Урок казка Математика, 1 клас

Про матеріал
Тема: Урок-казка 1 клас Мета. Розширити знання учнів, розвивати мислення, увагу, пам'ять; виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики. Обладнання. Ілюстрації до казки «Гуси-лебеді», записи на дошці, малюнок тварин з рослинами, таблиця з геометричним матеріалом. Хід уроку I.Вступне слово вчителя. —Діти, чи любите ви слухати казки? —А які казки ви вже знаєте? —Яка казка є вашою улюбленою? Чому? —Сьогодні ми також потрапимо у відому вам казку «Гуси-лебеді», але будемо її не просто слухати. II.Основна частина уроку. Розпочнемо казку. Жили собі дід та баба. І були у них донька та синок маленький. Якось дочка посадила братика на травичку під віконцем, а сама побігла гуляти на вулицю.Налетіли тут гуси-лебеді, підхопили на крила хлопчика й понесли. Кинулася дівчинка доганяти. Бачить — стоїть пічка. —Пічко, пічко, куди гуси-лебеді полетіли? —Виконай моє завдання — тоді скажу. —Діти, допоможемо дівчинці виконати завдання? Вставити потрібні знаки дій. 10...1=9 З...2=1 2...2=0 7...3 = 10 7... 1=6 1...1=0 5...3=8 4...2=6 6...2=4 8...3=5 Пічка сказала, що гуси-лебеді полетіли до яблуні. Біжить дівчинка далі — стоїть яблуня. —Яблуне, яблуне, куди гуси-лебеді полетіли? —Виконай моє завдання — тоді скажу! - Діти, давайте знову допоможемо дівчинці. Що рахувала кожна тваринка? (На малюнку тваринки тримають цифри: миша - З, їжак - 4, білка - 7. На другому малюнку зображено З квітки, 4 грибочка, 7 горішків). Яблуня сказала, що гуси-лебеді полетіли до молочної ріки. Біжить дівчинка далі. Дивиться — тече лугом молочна річка з кисільними берегами. —Річко, річко, скажи, куди гуси-лебеді полетіли? —Виконай завдання — тоді скажу! —Діти, знову потрібно допомогти дівчинці. Треба розв'язати задачі. 1.У білочки було 5 горіхів і 2 гриби. Вона з'їла всі гриби і 3 горіхи. Скільки горіхів у неї залишилося? (2). 2.У квартирі було 3 кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки кімнат стало у квартирі? (4). 3.На подвір'ї гралися 7 хлопчиків і 3 дівчинки. Петро, Галинка і Юрко пішли у клас. Скільки хлопчиків залишилося на подвір'ї? (5). 4.Щука важить більше від карася. А карась — більше від в'юна. Хто найлегший? (В 'юн). 5.У Тані було 5 горіхів. Один вона віддала братові, і горіхів у них стало порівну. Скільки горіхів було в брата спочатку? (3). 6.У вазі було 6 білих і 7 оранжевих лілій. Дівчинка взяла 4 оранжеві лілії. Скільки оранжевих лілій залишилося? (3). 7.На занятті танцювального гуртка було 7 хлопчиків і 4 дівчинки. Усі дівчатка пішли танцювати в парах із хлопчиками. Скільки хлопчиків не танцювало? (3). 8.На обід запрошено 7 чоловік. Ніна поклала на стіл 5 ложок і 3 виделки. Скільки ще треба покласти ложок? Скільки виделок? (2 ложки, 4 виделки). 9.Бабуся купила десяток яєць. Три пари вона вже поклала до кошика. Скільки яєць їй ще треба покласти? (4). 10.У крамниці було 3 м'ячі. Продали м'ячів менше, ніж залишилося. Скільки м'ячів було продано? (1). Річка сказала, що гуси-лебеді полетіли до хатинки на курячих ніжках. Побігла дівчинка до хатинки на курячих ніжках. Бачить у вікно — Баба Яга пряде кужіль, а на лавці братик сидить, срібними яблучками грається. Дівчинка ввійшла у хатинку, привіталася і попросила дозводу відпочити. Дала Баба Яга їй веретено, а сама вийшла. Раптом вибігає мишка і говорить: —Баба Яга пішла лазню топити. Вона тебе вимиє, підсмажить і з'їсть, а сама на твоїх кістках покатається. Але я тобі допоможу, коли ти виконаєш моє завдання. —Діти, допоможемо дівчинці? Потрібно виконати такі завдання: 1.Збільшити на 4. 1,6,5,4,3,2. 2.Зменшити на 4. 9, 8, 5, 6, 7, 10. 3.Розв'язати кругові приклади. 5+5 4+4 7 - 2 2+5 3+6 9 - 5 10 - 7 8 - 6 4.Порівняти і поставити знаки >< = 7—3 ...4 6+3 ... 10 7—2...4 9—2...б 7—4...4 9—3...6 5. Скільки на малюнку прямих ліній? Кривих? Скільки відрізків? Працюють за малюнком. Дівчинка схопила братика і добігла, а мишка кужіль пряде. Баба Яга підійде до віконця і запитує: —Чи прядеш, дівчино? Мишка й відповідає: —Пряду, бабусю! Витопила Яга лазню і пішла за дівчинкою. Бачить — у хатинці нікого. Тоді вона послала навздогін гусей-лебедів. Добігає дівчинка до пічки: —Пічко, пічко, врятуй нас! — А з'їж мого житнього пиріжка! Дівчинка з'їла і спасибі сказала. Пічка сховала їх. Так само було і з яблунькою, і з річкою. Усе покуштувала дівчинка і за все подякувала. Так і не наздогнали втікачів гуси-лебеді. А дівчинка з братиком саме добігли до будинку, а тут і батько з матір'ю прийшли. Ось і все, казка закінчилася. Дівчинка знайшла братика Але заслуга у цьому є і ваша, адже ми допомагали дівчинці виконувати завдання. ІІІ. Підсумок уроку
Перегляд файлу

