Даний урок з історії України для учнів 7 класу. Розроблений у формі веб - квесту.
Цікавий, змістовний, містить різноманітні завдання.
Історичний веб-квест для учнів 7 класу
Тема. Князь Ярослав Мудрий. Розбудова Києва.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування умінь та навичок.
Очікувані результати
Учень/учениця:
Хід уроку
Самостійна робота.
Учні отримують завдання в паперовому варіанті. Після виконання відповіді виводяться на екран, учні обмінюються роботами із сусідом по парті й перевіряють їх. Учитель виставляє оцінки. (додаток 1).
Бесіда.
Вправа «Розгадай ребус»
Завдання
Роздивіться уважно ребуси (створені за допомогою інтернет – ресурсу Rebus1com/ua) і ви зможете визначити, про діяльність якого князя йтиметься на уроці та якою була назва столиці його держави.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Проблемне запитання уроку
За що у народі Ярослава прозвали Мудрим?
План
Слово вчителя. Князювання Ярослава Мудрого стало періодом подальшого піднесення Київської держави, яка в цей час сягнула зеніту свого розквіту, ставши в один ряд з провідними країнами середньовічної Європи.
ШВИДШЕ ДО ПОДОРОЖІ!..
Хід виконання роботи
Моє ім’я Іларіон. Я мандрівник і буду сьогодні вашим гідом. Пропоную вам здійснити подорож у далеке минуле моєї Батьківщини – Київської Русі. Бачу ви заінтриговані та вирішили розпочати мандрівку. Однак, для того, щоб дістатися тих часів, вам потрібно використати Машину часу, але щоб вона правильно спрацювала – необхідно її запустити. Для цього нам з вами потрібно ознайомитися з правилами виконання роботи!
Перш ніж вирушити у мандрівку, пропоную вам об’єднатися у групи та обрати тему. В рамках якої будете подорожувати. Так буде зручно використовувати нашу Машину часу. Роль Машини часу сьогодні виконує Internet.
По закінченню подорожі, мені на згадку написати свої враження на Чарівній Дошці.
Ну що, обираємо тему?
Вибір ролі (завдання для груп)
Мій помічник Нестор допоможе вам обрати тему для нашої подорожі:
1. Утвердження Ярослава Мудрого в Києві (Дослідники)
2. Внутрішня політика Ярослава Мудрого (Історики)
3. Зовнішня політика Ярослава Мудрого (Політологи)
4. Розбудова Києва за Ярослава Мудрого (Архітектори)
Сподобалося?
Тож НАТИСКАЙТЕ на обраній темі і вперед до пригод…
Група I.
Вітаю друзі!
Ви обрали тему «Утвердження Ярослава в Києві» та належите до групи «Дослідники». В ході роботи перед вами поставлені наступні завдання.
Завдання (I група):
Медіатека
Група II.
Вітаю друзі!
Ви обрали тему «Внутрішня політика Ярослава Мудрого» та належите до групи «Історики». В ході роботи перед вами поставлені наступні завдання.
Завдання ( II група):
Медіатека
Група III.
Вітаю друзі!
Ви обрали тему «Зовнішня політика Ярослава Мудрого» та належите до групи «Політологи». В ході роботи перед вами поставлені наступні завдання.
Завдання (III група):
Медіатека
Група IV.
Вітаю друзі!
Ви обрали тему «Розбудова Києва за Ярослава Мудрого» та належите до групи «Архітектори». В ході роботи перед вами поставлені наступні завдання.
Завдання (IV група):
Медіатека
Критерії оцінювання (додаток 2)
Разом з усіма учасниками своєї групи перегляньте критерії оцінювання роботи. На кожному етапі ви можете отримати від 1 до 3 балів (середній рівень - 1 бал, достатній - 2 бали, високий рівень - 3 бали). Загалом, максимальна оцінка становить 12 балів.
Мої любі друзі! Ну ось, і завершилася наша мандрівка, сподіваюсь, для вас вона була не лише цікавою, але й корисною! Та як і годиться, наприкінці подорожі слід представити свої здобутки.
1. Презентація «Утвердження Ярослава Мудрого в Києві»
2. Презентація «Внутрішня політика Ярослава Мудрого»
3. Презентація «Зовнішня політика Ярослава Мудрого»
4. Презентація «Розбудова Києва за Ярослава Мудрого»
Машина часу зупинилася, але щоб відкрилися двері – потрібно описати свої враження на Чарівній Дошці, яка збереже їх для мене. (додаток 3)
Дякую за чудово проведений час, і, сподіваюся, до нових зустрічей
Розгляд проблемного питання
Запитання
Який період у розвитку Київської Русі пов’язують із правлінням Ярослава Мудрого? Чому?
Опрацювати відповідний параграф підручника.
Додаток 1
Питання для перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу
1. У якому році Володимир прийшов до влади в Києві?
А) 980 р.
Б) 982 р.
В) 988 р.
2. Які кочові племена вчиняли напади на південні кордони Київської держави за часів правління князя Володимира Великого?
А) хозари
Б) половці
В) печеніги
2. «Уставом земляним» було названо?
А) документ на володіння земельною ділянкою
Б) зведення норм усного звичаєвого права
В) договір із Візантією
3. Яка подія відбулася у 988 р.?
А) побудова першої кам’яної церкви
Б) посольство до Константинополя
В) хрещення Русі
4. Як називалася церква на побудову якої князь виділив десяту частину доходів?
А) св..Василя
Б) Богородиці
В) Благовіщення
5. Як у народі прозвали південну лінію оборонних споруд, що захищала від набігів кочовиків?
А) «південні вали»
Б) «змієві вали»
В) «володимирові вали»
6. Із якою державою вів боротьбу Володимир за Червенські міста?
А) Польща
Б) Візантія
В) Німеччина
7. Поясніть поняття «шлюбна» дипломатія.
8. Що було зображено на «златниках» і «срібниках» князя Володимира Великого?
9. Назвіть реформи князя Володимира Великого.
10. Прочитайте уривок
Потім Володимир послав посланців своїх по всьому городу, говорячи: «Якщо не з’явиться хто завтра на ріці – багатий, чи убогий, чи старець, чи раб, - то мені той противником буде»…І зійшлося людей без ліку, і влізли вони у воду, і стояли – ті до шиї, а другі до грудей… Попи стоячи молитви творили…
Запитання
Додаток 2
|
Середній (1 бал) |
Достатній (2 бали) |
Високий (3 бали) |
Розуміння завдання |
Включені матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми; використовується одне джерело, зібрана інформація не аналізується і не оцінюється |
Включаються як матеріали, що мають безпосереднє відношення до теми, так і матеріали, що не мають відношення до неї; використовується обмежена кількість джерел |
Робота демонструє точне розуміння завдання
|
Виконання завдання |
Випадкова підбірка матеріалів; інформація неточна або не має відношення до теми; неповні відповіді на питання; не робляться спроби оцінити або проаналізувати інформацію |
Не вся інформація узята з достовірних джерел; частина інформації неточна або не має прямого відношення до теми |
Оцінюються роботи з різних видів джерел; висновки аргументовані; усі матеріали мають безпосереднє відношення до теми; джерела цитуються правильно; використовується інформація з достовірних джерел |
Результат роботи |
Матеріал логічно не побудований і поданий зовні непривабливо; не дається чіткої відповіді на поставлені завдання |
Точність і структурованість інформації; привабливе оформлення роботи. Недостатньо виражена власна позиція і оцінка інформації. Робота схожа на інші учнівські роботи |
Чітке і логічне представлення інформації; уся інформація має безпосереднє відношення до теми, точна, добре структурована і відредагована. Демонструється критичний аналіз і оцінка матеріалу, визначеність позиції |
Творчий підхід |
Учень просто копіює інформацію із запропонованих джерел; немає критичного погляду на проблему; робота мало пов'язана з темою веб-квеста |
Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться висновки |
Представлені різні підходи до вирішення проблеми. Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і виражає точку зору мікрогрупи |
Додаток 3