Урок "Калина - символ українського народу. Малювання гілочки калини.

Про матеріал
урок з образотворчого мистецтва з використанням інтерактивних методів навчання, комп’ютерною програмою Tux Paint, ознайомлення з методом пальцевого малювання
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з образотворчого мистецтва 2 клас

з використанням STEM - технології

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела:

вчитель початкових класів

Перезва Т.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Калина - символ українського народу. Малювання гілочки калини.

Мета: формувати уміння передавати прості силуетні форми

          об’єктів природи; розвивати  уміння користуватися  комп’ютерною 

          програмою Tux Paint, увагу, пам'ять, спостережливість;  ознайомити з

          методом пальцевого малювання; виховувати  любов до  природи

Хід уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів дзвінок

Починаємо урок.

- Щоб налаштуватися на гарну роботу, давайте станемо в коло і візьмемося за руки. Що ви відчуваєте? Це тепло своєї душі ми передаємо один одному. Тепер посміхніться і побажайте один одному успіху.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Перегляд відеофільму про осінь.

- Про яку пору року ви подивилися?

- Які кольори має осінь?

- До нашого класу теж завітала осінь і принесла свої останні плоди. Що це за плоди ви дізнаєтеся, коли скуштуєте.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо малювати калину за допомогою комп’ютерної програми  Tux Paint . Дізнаємося про нові методи малювання.

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Вступна бесіда.

- Якого кольору калина?

- Які ще плоди червоного кольору ви знаєте?

- Що символізує червоний колір?

- Де використовують  калину?

- Що ви знаєте про калину?

  2. Доповідь учнів групи «Журналісти»

- Розповідь  легенди про калину.

   Жили собі мати і донька. Була донька дуже гарна і вміла людей лікувати. Одного разу Калинка у степу зілля збирала, там побачив її пан і хотів собі за жінку взяти. Втікала Калинка скільки сили мала, аж ось попереду річка, а далі вже і бігти нікуди. Вилізла Калинка на вербу, стрибнула у воду і втопилася. Кожного дня приходила на берег стара Килина - тужила за дочкою. Вросли у берег ноги старенької міцним корінням, руки стали вітами гнучкими, а серце перетворилося на калинові ягідки, що щедро дарує калина людям і пташкам, по сей день людей лікує.

 

 

   - Слухання віршів про калину.

     Я – калинонька, калина
     Найвродливіша дівчина,
     І намисто, і вбрання є.
     Чи не гарна краля я?
     І хороша, і красива,
    Добра, щира, незрадлива.

                                              Тече вода з-під явора,
                                              Яром на долину. 
                                              Пишається над водою 
                                              Червона калина. 
                                              Пишається калинонька, 
                                              Явір молодіє, 
                                             А кругом їх верболози 
                                             Й лози зеленіють.  

(Т.Шевченка “Тече вода з-під явора”)

 3. Доповідь учнів групи «Дослідники»

- Використання калини.

  • Оберіг
  • Природний барвник
  • Виготовлення музичних інструментів, колисок для немовлят
  • В косметології, в медицині
  • В харчовій промисловості
  • В одязі, в прикрасах

  4. Продовження бесіди.

- Калина – це найулюбленіша рослина нашого народу. З калиною пов’язано багато обрядів, звичаїв. Калина – це рослинний оберіг України. Вона неодноразово надихала українських художників відтворювати її красу.

(перегляд картин відомих художників, учні розповідають про картину)

- Послухайте, як у піснях оспівана калина.

(слухання пісень про калину)

- Які пісні про калину ви знаєте.

(учні співають пісні   про калину)

VІ. Робота над виконанням  композиції

- Сьогодні на уроці ми малюватимемо калину. Ескіз калини ми намалюємо за допомогою комп’ютерної програми Tux Paint .

 

фізхвилинка

 

VІІ. Практична робота учнів

- Малювати можна не тільки пензликом. Ознайомимося з методом пальцевого малювання. Ми намалюємо кетяг калини пальчиками. Для цього покладемо перед собою папір. Візьмемо в руки простий олівець. Спочатку намалюємо гілочку і наведемо зеленою фарбою. Потім опускаємо вказівний палець правої руки в раніше розведену з водою червону фарбу. І робимо відбиток на папері, поки не зробимо весь кетяг. 

(звучить мелодія)

VІІІ. Перегляд робіт учнів

ІX. Підсумок уроку

- Гра «Незакінчене речення»

  • Сьогодні на уроці мені сподобалося…
  • На уроці мені було цікаво…
  • Я вчився…
  • Я дізнався…
  • Мене вразило…
  • Хочу більше дізнатися…

 

 

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку