Урок "Класифікація оксидів, їх склад і номенклатура. Поширення оксидів"

Про матеріал
Розробка уроку з хімії 8к з теми " Основні класи неорганічних сполук" за підручником О.Григорович.
Перегляд файлу

Тема: Класифікація оксидів, їх склад і номенклатура.

Мета: розширити знання про класифікацію неорганічних речовин на  прикладі оксидів та їх класифікацію за складом; формувати навички використання номенклатури на прикладі назв оксидів; розвивати навички учнів зі складання формул бінарних сполук на прикладі складання формул оксидів.

Формувати креативне мислення, вміння синтезувати та аналізувати, робити висновки; розвивати  соціальну, інформаційну, самоосвітню компетентності й творчу активність учнів; сприяти розвитку інтересу до вивчення предмета.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, зразки оксидів.

 

Хід уроку.

  1.   Організація класу до уроку
  2.   Перевірка Д.З.
  3.   Актуалізація опорних знань

З деякими класами неорганічних сполук ми вже з вами познайомились у 7 класі.

Хімічний диктант

Са, H2O, S, Mj, Cu2O, C ,Zn

З даного переліку виписати прості і складні речовини. Знайти оксиди.

 

Метод « Асоціації» доберіть асоціації до слова оксиди.

 

 «Хімічна естафета»

На дошці записані схеми рівнянь реакцій взаємодії простих речовин з киснем, учні по черзі дописують та урівнюють їх.

C + O2                 Ca + O2

H2 + O2                 N2 + O2

Fe(II) + O2            Fe (III) + O2

S (IV) + O2          S (VI) + O2

  • Що спільного є в сполуках які утворилися?
  • Як називаються такі сполуки?

Отже,  оксиди це складні речовини, які складаються з двох елементів,

один з яких - Оксиген.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Оксиди утворюють майже всі елементи. У природі майже всі речовини

існують у вигляді сполук (складних речовин), і величезна частка їх - це

оксиди.

Поясніть чому?

Робота з таблицею 3 « Найголовніші класи неорганічних сполук» ст.136 у підручнику.

Розгляньте схему і скажіть які бувають види оксидів?

Солетвірні: кислотні, основні, амфотерні

Несолетвірні

Письмово навести приклади солетвірних і несолетвірних оксидів.

Повідомлення учнів про назви оксидів

Отже, хімічні назви оксидів складаються із двох слів: перше – назва елемента, друге – «оксид».

Якщо елемент має змінну валентність то після назви елемента вказують (без відступу) римською цифрою в  дужках значення його валентності.

Наприклад (зачитуються назви оксидів записаних на дошці).

Li2O – літій оксид

CaO – кальцій оксид

FeO – ферум ( ІІ) оксид

Fe2O3 – ферум ( ІІІ) оксид

 

Узагальнення знань учнів.

Розв՚язування задач і вправ

Виконати вправу 1ст.144 самостійно

Вправа 3 біля дошки.

Повідомлення учнів про поширення оксидів

Підбиття підсумків уроку

Метод « Зворотній зв՚язок»

Домашнє завдання

Вивчити §27 ( підручник Олексій Григорович) , виконати завдання № 1 ст.148.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Савонік Віта
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
12 березня 2023
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку