План-конспект уроку з географії у 10 класі
КИТАЙ. Особливості країни. Місце у світі та регіоні.
Мета:
Навчальна: визначити особливості ЕГП, природи, населення Китаю; на конкретних прикладах розглянути специфіку і естетичний смак китайців, їх любов і повагу до національних традицій.
Розвивальна: поповнити географічні знання школярів, продовжити розвивати навики самостійної роботи з джерелами географічної інформації.
Виховна: виховувати повагу до культури інших країн через фактичний,ілюстративний, інформаційний матеріал, використаний на уроці.
Хід уроку
Добрий день! Сідайте ті, хто…(наприклад виконав всі домашні завдання або народився влітку)
Любу справу краще починати у гарному настрої, це вже половина успіху. Пропоную вам оцінити світ настрій за допомогою кольорових смайликів.
Дякую, я бачу, що більшість із вас налаштовано на плідну працю.
ІІ Перевірка домашнього завдання
А)низькі витрати на озброєння та армію
Б)використання у промисловості передових технологій країн Заходу
В)багатство мінерально-сировинної бази Г)високоінтенсивне сільське господарство
Д)притік в країну іноземного капіталу Е)розвиток морського транспорту
А)чаївництво
Б)рисосіяння В)рибальство Г)садівництво Д)свинарство Е)бавовництво
А)Хонсю Б)Кюсю В)Хоккайдо Г)Сікоку
А)Канто Б)Токайдо В)Тюгоку Г)Кінкі
А)ячмінь Б)рис В)кукурудза Г)пшениця
А)радіоелектроніка Б)автомобілебудування В)точне машинобудування Г)суднобудування
Варіант 3 Варіант 4
Варіант 1 Варіант2
А) "Бріджстоун" Б) "Субару" В) "Панасонік" Г) "Соні"
А) синтоїзм Б) конфуціанство В) індуїзм Г) буддизм
А) Саппоро Б) Токіо В) Кіото Г) Осака
А) Саппоро Б) Йокогама В) Хіросіма Г) Токіо
А) королівство Б) імперія В) султанат Г) емірати
ІІІ.Актуалізація знань та умінь учнів на уроці
Зверніть увагу на три речі, які я вам зараз покажу. Як вони пов’язані з темою нашого уроку? (компас, віяло,паперові гроші)
Китай – це колиска давньої цивілізації, яка дала світу шовкові тканини, папір,чавун, сталь,порцеляну, компас, порох, паперові гроші та багато інших речей.
Запишемо тему уроку в зошит.
На протязі уроку ми будемо складати логічний опорний конспект, який ви вдома доробите самостійно. Результатом роботи буде загальна соціально-економічна картина Китаю і оцінка за виконану роботу. Допоможе нам у роботі відео до теми. Країни, як і люди, дуже різні: багаті, бідні, засипані снігами, окутані зеленню, та найкращою для кожного є його батьківщина.
Сьогодні мова піде про Китай – країну цікаву і загадкову, яка поєднала стародавню історію і сучасність, новітнє і віджите, країну, де все прийшло в рух і створило атмосферу величезних змін. Китай заслуговує на особливу увагу тому, що має:
ІVВивчення нового матеріалу
Китайці завжди вважали, що їхня країна є центром світу, звідси і походження самоназви Джунчуо (Джун- середина, чуо – країна). Добре відома і друга назва країни – Піднебесна імперія.
Перегляд відео
Закінчіть речення:
Oцініть ЕГП країни, виділивши позитивні та негативні його сторони.
+ Вихід до Світового океану. Річки Хуанхе та Янцзи дають змогу дістатися
до моря з самого віддаленого куточка країни, що благотворно впливає на
розвиток господарства та зовнішньоекономічних зв’язків.
Працюємо по рядам . 1ряд - демографічні показники, 2 ряд - національний та релігійний склад населення, 3 ряд – урбанізація. Робота з картками.
Демографічні показники :
чисельність населення –
густота населення -
особливості розміщення -
співвідношення між чоловіками та жінками –
вікова структура -
національно-релігійний склад:
народи -
офіційна мова –
письмо –
релігії –
Урбанізація
Рівень урбанізації –
Кількість міст – мільйонерів –
Найбільші агломерації –
Шляхи вирішення демографічної проблеми:
В Китаї кажуть «Хочеш пити – напийся води, бо чай – це благородний напій». Мистецтво Фен Шуй (перегляд відео)
V Рефлексія
На цьому закінчується наше перше знайомство з Китаєм. Я думаю, що сьогодні ви дізналися багато нового і цікавого, а також корисного, що може пригодитися вам у житті. Як вирішуються в Китаї демографічні проблеми?
Економічний простір Азії можна уявити у вигляді людського організму, «головою» якого є Японія, кровоносною системою – країни-експортери нафти, а руками – Китай. Свідченням тому є китайська побутова техніка, одяг, взуття,іграшки, продукти харчування, які заполонили світовий ринок. Я думаю, що ви зацікавилися цією країною і частину матеріалу, що стосується господарства, вдома опрацюєте самостійно.
А тепер попрошу вас закінчити фразу : «Сьогодні на уроці я хотів би похвалити себе за те…»
VІ Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника п. 26 ;закінчити складання конспекту в зошиті, повторити п.4