Урок Карпатські гори

Про матеріал
урок-подорж Карпатами , розглядаємо розташування , клімат, рослинний та тваринний світ
Перегляд файлу

Урок природознавства в 4 класі

Гори. Карпатські гори

Мета:формувати уявлення про закономірні змини природних умов, рослинного ітваринного світу від підніжжя до вершин гір, їх причини; формувати вміння розпізнавати і називати кілька видів рослин і тварин; формувати вміння _використовувати зв’язки в природі, узагальнювати і робити висновки; виховувати потребу пізнавати природу з метою збереження і раціонального використовування.

Тип уроку: нестандартний урок-подорож.

Матеріали та обладнання : інтерактивний урок «Гори. Карпатські гори», малюнки тварин та рослин Карпатських гір, аудіозапис пташиних голосів

Хид уроку

Орг. Класу

Перевірка домашнього завдання.

 

Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми імети уроку. `

Прочитайте частину вірша і подумайте , про яку природну зону буде йти мова на уроці (проекція на екран)

Долини та гори,

Хребтів перекати,

Джерел кришталева сльоза...

--Відповіді дітей. (відкриваю другу частину вірша)

Карпати, Карпати,

Зелені Карпати--

Гуцульського краю довічна краса. (Д.Луценко)

Хвилинка релаксації.

--Сьогодні ми будемо говорити про Українські Карпати. Покладіть,

будь ласка, свої голівки на парти, заплющьте очі й уявіть природу цих гір.           ( звучить аудио запис голосів пташок) А тепер опишіть пейзажі, які

постали у вашій уяві.

Оголошення теми і мети.

--Сьогодні ми здійснемо заочну подорож Карпатами. Під час мандрівки ми будемо робити такі експедиційні зупинки:

Зупинка №1. Гори як форми земної поверхні.

Зупинка     №2.  Географічне положення Карпат.

Зупинка     №3.  Кліматичні особливості Карпат.

Зупинка №4.   Рослинність Карпат.

Зупинка № 5. Тваринний світ Карпат.

Зупинка № 6. Природоохоронні території Карпат

 

Робота над темою уроку.

--Перша зупинка «Гори як форми земної поверхні»

-- Яку форму земної поверхні ми називаємо горами?

-- Що таке гірські хребти?

 -- Яка будова гори?

( відео урок матеріал «Гори»)

Друга зупинка «Географічне положення Карпат».

Практична робота .

 Розгляньте фізичну карту України. Знайдіть Карпатські гори. Визначте, в якій частині України вони знаходяться. Спробуйте визначити, на території яких областей України розміщені Карпати. Визначте напрям простягання гірських хребтів. Яка найвища точка Карпат?

 

Узагальнення вчителем відповідей учнів

Гори Карпати знаходяться в центральній частині Европи,

простягаються величезною дугою на 1500 км. Охоплюють територію Украіни, Румуни, Польщі,Угорщини, Чехії, Австрії, Словаччини .В Україні

розташована східна частина шет прсько! системи, яку ми називаемо Українськими Карпатами. Укратнські Карпати простягаються з північного заходу на південний схід на 280 км, а в ширину— на 100 —... км. На території України Карпати знаходяться у Львівській, Чернівецькій, Закарпатській та Івано —Франківській областях. Найвища точка  Українських  Карпат — гора Говерла.(відео матеріал )

 

Третя зупинка «Кліматичні  особливості   Карпат» (відео матеріал) Четверта зупинка «Рослинність Карпат».

-- Як змінюється рослинний світ від підніжжя до вершини гори?

         -- Чим зумовлений нерівномірний розподіл рослин від підніжжя до вершини ? Чому листяні дерева на ростуть на вершинах гір?

Узагальнення вчителем. ы

Найтепліше біля підніжжя Карпат. Тому там ростуть листяні  ліси (переважно дубові, грабові, яворові) Вище — холодніше. Тому на схилах гір з'являють  хвойні дерева : смереки і ялиці. Ліс стає мішаним.

Ще вище — ще холодніше. Листяних дерев майже немає, а ростуть        хвойні дерева, які є більш холодостійкими. Хвойний ліс  густий, темний | вологий. На стовбурах дерев ‚ на грунті  з'являються мохи. На вершинах

Карпат найхолодніше ‚ тому там ростуть чагарники ‚ а ще вище розкинулись полонини. На альпійських полонинах трапляються вічнозелена осока, альпійський едельвейс, сон-трава, костриця лежача , альпійські дзвоники , мох та лишайники.

 

Зупинка п’я та. Тваринний світ Карпат. (відео матеріал)

Яка тварина на території Украіни живе тільки в

Карпатах? (додаткові малюнки тварин)

Шоста зупинка Природоохоронні території Карпат. (відео матеріали)

Щоб зберегти природу Карпат, створено заповідники Карпатський і Горгани.

Пдсумок уроку.

-Про які гори ми говорили на сьогоднішньому уроці?

Що ви запам’ятали про природні умови Карпатських гір?

Чому в горах часто бувають повені?

Як змінюється рослинний світ в горах від  підніжжя до вершини?

Яких мешканців рослинного і тваринного світу Карпат ви запам’ятали?

Чому на полонинах не ростуть ліси?

Домашне завдання.

Прочитати статтю підручника «Карпатські гори», в'дповісти на

запитання після тексту.

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 лютого
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку