Тема уроку. Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3, 4. Обчислення виразів.
Мета: формувати обчислювальні навички.
Навчальна: закріпити знання вивчених табличних випадків додавання і віднімання; формувати вміння додавати до меншого числа більше; закріпити знання складу чисел, формувати вміння виконувати додавання і віднімання на основі складу чисел; закріпити знання правила знаходження невідомого доданка, формувати вміння знаходити невідомий доданок.
Корекційно - розвивальна: розвивати мислення учнів, увагу, пам'ять..
Виховна: виховувати зацікавленість, кмітливість
Тип уроку: формування умінь та навичок
Вид уроку: урок-казка
Обладнання: казкові персонажі, картки, лічбовий матеріал, сигнальні карточки, геометричні фігури, картки з завданням, дидактичні ігри, презентації, LEGO “Шість цеглинок”.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
1.Привітання.
Вч.: Наші гості примостилися,
Діти їх роздивилися.
Привіталися, посміхнулися
І до мене повернулися.
Гості хочуть побачити які працьовиті і старанні учні в 1 класі. Урок наш незвичайний. А відкритий – перший у вашому житті, тож я вас запрошую до наполегливої праці.
2.Психологічне настроювання.
Налаштуємося на роботу.
Очі дивляться-(діти) та все бачать.
Вуха слухають – (діти) та все чують.
Голова – (діти) думає.
Яким буде урок (діти) – цікавим!
Які у мене діти? – (діти) найкращі!
Нехай мої та ваші надії здійсняться.
-Тож часу не гаєм
І урок розпочинаєм.
— Девіз уроку:
Міркуємо – швидко
Відповідаємо – точно!
Рахуємо – вірно,
Пишемо – гарно.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Асоціативний кущ
- З чим в нас асоціюється слово казка?
Розминка : Вікторина – казка « Знаєш ти казку?»
2. Повідомлення теми і мети уроку.
Вч.:Діти, я сьогодні зустрітила Білосніжку, вона принесла нам листа. Зараз я його вам прочитаю.
«Добрий день, діти!
Пишу вам із чарівної країни Математики. У нашому королівстві сталося нещастя: злий чаклун тут усе зачарував і сховав Королеву Математики у високу вежу.
Допоможіть нам, будь ласка!»
Вч.: Діти, а ви б хотіли врятувати Королеву Математики?
Вч.: Тоді вирушаймо в дорогу. А дорога в нас буде важка й небезпечна. Адже врятувати Королеву і повернути її в королівство можуть тільки уважні, старанні, кмітливі, сміливі діти. Подорожувати будемо під девізом «Математику ми любим, з математикою дружим».
– Ви згодні пройти перевірку на кмітливість, старанність, уважність? А допомагати нам буде Білосніжка та 7 гномів, які будуть нам давати завдання.
Завдання від першого гнома.
3. Гра – тестування «Так чи ні»
Завдання від другого гнома.
4. Графічний диктант.
IІI. Повторення вивченого матеріалу.
Завдання від третього гнома.
Гімнастика для очей. (Валеологічна хвилинка)
Втомилися наші оченята, їм теж потрібно відпочити.
а) «Тік-Так» (Показати, як працює годинник)
б) Кругові оберти за годинниковою стрілкою і проти.
в) Рухи очима зверху – вниз.
г) «День-Ніч» (Сильно заплющити очі, відкрити).
Завдання від четвертого гнома.
— Білосніжка прийшла до нас зі своїми гномами.. А гноми дуже люблять , коли працюють в групах.
— Давайте згадаємо правила роботи .( Кожен має право висловити свою думку, інші повинні вислухати. Група має працювати так. щоб не заважати іншим групам.)
-Гном хоче знати, як ви добре знаєте казки, та вмієте швидко рахувати.
2.Математична гра. Склади казку.
Завдання : Зібрати казку та вгадати її назву.
Умови: Для того, щоб зібрати картинку, потрібно розв’язати вираз. Складаємо в поряду зростання за відповідями.
( робота учнів)
3.Фізкультхвилинка.
Завдання від п’ятого гнома.
4.Гра «Яблучка».( робота з числовим віялом)
Завдання від шостого гнома.
-Білосніжка з гномами дізнались, що королева Математики знаходиться у великій вежі. Як що ви збудуєте правильну вежу, то чари розвіється корона королеви засяє і все стане на свої місця.
5. Арифметична вежа.
( Діти розв’язують прилади, та строять вежу з лего)
Завдання від сьомого гнома.
— Порахуйте кількість трикутників на кожному малюнку.
-Білосніжка і гноми дуже задоволенні вашими відповідями. Ви гарно вмієте лічити. Їм дуже сподобалося з вами працювати. Але їм пора повертатися в свою казку.
- Так Королеву Математики врятовано. Але вона поспішає у своє королівство, бо чула, яке лихо там коїться, тому написала листа і передала мені, щоб я вам його зачитала.
«Я, Королева Математики, дуже вдячна вам – сміливим, добрим дітям. Ви пройшли складний і небезпечний шлях. Ви почесні жителі країни Математики. Усім бажаю успіхів у навчанні».
ІІІ.Підсумок уроку. Рефлексія уроку.
Гра «Мікрофон».