Урок " Казки народів світу"

Про матеріал
Скільки казок на землі? Тисячі. У кожного народу вони є, у кожного часу. Пропоную підсумковий урок " Казки народів світу"
Перегляд файлу

Казки народів світу

 

Мета:. : .  Узагальнити та систематизувати знання учнів про казки українських та світових письменників;

            перевірити рівень сформованих в дітей знань, умінь, навичок;

Образотворче мистецтво.
-; розвивати творчу уяву; стимулювати розвиток допитливості; формувати в учнів ставлення до  казки як до видатного добутку українського народу; виховувати любов до книги, вміння міркувати, гарний смак, акуратність, увагу.
Музика. розвивати творчі здібності учнів,виховувати любов до музики, пісні.

; виховувати любов до книги, вміння міркувати, гарний смак, акуратність, увагу.
 

 

Обладнання. Зображення казкових героїв, виставка книг, маски героїв казок, зображення гусей ( по кількості груп).

І. Організація  класу.

    Вчитель: Продзвенів дзвінок.

                      Починається урок.

                      З чого ж нам його почати?

    Діти:

                     Скоромовку розказати.

    Вчитель:  Поправляєм язички, щоб не плутались значки.

                       І про мишок діалог, щоб цікавим був урок.

                       Перший ряд вже починає – скоромовку промовляє.

    Діти:

                      Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато.

                      Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся.

    Вчитель:  Другий ряд теж не дрімає і швиденько промовляє.

    Діти:

                     Начитався букварика та й малюю косарика.

                     Коси сіно, косарику, на своєму гектарику.

    Вчитель:

                    А тепер у класі тиша, щоб почуть розмову мишок.

    Діти:

         Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?»

         Відказала мишка мишці: «Букву А шукала в книжці.

         Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати».

  1.    Робота над чистомовкою

Жу-жу-жу — я з Оленкою дружу.

Іж-іж-іЖ — пиріжок на всіх розріж.

Жи-жи-жи — маєш друга — бережи.

Жа-жа-жа — друг купив мені коржа.

ІІ. Перевірка домашнього завдання 

Діти , додому вам було завдання намалювати малюнок до улюбленої казки.

Продемонструйте  свої малюнки, а ваші товариші нехай впізнають до якої казки цей малюнок.

Розкажіть уривок  казки до якої  ви намалювали свій малюнок

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 

              Сьогодні до нас на урок завітала чудова гостя. А ім’ я її ви дізнаєтеся, коли складете слово з цих букв: К К З А А

  1. Вступне слово вчителя

Зустріч з казкою — це свято,

Не було б її у нас,

Ми б не знали так багато.

Про новий і давній час.

  1.           - Кожен народ створив багато чудових казок. У них відображення життя народу, його мрії і сподівання на кращу долю, на перемогу добра і справедливості над злом, заздрістю, жадібністю і жорстокістю. Казки розкривають для нас інший, чарівний світ, переносять нас на крилах фантазії до незвичайних мандрівок і пригод, у яких ми беремо участь разом з героями казок.
  •     Сьогодні до нас на гостину завітала казка.
  •     Які казки називають авторськими? народними?
  •      У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки передавали . з покоління в покоління «з вуст в уста». Тому автором таких казок вважають народ, а казки називають народними. Літературна казка має певного автора —  письменника-казкаря.

 — Наведіть приклади народних казок.

  •     Кого з казкарів ви знаєте?
  •      — Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радощів.

Сьогодні на уроці ми продовжимо мандрівку в королівство казок,

 

Сьогодні весь наш урок складатиметься із завдань-запитань. Тому заняття назвемо... (вікториною).

ІІІ. ПРОВЕДЕННЯ КАЗКОВОЇ ВІКТОРИНИ

/ тур «Ти мене знаєш» 

  •     Сьогодні зранку мені принесли телеграми і сказали ,що вони для вас.
  •     Дивно, але телеграми без підписів.
  •     Від кого вони?
  •     Тож уважно читайте. Можливо ви мені підкажете від кого вони.
  •      
  • Вирушаю на весілля до Дюймовочки. (Ластівка з казки Г. X, Андерсена «Дюймовочка»)
  • Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят. (Вовк із казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят»)
  • Хотів прийти до вас на урок Але не зміг. Ніхто не хоче допомогти  віднести зерно до млина. Тому мушу нести сам.

(Півник із казки « Колосок» українська народна казка)

«Дуже засмучена, Мишка випадково розбила моє яєчко, прийти не зможу». (Курочка Ряба з одноіменної української народної казки).

  •                           . Наїлася риби, ще й діда обхитрила..( Лисичка)(російська народна казка)
  •                                                    Приїхати не можу.Піду я в німецьке місто Бремен і стану вуличним музикантом"..( Осел із казки « Бременські  музиканти» Брати Грімм
  •                                                     
  •                                                    ІІ  тур «Впізнай речі» Назвіть  що  за річ і з якої це казки.
  •                                                     
    1.   Дзеркальце. („Білосніжка і 7 гномів”)
                              Рукавичка („Рукавичка”)
                              Яблуко. (казка про сплячу красуню та 7 богатирів)                 
    2. Червона шапочка     ( „Червона Шапочка”)
  •                                                    Хліб ( білоруська народна казка « Легкий хліб»)
  •                                                    Борошно ( українська  народна казка «Колосок»)
     

IIІ тур «Загадковий»

 Назвіть героя казки та пісеньку яку ви про нього знаєте. Але перед тим, як розпочати співати пісні, нам потрібно підготувати свій голос.  А для цього виконаємо розспівку.

( Поспівка з феями)

Презентація ( Діти співають пісні про героїв казок)

А зараз я вам пропоную пригадати ще одну пісеньку

Я її розпочну , а ви продовжите

_ Жили у бабусі два веселих ….(гуся)

Один…(сірий) , другий …(білий)

Два веселих…(гуся).

ІV Тур « Інсценівка»

Ми не тільки інсценуємо цю пісеньку, а спробуємо зіграти її на музичних інструментах які ви взяли на урок. Але  щоб гарно виконати це завдання ви повинні пам’ятати:

 

 Щоб актором гарним стати,
Треба правил кілька знати:
Поверніться, посміхніться,
Казці в очі подивіться.
 
Відтепер ви не Марина
Не Роман і не Тетянка
А царівна, дід та баба
А ще може і кульбаба.

Ну а може й неслухняні гусенята.

ІV. Підсумок уроку

.Тестування «Чи уважний ти читач?»

1. Ти прочитав розділ:
А) Українські народні пісеньки;
Б) Українські народні ігри;
В) Українські народні казки.
2. Закінчи прислів'я: "Хто багато читає, той багато…":
А) спить;
Б) знає;
В) встигає.
3. Скільки звірів жило у дідовій рукавичці:
А) четверо;
Б) семеро;
В) восьмеро.
4. Закінчи речення: "Лисиця хитра, а дід…":
А) розумний;
Б) довірливий;
В) злий.
5.Цап з бараном залізли на:
А) ялину;
Б) тополю;
В) дуб.
6. У якій з прочитаних казок найбільше дійових осіб:
А) "Рукавичка";
Б) "Колосок";
В) "Лисичка".
7. Закінчи речення: "Нема за що нероб і ледарів…":
А) пирогами частувати;
Б) в гості звати;
В) в друзі брати.

 

       Чи сподобався вам урок ?

        А чого вчать нас казки?

 

  • Насправді, діти, потрапити у країну Казки ми зможемо лише тоді, коли читатимемо все нові й нові захоплюючі твори про вигадані події. Щоразу, відкриваючи книгу, ми поринаємо у вир описаних подій, співпереживаємо з героями, вчимося жити за законами добра і любові.
  • Бажаю щодня у світ знань мандрувати,

Цікаві казки гарно й вправно читати!

VІ. Домашнє завдання

- Прочитати  казку на вибір, намалювати до неї ілюстрацію.

 

docx
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку