Запропонований орієнтовний конспект інтегрованого уроку дасть можливість вчителю подати матеріал з різних предметів як єдине ціле, розвивати розумову діяльність школярів, формувати позитивні моральні якості учнів і викликати у них бажання вчитися.
Тема. Пригоди крапельки. Де є вода у природі?
Мета:
1. Формувати уявлення про розподіл води на Землі.
2.Формувати розуміння значення води для рослин, тварин, людини.
3. Вдосконалювати читацькі навички.
4. Формувати здоров’язбережну компетентність.
5. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
6. Розвивати обчислювальні навички, вміння порівнювати, використовувати малюнки, схеми для ілюстрування арифметичних дій (додавання/віднімання).
7. Виховувати цікавість, допитливість.
Обладнання: малюнки, глобус, інтерактивна дошка
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
- Любі діти! Я пропоную стати всім в коло, взяти один одного за руки і привітатися.
(діти разом промовляють вірш - вітання, виконують відповідні рухи)
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!
Привітаймо друзів всіх!(привітання один з одним).
- Пропоную погратися.Я називатиму настрій, а ви мімікою його показуватимете.
Вам весело...
Ви здивовані...
Вам сумно...
Ви сердиті...
- Діти, ми потренувалися управляти своєю мімікою, згадали, який буває настрій у людини і від чого він залежить. А зараз пропоную кожному з вас пригадати наші краплинки напочатку зустрічі і намалювати свою краплинку із тим настроєм, який є в вас цієї
миті. (Діти малюють на краплинках ротик)
ІІ. Зустріч з казковим героєм
Завдання «Розстав числа у порядку зростання».
2; 4; 7; 8; 5; 1; 3; 9; 6.
-Тільки правильно виконавши завдання, ми дізнаємось ім’я нашого героя.
2 |
4 |
7 |
8 |
5 |
1 |
3 |
9 |
6 |
а |
і |
ш |
к |
т |
к |
п |
а |
о |
- Отже, нашого героя звати Капітошкою. Послухайте його пісеньку. (Звучить уривок пісні Капітошки). (Додаток 1)
- Діти, скажіть, який настрій у Капітошки?
- Так, Капітошка веселий, завжди в гарному настрої, тож він дарує кожному з вас своє фото, а разом з ним і гарний настрій.
ІІІ. Розвиток математичних знань
- Погляньте на нашого героя і скажіть, з яких геометричних фігур складається його зображення? (круги, овали)
- Порахуйте круги, запишіть їх кількість в зошити.
- Порахуйте овали, запишіть їх кількість в зошити, пропускаючи одну клітинку вправо.
- Чого менше? (овалів)
- Чого більше ? (кругів). Поставте між числами відповідний знак
(<> =)
- Скільки всього геометричних фігур у зображенні Капітошки?
- Капітошка хоче перевірити, чи вміємо ми розв’язувати кругові приклади.
9 – 2 7 +1 8 – 4
4 + 2 6 – 1 5 + 4
ІV. Гра «Утвори слово»
- Діти, а звідки взявся Капітошка? (з хмаринки)
- А ким він є спробуємо зараз з'ясувати, виконавши таке завдання:
- Я буду називати вам слова і в кожному слові буду просити вас записувати лише одну букву, яку я скажу.
СНІГОВИК, ВІТЕР, ЗИМА, ПОДАРУНКИ, ЛІД, МОРОЗИ, НЕБО, ЗІРКА. (Учні по черзі виходять до дошки і записують відповідну букву на дошці).
- Прочитайте слово яке утворилося. КРАПЛИНА.
- Отже, ким є Капітошка? (краплиною).
- Як лагідно можна назвати краплину? (краплинка, краплиночка, крапелька).
- Отже, Капітошка - краплинка води.
V.Руханка «Струмочок»
VІ. Робота в групах. Вправа «Де живе вода»
- Зараз ми з’ясуємо, де живе вода? У вас на столах лежать малюнки із зображенням водних об’єктів, виберіть, який вам найбільше сподобався і розкажіть про нього. (Додаток 2)
- Вода займає більшу частину землі. Це можна побачити, якщо поглянути на глобус. На ньому переважає блакитний колір. Ним позначають водні простори океанів і морів. На суходолі вода міститься у річках, озерах, ставках і джерелах. У ґрунті також є вода. Під поверхнею землі ховаються підземні води. Тіла тварин і людей, рослини також частково складаються із води.
VІІ. Перегляд відеопрезентації «Якими бувають водойми» (https://jmil.com.ua/2014-3)
VІІ. Гра «Де сховалась краплина?»
Увечері спускається,
Вночі собі лежить,
А вранці піднімається
У сонячну блакить. (Роса)
Він у морі спочивав,
У хмаринці мандрував.
І галявину з травою
Вимив чистою водою. (Дощ)
Поясок ясний зіткала,
Небеса підперезала.
Після дощику з′явилась,
Різнобарвно заіскрилась. (Веселка)
Росте вона додолу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє-
Вона заплаче і вмирає.(Бурулька)
Ніжна зірка біла-біла
На долоню теплу сіла.
А як сіла, то й розтала,
Голуба водичка стала.(Сніжинка)
Рано-вранці увесь світ
Вбрався в білий оксамит.
А як вітер нападе-
Оксамит цей пропаде. (Іній)
VІІІ. Рефлексія
Додаток 1
Додаток 2
ОЗЕРО РІЧКА БОЛОТО
КРИНИЦЯ СТРУМОК МОРЕ
Додаток 3
СНІЖИНКА ДОЩИК БУРУЛЬКА
РОСА ІНІЙ ВЕСЕЛКА