На нашу думку досить легковажно вірити людині з соціальної мережі без офіційної перевірки даних про справжні паспортні дані, вік, місце проживання, соціальний статус,зокрема про той факт,що має власну фірму та будинок, може насторожити, бо така інформація є пасткою для незахищених та довірливих людей.
Надсилати свою фотокартку та домашню адресу також небезпечно, бо багато шахраїв зловживають цими даними, грабують квартири за вказаними адресами та викрадають людей з метою шантажу,торгівлі людьми та інше...
Ми вважаємо, що офіційні фонди мають своїх представників у виконавчих органах влади ,або діють за їх підтримки як волонтери, тому необхідно спочатку перевірити кому належить цей рахунок у банку, дізнатися дані про власника рахунку, а потім пропонувати свою допомогу, якщо ця організація не є фейковою.
Виховний захід
«Кібер та інформаційна безпека»
Розробила
учитель інформатики
Люботинської
загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 3
Наказненко Тамара Миколаївна
Мета:
Обладнання: Соціальні ролики про безпечний Інтернет, ПК, екран, мультимедійний проектор, канцелярські скріпочки, 10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей , оформлені у вигляді пелюсток квітки.
Хід заняття
І. Організаційний момент
ІІ. Вступне слово
Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без Інтернету.
Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації. Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.
З дитинства ми знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.
А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернет? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.
На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.
Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Кібер та інформаційна безпека». Спробуємо дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.
ІІІ. Повідомлення вчителя, перегляд презентації
IV. Гра «Аукціон»
Учні класу об’єднуються у дві команди.
Кожній з команд видається маркер та аркуш ватману. Учитель пропонує командам написати за 2 хвилини якомога більше Інтернет-термінів, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.
Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.
Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.
Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.
V. Повідомлення учня на тему «Інформаційна війна»
VІ. Перегляд соціального ролика про безпечний Інтернет
VІІ. Підбиття підсумків змагання.
VІІІ. Заключне слово вчителя:
Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.
У сьогоднішньому змаганні перемогла команда ___________. Вона нагороджується Дипломом, друга команда отримує сертифікат учасника. Але мені здається, що переможених сьогодні немає. Ви всі отримали або систематизували свої знання з теми. Знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною.
Додатки.
Вікторина
1. Як визначити, що ваш комп'ютер заражений?
2. Що треба зробити в першу чергу, якщо комп'ютер піддався атаці?
3. Клавіатурний шпигун - це:
4. Яку мету переслідує така загроза як фішинг?
5. Що роблять за допомогою ботнетів?
6. Троянська програма небезпечна тим, що :
7. Чому безпровідна мережа потребує захисту?
8. Коли потрібна купівля антивірусного ПО?
9. Булінг в мережі Інтернет це –
10. Кібер-грумінг це -
11. Контентні ризики це -
12. Як ви розумієте поняття «інформаційна війна»
Гра «Правда чи брехня»
На нашу думку досить легковажно вірити людині з соціальної мережі без офіційної перевірки даних про справжні паспортні дані, вік, місце проживання, соціальний статус,зокрема про той факт,що має власну фірму та будинок, може насторожити, бо така інформація є пасткою для незахищених та довірливих людей.
Надсилати свою фотокартку та домашню адресу також небезпечно, бо багато шахраїв зловживають цими даними, грабують квартири за вказаними адресами та викрадають людей з метою шантажу,торгівлі людьми та інше...
Ми вважаємо, що офіційні фонди мають своїх представників у виконавчих органах влади ,або діють за їх підтримки як волонтери, тому необхідно спочатку перевірити кому належить цей рахунок у банку, дізнатися дані про власника рахунку, а потім пропонувати свою допомогу, якщо ця організація не є фейковою.
10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей.
1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.