Урок-казка. "Склад числа 7."

Про матеріал
Казки полюбляють усі. А коли потрапляєш у казку на уроці математики, то вивчати цю точну науку стає цікаво, не вимушено засвоюється навчальний матеріал.
Перегляд файлу

Урок-казка. Математика. 1 клас

 

Тема. Склад числа 7.

Мета: вчити зіставляти число з кількістю предметів;  розглянути всі варіанти складу числа 7;  закріплювати нумерацію чисел у межах 7;  вдосконалювати обчислювальні навички;  розвивати мислення,  пам’ять;  виховувати доброту  старанність.

Обладнання: предметні та сюжетні малюнки;  математичні віяла; додатки

Хід уроку

 I.  Організаційний момент

         Пролунав уже дзвінок –

         Починається урок,

         За роботу, в добрий час

         Казка вже чека на вас.

II. Мотивація навчальної діяльності.  Повідомлення теми й завдань уроку.

-         Сьогодні ми побуваєм у казці, яка допоможе нам вивчити склад числа 7 і закріпити математичні знання.

III. Повторення вивченого матеріалу

-         Для того  щоб потрапити в казку, виконайте завдання.

  1. Розгляньте уважно малюнок (додаток №1)

-         Скільки разів зустрічається цифра нуль? Запишіть у клітинці.(6)

-         Назвіть число, попереднє до числа 6.

-         Назвіть число, наступне до числа 6.

-         Як утворилося число 7?

-         Молодці! Казка починається.

Жили-були король із королевою, і була у них донька дуже розумна і красива. Одного разу, коли юна  принцеса гуляла у саду, здійнявся сильний вітер. Це пролітав семиголовий змій.

-         Ой дивіться, цей вітер наробив нам шкоди, позривав цифри і знаки. Щоб продовжилася казка, повернімо все на місце.

( завдання на дошці )

  1. Які цифри потрібно вставити?

      1 . . 4. 6 .                              7 . 5 . . 2

  1. Покажіть сусідів чисел ( на віялах)

      . 3 . ; . 5 . ; . 4 . ; . 6 . .

  1. Вставте знаки:

( по двоє дітей з кожного ряду )

7*6                    5*5               3*7

4*7                    5*1               7*2

-         Все повернулося на свої місця. Але зникла красуня-принцеса. Змій украв  її і поніс у свій замок. У королівстві почалася паніка. Король з королевою дуже переживали, а також і принц із сусіднього королівства, який був уже давно закоханий у принцесу. Він вирушив на пошуки. Один дідусь розказав принцеві, що дорогу до замку змія знайде той, хто виконає ось це завдання

 ( додаток №2 ). Допоможемо йому.

  1. Запишіть під кожною фігурою кількість її сторін.
  2. Розступилися дрімучі чагарники і  принц побачив три дороги, які вели до замку ( додаток № 3 ). Що вони вам нагадують?

-         Яку дорогу ви порадили б принцеві обрати ? Чому?

   III. Вивчення нового матеріалу

-         Коли принц наближався до замку, то  побачив що його охороняють 7 собак. Знову потрібна йому наша допомога. Щоб відволікти увагу собак, розставимо миски з їжею праворуч і ліворуч від замку. Собаки розбіглися у різні боки.

-         Розставте собак коло їжі різними способами ( працюємо на дошці ; додаток №4 )

-         Поки собаки їли, принц без перешкод добрався до замку. На дверях висіли три замки, а поруч в’язка ключів.

  1. Ми повинні дібрати  ключі, щоб при додаванні чисел, які на них написані, утворилося число 7 ( додаток №5 )

IV. Закріплення знань

-         Принц відчинив усі  замки і визволив принцесу. А разом з нею і інших полонених семиголового змія, який був в цей час на полюванні. Серед полонених був маленький і добрий дракончик. Через нього принцеса подякувала нам за допомогу щось нам передала.

( вчитель роздає малюнок дракончика – додаток №6 )

-         Що передала нам принцеса? ( квітку )

-         На тілі дракончика є завдання. Виконайте його і ми отримаємо квітку  ( діти виконують завдання самостійно; перевіряємо;  вчитель показує велику, красиву квітку )

-         Полічіть пелюстки. На першій – подяка: « Дякую вам першокласники за те, що допомогли принцеві мене визволити. За це я дарую вам завдання для розвитку вашої пам’яті і уваги.

( виконуємо завдання для розвитку пам’яті – додаток №7 )

-         Знайдіть і виправте помилки ( додаток № 8 )

-         Розкладіть на кожну тарілку жовті і червоні яблука різними способами ( додаток №9 )

V.  Рефлексія

          - Ось і закінчилась наша казочка. Добро перемогло.

          - Що нового ви дізналися?

          - Які завдання вам найбільше сподобалися?

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

ДП_Сірка 1_9 013

Додаток 2

 

ДП_Сірка 1_9 013

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

Замок рисунок - 74 фото

 

ДП_Сірка 1_9 014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpgC:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg                                                                     C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg                              C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg   C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg  C:\Users\Maryana\Desktop\food-for-cats-and-dogs-in-a-bowl-isolate-on-a-white-background_165541-951.jpg       C:\Users\Maryana\Desktop\food-for-cats-and-dogs-in-a-bowl-isolate-on-a-white-background_165541-951.jpg C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg     C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg

 

                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpgC:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg                                                                       C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg                             C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg  C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg      C:\Users\Maryana\Desktop\food-for-cats-and-dogs-in-a-bowl-isolate-on-a-white-background_165541-951.jpg    C:\Users\Maryana\Desktop\food-for-cats-and-dogs-in-a-bowl-isolate-on-a-white-background_165541-951.jpg C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg    

                                                                                                                                        C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg

                                                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpgC:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg                                                                                                                    C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg    C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg  C:\Users\Maryana\Desktop\food-for-cats-and-dogs-in-a-bowl-isolate-on-a-white-background_165541-951.jpg    C:\Users\Maryana\Desktop\food-for-cats-and-dogs-in-a-bowl-isolate-on-a-white-background_165541-951.jpg C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg     

            

   C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg   C:\Users\Maryana\Desktop\20230728220000_006392194_2.jpg   

 

             Додаток 5 

                                                                                                                                       

ДП_Сірка 1_9 016

 

Додаток 6

ДП_Сірка 1_9 016

Додаток 7

Уважно розглянь малюнки. Запам’ятай, що зображено.                                                                                                                                                                                   

C:\Users\Maryana\Desktop\burjak.jpg C:\Users\Maryana\Desktop\vinete-1508329352_tmb_tmb.jpg   C:\Users\Maryana\Desktop\15zo03.png               C:\Users\Maryana\Desktop\ogurec-prod.png

  Поглянь, що змінилося?

 

C:\Users\Maryana\Desktop\burjak.jpgC:\Users\Maryana\Desktop\15zo03.pngC:\Users\Maryana\Desktop\ogurec-prod.png 

                  

 

Додаток 8

        Знайди і виправ помилки.

             3+2=5              4+3=6             3 < 6

           5+1=4              2+5=7             4 > 7

 

docx
Додав(-ла)
Лідія Підвірна
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 січня
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку