Тема. Обчислення значень виразів. Задачі.
Мета: вдосконалювати навички усної лічби, вміння розв’язувати задачі, порівнювати числа, число та вираз; розвивати навичку швидкого обрахунку, логічне мислення, критичне мислення, увагу; виховувати вміння працювати в парі, колективну відповідальність, любов до природи, взаємодопомогу.
Обладнання: магнітна дошка, набір казкових героїв (додаток 1), мультимедійна дошка, дидактичні картки, казка В. Сутєєва «Під грибом»
Хід уроку-казки
І. Організація класу до уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
(Відповіді дітей)
ІІІ. Актуалізація знань учнів
Якось потрапив Мурашка під сильний дощ. Куди сховатися? Побачив він на галявині маленький грибок, підбіг і сховався під ним.
(На дошку вивішую маленький грибок і мурашку)
Написання цифри 6.
Сидить під грибом — чекає, поки дощ припиниться.
А дощ йде та не вщухає...
Повзе до гриба мокрий Метелик:
— Мурашко, Мурашко, пусти мене під грибок! Я промок — летіти не можу!
— Куди ж я пущу тебе? — каже Мурашка. — Я один тут ледве вмістився.
— Нічого! Якось вліземо.
Впущу, якщо допоможеш вирази обчислити.
Діти отримують жабок з прикладами, які повинні розмістити на латаття відповідно до результату. Додаток 2.
Молодці. Ви вправно впоралися. Пустив Мурашка Метелика під грибок.
(Додаю метелика під грибок)
Фізкультхвилинка
IV. Робота над темою уроку.
А дощ ще сильніше йде...
Біжить повз них Мишка:
— Пустіть мене під грибок! Вода з мене рікою ллється.
— Куди ж ми тебе пустимо? Тут місця немає.
— Потісніться трошки!
(Розв’язування задачі с. 62, № 4)
Потіснилися — пустили Мишку під грибок.
(Додаю мишку)
А дощ все ллє і не перестає...
Повз гриб Горобець стрибає і плаче:
— Намокло пір'ячко, стомились крильця! Пустіть мене під грибок обсохнути, відпочити, дощик перечекати!
— Тут місця немає.
— Посуньтеся, будь ласка!
— Гаразд. Але потрібно виконати завдання.
Поки діти виконують завдання, змінюю маленький грибок на трохи більший.
Посунулися — знайшлося Горобцю місце (додаю Горобця).
А тут Заєць на галявину вискочив, побачив гриб.
— Сховайте, — кричить, — рятуйте! За мною Лисиця женеться!..
— Шкода Зайця, — каже Мурашка. — Давайте ще посунемося.
Посунемося, але розв’яжи з нами задачу (с. 62, № 5).
Фізкультхвилинка
Тільки сховали Зайця — Лисиця прибігла.
— Зайця не бачили? — питає.
— Не бачили.
Підійшла Лисиця ближче, понюхала:
— Чи не тут він сховався?
— Де йому тут сховатися!
Щоб Лисичка не знайшла Зайчика, потрібно попрацювати з нерівностями.
(с. 62, № 3. Метод «Ланцюжок»). Поки діти виконують завдання, змінюю гриб на ще більший.
Махнула Лисиця хвостом та й пішла.
До того часу дощик вщух — сонечко визирнуло. Вилізли всі з-під гриба — радіють.
Мурашка задумався і каже:
— Як же так? Раніше мені одному під грибом тісно було, а тепер всім п'ятьом місце знайшлося!
— Ква-ха-ха! Ква-ха-ха! — засміявся хтось.
Всі подивилися: на шапочці гриба сидить Жаба і регоче:
— Ех, ви! Адже гриб...
Не доказала і поскакала собі.
Подивилися всі на гриб і тут же здогадалися, чому спочатку одному під грибом тісно було, а потім і п'ятьом місце знайшлося.
А ви здогадалися? (Відповіді дітей)
V. Підсумок уроку.
Додаткові запитання:
Додаток 1
Додаток 2