Урок образотворчого мистецтва

Про матеріал
Рівномірне заповнення зображальної поверхні. Малювання композиції «Осінній дощ».
Перегляд файлу

Клас: 2.

Предмет: Образотворче мистецтво.

Тема: Рівномірне заповнення зображальної поверхні. Малювання композиції «Осінній дощ».

Мета: Закріплювати знання про явища природи, вчити створювати композиції на тему природи, розвивати уяву, фантазію, спостережливість, вміння бачити красу природи, виховувати бережне ставлення до природи.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 Вступна бесіда вчителя з елементами розповіді.

— За широкими морями, за темними лісами, за горами скелястими, у далекому краї жив собі маленький хлопчик і всіх запитував: «Чому, ну чому люди почали малювати?». Ніхто не зміг відповісти хлопчині, і по-дався він у далеку подорож. Може, ще й до сьогодні блукає світом.

— Подумайте, а як би ви відповіли на його запитання?

— Людина почала малювати тому, що побачила красу блакитного неба, мерехтіння зірок, захід сонця перед вітряним днем, журавлиний ключ у блакитному небі, ніжну стеблину й тендітний дзвіночок конвалії — побачила і захотіла розповісти іншим про свої мрії, думки, почуття, про своє ставлення до побаченого.

II. Актуалізація опорних знань.

Відгадування загадки.

Голі поля,

Мокне земля,

Дощ поливає,

Коли це буває?             (Восени)

ІІІ. Робота над матеріалом уроку.

1 . Повідомлення теми й мети уроку.

- Діти, ви знаєте, що є дві осені. Одна осінь – радісна, пишно вбрана. Друга – непомітна, сіра, похмура, з тихим плачем дощу. Сьогодні на уроці ми намалюємо сумну осінь з краплями дощу.

2. Слухання віршів.

Осінь... Осінь... Лист жовтіє.

З неба часом дощик сіє.

Червонясте, золотисте

Опадає з кленів листя.

Пожовтів зелений сад,

Вже почався листопад.

Дощик часто накрапає,

Нас гуляти не пускає.

Як на небі сонечко —

Можна йти гуляти.

І стрибати й бігати,

У піжмурки грати.

А як небо хмуриться,

Дощик накрапає,

Парасолька всіх малят

Від дощу сховає.

- Осінь часто плаче дощами. А чи відрізняється осінній дощ від весняного?

- Підберіть слова, якими можна охарактеризувати осінній дощ.

3. Сприймання творів мистецтва.

На дошці розміщені репродукції картин художників (4 пори року). 

- Виберіть малюнки, на яких зображено сьогочасну пору року.

- Які зміни в природі ви бачили останніми днями?

Робота за картиною М.Пимоненка «Перед грозою»

- Які кольори переважають на картині?

- Який настрій викликає у вас картина?

4. Слухання музики П.Чайковського «Пори року».

5. Перегляд демонстраційного матеріалу.

6. Поетапне виконання композиції вчителем.

- Спочатку малюємо пронизуючу синь неба з білими кучерявими, як ягнята, хмаринками. А хіба можна уявити небо без сяючого сонця? Ось воно виглянуло із-за хмари й розфарбувало небо в золоті відтінки.

Та незабаром з'явилась темна, зловісна хмара. За нею друга, третя.

Тільки не будемо малювати хмару однією чорною фарбою, а будемо змішувати її з іншими кольорами.

Ось хмари, як хижаки, спішать до сонечка, хочуть проковтнути його. Пронизуюча, як стріла, блискавка перекреслила колючою лінією простір неба. Це зіткнулись грозові хмари. Голосний гуркіт грому порушує спокій небес, а слідом за ним ллється на землю холодний пронизливий дощ.

7. Практична діяльність учнів.

Починайте малювати олівцем. Ледь помітними лініями визначте основні елементи композиції. Засобами кольору передайте стан природи.

IV. Підсумок уроку.

- Чого навчились на уроці?.

- Що найбільше сподобалося на уроці?

- Що було важко зробити?

- Перегляд та оцінювання малюнків.

Демонстрація дитячих робіт.

docx
Додано
25 лютого 2019
Переглядів
3813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку