Урок " Кіммерійсько-скіфський світ"

Про матеріал
Інтегрований урок у 6 класі " Кіммерійсько - скіфський світ" Заохочуємо учнів до вивчення теми через математику,мистецтво,зарубіжну літературу. До уроку додається презентація.Цікавий екскурс у минуле ,подорож по сучасній території України.
Перегляд файлу

Інтегрований урок. Історія. 6 клас.

 

Тема уроку : Кіммерійсько – скіфський світ.

Мета уроку : охарактеризувати суспільне,господарське життя та культурну спадщину племен і народів залізного віку, що проживали на території України; внесок цих цивілізацій до скарбниці культурної спадщини людства ; розвивати вміння працювати з атласом та контурною картою ; виховувати інтерес та повагу до історії своєї Батьківщини.

Очікувані результати :

Описувати  спосіб життя населення кіммерійського світу

Визначати  природно – географічні умови Північного Причорномор’я та тип господарювання  кіммерійців і скіфів ; роль заліза в історії людства

Характеризувати  суспільне, господарське життя та культурну спадщину племен і народів залізного віку, які проживали на території України

Пояснювати терміни «залізний вік», «кіммерійці» , «скіфи» , « Велика Скіфія» , «скіфські курган» , «звіриний стиль» , «сармати» , «пектораль»

Оцінювати  внесок цивілізацій кіммерійців та скіфів у світову культуру

Тип уроку : вивчення нового матеріалу.

Обладнання : словник , атлас , контурна карта , слайди.

 

Хід уроку  :

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Україна – це земля , де ми народилися і живемо , де найкращі пшеничні поля і найяскравіше світить сонце. Так само було і багато століть назад, тільки українські землі населяли наші пращури – кіммерійці , скіфи і сармати. І сьогодні на уроці ми познайомимося з суспільним і господарським життям цих племен. (слайд 2)

  1. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя.(слайд 4) Щоб краще запам’ятати життя кіммерійців ,скіфів і сарматів протягом уроку ми з вами заповнимо таблицю використовуючи різноманітні історичні джерела

 

 

Критерії порівняння

Кіммерійці

Скіфи

Сармати

Період  існування

 

 

 

Господарство

 

 

 

Суспільний устрій

 

 

 

Побут

 

 

 

Вірування

 

 

 

 

 (слайд 5). Але спочатку ознайомимося з новими для нас термінами. (слайд 6)

 

Термінологічний словник

Кіммерійці – народ , який проживав на території Північного Причорномор'я в IXVII ст. до н.е

Скіфи – населення Північного Причорномор'я VIIIII ст. до н.е

Сармати (оперезані мечем) – народ ,який населяв Північне Причорномор'я в III ст. до н.е – III ст. н.е

1. Кіммерійці.

А) Робота з текстом підручника ст. 83 – 84 (коментоване читання)

Б) Робота з картою : покажіть землі ,які зазнали нападів кіммерійців і позначте їх у контурній карті.(слайд 7)

В) Робота з таблицею : ознайомившись із життям кіммерійців ми заповнюємо першу колонку таблиці (колективна робота) (слайд 5)

Г) В поемі «Ілліада» Гомер розповів про кіммерійців «дивні дояри кобилиць,млекоїди, бідні і найсправедливіші із смертних» ,а в поемі «Одіссея» : « врешті дістались ми течій глибоких ріки океану. Там розташовані місто й країна людей кіммерійців , хмарою і млою оповиті. Ніколи промінням ласкавим не осяє їх сонце в блакиті ясній світлодайне…» (слайд 8)

- Чому Гомер так описував Причорномор’я ?

-  Якими рисами характеру ви б наділили кіммерійця ?

2. Скіфи.

Слово вчителя. На зміну кіммерійцям в Північне Причорномор’я прийшли скіфи .

А) Робота з картою : скіфів поділяють на три групи – скіфи-кочовики, скіфи-орачі та царські скіфи. (слайд 9)

- Які заняття мала кожна група ?

- Чим займалися царські скіфи ?

- Як ви вважаєте, чи була Скіфія міцною державою ? Свою думку обгрунтуйте .

- Позначте групи на контурних картах.

Б) Розповідь учителя за планом :

- Велика Скіфія ;

- Правління царя Атея ;

- Історичні пам’ятки – кургани (вірш Ліни Костенко)(слайд 10-11)

- Археологічні знахідки.(слайд 12-13)

В) Робота з таблицею (заповнити другу колонку) (слайд 5)

3. Сармати.

А) Робота з картою ( позначити на контурних картах найбільші сарматські племена )(слайд 14)

Б) Повідомлення учня про життя та заняття сарматів.

В) Робота з таблицею (заповнити третю колонку )(слайд 5)

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.

Завдання 1. Історичний диктант (слайд 15)

  1.     Які найперші племена Північного Причорномор’я відомі? (Кіммерійці)
  2.     Чим займалися кіммерійці ? (скотарством)
  3.     Який спосіб життя вели кіммерійці ? (кочовий)
  4.     Хто витіснив кіммерійців зі степів Північного Причорномор’я? (скіфи)
  5.     Як називали скіфів ,які займалися землеробством ? (скіфи-орачі )
  6.     Який стиль у прикрасах був притаманний скіфському  мистецтву ?

(звіриний)

  1.     Хто був головним богом у скіфів ?( Папай)
  2.     За часів правління якого царя Скіфія набула найбільшої могутності? (Атея)
  3.     Хто витіснив скіфів із Північного Причорномор’я ? (Сармати)
  4. Що в перекладі означає слово «савромати» ? ( «Оперезані мечем»)

Завдання 2. Розв’язуємо математичні задачі.(слайд 16)

А) У 513 році до н.е війська персів не змогли перемогти скіфів ,а в 339 році до н.е скіфи зазнали поразки від македонської армії. Скільки років минуло між вторгненнями іноземних армій на скіфські землі?

Б) Сарматські племена жили в степах Північного Причорномор’я   з III ст.. до н.е до III ст. н.е. Скільки століть кочували сармати степами Причорномор’я ?

V. Підсумок уроку.

1) Оцінювання роботи на уроці учнів.

2) Заключне слово вчителя. Ось і скінчилася наша подорож у минуле. І хотілося б завершити урок словами Джорджа Байрона: «Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може.»(слайд 17)

VI. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 18 ,підготувати цікаві факти про кіммерійців ,скіфів та сарматів ; зробити відповідні записи до словників.

docx
Додано
19 червня 2019
Переглядів
6034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку