Тема уроку : Історичний портрет Гая Юлія Цезаря
Мета уроку : познайомити учнів з життям і діяльністю Юлія Цезаря, ознайомити учнів
з особливостями характеру людини на прикладі Цезаря; з ясувати,яке
місце він посідає в історії; розвивати навички самостійної та групової
роботи; виховувати культуру спілкування та психологію співпраці.
Очікувані результати : після цього учні зможуть: описувати образ історичного діяча;
характеризувати діяльність видатного діяча;оцінювати внесок
історичного діяча в розвиток держави.
Тип уроку : вивчення нового матеріалу
Вид уроку : практичне заняття
Навчально-методичне забезпечення : ілюстрований матеріал, схема,документи,
роздатковий матеріал.
Епіграф : « краще запалити хоча б одну свічку,ніж
постійно нарікати на темряву»
Основна частина уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Робота в групах
На дошці вивішується схема «Образ». Вчитель пояснює,що образ будь-якої людини складається з уявлень про зовнішність, риси характеру, захоплення, вчинки.
зовнішність вчинки
ОБРАЗ
риси характеру захоплення
(відповіді фіксуються на дошці)
Учитель : чи достатньо цих знань, щоб скласти історичний портрет видатної особистості? Ні. Ми ще повинні ознайомитися з пам яткою «Як вивчати діяльність історичного діяча».
Пам ятка
1 група – Що розповідають грецькі та римські історики про риси характеру Юлія
Цезаря. Плутарх
2 група – Що розповідають грецькі та римські історики про риси характеру Юлія
Цезаря. Светоній
3 група – Як давній грецький історик Плутарх оцінює полководницький хист Юлія Цезаря?
4 група – Що довідуємося про Юлія Цезаря як про політика та державного діяча з праці Светонія « Життя дванадцяти цезарів ?»
( обмін опрацьованим матеріалом )
Завдання 1. Визначте позитивні та негативні риси вдачі Юлія Цезаря проілюструвавши їх конкретними прикладами. ( Юлію Цезарю притаманна така риса характеру як … про що свідчить ситуація чи подія … )
Завдання 2. Доберіть приклади позитивних та негативних рис у політичній діяльності.
Завдання 3. У чому виявляється диктатура Юлія Цезаря ? Чому вільнолюбні римляни визнали її ?
Картка
Самоекспертиза власної участі у групі
ПІБ учня
Оцініть себе за кожним із визначення напрямків від 0 до 2 балів
1. Ви брали активну участь у роботі своєї групи ?
2. Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала група ?
3. Ви надали підтримку однокласникам або заохочували їх до роботи ?
4. Ви висували цілком нову ідею, що сподобалась іншим ?
5. Ви давали повні відповіді на запитання ?
6.Ви вдало узагальнювали думки інших, активізуючи роботу?
Усього балів
6.Рефлексія ( або Підсумок уроку)