Урок"Казочка – п’єса про бджілку Таню та її друзів. Галина Римар Повторення частин мови іменника, прикметника, дієслова.

Про матеріал
Ознайомити учнів з життям бджілок; на яскравих прикладах довести, що бджілки – великі трудівниці; удосконалювати навички зв΄язного мовлення; вчити порівнювати та аналізувати факти; збагачувати словниковий запас учнів новими словами; сприяти розвитку розумових здібностей, розширенню кругозору учнів; розвивати спостережливість, уміння бачити те, що раніше залишалося поза їх увагою; виховувати в учнів основи матеріалістичного світогляду, викликати почуття любові й бережного ставлення до природи і рідного краю.
Перегляд файлу

Тема: Казочка – п’єса про бджілку Таню та її друзів.    Галина Римар    Повторення  частин мови іменника, прикметника, дієслова.                                                          

Мета: Ознайомити учнів з життям бджілок; на яскравих прикладах довести, що бджілки – великі трудівниці; удосконалювати навички зв΄язного мовлення; вчити порівнювати та аналізувати факти; збагачувати словниковий запас учнів новими словами; сприяти розвитку розумових здібностей, розширенню кругозору учнів; розвивати спостережливість, уміння бачити те, що раніше залишалося поза їх увагою; виховувати в учнів основи матеріалістичного світогляду, викликати почуття любові й бережного ставлення  до природи і рідного краю.

 

 

 

 

Хід  уроку

І. Організаційний момент.  

Тема сьогоднішнього уроку «Казочка – п’єса про бджілку Таню та її друзів». Ми на уроці розкриємо сторінки про життя бджіл, про їх користь для людини і природи, дізнаємося  цікаві факти про бджіл та що про них говорить народ. А також на уроці ми з вами помандруємо у липовий гай у якому  стоїть незвичайна хатинка, що це за хатинка ми дізнаємось коли розгадаємо загадку.

 

  1.           Загадка

Стоїть завод у полі. Який? А це секрет.

Працюють в ньому бджоли, виготовляють мед.  Вулик.

  • Хто живе у вулику?

Наше завдання поселити бджолину сім’ю у цей чудовий вулик  виконуючи завдання.

1.2  Формула уроку

( У+О) +(В+С) *Р = З

1.3  Вправа» Очікування»

- Що очікуєте від уроку?

- Яким має бути урок?

- Якими маєте бути ви?

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Тож часу не гаймо до роботи приступаймо.

Коли приручили медоносну бджолу – точно невідомо. Але вже три тисячі років тому у Древньому Єгипті було розвинуте бджільництво. Спочатку бджіл розводили у дуплянках. Їх підвішували до дерев у лісі. Потім дуплянки ставили на лісових галявинах. А згодом розташовували у садах. Так виникли пасіки.

- Наше завдання буде полягати в тому, щоб якомога більше дізнатися про бджілку: де живе, чим харчується, яку користь приносить саду й людям.

- А ви знаєте. Що слово бджілка дуже давнє. Перші звуки цього слова «бдж» нагадують дзижчання бджоли, тому й назвали цю комашку за характерним дзижчанням під час польоту.

2.1 ШУМ  БДЖІЛОК (запис)

 

 ІІІ. Актуалізація опорних знань.

3.1 Вибірковий диктант.

Заповнити словами: літає, маленька, мед, працювала, чудесний,вулик, нектар, беруть, бджола;

 А) Ось перед Вами три порожніх вулики

1.Іменник

2.Прикметник

3. Дієслово

    Б) Скласти сенкан до слова  бджола.

     В)  У реченні визначити головні члени речення.

Г) Скласти акровірш із словом бджола.

Д) Розібрати  словоза будовою  бджолиний.

 

ІV. Оголошення теми уроку.

4.1.  Знайомство з казочкою – п’єсою.

  • Читання в особах.
  • Робота з невідомими словами.

 

Прополіс -  запашний природний клей. Його трудяги-бджілки виробляють зі смол різних рослин, що

  Бждолиний віск - цінний продукт бджільництва, який з давніх-давен широко використовується людиною для виготовлення свічок.

 

- Назвіть персонажів казки – п’єси?

- Знайдіть і прочитайте чим займається бджілка цілий день?

4.2.   Тести до казки – п’єси.

  1. Хто готував дім новий для бджіл?

Тато               сусід

Брат               дідусь

  1. Що майстрував дідусь ?

Стілець         стіл

Дах                 вулик

 

     3.Куди наливала бджілка мед ?

Чайник                   склянку

Горщечок              тарілку

4.Як звати маленьку бджілку?

Марія                       Оля

Оксана                     Таня

5.Кому маленька бджілка Таня завжди допомагала?

Сестрі          мамі

Бабусі          дідусеві

6.На яку пору року бджоли залишали мед?

7.Що нам крім меду дають бджоли? Літо               весна

Осінь             зима

 

Сік                    віск

Воду                   нектар

8.Яке чарівне слово сказали діти бджілкам?

Прошу            будь ласка 

Спасибі           до побачення

4.3. Відпочинок   пісенька про бджілку (відео).

 

4.4.Інсценізаці  «Бджілки

         Гей, збирайсь, люба подружко,

Погуляємо на лузі,

Бо скінчилася зима,

І настала вже весна.

          

           Біля гаю хатку маю,

День у день я вилітаю:

Жде мене праця влітку –

Оглядаю кожну квітку,

Легко лину над лужком,

А частую всіх медком.

 

2.Вилітаєм на роботу.

Милі бджілки-трудівниці,

Вже взяли собі за звичай

В сад до квітів прилітати

 

2.І нектар скоріш збирати.

Потім медом частувати

І дорослих , і малих –

Оздоровлювати всіх.

 4.5.  Гра «Блискавка»

          У вас на партах є цеглинки лего синього, червого  та жовтого кольору. Віднесемо синій колір до ч.р., червоний до ж.р., а жовтий до с.р.  Вам потрібно визначити рід і підняти відповідну цеглинку.

Працювати треба швидко. Будьте уважні!

Дідусь, гай, сонечко, квітка, мед, прополіс, небо, трава.

       Молодці!

4.6 «ІЗ СКАРБНИЦІ НАРОДНОЇ МУДРОСТІ».

Прислів’я

- Люди раді літу, а бджола квіту.

- Де багато квіток, там і медок.

- Бджіл тримати – не в холодку лежати.

- Одна бджола меду не наносить.

 

Народні прикмети

  1. Бджоли вилітають із самого ранку – на ясну погоду.

 

  1. У вулику сильно дзижчать бджоли – до дощу.

 

Виготовлення бджілки (папір)

4.7. Творча робота «Портрет бджілки».

- Уважно роздивіться бджілку. Яка вона? (Маленька, коричнева з жовтенькими смугами, крильця прозорі).

- Скільки у бджілки лапок? Які вони? (Волохаті)

- Що вона ними робить? (Пилок збирає)

- Що дивного є у бджілки? (У неї 5 очей, щоб краще було орієнтуватися).

- Ми бачимо тільки двоє великих, інші 3 майже непомітні, допоміжні. Завдяки їм бджілки визначають час доби, знають, коли повертатися додому. Комахи розрізняють білий, жовтий і синій кольори. Орієнтуються за сонцем.

4.8 ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА     «БДЖОЛА В ІСТОРІЇ».

У народі бджолу вважають святою комахою, тому що у Біблії вона згадується понад 60 разів. У світі існує 3 пам’ятники бджолі: 1 – у Польщі, 2 – у Японії.

Найдавніше зображення бджоли знайшли на скелі в Іспанії ( йому більше 15 тисяч років).

У Київській Русі бджола була у великій пошані. Коли Київський князь Володимир влаштовував свято, то з його погребів викочували гостям по 300 бочок з медом.

У Стародавньому Єгипті люди теж вірили в чудодійну силу меду. Мед входив до складу багатьох ліків.

 Гра «Юні казкарі».Казки розповідають діти

Як бджола стала золота

Летіла Бджола й побачила гарбузову квітку. А гар­бузова квітка велика-велика. Залізла Бджола в квітку та й набирає солодкого соку. Набрала, вже пора й летіти. Та захотілося Бджолі роздивитися квітку. Довго мандрувала вона між пелюстками. Насипалось жовтого пилку на її крильця—й стала Бджола золота-золота.  Летить Бджола до вулика, а сторож її й не пускає.

  • Ти чужа,— каже сторож,— он яка ти жовта.
  • А глянь, скільки я меду несу,— каже Бджола.
  • Тепер я впізнав тебе, - зрадів сторож, - ти наша. Ти золота.

 

  • Як неслухняна Бджілка стала слухняною.
  • Одного дня Мама – Бджілка сказала своїй донечці, неслухняній Бджілці:
  • - Дивись, сьогодні далеко не відлітай від вулика, бо буде гроза. Та неслухняна Бджілка не послухала маму і полетіла далеко до лісу. Їй здавалось, що у лісових квітах значно більше меду, як у тих що біля вулика. Неслухняна бджілка так захопилась збиранням нектару, що не почула, як знявся вітер, насунули хмари, почало гриміти. Вона спохватилась лише тоді, як їй на плечі впала велика дощова крапля. Заметушилась Бджілка, та до вулика далеко. Аж тут лісовий дзвіночок промовив:
  • МАЛЮНОК ДО КАЗКИ

4.9  Інтерактивна вправа . Метод «ПРЕС»

  • Чи можемо ми назвати бджіл корисними комахами?

Учням роздати картки, у яких зазначено чотири етапи методу «ПРЕС»:

Позиція: «Я вважаю, що …»;

Обгрунтування: «… тому що …»;

Приклад: «… наприклад …»;

Висновки: «Отже, (тому) я вважаю …».

V. Домашнє завдання.

Творча робота

Написати твір-мініатюру на тему «Бджілка-трудівниця».

ІV. Підсумок уроку

Бджоли носять в  вулик мед, а ми у ваші голівки – знання.

  • Що найбільше запам’яталось?
  • Що сподобалось? як бджілки. Шануйте і бережіть Божу комаху – бджолу, а з нею й нашу колиску – матінку природу!

          Бджоли вулик залишають,

Працювати поспішають!

Гостей медом пригощають,

Радості в житті бажають!

 

( Діти пригощають присутніх медяниками з медом)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий  урок

З української мови та літературного чиання

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Баглай Леся Василівна

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 квітня 2023
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку