МАТЕМАТИКА, 1 КЛАС
УРОК – КАЗКА
Тема: Закріплення нумерації чисел першого десятка.
Мета: закріплювати знання натурального ряду чисел, формувати вміння вирішувати приклади і задачі на додавання і віднімання в межах десяти, сприяти розвитку логічного мислення, уваги, кмітливості, виховувати інтерес до математики, взаємовиручку, вміння співпрацювати в команді, виховувати любов до природи,допитливість, спостережливість.
Тип уроку: закріплення і застосування знань і умінь
Вид уроку: урок-казка
Інтерактивні технології: «Мікрофон», «Робота в парі», «Робота в групі», «Естафета»
Устаткування: шкільні віяла, малюнки казкових героїв, картки з прикладами, картки з диференційованими завданнями, телевізор, презентація.
Хід уроку
1. Організаційний момент. Створення емоційного настрою.
Привітання.
Перевірка готовності дітей до уроку.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
Учитель:
- Я знаю, що ви дуже любите математику. А чому, навіщо нам в житті потрібна вона?
Інтерактивна технологія «Мікрофон» (відповіді дітей в мікрофон)
Ми вивчили з вами числа першого десятка, навчилися вирішувати приклади на додавання і віднімання, вміємо порівнювати числа, складати і вирішувати задачі, а сьогодні я запрошую вас в казку, отримані знання допоможуть вам в цій подорожі. А як називається казка, ви дізнаєтеся, вирішивши приклади.
2 + 1 |
3 + 4 |
2 + 2 |
1 + 6 |
7 + 3 |
9 – 4 |
5 + 2 |
3 |
7 |
4 |
7 |
10 |
5 |
7 |
М |
О |
Р |
О |
З |
К |
О |
7 - О 3 - М 4 - Р 10 - З 5 - К
(Діти виходять до дошки, знаходять відповідь, вписуючи його в клітини разом з буквою. Читають назву казки)
Учитель:
- Вірно. Сьогодні ми вирушаємо в казку «Морозко».
(Відкривається дошка, на ній намальована село Дуняші і Маняші, колодязь, царство Морозко, зимовий ліс.)
3. Актуалізація опорних знань.
Знайомство з казкою.
Слайд 1
Учитель:
- Жили - були дві дівчинки Дуняша і Маняша зі своєю бабусею. Маняша більше на печі лежала, а Дуняша рано-раненько вставала і до колодязя. Набере води в відерце курочок, качечок напоїть, в хаті прибере, обід зварить. Давайте, діти, допоможемо Дуняші. Ось наше відерце.
(Учитель витягає з «колодязя» відро, а в ньому завдання для усного рахунку.)
1.Устний рахунок.
Слайд 2
а) Завдання перше:
- Рахунок від 1 до 10 і в зворотному порядку; десятками в межах сотні.
- Коли отримуємо попереднє число, наступне; те ж саме число.
- Назвіть парні і непарні числа.
- Назвіть «сусідів» числа 3, 5, 9, 12, 18.
- Назвіть числа більше 3, але менше 10.
- Чому не назвали 10 і 3?
б) Завдання друге.
Слайд 3
(Приклади, діти читають їх по-різному, відповідь показують на шкільному віялі.)
3 +4 8 - 3 7 +2 10 - 6
в) Завдання третє.
Робота над задачами.
(Згадуємо, з яких частин складається задача, що відомо, що потрібно знайти, якою дією, чому, розібрати рішення усно)
Слайд 4
7 білочок в хокей грали.
4 додому повтікали.
Порахуйте скоріше
Скільки звірів грати залишилося?
(7-4=3)
Слайд 5
Одного разу суворою зимою
5 зайців бігали по лісі веселою юрбою.
На галявину до них грати прибігли 5 вовчат.
Порахуйте скоріше
Скільки бігало звірят?
(5+5=10)
Учитель:
- Молодці, ви дуже допомогли Дуняші.
Одного разу впустила Дуняша відро в колодязь. Щоб не засмучувати бабусю, вирішили сестрички відро знайти. Стрибнули вони в колодязь, і потрапили в царство Морозко. Побачили дівчинки ялинки і кажуть: «Ялинки, ялинки не бачили наше відерце?» А ялинки відповідають: «Нарядіть нас, тоді скажемо». Маняша каже: «Не буду я ялинки наряджати, білі ручки ісколю, сама Дунька наряджай».
- Давайте, діти, допоможемо Дуняші.
2. Інтерактивна технологія «Естафета»
(На дошці 3 ялинки з числами 7, 8, 9 на верхівці, три команди. Діти виходять, вішають на ялинку кулі з прикладами для складу чисел 9, 8, 7)
7 8 9
- Ялинки кажуть: «Спасибі вам, дітки, правильно ви нас нарядили, а тепер в зошиті намалюйте стільки, скільки нас росте на галявині.
4. Робота в зошитах.
- Скільки ялинок будете малювати?
- Чому три? З яких геометричних фігур?
- Чому називаються трикутником?
Физкультхвилинка
Учитель:
- Спасибі, діти, - кажуть ялинки. Ідіть по стежці, вона приведе вас до відерця.
5. Інтерактивна технологія «Робота в парах»
Учитель:
Біжать Дуняша з Маняшею, раптом стежка роздвоїлась. Не знають дівчинки, за якою бігти. Давайте їм допоможемо потрібну стежку знайти.
(У дітей на партах конверти, в них картки з числами, на них завдання за варіантами:
1-в - викласти числа в порядку зростання;
2-в - викласти числа в порядку зменшення;
3-в - парні числа
4-в - непарні числа
Перевірка за зразком
Слайд 6
1,2 – в 4, 1, 6, 9, 7, 3.
3,4 – в 1, 6, 5, 2, 4, 3, 8, 9.
Учитель:
- Молодці, діти. Вірну стежку знайшли сестричкам. Привела стежка дівчаток до будинку Морозко. Сидить Морозко на ганку, снігові грудочки їсть. А ви будете їсти снігові грудочки? Чому? А чому Морозкові можна?
- Добре ви сестриці з моїми завданнями впоралися, - каже Морозко. Залишилося останнє завдання виконати. Ось моя ліжко, на ньому сніжна перина, допоможіть старому, збийте її, щоб м'якше було спати.
- Не хочу, - каже Маняша, - я перину снігову збивати, ручки у мене замерзнуть. Сама, Дуняша, збивати.
Велика перина, давайте, діти, допоможемо Дуняші.
6. Рішення прикладів з коментуванням біля дошки.
- Діти, хто хоче до дошки?
(На дошці малюнок ліжка, на ньому «перина» з прикладами)
6 + 1 = 7 – 3 = 9 – 6 =
8 + 2 = 4 + 4 = 10 – 5 =
(Діти вибирають собі приклади, вирішують з коментуванням біля дошки - 4 учні, 2 залишилися діти вирішують самостійно. Відповіді закриті картками, при перевірці відкривається картка).
Физкультхвилинка (Діти під музику виконують вправи).
Учитель:
- Збили перину і побачили дівчинки, що під периною зелена травичка пробивається. «Навіщо ти зелену траву під сніговою периною тримаєш? - запитують дівчинки».
- Чому, на вашу думку, Морозко травичку під снігом тримає?
(Відповіді дітей, пригадують уроки з предмету «Я досліджу світ»)
«Не випускаю тому, що ще час не настав, ще травичка в силу не увійшла. Ось я і прикрив її сніговою периною, щоб в мороз не замерзла », - каже Морозко.
7. Самостійна робота
Учитель:
- З сніжної перини сніг пішов, вкрив землю, поля, ліси і до нас в клас сніжинки залетіли, завдання принесли. Виберіть собі завдання до душі.
Завдання на синій сніжинці - встав потрібний знак +, -.
6 * 3 = 9 10 * 5 = 5
9 * 2 = 7 4 * 3 = 7
Завдання на білій сніжинці - встав потрібний знак>, <, =
6 * 3 3 * 3 8 * 9 10 * 3
8. Підсумок уроку.
Учитель:
- Дуже добре попрацювали діти, хороші знання показали, багато вмієте.
- А для чого вам ці знання потрібні? - запитує Морозко.
(Відповіді дітей.)
- Ось і ваше відерце, в нього я насипав для вас подарунки. А тепер повеселіть старого на прощання.
(Діти співають пісню «Білий сніг»).