На основі практичних дій з предметами та у формі гри навчити учнів розв"язувати задачі, приклади на додавання і віднімання. Зацікавити та допомогти дітям з ООП краще засвоїти навчальний матеріал з математики.
Тема: Склад числа 6. Розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Розв’язування задач на основі практичних дій з предметами і за малюнком.
Мета:на основі практичних дій з предметами продемонструвати всі варіанти складу числа 6, вчити складати і запам'ятовувати приклади на додавання і віднімання в межах 6на основі складу числа 6, розвивати увагу, вміння оцінювати спосіб виконання завдання, виховувати бажання допомагати, піклуватися про інших.
Обладнання: демонстраційний матеріал: казкові герої —Ріпка, лічильний матеріал, таблиця «Склад числа 6», роздатковий матеріал.
Тип уроку. Урок-казка.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватиме старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти. Я знаю, що ви любите казки.
- А які казки ви вже знаєте?
- Я показую малюнки , а ви впізнаєте з якої казки ці герої ?
- Сьогодні ми відправляємось в дивовижну подорож до казки. А казка ця незвичайна, а математична, а її герої дуже люблять рахувати.
Тут є приклади, задачі,
Ігри, жарти, все для вас!
Побажаю вам удачі –
За роботу, в добрий час.
( гра – асоціація до слова подорож)
ІІІ. Основна частина уроку.
- Діти , протягом уроку ви повинні бути дуже уважними, бо в кінці уроку вам необхідно буде сформулювати тему уроку)
Розвиток математичних умінь.
Усна лічба.
Посадив дід ріпку (на дошці з’являється малюнок діда та ріпки). Виросла ріпка велика-превелика. Пішов дід на город, став ріпку із землі тягти. Тягне-потягне – витягнути не може. Та раптом говорить ріпка людським голосом:
- Якщо, дід, ти дуже хочеш витягнути ріпку, то спробуй відповісти на мої питання.
- Діти, а ви хочете допомогти діду витягнути ріпку?
- Тоді дайте правильні відповіді на питання.
(гра з м’ячем)
Завдання для діда
1. Назвати числа від 1 до 10.
2. Назвати числа від 8 до 5.
3. Назвати «сусідів» числа 6; числа 4.
4. Яке число наступне за числом 5; за числом 1; за числом 3?
5. Яке число передує числу 5; числу 3; числу 4?
6. Перший доданок – 4, другий – 1. Чому дорівнює сума?
Висновок: що ми повторили ?
- Молодці, діти! Ви дуже допомогли дідусю. Але ріпка сидить у землі та не ворухнеться.
Покликав дідусь на допомогу бабусю (малюнок із зображенням бабки).
Бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягнyти не можуть.
Каже ріпка:
- Якщо ви дуже хочете витягнути мене, то спробуйте розв’язати приклади .(самостійне розв’язання та взаємоперевірка прикладів). А спочатку пригадайте склад числа 6.
Розв’язування прикладів. ( в зошитах написані приклади, необхідно написати каліграфічно тільки відповіді)
1+4= 3+3=
4-2= 6-1=
6-3= 2 +4=
Висновок: над чим ми працювали?
- Молодці! Постарались на славу. Але ріпка так і залишилась в землі
IV. Фізхвилинка.
Знову дід з бабою ріпку тягнуть, але нічого у них не виходить. Покликала бабуся внучку (малюнок із зображенням внучки). А внучка у них була весела, любила співати та танцювати.
- Давайте, діти, потанцюємо разом із внучкою.
(Діти виконують фізхвилинку «Якщо весело живеться»)
Ось ріпка і говорить:
- Як ти добре танцюєш, дівчинко! А чи вмієш ти складати за малюнком приклади?
- Звичайно вмію, - відповіла дівчинка. І цифри при цьому пишу правильно, каліграфічно.
Та прийнялась за роботу.
- А щоб внучка не відчувала себе самотньою, давайте і ми з вами виконаємо це завдання, чим і допоможемо казковим героям.
- Треба виконати малюнковий диктант. Скласти і записати приклади за малюнком.(У дітей з ООП-малюнкові приклади)
Каліграфічне письмо.(коментована перевірка)
- Молодці! Постарались на славу. Але ріпка так і залишилась в землі.
Внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягнути не можуть. Покликала внучка Жучку. Прибігла Жучка (малюнок із зображенням Жучки).
- Що означає слово Жучка? (кличка собаки)
- Як пишеться слово Жучка?
Робота з геометричним матеріалом.
Ріпка її й питає:
- Жучка, а які геометричні фігури ти знаєш?
- Трикутник, чотирикутник, відрізок, промінь, круг, пряма, точка,
ламана, крива!
- Молодець! Тоді, якщо ви дуже хочете витягнути ріпку, назви та полічи
геометричні фігури, які ти бачиш на малюнку.
- Давайте, діти, і ми з вами виконаємо це завдання. Можливо киці знадобиться наша допомога.
ВИСНОВОК: над чим ми працювали?
Жучка за внучку, внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягнути не можуть. Покликала Жучка кішку Мурку. Прибігла Мурка (малюнок із зображенням кішки).
Робота над відрізками.
- Виміряйте лінійкою дожину лопати,яку тримає дідусь (5 см)
- Накресліть відрізок такої довжини у зошит. Дайте йому назву(АВ).
Висновок: що ми повторили?
- Дякую, вам діти! – сказала ріпка. Але мені здається, що треба погукати ще когось на допомогу.
Покликала Мурка мишку. Прибігла мишка на допомогу( малюнок із
зображенням мишки). Ріпка їй говорить:
- Ось вам останнє завдання. Якщо його не виконаєте, не витягнути вам мене Задача.
У білочки було 3 горішки. Потім вона знайшла ще 3. Скільки всього горішків стало у білочки ? (Задача для дітей з ООП на картках).
- А можна я попрошу допомоги у дітей?, - спитала мишка у ріпки.
- Можна, - дозволила ріпка. Але, якщо вони зможуть!
- Діти, зможемо розв’язати цю задачу?
(Діти висловлюють свої думки).
Мишка за Мурку, Мурка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – та й витягнули ріпку!
- Але, діти, без вашої допомоги вони б цього зробити не змогли.
V. Рефлексія
- Яка тема уроку?(виводять діти)
- Діти, чому герої казки «Ріпка» змогли витягнути ріпку?
- Дякую вам,діти,за вашу роботу.Усі ви старались,показали гарні знання і допомогли нашим гостям-казковим героям відомої казки