Тема: Класифікація оксидів, їх склад і номенклатура.
Мета: розширити знання про класифікацію неорганічних речовин на прикладі оксидів та їх класифікацію за складом; формувати навички використання номенклатури на прикладі назв оксидів; розвивати навички учнів зі складання формул бінарних сполук на прикладі складання формул оксидів.
Формувати креативне мислення, вміння синтезувати та аналізувати, робити висновки; розвивати соціальну, інформаційну, самоосвітню компетентності й творчу активність учнів; сприяти розвитку інтересу до вивчення предмета.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, зразки оксидів.
Хід уроку.
З деякими класами неорганічних сполук ми вже з вами познайомились у 7 класі.
Хімічний диктант
Са, H2O, S, Mj, Cu2O, C ,Zn
З даного переліку виписати прості і складні речовини. Знайти оксиди.
Метод « Асоціації» доберіть асоціації до слова оксиди.
«Хімічна естафета»
На дошці записані схеми рівнянь реакцій взаємодії простих речовин з киснем, учні по черзі дописують та урівнюють їх.
C + O2 → Ca + O2 →
H2 + O2 → N2 + O2→
Fe(II) + O2 → Fe (III) + O2→
S (IV) + O2 → S (VI) + O2→
Отже, оксиди це складні речовини, які складаються з двох елементів,
один з яких - Оксиген.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Оксиди утворюють майже всі елементи. У природі майже всі речовини
існують у вигляді сполук (складних речовин), і величезна частка їх - це
оксиди.
Поясніть чому?
Робота з таблицею 3 « Найголовніші класи неорганічних сполук» ст.136 у підручнику.
Розгляньте схему і скажіть які бувають види оксидів?
Солетвірні: кислотні, основні, амфотерні
Несолетвірні
Письмово навести приклади солетвірних і несолетвірних оксидів.
Повідомлення учнів про назви оксидів
Отже, хімічні назви оксидів складаються із двох слів: перше – назва елемента, друге – «оксид».
Якщо елемент має змінну валентність то після назви елемента вказують (без відступу) римською цифрою в дужках значення його валентності.
Наприклад (зачитуються назви оксидів записаних на дошці).
Li2O – літій оксид
CaO – кальцій оксид
FeO – ферум ( ІІ) оксид
Fe2O3 – ферум ( ІІІ) оксид
Узагальнення знань учнів.
Розв՚язування задач і вправ
Виконати вправу 1ст.144 самостійно
Вправа 3 біля дошки.
Повідомлення учнів про поширення оксидів
Підбиття підсумків уроку
Метод « Зворотній зв՚язок»
Домашнє завдання
Вивчити §27 ( підручник Олексій Григорович) , виконати завдання № 1 ст.148.
1