Урок математики. Порівняння числа та виразу

Про матеріал
Навчальні цілі : вчити порівнювати числа та вирази, виконувати обчислення у межах 10; визначати дію для розв’язання задачі, записувати її перевіряти (оцінювати) правильність результату арифметичної дії, виявляти та виправляти помилки; вдосконалювати навички лічби у межах 10; створювати макети об’єктів. Розвивальні цілі: розвивати критичне мислення; творчі здібності; увагу, пам’ять, кмітливість; організаційні вміння (робота в малій групі, взаємодопомога). Виховні цілі: прищеплювати цікавість до уроків математики ; виховувати бережне ставлення до природи, бажання допомагати, старанність та охайність.
Перегляд файлу

Тема. Порівняння числа і виразу. Розв’язування задач.

Навчальні цілі : вчити порівнювати числа та вирази, виконувати обчислення у межах 10; визначати дію для розв’язання задачі, записувати її перевіряти (оцінювати) правильність результату арифметичної дії, виявляти та виправляти помилки; вдосконалювати навички лічби у межах 10; створювати макети  об’єктів.

Розвивальні цілі: розвивати критичне мислення; творчі здібності; увагу, пам’ять, кмітливість; організаційні вміння (робота в малій групі,  взаємодопомога).

Виховні цілі: прищеплювати цікавість до уроків математики ; виховувати бережне ставлення до природи, бажання допомагати, старанність та охайність.

Очікувані результати: учні порівнюють вираз і число;  умотивовано обирають числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання; визначають дію для розв’язання задачі;  будують, конструюють об’єкти за зразком.

Тип уроку: комбінований

Матеріали: підручник О.П.Корчевська, М.В.Козак. Математика 1 клас Тернопіль: Підручники і посібники, 2018 с.79 1-4 з.; робочий зошит. Математика 1 клас , частина 2 с.21; лічильні віяла; малюнки птахів, годівнички; 6  цеглинок (конструктор Lego); танграм, презентація.

                            

                                Хід уроку

І. Організація класу.

Продзвенів і стих дзвінок,

Починається урок.

Всі за парти тихо сіли

І на мене подивились.

Посміхнулися усі,

Діти в мене – молодці!

Тож мерщій, часу не гаймо,

Працювати починаймо.

  • А щоб плідно працювати, пригадаємо правило уроку;

Очі – бачать, вушка – чують, голова – думає, а язичок – говорить, коли треба.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні я вранці до школи спішила.

І зграю пташок по дорозі зустріла.

Мені розказали ці птахи зимові

Пригоду, що трапилась з ними учора.

 Довго змучені птахи літали у пошуках їжі, аж раптом натрапили на чарівну галявину. Там так багато різної смачної поживи. Та біда, галявина ця незвична, а математична. Треба добре знати математику, щоб поласувати . а пташки до школи не ходили, ні виразів обчислювати не вміють, ані задач розв’язувати. Тому я і запросила їх на уроку, щоб послухали, як це робите ви. Правильно я зробила?

- А сьогодні на уроці ми будемо і обчислювати, і задачі розв’язувати, а ще порівнювати число та вирази.

Горобчик, синичка, сойка, снігур і дятел – працюють у групах.

А налаштуватися на роботу допоможе нам  «весела»  лічба.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усний рахунок. Гра «Весела лічба».

Добрий лікар Айболить всім допомагає,

Черга створюється вмить, коли він приймає.

3 ведмеді, 2 вовки, 2 колючі їжаки,

І лисичка, і удав. Навіть я у чергу став.

  • Скільки звіряток прийшло до лікаря? (9)

  На прогулянку ідуть Ліля і Оксанка,

  А з собою ще ведуть Юлю та Іванка.

  За Оксанкою біжить братик та сестричка.

А у братика в руках зайчик і лисичка.

  • Скільки всіх дітей? (6)

2.Знають діти казочку про Червону Шапочку.
До бабусі вона йшла, вісім пиріжків несла.
Раптом вовк її зустрів, пиріжечків він три з'їв.
Хто з вас, діти, порахує, скільки бабуся покуштує? (5) 

             П’ять берізок і три клени змалювала вмить Олена

             І спитала: - Скільки в мене тут усіх дерев зелених?

Полічить вона не може. Хто Оленці допоможе? (8)

  1. Хвилинка каліграфії. – Скільки птахів прилетіло  до нас на урок?
  2. Математичний диктант.

- Скільки крил у 3 птахів? (6)

- Скільки лап у двох котів? (8)

- Яке число не позначає жодного предмета?( 0 )

- Наступне за числом 6? (7)

- Попереднє до 4? (3)

- Сума чисел  4 і 5? (9)

- Різниця чисел  8 і 2? (6)

- 9 зменшити на 4. (5)

  1. Гра «Нагодуй пташку».(Вибрати на дошці вирази, значення яких дорівнює числу пташки)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пригадати, як  виконати порівняння виду 7 + 3 *  9.

Проблемне запитання: Якщо вираз із числом поміняти місцями, 9 * 7 + 3  як виконувати таке завдання? ( Міркування дітей).

  1. Робота з підручником. Завдання 1-2.

Гімнастика для очей

  1. Робота над задачами (завд.3-4)- колективна робота.

-З яких частин складається задача?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Зимове сонечко розбудило під корою дерева Бедрика, який запрошує вас на руханку.

  1. Хвилинка ерудита.

Порахувати крапочки на спині сонечка? Скласти приклад на додавання.

  • Чи завжди їх 7?
  • Виявляється, їх може бути від 2 до 28. Існує така легенда. « Сонечко народжується зовсім без крапочок і сидить нерухомо. Крапочки починають по одній з’являтися, поки комашку ніхто не потривожить. Як тільки сонечко зрушить з місця – крапочки перестають з’являтися.»

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Порівняння виразів (завд.2 у зошиті – коментовано)

Пальчикова розминка «Пальчик, пальчик, де ти був?»

2. Гра «Наповни годівничку». Робота в парах.

- Птахи дуже вдячні вам за обід, але вони піклуються і про своїх друзів, які прилетять до годівничок. Давайте наповнимо і їх ласощами.

У кожної пари – числовий вираз обчислити його і покласти у потрібну годівничку( ? < 5;    ?  > 5)

3.Самостійна робота (завд. на карточках). Робота з  цеглинками LEGO.

4. Робота з геометричним матеріалом.

За допомогою танграма побудувати модель птаха. (Робота в групі)

VІ. Підсумок уроку.

Ось і закінчується наш урок.

  • Чи сподобався він вам?
  • Що запам’ятали?
  • Що було робити важко?

Я дякую вам за роботу на уроці.

Всі ви добре працювали,

На уроці відповідали.

Тож скажу вам у кінці:

Першокласники мої-молодці!

А за старанність  і допомогу пташки вам приготували подарунки – математичні розмальовки. Попрацюєте з ними у вільний час.

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня 2019
Переглядів
2404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку