Урок з математики "Додавання і віднімання чисел на основі нумерації

Про матеріал
Тема. Додавання і віднімання чисел на основі нумерації. Розв'язування задач. Побудова відрізків. Мета: вчити додавати і віднімати в межах 20; розв’язувати задачі на знаходження суми; складати рівності за малюнками і схемами; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, аналітичні вміння, пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; формувати вміння організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, орієнтуватися в часі, доводити роботу до кінця; будувати взаємні стосунки на толерантній основі, продуктивно співпрацювати в парах, групі; формувати бережне ставлення до природи рідного краю, проявляти ініціативу; виробляти контрольно-оцінювальні вміння. Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютер, презентація, фішки-смайлики, картки з цифрами, роздатковий геометричний матеріал. Хід уроку І. Організація класу - Ось дзвенів для нас дзвінок. Час настав, почнем урок. Незвичайний, непростий, Він веселий і новий. До нас гості завітали. Нам добра вони бажали. Повернімось до гостей. Скажем дружно: «Добрий день!» Діти: «Добрий день!» Девіз уроку Всі сідайте діти тихо, домовляймось не шуміти, руки гарно піднімати, на уроці не дрімайте, а знання мерщій хапайте! - Сьогодні, сподіваюсь, у нас буде цікавий урок. До знань з математики ми зробимо ще крок. -Діти, яка зараз пора року? (Весна) -Як змінюється природа з приходом весни? (Листя, квіти, зеленіє все навкруги). - Скільки є весняних місяців? Назвіть. - Але хоча весна і прийшла, про те ще природа не змінилась, немає зелені, і дерева стоять без свого прекрасного весняного одягу. Сьогодні по дорозі до школи, я зустріла одне деревце, яке було дуже сумне, бо йому хочеться якнайшвидше одягти своє весняне вбрання. І воно просило у цьому вашої допомоги. Допоможемо? - А хто завітав до нас на урок, ви дізнаєтесь коли розташуєте числа в порядку зростання і прочитаєте. (Робота в парах) 1 8 12 10 19 15 Н И В Я Ш - Так, до нас завітала вишня. І саме вона просить вашої допомоги. Для того щоб допомогти вишні ми маємо виконати завдання. ІІ. Оголошення теми і мети уроку - Сьогодні ми будемо додавати і віднімати в межах 20, розв’язувати задачі, креслити відрізки. ІІІ. Актуалізація опорних знань 1. Діти, хто першим приносить весну, Будить усе від сну І співає під вікном. Люди звуть його… (шпаком). - Шпак приніс нам на своїх крильцях завдання. Каліграфічна хвилинка І прилетів шпак не сам, а з ним прийшла і королева цифр 9. То ж щоб гарно справитись із цим завданням, пригадаємо, як пишеться цифра 9. Робота в зошиті Треба в руки ручки взяти, Будем 9 ми писати. Як приємно працювати! Дев’ять вміємо писати. - Але, щоб отримати подарунок від шпака, потрібно виконати ще одне завдання, ми повторимо склад числа. Хто здогадався якого? (Слайд з листочками). - Так, це цифра 9. (Робота в парах. Діти обирають дві цифри, які в сумі дають число 9.). 2. Математичний диктант. - Наступне завдання принесла нам Мудра Сова (П., с.96, № 3). ІV. Розвиток математичних умінь, навичок 3 Завдання від зайчика. - А хто до нас прийшов з наступним завданням, ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку. Куций хвостик, довгі вушка, Шерсть м’якенька, як подушка. Скаче вгору, наче м’ячик. Хто це, діти? Сірий… (зайчик). - Зайчик у подарунок для вишні приніс квіти. Але він прийшов не сам, а з своїми лісовими друзями. І у них для вас завдання. Перед тим, як вони віддадуть подарунок для вишні, дізнайтесь, де живе кожна тваринка. Всі відповіді мають співпадати з числами на квіточках. (П., с.97, № 6). (Робота в групах з картками.). Фізкультхвилинка Хто ж там, хто вже так втомився, І наліво нахилився? Треба дружно всім нам встати Фізкультпаузу почати 4 Завдання від метелика. - Відгадайте наступного гостя. Чудеса, погляньте, дітки – З квітки полетіла квітка! В неї крильця кольорові, Пурхає в гаю і в полі. Як же зветься цей веселик? Здогадалися? …(Метелик) - Наступне завдання приніс нам метелик. І якщо ви гарно справитесь з роботою, то метелик покличе своїх друзів, і вони прилетять до нашої вишеньки. Обчислення значення виразів. (П. с.96 , №4) 5 Завдання. - Наступний наш гість, передав завдання, і сказав, що сам з’явиться тільки після того, як ви розв’яжете задачу. Повторення послідовності роботи над задачею Перед тим, як розв’язати її, давайте згадаємо послідовність роботи над задачею: 1. Знайомство з умовою задачі 2. Ставимо запитання 3. Записуємо розв’язання задачі 4. Даємо відповідь на запитання Робота над задачею а). - За вікном весна. Земля скоро пробудиться від зимового сну. Прилетять із вирію птахи і будуть знову вити гнізда. А незабаром у них з’являться пташенята. Та не тільки в диких птахів з’являться дітки, а у свійських теж народжуються пташенята. Подивіться, хто це з’явився на подвір’ї біля нашої вишеньки? - От і у нашої курки вилупились курчата. І мама квочка вивела своїх діточок на подвір’я. - Діти, подивіться на курчат і скажіть, скільки курчат слухає маму квочку, а скільки грається окремо? - Яке питання ми можемо поставити до даного малюнка? (Скільки всього курчат) - А тепер розв’яжемо задачу з підручника. ( Підручник, с.9 № 5. 1)). б). Аналіз задачі - Діти, ви гарно справились з роботою і тепер до вас, та до нашої вишеньки з’явиться таємничий гість. Діти, а якого кольору курчата? Про що вам нагадує такий колір? Такий колір є на небі. Так, це - Сонечко. Геометричний матеріал - Яку геометричну фігуру вам нагадує Сонечко? (круг) - Подивіться на геометричні фігури на екрані. Назвіть. - Візьміть лінійки і виміряйте довжину квадрата, а потім прямокутника. Накресліть у зошиті такий відрізок, як довжина прямокутника. - На кожній парті у вас є геометричні фігури і картинка, ви за зразком, або за власною фантазією разом з товаришем по парті складете фігури тварин або рослин. V. Підсумок уроку - Ось і закінчився наш урок Технологія «Продовж речення» - На уроці я працював… . - Своєю роботою на уроці я … . - Урок мені здався … . Я спробую … . Мені сподобалось … . Мені захотілось … . - Отже, всі завдання виконано. Дякую вам за роботу. Ви так гарно сьогодні працювали, що до нас у клас і до нашої вишеньки завітала сама красуня весна і дякує усім за гарну роботу.
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання чисел
на основі нумерації. Розв'язування задач.
Побудова відрізків.

Мета:  вчити додавати і віднімати в межах 20; розв’язувати задачі на знаходження суми; складати рівності за малюнками і схемами; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, аналітичні  вміння, пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; формувати вміння організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, орієнтуватися в часі, доводити роботу до кінця; будувати взаємні стосунки на толерантній основі, продуктивно співпрацювати в парах, групі;

формувати бережне ставлення до природи рідного краю, проявляти

ініціативу; виробляти контрольно-оцінювальні вміння.

Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютер, презентація, фішки-смайлики, картки з цифрами, роздатковий геометричний матеріал.

Хід уроку

І. Організація класу

- Ось дзвенів для нас дзвінок.

Час настав, почнем урок.

Незвичайний, непростий,

Він веселий і новий.

До нас гості завітали.

Нам добра вони бажали.

Повернімось до гостей.

Скажем дружно: «Добрий день!»

Діти: «Добрий день!»

Девіз уроку
Всі сідайте діти тихо,
домовляймось не шуміти,
руки гарно піднімати,
на уроці не дрімайте,
а знання мерщій хапайте!

- Сьогодні, сподіваюсь, у нас  буде цікавий урок. До знань з математики ми зробимо ще крок.

-Діти, яка зараз пора року? (Весна)

-Як змінюється природа з приходом весни? (Листя, квіти, зеленіє все навкруги).

- Скільки є весняних місяців? Назвіть.

- Але хоча весна і прийшла, про те ще природа не змінилась, немає зелені, і дерева стоять без свого прекрасного весняного одягу. Сьогодні по дорозі до школи, я зустріла одне деревце, яке було дуже сумне, бо йому хочеться якнайшвидше одягти своє весняне вбрання. І воно просило у цьому вашої допомоги. Допоможемо?

- А хто завітав до нас на урок, ви дізнаєтесь коли  розташуєте  числа в порядку

зростання і прочитаєте.

(Робота в парах)

              1 8  12   10   19   15

 

              Н    И     В    Я    Ш

- Так, до нас завітала вишня. І саме вона просить вашої допомоги.

Для того щоб допомогти вишні ми маємо виконати завдання.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні ми будемо додавати і віднімати в межах 20, розв’язувати задачі, креслити відрізки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Діти, хто першим  приносить весну,

 Будить усе від сну

 І співає під вікном.

 Люди звуть його…    (шпаком).

- Шпак приніс нам на своїх крильцях завдання. Каліграфічна хвилинка

І прилетів шпак не сам, а з ним прийшла і королева цифр 9. То ж щоб гарно справитись із цим завданням, пригадаємо, як пишеться цифра 9.

Робота в зошиті

Треба в руки ручки взяти,

Будем 9 ми писати.

Як приємно працювати!

Дев’ять вміємо писати.

  • Але, щоб отримати подарунок від шпака, потрібно виконати ще одне завдання, ми повторимо склад числа. Хто здогадався якого? (Слайд з листочками).
  • Так, це цифра 9. (Робота в парах. Діти обирають дві цифри, які в сумі дають число 9.).
  1. Математичний диктант.
  • Наступне завдання принесла нам Мудра Сова

(П., с.96, № 3).

ІV. Розвиток математичних умінь, навичок

3 Завдання від зайчика.

- А хто до нас прийшов з наступним завданням, ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.   

 Куций хвостик, довгі вушка,

Шерсть м’якенька, як подушка.

Скаче вгору, наче м’ячик.

Хто це, діти?

Сірий… (зайчик).

  • Зайчик у подарунок для вишні приніс квіти. Але він прийшов не сам, а з своїми лісовими друзями. І у них для вас завдання. Перед тим, як вони віддадуть подарунок для вишні, дізнайтесь, де живе кожна тваринка.   Всі відповіді мають співпадати з числами на квіточках.

(П., с.97, № 6). (Робота в групах з картками.).

 Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так втомився,

І наліво нахилився?

Треба дружно всім нам встати

Фізкультпаузу почати

 

  1. Завдання від метелика.
  • Відгадайте наступного гостя.

Чудеса, погляньте, дітки –

З квітки полетіла квітка!

В неї крильця кольорові,

Пурхає в гаю і в полі.

Як же зветься цей веселик?

Здогадалися? …(Метелик)

- Наступне завдання приніс нам метелик. І якщо ви гарно справитесь з роботою, то метелик покличе своїх друзів, і вони прилетять до нашої вишеньки.

Обчислення значення виразів. (П. с.96 , №4)

5 Завдання.

- Наступний наш гість, передав завдання, і сказав, що сам з’явиться тільки після того, як ви розв’яжете задачу.

Повторення послідовності роботи над задачею

Перед тим, як розв’язати її, давайте згадаємо послідовність роботи над задачею:

               1.   Знайомство з умовою задачі

              2.   Ставимо запитання

              3.   Записуємо розв’язання задачі

              4.   Даємо відповідь на запитання

 Робота над задачею

а). - За вікном весна. Земля скоро пробудиться від зимового сну. Прилетять із вирію птахи і будуть знову вити гнізда. А  незабаром у них з’являться пташенята.

Та не тільки в диких птахів з’являться дітки, а у свійських теж народжуються пташенята. Подивіться, хто це з’явився на подвір’ї біля нашої вишеньки?

- От і у нашої курки вилупились курчата. І мама квочка вивела своїх діточок на подвір’я.

- Діти, подивіться на курчат і скажіть, скільки курчат слухає маму квочку, а скільки грається окремо?

- Яке питання ми можемо поставити до даного малюнка? (Скільки всього курчат)

- А тепер розв’яжемо задачу з підручника. ( Підручник, с.9 № 5. 1)).

б). Аналіз задачі

- Діти, ви гарно справились з роботою і тепер до вас, та до нашої вишеньки з’явиться таємничий гість. Діти, а якого кольору курчата? Про що вам нагадує такий колір? Такий колір є на небі. Так, це - Сонечко.

 Геометричний матеріал

- Яку геометричну фігуру вам нагадує Сонечко? (круг)

- Подивіться на геометричні фігури на екрані. Назвіть.

- Візьміть лінійки і виміряйте довжину квадрата, а потім прямокутника. Накресліть у зошиті такий відрізок, як довжина прямокутника.

- На кожній парті у вас є геометричні фігури і картинка, ви за зразком, або за власною фантазією разом з товаришем по парті складете фігури тварин або рослин.

V. Підсумок уроку

- Ось і закінчився наш урок

Технологія «Продовж речення»

- На уроці я працював…  .

- Своєю роботою на уроці я …  .

- Урок мені здався …  .

Я спробую …  .

Мені сподобалось …  .

Мені захотілось …  .

- Отже, всі завдання виконано. Дякую вам за роботу. Ви так гарно сьогодні працювали, що до нас у клас і до нашої вишеньки завітала сама красуня весна і дякує усім  за гарну роботу.

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку