12 червня о 18:00Вебінар: Дидактична гра як засіб навчання та виховання дітей із порушеннями зору

Урок "Карпатські Ромео і Джульєтта або вічна таїна кохання (образи Івана й Марічки) в повісті "Тіні забутих предків" М.Коцюбинського.

Про матеріал

у процесі аналізу допомогти учням розкрити для себе красу глибоких інтимних почуттів і взаємної вірності. усвідомити вагу справжніх духовних цінностей у житті людини. розвивати в учнів уміння зіставляти. аналізувати й синтезувати вивчене. виховувати високі почуття.





Перегляд файлу

Тема. Карпатські Ромео і Джульєтта, або вічна таїна кохання.

( Образи Івана й Марічки в повісті «Тіні забутих предків»

М. Коцюбинського. Осмислення філософських категорій життя і смерті )

Мета: у процесі аналізу допомогти учням розкрити для себе красу глибоких

          інтимних почуттів і взаємної вірності, усвідомити вагу справжніх

          духовних цінностей у житті людини; розвивати в учнів уміння  

          зіставляти, аналізувати й синтезувати вивчене; виховувати високі 

          почуття.

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: презентація.

Обладнання: портрет письменника, асоціативні малюнки, ілюстрації, вислів.

                                                   Хід уроку

І. Організаційний момент.

   Розминка «А чи знаєте ви що…?»

(перш ніж сісти учні роблять розминку по черзі говорячи відповідь на запитання)

ІІ. Мотиваційний етап.

    1. Що чекає нас сьогодні на уроці?

( учні із кружечків повинні скласти слово )

УСПІХ

    2. Поетична хвилинка.

Учень читає вірш напам`ять В. Симоненка «Вона прийшла непрохана й неждана».(під супровід спокійної музики)

Питання: «Про які почуття йшлося в поезії?»

    3. «Гронування»

   (учні виконують завдання в зошитах, робота в парах)

                    

      Під супровід ілюстрацій, музики вчитель підводить учнів до теми уроку.

Вчитель. Коли ми вимовляємо «Тіні забутих предків», то в уяві постають сині Карпати, дзвінкі чисті  потоки, нам запаморочливо пахне смереками й гірськими травами. А серед усього цього дива живуть нявки і щезники, лісовики й чугайстри. А поряд – люди, що вміють вірити в казку, любити й вірно кохати.

    Іванкові й Марічці – головним героям повісті – судилося стати українськими Ромео і Джульєттою, утілити у своїх літературних долях головне – гармонію людських душ. Збагнути, відчути високе почуття кохання, яке подарувала доля Іванові й Марічці, - значить хоч трохи наблизитися душею до розуміння любові як великої таїни буття.

    Учні складають зірочки, де записана тема сьогоднішнього уроку.

 

 

 

                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні по черзі визначають мету і завдання уроку.

Перегортання сторінки книги:

  • Коли вперше    зустрілися                     Іван та Марічка?
  • За що покохав Іван Марічку, Марічка – Івана?
  • Що складала Марічка? (пісні)
  • Що сказано про обдарованість Івана?
  • Що спільного між Іваном та Марічкою?
  • Які випробовування випали на долю Івана та Марічки?
  • Чи можна сказати, що скінчилося на цьому кохання Марічки і Івана?
  • Але ж Іван одружується?
  • Чи кохав Іван Палагну нову дружину?
  • Чи зрадив Іван Марічці,  одружившись із Палагною?

 

«Закохані душі чують одне одного на відстані» - пояснити вислів.

 

Слово вчителя про те, що «Тіні забутих предків» покладено на фільм

 

      Повість «Тіні забутих предків» називають справжнім скарбом української літератури, шедевром українського художнього слова. Антон Крушельницький сказав: «Гуцульщині «Тінями забутих предків» Коцюбинський поставив в українському письменстві пам`ятник».

      Видатний кінорежисер Серій Параджанов зняв фільм за повістю, який у 1965 році на Міжнародному фестивалі в аргентинському містечку Мар – дель – Плато отримав найвищу нагороду.                              

 

Перегляд уривку кінофільму.

 

Якими засобами кіно створені почуття між Іваном та Марічкою?

(музика, мовлення, один на один з природою, погляд, одяг за традицією, погода, чисте кохання)

 

Перевірка домашнього завдання. Вам треба було підібрати асоціативні малюнки до «Галереї почуттів». Захист робіт.

 

Запитання до учнів. – Чи має право існувати кохання в ранньому віці і завершитися щасливо?

 

 Таке кохання                                                   Таке кохання

може бути                                                                                   

                                                                                     не  має право на існування

 

   Музичний   супровід – спокійна музика із ілюстраціями: роза, тюльпан, літо, мати з дитям …

Отже, вслухатися в мелодію чарівних барв (пояснення учнів – червоний колір – кохання, синій – вода, різні кольори – різні життєві стуації).

 

Музей воскових фігур (зображують учні)

 

ІV. Підсумок

 

 

 

                                                                                                            

 

 

V. Оцінювання учнів

 

V І. Домашнє завдання: середній рівень – вивчити вірш про кохання

                                           достатній – інтерв’ю в батьків взяти

                                           високий – підготувати проект «Ольга Кобилянська – «робітниця свого народу», «пишна троянда в саду української літератури».

 

doc
Додано
30 квітня 2018
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку