII – XVIII ст.;
  2. визначити, які чинники впливали на її розвиток, визначали тематику;
  3. сприяти розвитку комунікативної компетенції, історичного мислення, вмінню встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;
  4. виховувати шанобливе ставлення до історико-культурної спадщини

Понятійний апарат уроку: культура, класицизм, бароко

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань: робота з історичним документом

Прослухайте уривок історичного документу. Дайте відповідь на запитання.

З листа імператора Фрідріха II Вольтеру:

 «Мій друже Вольтере! Я вирішив, що після смерті батька я маю повністю присвятити себе Вітчизні… Я заснував  нашу нову академію… Я заснував нову колегію торговлі та  мануфактури, запрошую художників и скульпторів.»

 

1) Чому Фрідріха II іноді називають «філософом на троні»?

2)  Чи згодні ви з такою характеристикою імператора?

2. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми розглянемо, особливості культури другої половини XVII - XVIII століть. Запишіть в зошит тему нашого уроку:

Культура другої половини XVII - XVIII століть

  1. Робота над формуванням понять «культура», «бароко», «класицизм»

Що таке культура?

Культура - сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених людством протягом його історії.

Які складові культури? (Живопис, література, театр, архітектура і т.п.)

В Європі XVII століття утвердилися два нових стилю - бароко і класицизм.

Розглянемо, в чому відмінність цих двох стилів в мистецтві.

 

Барокко

Классицизм

Описание: Файл:Santa Maria degli Scalzi (Venice).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Церковь  Скальцы в Венеции

(босых кармелитов),

 арх. Бальдассаре Лонгена,17 ст.

 

Описание: Файл:La Madeleine Paris.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Церковь  La Madeleine в  Париже

 

Скажіть, в чому відмінність в побудові цих двох церков?

Заповніть порівняльну таблицю. (Робота виконується під керівництвом вчителя)

Барокко

Классицизм

Просторовий розмах

простота

пишність

строгість

плинність складних, зазвичай криволінійних форм

чіткість об'ємної форми

 

 

симетрично-осьові композиції

достаток скульптури на фасадах і в інтер'єрах

стриманість декоративного оздоблення

 

Запишіть визначення цих стилів мистецтва в зошит.

Класицизм (зразковий) - художній стиль і естетичний напрям в європейському мистецтві XVII-XIX ст.

Бароко (вигадливий, дивний, схильний до надмірностей, перлина неправильної форми) - характеристика європейської культури XVII-XVIII століть, центром якої була Італія.

  1. Робота з підручником (по групам)

Роздивимося більш детально, як проявлялися ці стилі в архітектурі та інших видах мистецтва.

Самостійно прочитайте розділ підручника. Запишіть ключові слова в зошит. Їх ви можете використовцвати під час своїх цсних відповідей.

1 ряд – с. 201- 203 – Архітекттура

2 ряд с. 203-204 -   Музика

3 ряд – с. 199- 201 – Живопис

  1. Перевірка виконання завдання

Повідомлення учнів по матеріалам підручника

  1. Доповнення учителя

Картина «Повернення блудного сина» - найбільше полотно Рембрандта на релігійну тему.

На невеликому майданчику перед будинком зібралися кілька людей. У лівій частині картини зображений спиною до глядача уклінний блудний син. Його обличчя не видно. Батько ніжно торкається плечей сина, обнімаючи його. Голена, ніби у каторжника, голова блудного сина і його пошарпани одяг свідчать про падіння. Комір зберігає натяк на колишню розкіш. Туфлі зношені, причому зворушлива деталь - одна впала, коли син ставав на коліна.

В глибині вгадується ганок і за ним батьківський будинок.

Крім батька і сина на картині зображені ще 4 персонажі. Це темні силуети, які насилу помітні на темному тлі, але хто вони такі - залишається загадкою. Деякі називали їх «братами і сестрами» головного героя. Характерно, що Рембрандт уникає конфлікту: в притчі йдеться про ревнощі слухняного сина, а гармонія картини нічим не порушена.

Велика кількість деталей, ретельність зображення кожної з них - характерні риси бароко.

  1. Самостійна робота в зошиті

Уважно прочитайте статтю підручника с. 204-205. Запишіть парами автора і його твори, згадані в статті.

П'єр Корнель «Сад», «Горацій»

Жан Расин – «Федра»

Мольєр «Тартюф», «Дон Жуан», «Скупий», «Міщанин у дворянстві», «удаваний хворий»

Бомарше «Сивільський цирюльник», «Божевільний день, або Одруження Фігаро»

Лафонтен – байки.

Даніель Дефо «Життя і дивовижні пригоди Робінзона Крузо»

Джонатан Свіфт «Мандри Гуллівера»

Гете «Фауст»

Шиллер – вірші, п'єси.

  1. Доповнення учителя

Байка Виноградник і олень Лафонтена

В один нещасний день
Олень,
Завдяки густому винограду,
Знайшов собі спасіння й огорожу:
Він за листям
Його густим
Невидимий був мисливському погляду!
Небезпека минула... І ось,
Моя худоба
Давай, без всякого збентеження,
Гризти кору та листя огорожі.
Підняла вона шум такий,
Що всі мисливці натовпом
Назад повернулися і Оленя
Вбили із рушниці без жалю.

«І заслужено! —
Сказав вмираючи безумець. —
Я образив дім, що мене врятував,
Забувши про його послугу

Не забувай
І віддавай
Тому пошану,
В кого ти знайшов захист і порятунок!

Визначте головну думку байки.

  1. Рефлексія

Що таке бароко? Класицизм?

Які їх ознаки?

  1. Домашнє завдання: підготовка до контрольної роботи: повторіть матеріал параграфів 23, 22, 21, 20
Перегляд файлу

Описание: Rembrandt Harmensz. van Rijn - The Return of the Prodigal Son.jpg 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок з всесвітньої історії

Номер слайду 2

«Мій друже Вольтере! Я вирішив, що після смерті батька я маю повністю присвятити себе Вітчизні… Я заснував нашу нову академію… Я заснував нову колегію торговлі та мануфактури, запрошую художників и скульпторів». З листа Фрідріха II Вольтеру

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Бароко Класицизм Церква Скальці в Венеції (босих кармелітів), арх. Бальдассаре Лонгена, 17 ст. Церковь La Madeleine в Парижі

Номер слайду 5

Бароко Класицизм просторовий розмах простота пишність строгість плинність складних, зазвичай криволінійних форм чіткість об'ємної форми симетрично-осьові композиції достаток скульптури на фасадах і в інтер'єрах стриманість декоративного оздоблення

Номер слайду 6

Класицизм (зразковий) - художній стиль і естетичний напрям в європейському мистецтві XVII-XIX ст. Ж. Л. Давид. Сабинянки, останавливающие сражение между римлянами и сабинянами

Номер слайду 7

Бароко (вигадливий, дивний, схильний до надмірностей, перлина неправильної форми) - характеристика європейської культури XVII-XVIII століть, центром якої була Італія. Филипп де Шампень. Благая весть

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Контрольна робота!!!

zip
Додано
19 березня 2019
Переглядів
1730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку