Тема. Порівняння числа і виразу. Розв’язування задач.
Навчальні цілі : вчити порівнювати числа та вирази, виконувати обчислення у межах 10; визначати дію для розв’язання задачі, записувати її перевіряти (оцінювати) правильність результату арифметичної дії, виявляти та виправляти помилки; вдосконалювати навички лічби у межах 10; створювати макети об’єктів.
Розвивальні цілі: розвивати критичне мислення; творчі здібності; увагу, пам’ять, кмітливість; організаційні вміння (робота в малій групі, взаємодопомога).
Виховні цілі: прищеплювати цікавість до уроків математики ; виховувати бережне ставлення до природи, бажання допомагати, старанність та охайність.
Очікувані результати: учні порівнюють вираз і число; умотивовано обирають числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання; визначають дію для розв’язання задачі; будують, конструюють об’єкти за зразком.
Тип уроку: комбінований
Матеріали: підручник О.П.Корчевська, М.В.Козак. Математика 1 клас Тернопіль: Підручники і посібники, 2018 с.79 1-4 з.; робочий зошит. Математика 1 клас , частина 2 с.21; лічильні віяла; малюнки птахів, годівнички; 6 цеглинок (конструктор Lego); танграм, презентація.
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів і стих дзвінок,
Починається урок.
Всі за парти тихо сіли
І на мене подивились.
Посміхнулися усі,
Діти в мене – молодці!
Тож мерщій, часу не гаймо,
Працювати починаймо.
Очі – бачать, вушка – чують, голова – думає, а язичок – говорить, коли треба.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні я вранці до школи спішила.
І зграю пташок по дорозі зустріла.
Мені розказали ці птахи зимові
Пригоду, що трапилась з ними учора.
Довго змучені птахи літали у пошуках їжі, аж раптом натрапили на чарівну галявину. Там так багато різної смачної поживи. Та біда, галявина ця незвична, а математична. Треба добре знати математику, щоб поласувати . а пташки до школи не ходили, ні виразів обчислювати не вміють, ані задач розв’язувати. Тому я і запросила їх на уроку, щоб послухали, як це робите ви. Правильно я зробила?
- А сьогодні на уроці ми будемо і обчислювати, і задачі розв’язувати, а ще порівнювати число та вирази.
Горобчик, синичка, сойка, снігур і дятел – працюють у групах.
А налаштуватися на роботу допоможе нам «весела» лічба.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Добрий лікар Айболить всім допомагає,
Черга створюється вмить, коли він приймає.
3 ведмеді, 2 вовки, 2 колючі їжаки,
І лисичка, і удав. Навіть я у чергу став.
На прогулянку ідуть Ліля і Оксанка,
А з собою ще ведуть Юлю та Іванка.
За Оксанкою біжить братик та сестричка.
А у братика в руках зайчик і лисичка.
2.Знають діти казочку про Червону Шапочку.
До бабусі вона йшла, вісім пиріжків несла.
Раптом вовк її зустрів, пиріжечків він три з'їв.
Хто з вас, діти, порахує, скільки бабуся покуштує? (5)
П’ять берізок і три клени змалювала вмить Олена
І спитала: - Скільки в мене тут усіх дерев зелених?
Полічить вона не може. Хто Оленці допоможе? (8)
- Скільки крил у 3 птахів? (6)
- Скільки лап у двох котів? (8)
- Яке число не позначає жодного предмета?( 0 )
- Наступне за числом 6? (7)
- Попереднє до 4? (3)
- Сума чисел 4 і 5? (9)
- Різниця чисел 8 і 2? (6)
- 9 зменшити на 4. (5)
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Проблемне запитання: Якщо вираз із числом поміняти місцями, 9 * 7 + 3 як виконувати таке завдання? ( Міркування дітей).
Гімнастика для очей
-З яких частин складається задача?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Зимове сонечко розбудило під корою дерева Бедрика, який запрошує вас на руханку.
Порахувати крапочки на спині сонечка? Скласти приклад на додавання.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Порівняння виразів (завд.2 у зошиті – коментовано)
Пальчикова розминка «Пальчик, пальчик, де ти був?»
2. Гра «Наповни годівничку». Робота в парах.
- Птахи дуже вдячні вам за обід, але вони піклуються і про своїх друзів, які прилетять до годівничок. Давайте наповнимо і їх ласощами.
У кожної пари – числовий вираз обчислити його і покласти у потрібну годівничку( ? < 5; ? > 5)
3.Самостійна робота (завд. на карточках). Робота з цеглинками LEGO.
4. Робота з геометричним матеріалом.
За допомогою танграма побудувати модель птаха. (Робота в групі)
VІ. Підсумок уроку.
Ось і закінчується наш урок.
Я дякую вам за роботу на уроці.
Всі ви добре працювали,
На уроці відповідали.
Тож скажу вам у кінці:
Першокласники мої-молодці!
А за старанність і допомогу пташки вам приготували подарунки – математичні розмальовки. Попрацюєте з ними у вільний час.