Урок з образотворчого мистецтва 2 клас
з використанням STEM - технології
Підготувала і провела:
вчитель початкових класів
Перезва Т.О.
Тема: Калина - символ українського народу. Малювання гілочки калини.
Мета: формувати уміння передавати прості силуетні форми
об’єктів природи; розвивати уміння користуватися комп’ютерною
програмою Tux Paint, увагу, пам'ять, спостережливість; ознайомити з
методом пальцевого малювання; виховувати любов до природи
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів дзвінок
Починаємо урок.
- Щоб налаштуватися на гарну роботу, давайте станемо в коло і візьмемося за руки. Що ви відчуваєте? Це тепло своєї душі ми передаємо один одному. Тепер посміхніться і побажайте один одному успіху.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Перегляд відеофільму про осінь.
- Про яку пору року ви подивилися?
- Які кольори має осінь?
- До нашого класу теж завітала осінь і принесла свої останні плоди. Що це за плоди ви дізнаєтеся, коли скуштуєте.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо малювати калину за допомогою комп’ютерної програми Tux Paint . Дізнаємося про нові методи малювання.
ІV. Актуалізація опорних знань
1. Вступна бесіда.
- Якого кольору калина?
- Які ще плоди червоного кольору ви знаєте?
- Що символізує червоний колір?
- Де використовують калину?
- Що ви знаєте про калину?
2. Доповідь учнів групи «Журналісти»
- Розповідь легенди про калину.
Жили собі мати і донька. Була донька дуже гарна і вміла людей лікувати. Одного разу Калинка у степу зілля збирала, там побачив її пан і хотів собі за жінку взяти. Втікала Калинка скільки сили мала, аж ось попереду річка, а далі вже і бігти нікуди. Вилізла Калинка на вербу, стрибнула у воду і втопилася. Кожного дня приходила на берег стара Килина - тужила за дочкою. Вросли у берег ноги старенької міцним корінням, руки стали вітами гнучкими, а серце перетворилося на калинові ягідки, що щедро дарує калина людям і пташкам, по сей день людей лікує.
- Слухання віршів про калину.
Я – калинонька, калина
Найвродливіша дівчина,
І намисто, і вбрання є.
Чи не гарна краля я?
І хороша, і красива,
Добра, щира, незрадлива.
Тече вода з-під явора,
Яром на долину.
Пишається над водою
Червона калина.
Пишається калинонька,
Явір молодіє,
А кругом їх верболози
Й лози зеленіють.
(Т.Шевченка “Тече вода з-під явора”)
3. Доповідь учнів групи «Дослідники»
- Використання калини.
4. Продовження бесіди.
- Калина – це найулюбленіша рослина нашого народу. З калиною пов’язано багато обрядів, звичаїв. Калина – це рослинний оберіг України. Вона неодноразово надихала українських художників відтворювати її красу.
(перегляд картин відомих художників, учні розповідають про картину)
- Послухайте, як у піснях оспівана калина.
(слухання пісень про калину)
- Які пісні про калину ви знаєте.
(учні співають пісні про калину)
VІ. Робота над виконанням композиції
- Сьогодні на уроці ми малюватимемо калину. Ескіз калини ми намалюємо за допомогою комп’ютерної програми Tux Paint .
фізхвилинка
VІІ. Практична робота учнів
- Малювати можна не тільки пензликом. Ознайомимося з методом пальцевого малювання. Ми намалюємо кетяг калини пальчиками. Для цього покладемо перед собою папір. Візьмемо в руки простий олівець. Спочатку намалюємо гілочку і наведемо зеленою фарбою. Потім опускаємо вказівний палець правої руки в раніше розведену з водою червону фарбу. І робимо відбиток на папері, поки не зробимо весь кетяг.
(звучить мелодія)
VІІІ. Перегляд робіт учнів
ІX. Підсумок уроку
- Гра «Незакінчене речення»