Тема:    Урок-казка      1 клас

Мета. Розширити   знання   учнів,   розвивати   мислення,   увагу, пам'ять; виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики.

Обладнання. Ілюстрації до казки «Гуси-лебеді», записи на дошці, малюнок тварин з рослинами, таблиця з геометричним матеріалом.

Хід уроку

I. Вступне слово вчителя.

  • Діти, чи любите ви слухати казки?
  • А які казки ви вже знаєте?
  • Яка казка є вашою улюбленою? Чому?

 Сьогодні ми також потрапимо у відому вам казку «Гуси-лебеді», але
будемо її не просто слухати.

II. Основна частина уроку.

Розпочнемо казку.

Жили собі дід та баба. І були у них донька та синок маленький.

Якось дочка посадила братика на травичку під віконцем, а сама побігла

гуляти на вулицю.

Налетіли тут гуси-лебеді, підхопили на крила хлопчика й понесли. Кинулася

дівчинка доганяти. Бачить — стоїть пічка.

  • Пічко, пічко, куди гуси-лебеді полетіли?
  • Виконай моє завдання — тоді скажу.
  • Діти, допоможемо дівчинці виконати завдання? Вставити потрібні знаки дій.

10... 1=9     З...2=1

2...2=0 7...3 = 10

7... 1=6 1...1=0

5...3=8 4...2=6

6...2=4 8...3=5

Пічка сказала, що гуси-лебеді полетіли до яблуні.

Біжить дівчинка далі — стоїть яблуня.

  • Яблуне, яблуне, куди гуси-лебеді полетіли?
  • Виконай моє завдання — тоді скажу!

-    Діти, давайте знову допоможемо дівчинці.

Що рахувала кожна тваринка?

(На малюнку тваринки тримають цифри: миша - З, їжак - 4, білка - 7.

На другому малюнку зображено З квітки, 4 грибочка, 7 горішків). Яблуня сказала, що гуси-лебеді полетіли до молочної ріки. Біжить дівчинка далі. Дивиться — тече лугом молочна річка з кисільними берегами.

 Річко, річко, скажи, куди гуси-лебеді полетіли?

  • Виконай завдання — тоді скажу!
  • Діти, знову потрібно допомогти дівчинці. Треба розв'язати задачі.

 

  1. У білочки було 5 горіхів і 2 гриби. Вона з'їла всі гриби і 3 горіхи. Скільки горіхів у неї залишилося? (2).
  2. У квартирі було 3 кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки кімнат стало у квартирі? (4).
  3. На подвір'ї гралися 7 хлопчиків і 3 дівчинки. Петро, Галинка і Юрко пішли у клас. Скільки хлопчиків залишилося на подвір'ї? (5).

 

  1. Щука важить більше від карася. А карась — більше від в'юна. Хто найлегший? (В 'юн).
  2. У Тані було 5 горіхів. Один вона віддала братові, і горіхів у них стало порівну. Скільки горіхів було в брата спочатку? (3).
  3. У вазі було 6 білих і 7 оранжевих лілій. Дівчинка взяла 4 оранжеві лілії. Скільки оранжевих лілій залишилося? (3).
  4. На занятті танцювального гуртка було 7 хлопчиків і 4 дівчинки. Усі дівчатка пішли танцювати в парах із хлопчиками. Скільки хлопчиків не танцювало? (3).
  5. На обід запрошено 7 чоловік. Ніна поклала на стіл 5 ложок і 3 виделки. Скільки ще треба покласти ложок? Скільки виделок? (2 ложки, 4 виделки).
  6. Бабуся купила десяток яєць. Три пари вона вже поклала до кошика. Скільки яєць їй ще треба покласти? (4).

10. У крамниці було 3 м'ячі. Продали м'ячів менше, ніж залишилося. Скільки
м'ячів було продано? (1).

Річка сказала, що гуси-лебеді полетіли до хатинки на курячих ніжках. Побігла дівчинка до хатинки на курячих ніжках. Бачить у вікно — Баба Яга пряде кужіль, а на лавці братик сидить, срібними яблучками грається. Дівчинка ввійшла у хатинку, привіталася і попросила дозводу відпочити. Дала Баба Яга їй веретено, а сама вийшла. Раптом вибігає мишка і говорить:

  • Баба Яга пішла лазню топити. Вона тебе вимиє, підсмажить і з'їсть, а сама на твоїх кістках покатається. Але я тобі допоможу, коли ти виконаєш моє завдання.
  • Діти, допоможемо дівчинці? Потрібно виконати такі завдання:

 

  1. Збільшити на 4. 1,6,5,4,3,2.
  2. Зменшити на 4.

   9, 8, 5, 6, 7, 10.

  1. Розв'язати кругові приклади.

5+5 4+4 7 - 2 2+5 3+6      9 - 5     10 - 7      8 - 6

  1. Порівняти і поставити знаки >< = 7—3 ...4 6+3 ... 10

7—2...4 9—2...б

7—4...4 9—3...6

5. Скільки на малюнку прямих ліній? Кривих? Скільки відрізків? Працюють за малюнком.

Дівчинка схопила братика і добігла, а мишка кужіль пряде. Баба Яга підійде до віконця і запитує:

  • Чи прядеш, дівчино? Мишка й відповідає:
  • Пряду, бабусю!

Витопила Яга лазню і пішла за дівчинкою. Бачить — у хатинці нікого. Тоді вона послала навздогін гусей-лебедів. Добігає дівчинка до пічки:

 Пічко, пічко, врятуй нас!

— А з'їж мого житнього пиріжка! Дівчинка з'їла і спасибі сказала. Пічка сховала їх.

Так само було і з яблунькою, і з річкою. Усе покуштувала дівчинка і за все подякувала.

Так і не наздогнали втікачів гуси-лебеді.

А дівчинка з братиком саме добігли до будинку, а тут і батько з матір'ю прийшли.

Ось і все, казка закінчилася. Дівчинка знайшла братика Але заслуга у цьому є і ваша, адже ми допомагали дівчинці виконувати завдання.

ІІІ. Підсумок уроку

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня 2019
Переглядів
1114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку