Урок-казка. Математика. 1 клас
Тема. Склад числа 7.
Мета: вчити зіставляти число з кількістю предметів; розглянути всі варіанти складу числа 7; закріплювати нумерацію чисел у межах 7; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, пам’ять; виховувати доброту старанність.
Обладнання: предметні та сюжетні малюнки; математичні віяла; додатки
Хід уроку
I. Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок –
Починається урок,
За роботу, в добрий час
Казка вже чека на вас.
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й завдань уроку.
- Сьогодні ми побуваєм у казці, яка допоможе нам вивчити склад числа 7 і закріпити математичні знання.
III. Повторення вивченого матеріалу
- Для того щоб потрапити в казку, виконайте завдання.
- Скільки разів зустрічається цифра нуль? Запишіть у клітинці.(6)
- Назвіть число, попереднє до числа 6.
- Назвіть число, наступне до числа 6.
- Як утворилося число 7?
- Молодці! Казка починається.
Жили-були король із королевою, і була у них донька дуже розумна і красива. Одного разу, коли юна принцеса гуляла у саду, здійнявся сильний вітер. Це пролітав семиголовий змій.
- Ой дивіться, цей вітер наробив нам шкоди, позривав цифри і знаки. Щоб продовжилася казка, повернімо все на місце.
( завдання на дошці )
1 . . 4. 6 . 7 . 5 . . 2
. 3 . ; . 5 . ; . 4 . ; . 6 . .
( по двоє дітей з кожного ряду )
7*6 5*5 3*7
4*7 5*1 7*2
- Все повернулося на свої місця. Але зникла красуня-принцеса. Змій украв її і поніс у свій замок. У королівстві почалася паніка. Король з королевою дуже переживали, а також і принц із сусіднього королівства, який був уже давно закоханий у принцесу. Він вирушив на пошуки. Один дідусь розказав принцеві, що дорогу до замку змія знайде той, хто виконає ось це завдання
( додаток №2 ). Допоможемо йому.
- Яку дорогу ви порадили б принцеві обрати ? Чому?
III. Вивчення нового матеріалу
- Коли принц наближався до замку, то побачив що його охороняють 7 собак. Знову потрібна йому наша допомога. Щоб відволікти увагу собак, розставимо миски з їжею праворуч і ліворуч від замку. Собаки розбіглися у різні боки.
- Розставте собак коло їжі різними способами ( працюємо на дошці ; додаток №4 )
- Поки собаки їли, принц без перешкод добрався до замку. На дверях висіли три замки, а поруч в’язка ключів.
IV. Закріплення знань
- Принц відчинив усі замки і визволив принцесу. А разом з нею і інших полонених семиголового змія, який був в цей час на полюванні. Серед полонених був маленький і добрий дракончик. Через нього принцеса подякувала нам за допомогу щось нам передала.
( вчитель роздає малюнок дракончика – додаток №6 )
- Що передала нам принцеса? ( квітку )
- На тілі дракончика є завдання. Виконайте його і ми отримаємо квітку ( діти виконують завдання самостійно; перевіряємо; вчитель показує велику, красиву квітку )
- Полічіть пелюстки. На першій – подяка: « Дякую вам першокласники за те, що допомогли принцеві мене визволити. За це я дарую вам завдання для розвитку вашої пам’яті і уваги.
( виконуємо завдання для розвитку пам’яті – додаток №7 )
- Знайдіть і виправте помилки ( додаток № 8 )
- Розкладіть на кожну тарілку жовті і червоні яблука різними способами ( додаток №9 )
V. Рефлексія
- Ось і закінчилась наша казочка. Добро перемогло.
- Що нового ви дізналися?
- Які завдання вам найбільше сподобалися?
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
Додаток 6
Додаток 7
Уважно розглянь малюнки. Запам’ятай, що зображено.
Поглянь, що змінилося?
Додаток 8
Знайди і виправ помилки.
3+2=5 4+3=6 3 < 6
5+1=4 2+5=7 4 > 7