Урок математики 1 клас "Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць"

Про матеріал
Пробуйте на уроці різні види діяльності, давайте дитині можливість на кожному уроці проявляти себе, знаходити самостійно розв'язання проблеми. Уроки стануть більш продуктивними.
Перегляд файлу

Предмет: Математика

Тема:  Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць.

Мета: дослідити поняття «більше на кілька одиниць» та «менше на кілька одиниць», познайомити із схематичним зображенням, вчити знаходити число, яке на кілька одиниць більше або менше ніж дане, закріпити вміння застосовувати знання таблиць додавання та віднімання чисел 0, 1, 2, 3, 4. Розвивати в учнів логічне мислення шляхом виконання завдань з логічним навантаженням, розвивати математичне мовлення, вміння висловлювати свою думку, доводити її. Виховувати впевненість у своїх діях, повагу до думки товариша. Вчити співпрацювати на уроці для досягнення мети.

Обладнання: Зошит «Математика 1 клас 1 частина» В. Г. Бевз, Д.В.Васильєва, схеми задач виду «збільшення та зменшення на кілька одиниць»,  «математична  магнітна стрічка  зі скріпками», рахунковий матеріал, демонстративні математичні вирази, картки для самостійної роботи.

Хід  уроку

  1. Організація класу.
  2. Актуалізація опорних знань.                                                                                       Робота ланцюжком на дошці.       Порівняйте, чого більше та на скільки?

  Картинки по запросу грибы рисунок для детейКартинки по запросу грибы рисунок для детейКартинки по запросу грибы рисунок для детей  та   Похожее изображение                Картинки по запросу яблоко рисунок для детейКартинки по запросу яблоко рисунок для детей   та Картинки по запросу яблоко рисунок для детейКартинки по запросу яблоко рисунок для детейКартинки по запросу яблоко рисунок для детейКартинки по запросу яблоко рисунок для детейКартинки по запросу яблоко рисунок для детей

Порівняйте числа, дізнайтеся,на скільки перше число більше або  менше за друге:

         6 __2  на __              4 __ 2 на __                5 __ 4 на __              7__ 3 на __

Яку арифметичну дію треба виконати, щоб знайти 5 і ще 3?

Яку арифметичну дію треба виконати, щоб знайти 6 і ще 4?

Яку арифметичну дію треба виконати, щоб знайти 5 без 3?

Яку арифметичну дію треба виконати, щоб знайти 6 без 1?

Робота з математичною стрічкою: Покажіть відповідь на магнітній стрічці: 7 і 3,  до 4 додати 2, перший доданок 3, другий доданок 2, яка сума?   7 без 6, від 8 відняти 4, зменшуване 3, від’ємник 1, чому дорівнює різниця?

  1. Постановка проблеми1.   На дошці є предмети. Спробуйте  зробити так, щоб предметів стало на 2 більше.

                                                  Картинки по запросу яблоко рисунок для детейКартинки по запросу яблоко рисунок для детей                                                             

Що треба зробити? Яке слово вам допомогло вирішити проблему?

  1. Тема та мета уроку. Сьогодні ми навчимось збільшувати та зменшувати число на кілька одиниць, знаходити результат на числовому промені та за таблицями додавання та віднімання.
  2. Формування нових знань та способів дії.                                                                                                  Розглянемо на «числовому промені» - щоб збільшити число, треба йти вправо на стільки одиниць, на скільки збільшується число.  

Розглянемо : скільки буде, якщо 7 збільшити на 1?                   

                          Картинки по запросу числовий промінь 1 клас

Спробуємо знайти значення виразів :  5 збільшити на 4,   4 збільшити на 4,  1 збільшити на 2.

Робота у зошиті сторінка  43, завдання 3.

На малюнку є кубики.  Кожен рядок потрібно збільшити на 3 кубики. Скільки кубиків повинно бути  у першому рядку?   Домалюйте  3 кубики та перевірте, чи ви праві?

Скільки кубиків повинно бути  у другому рядку?   Домалюйте  3 кубики та перевірте, чи ви праві?

Висновок : щоб збільшити число , треба до нього додати.

Розгляньте схему задачі. Послухайте умову та спробуйте  розташувати числа  на схемі. Святий Миколай повинен принести до нашого класу 4 подарунки для дівчат. А для хлопців на 5 подарунків більше. Скільки подарунків  потрібно для хлопців?

   https://3.bp.blogspot.com/-pO-D1V5_GOY/VwP_I6ulzzI/AAAAAAAABBg/SNEeE-zXM784yj58YXZPvdoVVw61KYpFA/s1600/6.png

Якою дією буде розв’язуватися задача? Кого більше в класі: дівчат чи хлопців? (Складання рішення задачі на дошці).

  1. Постановка проблеми 2.   Спробуйте розв’язати іншу задачу. Хлопці у нашому класі повісили 9 чобітків для подарунків від Святого Миколая, а дівчата на 5 менше. Скільки чобітків повісили дівчата для подарунків? Заповніть  схему задачі на дошці.

https://3.bp.blogspot.com/-bK83KKA3L74/VwP_JGpTWzI/AAAAAAAABBc/CEsHZqh4_WAJKJO6ILiuNfFtadScJGvQA/s1600/7.png

Якою дією буде розв’язуватися задача? Кого більше в класі: дівчат чи хлопців? Якою дією буде розв’язуватися задача? Чому ви так вирішили? Яке слово вам допомогло? Запишіть розв’язання на дошці.

Розглянемо розв’язання виразу 7 зменшити на 1  на «числовому промені». Що треба робити? В яку сторону треба рухатись, щоб зменшити число?

                   Похожее изображение

Знайдіть значення виразів за допомогою «числового променя»    4 зменшити на 2,

10  зменшити на 3, 5 зменшити на 4.

Висновок: для того,щоб зменшити число на кілька одиниць треба на числовому промені рухатись вліво. Зменшення це дія віднімання.

Робота у зошиті сторінка  43, завдання 4. Зменшить кількість кубиків у ряду на 2.  Скільки кубиків залишиться у першому ряду? У другому ряду?

  1. Закріплення матеріалу. Формування нових вмінь та навичок.  У вас на парті по два вирази. Я буду  зачитувати вирази, а якщо у вас він записаний, то прикріпить його до відповіді.

    Картинки по запросу примері цветочки для 1 классаКартинки по запросу примері цветочки для 1 класса

(9 зменшити на 8,  0 збільшити на 1,   6 збільшити на 3)

Робота у зошиті сторінка  43,  завдання 2.          Спробуйте різними способами прочитати вирази:    6 додати 2 , 6 збільшити на 2, перший доданок 6, другий доданок 2.  (далі читають  діти за бажанням)

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.   Що дізналися на уроці? Що означає: збільшити 5 на 1? Якою дією розв’яжемо вираз? У яку сторону на числовому промені будемо рухатися? На скільки одиниць ми рухатимуся вправо?

Що означає: зменшити 7 на 3? Якою дією розв’яжемо цей вираз? У яку сторону будемо рухатися на числовому промені? Ми будемо вліво «стрибати» на 2 одиниці? Чому?

Визначте свою роботу на уроці. Якщо все вдалося – сонечко. Якщо було незрозуміло деякі завдання  – сонечко з хмаркою,  якщо важко було працювати весь урок – хмарка.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Яременчук Володимир
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Возіян Олена Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 березня 2019
Переглядів
26281
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку