Тема. Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого
Мета: проаналізувати зовнішню та внутрішню політику Ярослава Мудрого, з'ясувати його основні політичні заходи; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною картою, контурною картою та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення теми.
Конспект уроку
з історії України
для 7-го класу
Підготувала учитель історії
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого
Мета: проаналізувати зовнішню та внутрішню політику Ярослава Мудрого, з’ясувати його основні політичні заходи; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною картою, контурною картою та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення теми.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, історичні карти, контурні карти, роздатковий матеріал.
Основні дати та події:
Хід уроку
А Розгромив Хозарський каганат і зруйнував його столицю Ітіль.
Б Запровадив у Київській державі християнство як державну релігію. +
В Ініціював спорудження Десятинної церкви. +
Г Здійснив успішний похід проти Візантії, прибивши свого щита на Золоті ворота Царгорода.
Д Ініціював спорудження потужних земляних укріплень і кількох фортець на південному кордоні Руської держави. +
Е Почав карбувати перші руські монети зі срібла та із золота. +
А «Повелів Володимир поскидати кумирів – тих порубати, а інших вогню оддати. Перуна ж повелів він прив’язати коневі до хвоста і волочити з Гори по Боричевому узвозу на ручай, і дванадцятьох мужів приставив бити його палицями…»
У джерелі йдеться про _(ліквідацію язичництва).
Б «Вийшов Володимир з священиками цесарициними і корсунськими на Дніпро. І зійшлося людей без ліку, і влізли вони у воду, і стояли – ті до шиї, а другі – до грудей. Діти ж не відходили од берега, а інші немовлят держали. Дорослі ж бродили у воді, а священики, стоячи, молитви творили…»
У джерелі йдеться про ________________ (хрещення киян).
В «І почав Володимир посилати забирати дітей у нарочитих мужів своїх і віддавати їх на навчання книжне».
У джерелі йдеться про ________________ (про створення першої школи).
Г «І став він городи зводити по Десні, і по Остру, і по Трубежу, і по Сулі, і по Стугні».
У джерелі йдеться про ________ (створення міст-укріплень, «Змієві вали»).
«Володимир землю зорав, Ярослав засіяв».
Учні/учениці по черзі читають текст підручника та роблять короткі записи щодо внутрішньої та зовнішньої політики Ярослава Мудрого
Політика Ярослава Мудрого
Внутрішня |
Зовнішня |
|
|
Позначити на контурній карті території Київської держави за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого.