Тема. Додавання і віднімання чисел
на основі нумерації. Розв'язування задач.
Побудова відрізків.
Мета: вчити додавати і віднімати в межах 20; розв’язувати задачі на знаходження суми; складати рівності за малюнками і схемами; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, аналітичні вміння, пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; формувати вміння організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, орієнтуватися в часі, доводити роботу до кінця; будувати взаємні стосунки на толерантній основі, продуктивно співпрацювати в парах, групі;
формувати бережне ставлення до природи рідного краю, проявляти
ініціативу; виробляти контрольно-оцінювальні вміння.
Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютер, презентація, фішки-смайлики, картки з цифрами, роздатковий геометричний матеріал.
Хід уроку
І. Організація класу
- Ось дзвенів для нас дзвінок.
Час настав, почнем урок.
Незвичайний, непростий,
Він веселий і новий.
До нас гості завітали.
Нам добра вони бажали.
Повернімось до гостей.
Скажем дружно: «Добрий день!»
Діти: «Добрий день!»
Девіз уроку
Всі сідайте діти тихо,
домовляймось не шуміти,
руки гарно піднімати,
на уроці не дрімайте,
а знання мерщій хапайте!
- Сьогодні, сподіваюсь, у нас буде цікавий урок. До знань з математики ми зробимо ще крок.
-Діти, яка зараз пора року? (Весна)
-Як змінюється природа з приходом весни? (Листя, квіти, зеленіє все навкруги).
- Скільки є весняних місяців? Назвіть.
- Але хоча весна і прийшла, про те ще природа не змінилась, немає зелені, і дерева стоять без свого прекрасного весняного одягу. Сьогодні по дорозі до школи, я зустріла одне деревце, яке було дуже сумне, бо йому хочеться якнайшвидше одягти своє весняне вбрання. І воно просило у цьому вашої допомоги. Допоможемо?
- А хто завітав до нас на урок, ви дізнаєтесь коли розташуєте числа в порядку
зростання і прочитаєте.
(Робота в парах)
1 8 12 10 19 15
Н И В Я Ш
- Так, до нас завітала вишня. І саме вона просить вашої допомоги.
Для того щоб допомогти вишні ми маємо виконати завдання.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні ми будемо додавати і віднімати в межах 20, розв’язувати задачі, креслити відрізки.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Будить усе від сну
І співає під вікном.
Люди звуть його… (шпаком).
- Шпак приніс нам на своїх крильцях завдання. Каліграфічна хвилинка
І прилетів шпак не сам, а з ним прийшла і королева цифр 9. То ж щоб гарно справитись із цим завданням, пригадаємо, як пишеться цифра 9.
Робота в зошиті
Треба в руки ручки взяти,
Будем 9 ми писати.
Як приємно працювати!
Дев’ять вміємо писати.
(П., с.96, № 3).
ІV. Розвиток математичних умінь, навичок
3 Завдання від зайчика.
- А хто до нас прийшов з наступним завданням, ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.
Куций хвостик, довгі вушка,
Шерсть м’якенька, як подушка.
Скаче вгору, наче м’ячик.
Хто це, діти?
Сірий… (зайчик).
(П., с.97, № 6). (Робота в групах з картками.).
Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так втомився,
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати
Фізкультпаузу почати
Чудеса, погляньте, дітки –
З квітки полетіла квітка!
В неї крильця кольорові,
Пурхає в гаю і в полі.
Як же зветься цей веселик?
Здогадалися? …(Метелик)
- Наступне завдання приніс нам метелик. І якщо ви гарно справитесь з роботою, то метелик покличе своїх друзів, і вони прилетять до нашої вишеньки.
Обчислення значення виразів. (П. с.96 , №4)
5 Завдання.
- Наступний наш гість, передав завдання, і сказав, що сам з’явиться тільки після того, як ви розв’яжете задачу.
Повторення послідовності роботи над задачею
Перед тим, як розв’язати її, давайте згадаємо послідовність роботи над задачею:
1. Знайомство з умовою задачі
2. Ставимо запитання
3. Записуємо розв’язання задачі
4. Даємо відповідь на запитання
Робота над задачею
а). - За вікном весна. Земля скоро пробудиться від зимового сну. Прилетять із вирію птахи і будуть знову вити гнізда. А незабаром у них з’являться пташенята.
Та не тільки в диких птахів з’являться дітки, а у свійських теж народжуються пташенята. Подивіться, хто це з’явився на подвір’ї біля нашої вишеньки?
- От і у нашої курки вилупились курчата. І мама квочка вивела своїх діточок на подвір’я.
- Діти, подивіться на курчат і скажіть, скільки курчат слухає маму квочку, а скільки грається окремо?
- Яке питання ми можемо поставити до даного малюнка? (Скільки всього курчат)
- А тепер розв’яжемо задачу з підручника. ( Підручник, с.9 № 5. 1)).
б). Аналіз задачі
- Діти, ви гарно справились з роботою і тепер до вас, та до нашої вишеньки з’явиться таємничий гість. Діти, а якого кольору курчата? Про що вам нагадує такий колір? Такий колір є на небі. Так, це - Сонечко.
Геометричний матеріал
- Яку геометричну фігуру вам нагадує Сонечко? (круг)
- Подивіться на геометричні фігури на екрані. Назвіть.
- Візьміть лінійки і виміряйте довжину квадрата, а потім прямокутника. Накресліть у зошиті такий відрізок, як довжина прямокутника.
- На кожній парті у вас є геометричні фігури і картинка, ви за зразком, або за власною фантазією разом з товаришем по парті складете фігури тварин або рослин.
V. Підсумок уроку
- Ось і закінчився наш урок
Технологія «Продовж речення»
- На уроці я працював… .
- Своєю роботою на уроці я … .
- Урок мені здався … .
Я спробую … .
Мені сподобалось … .
Мені захотілось … .
- Отже, всі завдання виконано. Дякую вам за роботу. Ви так гарно сьогодні працювали, що до нас у клас і до нашої вишеньки завітала сама красуня весна і дякує усім за гарну роботу.