Урок "Кисень. Узагальнення 1".
Має презентацію для унаочнення повторення першої частини теми за посиланням:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-kisen-uzagalnennya-1-329908.html
Тема: Кисень. Узагальнення
Предметні компетентності:
Учні:
- знають склад повітря; характеристику Оксигену за періодичною системою хімічних елементів; прості речовини, утворені Оксигеном;
- вміють характеризувати фізичні властивості простих речовин;
- розуміють біологічну роль кисню та озону для живих організмів.
Ключові компетентності:
спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися упродовж усього життя, ініціативність і підприємливість.
Хід уроку:
Кисень – це речовина, навколо якої обертається земна хімія.
Я. Берцеліус
І. Актуалізація опорних знань:
- Чи знаєте ви, що?..
- Кисень в нас і навколо нас
- Правда чи ні?
ІІ. Узагальнення знань:
1. Походження назви
2. Будова атома
3. Характеристика хімічного елемента
Характеристика хімічного елемента Оксигену |
|
Хімічний символ |
|
Металічний – неметалічний елемент |
|
Розміщення у періодичній системі хімічних елементів |
|
Порядковий номер елемента |
|
Період |
|
Група, підгрупа |
|
Склад атома: |
|
Заряд ядра |
|
Кількість протонів |
N ( р+) = |
Кількість нейтронів N ( n0) = Ar - N ( р+) |
N ( n0) = |
Кількість електронів |
N ( ē ) = |
Відносна атомна маса елемента |
Аr (О) = |
Валентність в сполуках |
|
Формула простої речовини, її назва |
|
4. Хімічний елемент – проста речовина
Оксиген |
Кисень |
||
Хімічний символ |
|
Хімічна формула |
|
Порядковий номер |
|
Тип речовини |
|
Відносна атомна маса |
|
Відносна молекулярна маса |
|
Період |
|
Фізичні властивості |
|
Група |
|
Колір |
|
Кількість електронів |
|
Запах |
|
Заряд ядра |
|
Смак |
|
Валентність |
|
Агрегатний стан |
|
Характер |
|
Tкип |
|
Прості речовини |
|
Tпл |
|
5. Склад повітря
Поширеність у природі:
- літосфера – 46,6 %
- гідросфера – 85,6 %
- атмосфера – 20,91 %
6. Кисень та озон
Складіть речення, вставивши замість крапок слова «Оксиген», «кисень», «озон» у відповідних відмінках
1) … - проста речовина
2) Вода утворена Гідрогеном і …
3) Молекула… складається із двох атомів….
4) У результаті фотосинтезу рослини поглинають вуглекислий газ і виділяють …
5) Найбільший уміст… у гірських породах і мінералах
6) У воді розчиняється погано…
7) В акваріумі риби дихають …, розчиненим у воді
8) … – газ без смаку і запаху
9) … – захищає живі організми від згубного ультрафіолетового проміння
10) … підтримує горіння
11) … займає 1/5 повітря
12) Життєвим газом називають…
7. Фізичні властивості кисню
Серед запропонованого переліку фізичних властивостей виберіть ті, що характерні для кисню.
Безбарвний газ
|
У рідкому стані притягується магнітом |
З різким запахом
|
Безбарвна рідина
|
Добре розчинний у воді |
Легший за повітря
|
Малорозчинний у воді |
Важчий за повітря
|
Тверда речовина
|
Солодкий |
Проводить струм
|
Без запаху
|
8. Явища фізичні та хімічні (відео)
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
9. Типи хімічних реакцій
ІІІ. Систематизація знань:
1. Знайдіть та виправте неточності:
1) N2 + H2 = NH3
2) CuCl2 + KOH = KCl + Cu(OH)2
3) CO + H2O = CO2 + H2
4) SO2 + O2 = 2SO3
5) CuSO4 + Fe = FeSO4 + Cu
6) C + O2 = CO2
7) CuSO4 + NaOH = Na2SO4 + Cu(OH)2
8) 2NO = N2 + O2
2. Складіть рівняння реакцій за поданими схемами:
а) P + O2 → P2O5 Na + Br2 → NaBr Ba + O2 → BaO H2 + S → H2S Al + Cl2 → AlCl3 Al + Br2 → AlBr3 Al + O2 → Al2O3 Cu + O2 → CuO |
б) Zn + O2 → ZnO Zn + Cl2 → ZnCl2 H2O → H2 + O2 K + Cl2 → KCl Fe + Cl2 → FeCl2 K + І2 → KІ Li + O2 → Li2O Al + Br2 → AlBr3 |
в) Mg + O2 → MgO Cu + S → CuS CaCO3 → CaO + CO2 Mg + HCl → MgCl2 + H2 Fe2O3 + Al → Al2O3 + Fe Na + S → Na2S Al + S → Al2S3 Na + O2 → Na2O |
3. Розв’яжіть задачі:
- Обчисліть масову частку Оксигену у воді.
- Обчисліть, який об'єм кисню міститься у повітрі об'ємом 250л, якщо повітря на 21% за об'ємом складається з кисню.
4. Інтерактивна вправа “Хрестики - нулики”
Завдання: закресліть лінію, виграшний шлях – формули оксидів.
КОН |
SiO2 |
H2O |
HCl |
CuO |
K2CO3 |
Fe2O3 |
AlCl3 |
H2SO4 |
5. Гра «Дай мені назву»
Робота в групах
Назви мій оксид. Я маю наступний вид:
- NO, Аl2O3, Cu2O, MnO2, FeO,
- Cao, Cl2O7, MgO, Fe2O3, Р2O5.
6. Що потрібно робити людству, аби запобігти екологічній катастрофі?
Повітря щоб чисте, здорове довкілля…
Не мусить людина чинити свавілля!
Бо дихає небо та дихають річки,
на повнії груди хай дихає вічно
планета моя, та, що ненькою зветься.
Життя її хай після нас не зірветься!
Ю.О. Левіна
7. Рефлексія та самооцінювання
Чого б ти не навчився, ти навчаєшся для себе.
Петроній
8. Чомусики
ІV. Домашнє завдання: