Урок "Китай. Особливості економіки країни. Місце в регіоні та світі"

Про матеріал
План-конспект уроку з географії, який включає тести для перевірки знань ЗНО.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з  географії  у 10 класі

 

КИТАЙ. Особливості  країни. Місце у світі та регіоні.

Мета:

  Навчальна: визначити особливості ЕГП, природи, населення Китаю; на конкретних прикладах розглянути специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій.

   Розвивальна:  поповнити географічні знання школярів, продовжити розвивати навики самостійної роботи з джерелами географічної інформації.

   Виховна: виховувати повагу до культури інших країн через фактичний,ілюстративний, інформаційний матеріал, використаний на уроці.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Добрий день! Сідайте ті, хто…(наприклад виконав всі домашні завдання або народився влітку)

   Любу справу краще починати у гарному настрої, це вже половина успіху. Пропоную вам оцінити світ настрій за допомогою кольорових смайликів.

Дякую, я бачу, що більшість із вас налаштовано на плідну працю.

 

ІІ Перевірка домашнього завдання

  1. Перевірка столиць країн на окремих картках.
  2. Тести по Японії.
  1. Які причини високого економічного підйому господарства Японії після другої світової війни? *

А)низькі витрати на озброєння та армію

Б)використання у промисловості передових технологій країн Заходу

В)багатство мінерально-сировинної бази    Г)високоінтенсивне сільське господарство

Д)притік в країну іноземного капіталу      Е)розвиток морського транспорту

  1. Виберіть три найважливіші галузі сільського господарства Японії *

А)чаївництво

Б)рисосіяння    В)рибальство    Г)садівництво    Д)свинарство    Е)бавовництво

  1. "Економічним серцем Японії" називають острів 

А)Хонсю    Б)Кюсю   В)Хоккайдо   Г)Сікоку

  1. Мегаполіс, який сформувався на території Японії, називається *

А)Канто   Б)Токайдо   В)Тюгоку   Г)Кінкі

  1. Найважливіша зернова культура Японії - це: *

А)ячмінь    Б)рис    В)кукурудза    Г)пшениця

  1. У якій галузі машинобудування спеціалізується ТНК, логотип якої зображений на ілюстрації *

Зображення без підпису

А)радіоелектроніка     Б)автомобілебудування   В)точне машинобудування   Г)суднобудування

  1. Виберіть зображення фрукта, за зборами якого Японія посідає перше місце у світі *

https://lh4.googleusercontent.com/T4lsLoRGxEa59NqkhjFXgm22jbIiBrhl7387O3MXbWwbA2euHLieDnDpSFiSnEVHdW2SjjS6lf215f-qDbbOrCSc_F56PMDjlreH-6Cxd-tnmj51WaWtbgMo4uQE=w260https://lh5.googleusercontent.com/CAgUXvw0Xv9q1X_ulWNB3vTYvuUpbvYm1tS4L3G8ug38CC3wK84aKuv9WjbKFTMc8MPDZ1dzgOai134FqOzoNwLsUp1KxMKlIPxvDCfNhTcyLoHhAtpaVbV7bC5x=w260https://lh5.googleusercontent.com/8iTdGR-umllh_OSJEdnbEOMOIN0xIp2_-8qEy8OjFSyewbm2sOPT4tA6fLIKWGXgDQalX9lzFNXPCBB0rE29nhY34FAGGmNx7vCr8ZauZTCugd9M2AMp8HaKt96L=w260https://lh6.googleusercontent.com/7cZ4uNLbrrSe6KJQm0JiH2SxRydvYkjQSuY_phe_d9OYYpI9qS4U2WNtIPwD7zFUYycrj_rlgogVTDL-YzBNdvkqArwUhgmTXAwyoQEbjghCoM3hlM5nWVirq7xM=w260

                                                                        Варіант 3                  Варіант 4

Варіант 1                      Варіант2

 

            

  1. Укажіть назву японської ТНК, яка спеціалізується на виробництві продукції, зображеної на ілюстрації *

Зображення без підпису

А) "Бріджстоун"   Б) "Субару"   В) "Панасонік"   Г) "Соні"

  1. Укажіть національну релігію японців *

А) синтоїзм   Б) конфуціанство   В) індуїзм  Г) буддизм

  1. Столиця Японії - місто *

А) Саппоро   Б) Токіо   В) Кіото   Г) Осака

  1. Місто Японії, яке перше на собі випробувало дію ядерної бомби 

А) Саппоро   Б) Йокогама   В) Хіросіма   Г) Токіо

  1. Тип монархії, характерний для Японії *

А) королівство    Б) імперія    В) султанат   Г) емірати

 

ІІІ.Актуалізація знань та умінь учнів на уроці

   Зверніть увагу на три речі, які я вам зараз покажу. Як вони пов’язані з темою нашого уроку? (компас, віяло,паперові гроші)

    Китай – це колиска давньої цивілізації, яка дала світу шовкові тканини, папір,чавун, сталь,порцеляну, компас, порох, паперові гроші та багато інших речей.

Запишемо тему уроку в зошит.

   На протязі уроку ми будемо складати логічний опорний конспект, який ви вдома доробите самостійно. Результатом роботи буде загальна соціально-економічна картина Китаю і оцінка за виконану роботу. Допоможе нам у роботі відео до теми.  Країни, як і люди, дуже різні: багаті, бідні, засипані снігами, окутані зеленню, та найкращою для кожного є його батьківщина.

  Сьогодні мова піде про Китай –  країну цікаву і загадкову, яка поєднала стародавню історію і сучасність, новітнє і віджите, країну, де все прийшло в рух і створило атмосферу величезних змін. Китай заслуговує на особливу увагу  тому,  що має:

  • високі темпи розвитку промисловості, особливо наукоємних галузей;
  • досягнення в освоєнні космосу  і розробці ядерної зброї;
  • швидкі темпи росту ВВП.

ІVВивчення нового матеріалу

   Китайці завжди вважали, що їхня країна є центром світу, звідси і походження самоназви Джунчуо  (Джун- середина, чуо – країна). Добре відома і друга назва країни – Піднебесна імперія.

  • Щоб створити образ Китаю, я попрошу вашої допомоги. Хто склав паспорт даної країни.Зачитуємо.
  • Площа країни – 9,6 млн.кв.км.(Поступається тільки Росії та Канаді)
  • Населення – 1316 млн чол. (22% населення планети)
  • За рік в Китаї народжується 11 млн. малюків.
  • Столиця – Пекін (11 млн жителів)
  • Основні релігії – даосизм, конфуціанство, буддизм.
  • Грошова одиниця  - юань.
  •   Назви китайських міст для нас звучать як невідома, екзотична музика. Давайте разом їх прочитаємо:
  • Хуайнань, Шеньян, Циндао,Наньнін, Гуанчжоу, Чанчунь.
  • Дякую, далекий Китай став для нас трохи ближчим.

 

Перегляд відео

 Закінчіть речення:

  1. Столиця Китаю –
  2. Основа китайського письма…
  3. Одна з трьох релігій…
  4. Кожному відомо, що за цим показником Китай посідає перше місце в світі. Це…
  5. Китай – країна з керованою…
  6. Китай розташований в історико-географічному районі, який зветься…
  7. Китайці, вважаючи своїх правителів богами, свою країну називали…
  8. На нашій планеті є одна-єдина споруда, збудована людиною, яку можна побачити з Місяця. Це…
  9. Велику Китайську стіну збудували для оборони, а потім використовували як…

 

  • Дякую всім. Про Китай кажуть, що це країна,  у якій все понад норму: територія, кількість населення, природні ресурси, масштаби ВНП, темпи економічного розвитку.

 

Oцініть ЕГП країни, виділивши позитивні та негативні його сторони.

+   Вихід до Світового океану. Річки Хуанхе та Янцзи дають змогу дістатися 

     до моря з самого віддаленого куточка країни, що благотворно впливає на

     розвиток господарства та зовнішньоекономічних зв’язків.

  • Велика кількість країн-сусідів, більшість яких є країнами, що розвиваються; велика площа, що негативно впливає на економічний розвиток віддалених територій та управління державою.

 

  • Природні умови та ресурси Китаю
  • Населення Китаю

Працюємо по рядам . 1ряд -  демографічні показники, 2 ряд -  національний та релігійний склад населення, 3 ряд – урбанізація. Робота з картками.

Демографічні показники :

чисельність населення –

густота населення -

особливості розміщення  -

співвідношення між чоловіками та жінками –

вікова структура -

національно-релігійний склад:

народи  -

офіційна мова –

письмо –

релігії –

Урбанізація

Рівень урбанізації –

Кількість міст – мільйонерів –

Найбільші агломерації –

Шляхи вирішення демографічної проблеми:

  1. Проведення демографічної політики, девіз якої «Одна сім’я – одна дитина», «китайці – народ без братів і сестер».
  2. Дозволені аборти і стерилізація.
  3. В шлюб можуть вступати чоловіки віком не менше 22 років, жінки – 20років.Заборонено створювати сім’ї студентам.
  4. Система матеріального заохочення. (1 дитина  - матеріальні пільги, отримання житла і місця в дитячому садку, друга дитина – штраф 1500 юанів). Тільки деяким китайським сім’ям дозволили мати другу дитину.
  • Національні традиції і культура Китаю

  В Китаї кажуть «Хочеш пити – напийся води, бо чай – це благородний напій». Мистецтво Фен Шуй (перегляд відео)

 

V Рефлексія

 На цьому закінчується наше перше знайомство з Китаєм. Я думаю, що сьогодні ви дізналися багато нового і цікавого, а також корисного, що може  пригодитися вам у житті. Як вирішуються в Китаї демографічні проблеми?

   Економічний простір Азії можна уявити у вигляді людського організму, «головою» якого є Японія, кровоносною системою – країни-експортери нафти, а руками – Китай. Свідченням тому є китайська побутова техніка, одяг, взуття,іграшки, продукти харчування, які заполонили світовий ринок. Я думаю, що ви зацікавилися цією країною і частину матеріалу, що стосується господарства,  вдома опрацюєте самостійно.

 

 А тепер попрошу вас закінчити фразу : «Сьогодні на уроці я хотів би похвалити себе за те…»

  Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника п. 26 ;закінчити складання конспекту в зошиті, повторити п.4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
17 березня 2020
Переглядів
1154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку