Урок "Кілька слів про дружбу"

Про матеріал
Уточнити знання учнів про дружбу; формувати навички дружніх стосунків, вміння аналізувати вчинки своїх ровесників; допомогти учням зрозуміти духовну цінність дружби; розвивати комунікативну і соціальну компетентність, критичне мислення; виховувати почуття поваги до товаришів, готовність допомагати і підтримувати у біді.
Перегляд файлу

                    Урок  в 3 класі

ТЕМА: Кілька слів про дружбу.

МЕТА: Уточнити знання учнів про дружбу; формувати навички дружніх стосунків, вміння аналізувати вчинки своїх ровесників; допомогти учням зрозуміти духовну цінність дружби; розвивати комунікативну і соціальну компетентність, критичне мислення; виховувати почуття поваги до товаришів, готовність допомагати і підтримувати у біді.

ТИП УРОКУ: Урок засвоєння нових знань.

ОБЛАДНАННЯ: фонограма до пісні «Дружба», «Чарівні окуляри», олівці або фломастери, альбомний аркуш, прислів’я, підручник, зошит з курсу «Я у світі».

                                                   ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Учитель: Продзвенів уже дзвінок,

                Починаємо урок.

                Всіх до праці закликаю,

                Гарного настрою щиро бажаю.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Діти, давайте пригадаємо відому всім пісню, мелодію якої ви зараз почуєте.

(Звучить фонограма до пісні на вірші М.Пляцковського та музику В.Шаїнського «Дружба»)

Дружба, мов граніт, не зламається,

Може витримать безліч завірюх.

Друг не покидає, зайве не спитає,-

Ось, яким повинен бути справжній друг!

 

Ми посваримось і помиримось.

«Нерозлийвода!» - кажуть всі навкруг.

В будь-якій пригоді, стане у нагоді –

Ось, яким повинен бути справжній друг!

 

Друг завжди мене зможе визволить,

Не боюся з ним будь-яких недуг.

Знаю, не покине у важку хвилину –

Ось, яким повинен бути справжній друг!

 

  • Спробуйте визначити тему нашого уроку, спираючись на основну думку цієї пісні. (Висловлювання учнями думок)
  • Так, мені приємно, що ви легко впоралися із завданням. Прочитаємо разом тему уроку з дошки: «Кілька слів про дружбу».
  • То ж , сьогоднішній наш урок ми присвячуємо саме «дружбі». Ми поговоримо про друзів та дружбу. Зясуємо, яка людина може бути гідною звання – друг. Довідаємося, що треба робити, щоб нас завжди оточували вірні друзі і чого не слід робити, аби не втратити друга.

Є різні цінності в житті, але дорожча за золото, сильніша за бурі, міцніша за сталь – дружба.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Поясніть зміст слова дружба. (Думки учнів)
  • А ось, що означає слово дружба в науковій літературі (за тлумачним словником) :
  • Дружба – це стосунки між людьми, в основі яких знаходяться взаємна прихильність, відданість, товариська солідарність, духовна близькість, спільність інтересів.
  • Чи можлива дружба між членами родини?

                                                          - 1 -

  • Чому ми називаємо матусю своїм найкращим другом?
  • Які якості повинен мати справжній друг?

ІV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя.
  • Потреба в дружбі, друзях виникла дуже давно. Ще первісні люди, наші пращури, разом полювали на звіра, берегли вогонь, охороняли житло, ділилися здобиччю.
  • І так само давно виникли приказки і прислівя про дружбу.
  • Людина без друзів, як дерево без коріння.
  • Дружба – велика сила.
  • Окраса людини – друзі.
  • Поясніть, як ви розумієте кожне з прислівїв? (Відповіді учнів)
  • Може хтось із вас знає прислів’я про дружбу? (Відповіді учнів)
  1. Читання вчителем оповідання В.Сухомлинського «Кінь утік» (Див. збірка творів В.Сухомлинського «Чиста криниця» с.40 )
  2. Обговорення оповідання.
  • Чим був незадоволений Віталик? Чому він вирішив розповісти учителеві про записку?
  • Як учитель і діти оцінили його вчинок?
  • Про що свідчить відповідь Петрика?
  • Які почуття, роздуми викликало у вас це оповідання?
  • Як необхідно було вчинити Віталикові, щоб не образити свого друга?
  1. Пошук істини.
  • Яким має бути справжній друг?
  • Я назову вам декілька варіантів справжнього друга, а ви оберете ті, які відповідають вашим уявленням про дружбу.

Друг – це той:

  • хто виконує ваші прохання;
  • кому можна довірити таємницю;
  • з ким приємно поспілкуватися;
  • хто ділиться з вами останнім;
  • хто дає добрі поради;
  • хто всім подобається;
  • з ким завжди весело.
  • А народна мудрість свідчить: «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти»
  1. Робота з підручником

Читання й обговорення оповідання «Друзі»

  • Подумайте, чи можна сказати про хлопчиків, що вони справжні друзі? Чому?
  • Що в їхніх стосунках вам не сподобалося?
  1. Робота в парах. «Обери риси справжнього друга»

(У кожної пари набір позитивних і негативних рис )

- Які з рис властиві, на вашу думку, справжньому другові?

Перелік рис:

* уважність                              * повага

* вірність                                 * підтримка

* пихатість                              * порозуміння

* брехливість                          * взаємодопомога

* щирість                                * порядність

* улесливість                          * хитрість

* жадібність                            * нахабство

7. Побудова  «павутинки» на дошці.

- Діти, що ми розуміємо під словом дружба? Зараз кожна пара прикріпить поруч зі

                                                        - 2 -

словом «Дружба» слова, які ви обрали.

Уважність                               Повага                                    Вірність

 

         Підтримка                         ДРУЖБА                            Порядність

    Щирість                                                             Порозуміння

                                    Взаємодопомога

  1. Робота з підручником

Читання й обговорення статті «Жартома і всерйоз» (читання ланцюжком)

  • Чого вчить нас ця стаття?
  • Чи вдалося вам відокремити жарт від серйозного?
  •  Якщо будемо дотримуватися тільки жартівливих порад спілкування  з другом, чи можна розраховувати, що наша дружба буде міцною і тривалою?
  • Які серйозні правила ви б хотіли додати?

 

V. Фізкультхвилинка.

Раз, два – всі присіли,

Швидко вгору підлетіли.

Три, чотири – нахилились

І з струмочка гарно вмились.

П’ять, шість – всі веселі,

Летимо на каруселі.

Сім, вісім – в поїзд сіли

Й ніжками затупотіли.

Девять, десять – відпочили

І за парти тихо сіли.

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

1.Гра  «Квітка дружби»

- Намалюйте квітку найважливіших для дружби якостей. Число пелюсток залежить від кількості якостей, необхідних для дружби. Кожна якість повинна бути записана на окремій пелюстці. Із ваших квіток складемо «Клумбу дружби».

2. Робота в зошитах. (c.12)

3. Читання вчителем вірша І.Кульської «Товариська допомога»

В Данька до математики

Незаперечний хист.

Данько моргає:

  • Братики,

Та я ж не егоїст!

Кому списати? Прошу,

Ось мій домашній зошит.

Приємні в хлопця риси,

Одверта він душа –

Три парти в нього списує,

І кожна поспішає.

Списали  й кажуть:

-Класно! Данько одвів біду!

І той радіє:

- Ну, ясно,

Хіба я підведу?

По-товариськи начебто

Він друзям на письмовій

Шле в паперових м’ячиках

                                                                     - 3 -

Розв’язання готові.

І клас шумить вдоволено

У радості відвертій:

Врятовано контрольну

Напередодні чверті!

А друзі – необізнані

З рівняннями й кутами,

А друзі – прямо визнані

Незнайки і нетями!

Це так Данько їм – скільки зміг –

«По-товариськи» допоміг.

 

  • Чи можна назвати Данька товаришем?
  • А у вас в класі є такі товариші?

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Інтерактивна гра «Мікрофон»
  • Яку тему вивчали на уроці?
  • Які основні якості повинен мати справжній друг?
  • Що потрібно робити, щоб дружба міцніла?

     2. Гра «Чарівні окуляри».

- Діти, давайте зіграємо в гру «Чарівні окуляри». Через них видно лише добре. Передаючи окуляри з рук у руки, розкажіть, що гарне ви бачите в однокласникові, що стоїть поруч.

(Діти стають у коло).

VІІІ. Домашнє завдання.

  1. Закінчити виконання завдань у зошиті.
  2. Складіть невеличку розповідь про свого друга за поданим планом (план роздати кожному учню)

                       План

  1. Хто мій друг (як звати, скільки йому років, де познайомились)
  2. Як давно ми дружимо.
  3. Що нас поєднує, чим відрізняємося один від одного.
  4. Що подобається моєму другові?
  5. Що мене переконало, що ми – справжні друзі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       ПЕРЕПЕЛИЦЯ ІРИНА ІВАНІВНА

                                                                       вчитель початкових класів

                                                                       Кам’янської гімназії                                                                    

                                                                       Дворічанського р-ну

                                                                       Харківської обл.

 

 

 

                                                                  - 4 -

Завантаження...
doc
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку