Урок-казка, математика 1 клас "Закріплення нумерації чисел першого десятка."

Про матеріал
Тема: Закріплення нумерації чисел першого десятка. Мета: закріплювати знання натурального ряду чисел, формувати вміння вирішувати приклади і задачі на додавання і віднімання в межах десяти, сприяти розвитку логічного мислення, уваги, кмітливості, виховувати інтерес до математики, взаємовиручку, вміння співпрацювати в команді, виховувати любов до природи,допитливість, спостережливість. Тип уроку: закріплення і застосування знань і умінь Вид уроку: урок-казка Інтерактивні технології: «Мікрофон», «Робота в парі», «Робота в групі», «Естафета» Устаткування: шкільні віяла, малюнки казкових героїв, картки з прикладами, картки з диференційованими завданнями, телевізор, презентація.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА, 1 КЛАС

УРОК – КАЗКА

Тема: Закріплення нумерації чисел першого десятка.

Мета: закріплювати знання натурального ряду чисел,  формувати вміння вирішувати приклади і задачі на додавання і віднімання в межах десяти, сприяти розвитку логічного мислення, уваги, кмітливості, виховувати інтерес до математики, взаємовиручку, вміння співпрацювати в команді, виховувати любов до природи,допитливість, спостережливість.

Тип уроку: закріплення і застосування знань і умінь

Вид уроку: урок-казка

Інтерактивні технології: «Мікрофон», «Робота в парі», «Робота в групі», «Естафета»

Устаткування: шкільні віяла, малюнки казкових героїв, картки з прикладами, картки з диференційованими завданнями, телевізор, презентація.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент.  Створення емоційного настрою.

Привітання.

Перевірка готовності дітей до уроку.

2. Повідомлення теми і мети уроку.

Учитель:

- Я знаю, що ви дуже любите математику. А чому, навіщо нам в житті потрібна вона?

Інтерактивна технологія «Мікрофон» (відповіді дітей в мікрофон)

 Ми вивчили з вами числа першого десятка, навчилися вирішувати приклади на додавання і віднімання,  вміємо порівнювати числа, складати і вирішувати задачі,  а сьогодні я запрошую вас в казку, отримані знання допоможуть вам в цій подорожі. А як називається казка, ви дізнаєтеся, вирішивши приклади.

 

2 + 1

3 + 4

2 + 2

1 + 6

7 +  3

9 – 4

5 +  2

3

7

4

7

10

5

7

М

О

Р

О

З

К

О

 

7 - О        3 - М        4 - Р     10 -  З 5 -  К

  • Хто  хоче до дошки?

(Діти виходять до дошки, знаходять відповідь, вписуючи його в клітини разом з буквою. Читають назву казки)

Учитель:

- Вірно. Сьогодні ми вирушаємо в казку «Морозко».

 (Відкривається дошка, на ній намальована село Дуняші і Маняші, колодязь, царство Морозко, зимовий ліс.)

3. Актуалізація опорних знань.

Знайомство з казкою.

Слайд 1

Учитель:

- Жили - були дві дівчинки Дуняша і Маняша зі своєю бабусею. Маняша більше на печі лежала, а Дуняша рано-раненько  вставала і до колодязя. Набере води в відерце курочок, качечок напоїть, в хаті прибере, обід зварить. Давайте, діти, допоможемо  Дуняші. Ось наше відерце.

(Учитель витягає з «колодязя» відро, а в ньому завдання для усного рахунку.)

1.Устний рахунок.

Слайд 2

   а) Завдання перше:

- Рахунок від 1 до 10 і в зворотному порядку; десятками в межах сотні.

- Коли отримуємо попереднє число, наступне; те ж саме число.

- Назвіть парні і непарні числа.

- Назвіть «сусідів» числа 3, 5, 9, 12, 18.

- Назвіть числа більше 3, але менше 10.

- Чому не назвали 10 і 3?

б) Завдання друге.

Слайд 3

(Приклади, діти читають їх по-різному, відповідь показують на шкільному віялі.)

3 +4      8 - 3         7 +2             10 - 6

в) Завдання третє.

Робота над задачами.

(Згадуємо, з яких частин складається задача, що відомо, що потрібно знайти, якою дією, чому, розібрати рішення усно)


Слайд 4

 

7 білочок  в хокей грали.

4 додому повтікали.

Порахуйте скоріше

Скільки звірів грати залишилося?

(7-4=3)

 

 

Слайд 5

Одного разу суворою зимою

5 зайців бігали по лісі  веселою юрбою.

На галявину до них грати прибігли 5 вовчат.

Порахуйте скоріше

Скільки бігало звірят?

(5+5=10)


Учитель:

- Молодці, ви дуже допомогли Дуняші.

   Одного разу впустила Дуняша відро в колодязь. Щоб не засмучувати бабусю, вирішили сестрички відро знайти. Стрибнули  вони в колодязь, і потрапили в царство Морозко. Побачили дівчинки ялинки і кажуть: «Ялинки, ялинки не бачили наше відерце?» А ялинки відповідають: «Нарядіть нас, тоді скажемо». Маняша каже: «Не буду я ялинки наряджати, білі ручки ісколю, сама Дунька наряджай».

- Давайте, діти, допоможемо Дуняші.

2. Інтерактивна технологія «Естафета»

(На дошці 3 ялинки з числами 7, 8, 9 на верхівці, три команди. Діти виходять, вішають на ялинку кулі з прикладами для складу чисел 9, 8, 7)

7       8     9  

                                                                                                                                                                                                        

 

 

- Ялинки кажуть: «Спасибі вам, дітки, правильно ви нас нарядили, а тепер в зошиті намалюйте стільки, скільки нас росте на галявині.

4. Робота в зошитах.

- Скільки ялинок будете малювати?

- Чому три? З яких геометричних фігур?

- Чому називаються трикутником?

Физкультхвилинка

Учитель:

- Спасибі, діти, - кажуть ялинки. Ідіть по стежці, вона приведе вас до відерця.

5. Інтерактивна технологія «Робота в парах»

Учитель:

 Біжать Дуняша з Маняшею, раптом стежка роздвоїлась. Не знають дівчинки, за якою бігти. Давайте їм допоможемо потрібну стежку знайти.

(У дітей на партах конверти, в них картки з числами, на них завдання за варіантами:

                             1-в - викласти числа в порядку зростання;

                             2-в  - викласти числа в порядку зменшення;

                  3-в - парні числа

                            4-в - непарні числа

Перевірка за зразком

Слайд 6

1,2 – в  4, 1, 6, 9, 7, 3.

3,4 – в  1, 6, 5, 2, 4, 3, 8, 9.

Учитель:

-  Молодці, діти. Вірну стежку знайшли сестричкам. Привела стежка дівчаток  до будинку Морозко. Сидить Морозко на ганку, снігові грудочки їсть. А ви будете їсти снігові грудочки? Чому? А чому Морозкові  можна?

- Добре ви сестриці з моїми завданнями впоралися, - каже Морозко. Залишилося останнє завдання виконати. Ось моя ліжко, на ньому сніжна перина, допоможіть  старому, збийте її, щоб м'якше було спати.

- Не хочу, - каже Маняша, - я перину снігову збивати, ручки у мене замерзнуть. Сама, Дуняша, збивати.

 Велика перина, давайте, діти,  допоможемо Дуняші.

6. Рішення прикладів з коментуванням біля дошки.

- Діти, хто хоче до дошки?

(На дошці малюнок ліжка, на ньому  «перина» з прикладами)

 6 + 1 =                     7 – 3 =    9 – 6 =     

           8 + 2 =            4 + 4 =      10 – 5 = 

(Діти вибирають собі приклади, вирішують з коментуванням біля дошки - 4 учні, 2 залишилися діти вирішують самостійно. Відповіді закриті картками, при перевірці відкривається картка).

 Физкультхвилинка (Діти під музику виконують вправи).

Учитель:

-  Збили перину і побачили дівчинки, що під периною зелена травичка пробивається. «Навіщо ти зелену траву під сніговою периною тримаєш? - запитують дівчинки».

- Чому, на вашу думку, Морозко травичку під снігом тримає?

(Відповіді дітей, пригадують уроки з предмету «Я досліджу світ»)

  • Вірно!

«Не випускаю тому, що ще час не настав, ще травичка в силу не увійшла. Ось я і прикрив її сніговою периною, щоб в мороз не замерзла », - каже Морозко.

7. Самостійна робота

Учитель:

- З сніжної перини сніг пішов, вкрив землю, поля, ліси і до нас в клас сніжинки залетіли, завдання принесли. Виберіть собі завдання до душі.

Завдання на синій сніжинці - встав потрібний знак +, -.

6  *  3 = 9  10  *  5  =  5

9  *  2 = 7   4  *  3  =   7

Завдання на білій сніжинці - встав потрібний знак>, <, =

6  *  3  3  *  3  8  *  9  10  *  3

8. Підсумок уроку.

Учитель:

- Дуже добре попрацювали діти, хороші знання показали, багато вмієте.

- А для чого вам ці знання потрібні? - запитує Морозко.

(Відповіді дітей.)

- Ось і ваше відерце, в нього я насипав для вас подарунки. А тепер повеселіть старого на прощання.

(Діти співають пісню «Білий сніг»).

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
1948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку