" Побут та виховання спартанців"

Про матеріал
Урок " Побут та виховання спартанців" у 6 класі ознайомлює учнів із життям і побутом у Спарті .Також учні вчаться аналізувати матеріал, доводити свою точку зору і робити висновки.
Перегляд файлу

Тема уроку : Побут та виховання спартанців.

Мета уроку : ознайомити учнів з особливостями спартанського життя та виховання; показувати на карті Пелопоннес, Лаконіку, Спарту; пояснити нові терміни та поняття; висловлювати власне ставлення до спадщини давньогрецького суспільства.

Очікувані результати : Після цього учні зможуть : описувати спосіб життя спартанців, їхній побут та звичаї ; показувати на карті основні області Давньої Греції ; правильно тлумачити та застосовувати нові поняття та терміни; оцінювати внесок грецької цивілізації в історію людства.

Тип уроку : вивчення нового матеріалу.

Вид уроку : практичне заняття.

Навчально - мотодичне забезпечення : ілюстрований матеріал, дидактичний матеріал, атлас,контурна карта.

                                              Перебіг уроку

                                                                Епіграф : Сурове спартанське виховання :

                                           1.Холодна вода;               4. Сурова дисципліна;

                                           2.Жорстка постіль;           5. Фізична витривалість;

                                           3.Бідне харчування ;        6. Лаконічність.

Випереджувальне завдання : підготувати тексти з організацією побуту та виховання спартанців, добірку ілюстрацій.

І. Організаційно-мотиваційний етап.

   Звучить воєнна мелодія.

  1. Прослухайте музичний твір
  2. Які почуття у вас виникли під час звучання музики ?
  3. Завдяки прослуханій музиці опишіть риси характеру людини з якою у вас асоціювалась музика. ( мужній,витривалий,суворий і т.д )

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 Одна мудра людина сказала ,що дуже корисно відточувати і шліфувати свій розум на фоні інших розумів. Сьогодні на нашому занятті ми будемо вчитися один в одного, шліфуватимемо свої знання, свою майстерність з теми: «Побут та виховання спартанців».

 

ІІІ. Зміст практичного заняття.

  1. Вступне слово вчителя.

Діти!

Сьогодні ми з вами полинемо у дивовижний світ спартанців. Ми більш докладно дізнаємося про їхні звичаї, побут, виховання, військові походи.

Учні класу діляться на групи за заздалегідь підготовленими завданнями.

Вчитель на дошці записує у скільки балів оцінюється кожне завдання. (завдання різнорівневі). Команда обирає капітана і переходимо до першого завдання

Завдання 1. ( 5 балів) Дослідницька робота

(червоні фішки)

1 група – готувала повідомлення «Спартанські воїни»

(зелені фішки)

2 група – «Виховання у Спарті»

(жовті фішки)

3 група – «Звичаї спартанців»

(сині фішки)

4 група – «Закони царя Лікурга»

(білі фішки)

5 група – «Лаконічна мова».

                Прослухавши всі повідомлення вчитель на дошці відмічає кількість балів за підготовлений матеріал , при цьому учитується грамотність викладу, чіткість, послідовність; застосування ілюстративного матеріалу.

Завдання 2. ( 3 бали ) Робота з атласом та контурною картою.

Позначити:

  1. півострів Пелопоннес;
  2. область Лаконіку;
  3. місто Спарту.

 

Завдання 3. ( 10 балів ) Заповнити пропуски в тексті.

У ІХ ст. до н.е до півострова Пелопоннес вторглися племена племена дорійців , які захопили область Лаконіку та утворили тут свою державу Спарту. На чолі спартанців було два царі. Племена ,які чинили опір ,перетворили на рабів – ілотів , а тих ,що склали зброю,називали періеками . Через деякий час спартанці захопили сусідню область Мессенію. Спартанці жили за законами Лікурга ,за якими царі та рада старійшин мала більшу владу ,аніж народні збори . Така система влади називається олігархія, що означає «влада небагатьох».

Завдання 4. ( 5 балів ) Гра «Чарівна скринька»

( Що трапилося в Спарті в наведених ситуаціях ? )

Капітани команд дістають із чарівної скриньки завдання, 1-2 хв. Обговорюють ситуацію з командою і відповідають.

  1. Народжувався здоровий хлопчик чи дівчинка;
  2. Хлопчику виповнювалося 7 років;
  3. Хлопчика ловили на крадіжці;
  4. Юнакові виповнювалося 18 років ;
  5. Народжувалася квола або хвора дитина.

Завдання 5. ( 10 балів ) Робота з документом « Давньогрецький історик Плутарх про спартанців».

Завдання. Скласти асоціативний кущ , пояснити свій вибір.

           скромний           сміливий       мовчазний   мужній

хоробрий                                                                     спортивний

бідний                      Спартанець                           витривалий

       суровий                                                                       загадковий

                             здоровий                        хитрий

Завдання 6. (4 бали ) Складання історичного диктанту.

( Підготувати по 2 запитання групі – супернику )

 

Завдання 7. ( 10 балів )  Скласти акровірш або історичний синкан ( на вибір )

(приклад)

С міливий ,чесний, витривалий,

П отрібно в бій підти – піде,

А у бою який він справний

Р ішуче ворога уб є.

Т акі спартанці

А для нас приміром є.

          Історичний синкан

1 рядок     іменник

2 рядок     два прикметника

3 рядок     три дієслова

4 рядок     узагальнююче речення

5 рядок     підсумок (одне слово)

                                 ( приклад)

                         Спартанець

                 хоробрий , сміливий

                 воює, захищає, не здається,

                 поразки трапляються рідко

                 Він непереможний.

( Підводяться підсумки роботи в групах, оголошується переможець)

ІV. Підсумково – рефлексійний етап.

Інтерактивна вправа «Закінчіть речення…»

  1. Мені на уроці найбільше сподобалось…
  2. Урок допоміг мені …
  3. Мені це потрібно буде для того,щоб…
  4. Я не зрозумів (ла) …

V. Домашнє завдання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ващинець Михайло Михайлович
    Гарно. От тільки виховання було суворе, а не сурове.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 червня 2019
Переглядів
6344
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку