Урок КИСЛОТИ.CКЛАД.КЛАСИФІКАЦІЯ.ВЛАСТИВОСТІ. 8 клас

Про матеріал
Розробка уроку "Кислоти" . -Поняття про кислоти, їх склад, назви, класифікацію. -Фізичні властивості кислот. -Хімічні властивості кислот.
Перегляд файлу

УРОК

Тема: Кислоти.

 

          Клас: 8

 Підручник Г.A. Лащевська  ХІМІЯ -8 клас.

 

          Мета:

Формувати:

 Знання:

-Поняття про кислоти, їх склад, назви, класифікацію.

-Фізичні властивості кислот.

-Хімічні властивості кислот.

-Роль кислот у природі та житті людини.

 

Уміння:

-Виконувати хімічні досліди з кислотами.

-Складати рівняння хімічних реакцій з участю кислот.

 

Навички:

-Використовувати  хімічну мову для чіткого та зрозумілого викладу знань про кислоти.

-Застосовувати знання про кислоти в повсякденному житті.

 -Розвивати вміння працювати з підручником, таблицями, формулами, виконувати лабораторні роботи

 

Формувати такі компетенції:

 

- предметну -засвоєння знань про кислоти, їхні властивості, застосування, а також уміння застосовувати ці знання для розв'язання задач;

- математичну -як уміння застосовувати математичні знання для розв'язання хімічних задач;

 

- комунікативну- яка передбачає уміння висловлювати свої думки й обмінюватися інформацією з однолітками та дорослими;

- інформаційно-цифрову -яка передбачає уміння використовувати цифрові технології для пошуку та обробки інформації;

- екологічну -яка передбачає розуміння впливу кислот на навколишнє середовище та здоров'я людини;

- соціальну та громадянську -яка передбачає здатність брати участь у суспільному житті та розуміти цінності демократичного суспільства.

Р.S.Якщо хтось вважає,що мета велика, то повірте з власного досвіду, продумана мета –половина успіху.

 

 

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

I. Організаційний момент

II. Мотивація.    Яке значення має технологія  “Кріспер”  для хімії  і до нашого уроку? [ якщо учні не знають відповіді , запитання залишається відкритим на домашнє завдання] . 

ІIІ. Актуалізація опорних знань

Повідомляю тему, завдання:

Самостійна робота

-Читають епіграф і завдання  після епіграфа параграф 27 п ояснюють,  формулюють мету і завдання уроку.{Я доповнюю}

-Розглядають  рис 27.1  і 27 .3 підручнику і пояснюють

 

 IV. Вивчення нового матеріалу:  

 

Самостійна робота з підручником

 

Сьогодні максимальну увагу приділяю роботі з підручником{таблиці,схеми} результат у рази кращий як перегляд презентацій.

Учні в парі   розглядають таблицю з кислотами  і обговорюють : назви, самостійно дають визначення і формули  записують у зошит.

 

 

 

Робота за методикою “ПЕРЕВЕРНУТИЙ  КЛАС”

_фізичні властивості  кислот.

-знайомство з термінами "сильні" та "слабкі" кислоти

-класифікація кислот

-поділ за походженням (органічні та неорганічні).

 

Учні пояснюють з використанням  своїх презентацій .

 

Робота з таблицями

Кількість атомів Гідрогену  здатних заміститись на атоми  металу.

 

 Переходимо до вивчення :

ХІМІЧНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ {Демонстрації з записом хімічних рівнянь}    

 

Особливу увагу   приділяю формуванню умінь та навичок учнів працювати з хімічними реактивами та обладнанням. Для цього  проводжу лабораторні і демонстраційні досліди,  а на наступному  уроці – практикум, під час яких учні вчаться:

 

-Правильно використовувати хімічні реактиви та обладнання.

 НАГОЛОШУЮ –КИСЛОТУ  ВЛИВАЄМО В ВОДУ.

-Дотримуватися правил техніки безпеки при роботі з кислотами.

 

-Виконувати хімічні досліди відповідно до інструкції.

 

Формування інтересу учнів до вивчення  цієї теми забезпечую  демонстраціями, а на наступному уроці – практикум.

 

-Змінюють забарвлення індикаторів. Водні розчини кислот змінюють забарвлення індикаторів. Фіолетовий лакмус, метилоранж і універсальний індикатор стають червоними в кислому середовищі.{Учні складають табличку}

 

-Реагують з металами. Кислоти реагують з металами, які стоять у ряду активності до водню, з утворенням солі та водню. Наприклад, якщо до розчину хлоридної кислоти додати залізний цвях, то відбудеться реакція:

Fе+ 2HCl → FеCl2 + H2

 

-Реагують з основними і амфотерними оксидами. Кислоти реагують з основними і амфотерними оксидами з утворенням солі та води.

До розчину хлоридної кислоти додаємо  оксид магнію, то відбудеться реакція:

 

MgO + 2HCl → MgCl2 + H2O

 

-Реагують з основами і амфотерними гідроксидами. Кислоти реагують з основами і амфотерними гідроксидами з утворенням солі та води.

До розчину хлоридної кислоти додатємо  натрій гідроксид, то відбувається реакція:

 

HCl + NaOH → NaCl + H2O

 

-Реагують з солями. Кислоти можуть реагувати з солями, утворюючи нову кислоту і нову сіль.

До розчину хлоридної кислоти додати натрій карбонат, то відбудеться реакція:

 

2HCl + Na2CO3 → 2NaCl + H2O + CO2  

Всі реакції учні записують у зошиті і пояснюють все,що спостерігають.

{Я включаюсь коли виникає проблемне питання і учні самостійно не можуть вирішити}

 

Деякі кислоти, такі як хлоридна кислота, сірчана кислота, азотна кислота, легко розкладаються при нагріванні. Наприклад, при нагріванні хлоридної кислоти відбувається реакція:

 

2HCl → H2 + Cl2 {Цей дослід не проводжу}

 

V. Рефлексія

Обговорення в парах:Розумію,  Не розумію

-Використання проблемних питань. -ЩО КРАЩЕ ДО БОРЩУ ОЦТОВА КИСЛОТА ЧИ ЛИМОННА?

-ЯКУ КИСЛОТУ ДОДАЄМО ДО БОРЩУ ЗІ ЩАВЛЮ?

 

Залучення учнів до самостійної роботи. Малюють сонечко, на кожному промені,що вз'яв з уроку.

 

VI. Підсумок уроку

 

1. Що нового ви дізналися на уроці?

2. Що було найцікавішим?

VII. Домашнє завдання: Підготувати короткий огляд властивостей та застосувань однієї конкретної кислоти. [хлоридної, сульфатної, карбонатної і ін.]

-Учні можуть використовувати пластилін  щоб створити модель атома кислоти. - повідомлення Кислоти – користь чи шкода. [за бажанням]

Опрацювати § 28 підручника.

Задача для бажаючих

-Розв'язування задачі на застосування кислот у повсякденному житті.

Маса розчину оцтової кислоти3кг, масова частка кислоти 6%Знайти масу чистої кислоти в розчині?

 

Для чого молюскам кислота?

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
15 грудня 2023
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку