Тема. Відкриваємо переставний закон додавання.
Мета: ознайомити учнів із переставним законом додавання; вчити використовувати його під час ров’язування виразів; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, учнів; формувати вміння добирати схему та вираз до сюжетного малюнка; повторити вивчений матеріал з попередніх уроків; розширювати словниковий запас слів; забезпечити фізичний розвиток через використання фізкультхвилинок; виховувати інтерес до уроків математики.
Тип уроку: урок-казка
Обладнання: презентація; Осінь, Зима (картини); сніжинки із завданнями ; роздатковий матеріал – новорічні кульки; геометрична ялинка (пазли).
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок.
Ми не відпочиваємо,
Ми працювати починаємо.
Наш девіз:
Не просто слухати, а чути
Не просто дивитися, а бачити.
Не тільки відповідати,
а й міркувати –
Дружно й плідно працювати. Привітання.
― Діти, у нас сьогодні незвичайний урок, до нас завітали гості. Привітайтеся з ними.
Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного, посміхніться.
― Майже у всіх гарний настрій, а щоб він став ще кращим потрібно сьогодні вам швидко, гарно працювати, бути уважними та зосередженими.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Послухайте загадку і скажіть про що в ній йдеться!
В садах, лісах блукає,
В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості.
Діти, сьогодні на наш урок завітали дві цариці - Осінь та Зима. Осінь хоче передати усі свої земні права Зимі. Тож, дозволимо Зимі царювати і бути присутньою на нашому уроці. ( відповіді дітей). Із далеких країн цариця Зима прийшла до нас. Ішла лісами і полями, днями і ночами, щоб подивитися, як учні 1-го класу нашої школи знають і люблять математику. Але завітала вона не одна, а взяла з собою у помічниці. А що це за помічниці?
-Розгадаємо загадку і дізнаємося
Наче срібні зірочки,
Білосніжні квіточки,
Із зимової хмаринки
До землі летять…
-Діти, погляньте, наша дошка усіяна Сніжинками. Вони незвичайні, на них завдання, які ми повинні сьогодні розв’язати. А, хто буде активним на уроці, буде добре працювати, отримає від цариці Зими гостинці .
Тому:
Думаємо – швидко!
Відповідаємо – чітко!
Сидимо – правильно!
Пишемо – красиво!
ІІI. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Сніжинка. Усний рахунок ?
1. Математична розминка.
1. Порахувати від 1 до 10; від 10 до 1 – кількісною лічбою.
2.Порахувати від 1 до 10 – порядковою лічбою.
3.Назвати попереднє число числа 5.
5. Назвати наступне число числа 7.
6. Назвати суму чисел 4 і 2; 5 і1.
2. Хорові відповіді – «Веселі загадки»
* Вовченята-сіроманці
Чистять зуби рано-вранці.
Тато, мама, двоє діток.
Скільки їм потрібно щіток?
* Зайченят у зайця 7.
Треба їсти дати всім.
10 яблук заєць мав,
По одному дітям дав.
Скільки яблук залишилось в нього?
* 5 горішків на пеньку
Спочивало в холодку.
А вечірньої пори
Білка ще принесла 3.
Так до ранку й пролежали.
Скільки всіх горішків стало?
3. Гра «Розумний сніговик»
2. Сніжинка. Дізнайко.
ІV. Повідомлення теми, мети уроку
― Сьогодні на уроці математики ми повторимо назви компонентів дії додавання, а також з переставним законом додавання і покажемо Зимі як ми можемо швидко засвоювати новий матеріал.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Повторення назв компонентів дії додавання
Робота з роздатковим матеріалом ( кульки)
- Покладіть на парту 3 червоні ялинкові прикраси і 2 сині. Скільки всього їх стало? Чому?( Об’єднали всі фігури).
- Якою дією виконується об’єднання? ( Додаванням)
- Як називаються числа у прикладах на додавання ?
- Перше число – доданок, друге число – теж доданок, а число, яке отримали, виконуючи дію додавання, називають сумою.
- А тепер поміняйте наші іграшки – доданки місцями. Їх стало більше чи менше, ніж було спочатку?
- В математиці це називають переставним законом додавання і звучить він так: від перестановки місць доданків сума не міняється.
3. Сніжинка. Розважальна.
Фізкультхвилинка (Пісня «Морозець»)
4. Сніжинка. Книжкова.
Робота за підручником (с. 54 впр.2, 4).
Опрацьовуємо завдання 2– робота з доміно, а 4 – усно.
5. Сніжинка. Гімнастична.
Оченята роблять вправи:
Вліво, право, вліво, вправо,
Потім вгору, потім вниз,
На сусіда подивись!
V. Закріплення вивченого матеріалу.
6. Сніжинка. Робота в зошиті (с. 50 –з.1)
7. Сніжинка. Геометрична.
Наша цариця Зима запитує, а без чого не обходиться не один Новий рік? (Без ялинки) Вона нам її хоче подарувала за вашу роботу на уроці, але хоче, щоб ви її склали із пазлів та назвали з яких геометричних фігур вона складається?(відповіді дітей)
VІ. Підсумок уроку
8. Сніжинка. Підсумкова.
Ви всі добре працювали, я дякую вам за роботу на уроці. Зимі також сподобалось як ви працювали та хоче вас у гостини (діти отримують гостинці від цариці Зими).