Класна година
30 років Незалежності України. Україна, ти у мене єдина.
Мета уроку: ознайомити учнів з основними історичними етапами становлення державності України; формувати національну свідомість, ціннісне ставлення до держави, суспільства; виховувати патріотизм, почуття гордості за приналежність до української нації та особистої відповідальності за долю своєї держави й народу, розвивати пізнавальні інтереси, пам’ять, увагу, уміння працювати в колективі.
Обладнання: плакати із зображенням Державного прапора України, Державного Герба України, Державного Гімна України, відео, презентація, запис Державного Гімну України.
Хід уроку
І. Оголошення теми. Вступне слово вчителя
https://www.youtube.com/watch?v=SL7elQz5b98--відео «30 років незалежності»
--Тема нашого першого уроку «30 років Незалежності України. Україна, ти у мене єдина». У цьому році наші молодій і прекрасній, волелюбній і незалежній державі виповнилося 30 років. Це один із найважливіших ювілеїв. Це чудовий час для розвитку сильної і неповторної країни.
II.Основна частина уроку
--Україна…Це не просто слово. Це не назва на географічній карті. Це наша домівка, де мама і тато, де тепло й затишно. Це славна земля з довгою історією, яку творив волелюбний народ. Зараз, разом з вами я хочу передивитись дуже зворушливій ролік у якому ми зможемо знову переглянути історію нашої країни.
https://www.youtube.com/watch?v=WiZDik18hnc&t=183s-- відео «ДНК українців»
--Славетні часи, видатні люди, які вели за собою український народ до незалежності та свободи. Давайте ще раз згадаємо їх ім’я. ( учні називають ім’я всіх, кого запам’ятали)
-- Ви можете здивуватись, але ми бачимо цих українських героїв кожного дня. Подумайте, де ми можемо їх зустріти… На гривнях! Українських грошах. Назвемо їх.
--Що знаємо ми про нашу Україну? Чим можемо поділитися зі світом? Чим пишаємося? Що в нас най-най?
https://www.youtube.com/watch?v=ZYuz1dPzkVY – Відео «Най-най-най місця в Україні»
--Цікаво? Ви згодні? Що ви вже знали? А що було нове?
-- Добре. Раз ви такі обізнані, випробую вас ще раз. Вікторина. Кожна правильна відповідь—одне очко. Починаємо!
ВІКТОРИНА «Чи знаєте ви Україну?» (5 хв)
1. У якій півкулі знаходиться на карті наша Батьківщина? (У східній)
2. На якому материку ми живемо? (Євразія)
3. Яка країни межує з Україною на півночі? (Білорусь)
4. Де знаходяться географічний центр Європи? (На території України в Закарпатській області поблизу с. Ділове)
5. Яка називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м)
6. Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро)
7. Як називається столиця України? (м. Київ)
8. Кольори нашого державного прапора. Що вони означають? (жовтий і синій)
9. Президент України (Володимир Зеленський)
10. Перший президент України (Леонід Кравчук)
11. Дерево, яке освячується в церкві перед Пасхою. Воно охороняє від злих сил (верба)
12. Старовинний обряд славлення різдвяних свят піснями (коляда)
13. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди (калина)
14. Дерево-символ, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат (тополя)
15. Український народний духовий інструмент з дерева або очерету, що має форму трубки з отворами (сопілка)
16. Чим прикрашають голову українські дівчата (вінок)
17. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу (рушник)
18. Хто автор слів і музики Гімну України? (Павло Чубинський, Михайло Вербицький)
19. Які моря є на території України? (Чорне, Азовське)
20. Основний закон України. (Конституція)
21. Як називається герб нашої держави? (тризуб). Яке слово в ньому зашифроване? (воля)
22. Який птах є символом України? (лелека)
23. Квітка – символ рідної землі. (мальва)
Молодці!
--В кожної країни є своя пісня, яка називається гімн. Для чого існують гімни?.. Співаючи, людина вкладає душу та любов у слова пісні. Коли люди співають разом, вони єднаються , стають ближче один до одного. Де може лунати гімн країни? Де востаннє лунав гімн України за кордоном? (Так на олімпійських іграх у Токіо)
--Традиційно, гімн слухають стоячи . У нашій країні його співають всі разом. Але сьогодні я хочу з вами його просто прослухати і потім я поставлю до вас запитання, щодо вашої думки..
https://www.youtube.com/watch?v=EdH1d1UMKPE-- відео Гімн України
--Отже, моє питання—про що наша головна пісня? Дайте відповідь одним реченням. Дякую.
ІІІ Завершальна частина.
--Мені подобаються ваші відповіді.
Україна має славетне минуле. Україна має те, чим ми можемо і повинні пишатись. Що чекає нашу країну у майбутньому? Хто це вирішує? Ми. Ми будуємо нашу країну. І ніхто крім нас це не зробить. Але спочатку завжди народжується мрія, яку люди втілюють у життя.
--Давайте помріємо. Напишемо наші бажання на майбутнє.
Вчитель роздає папірці , де учні пишуть побажання Україні.
--Дякую. Можно прочитати?...Ми сбережемо їх. А коли будемо закінчувати школу, прочитаємо знову. І ми узнаємо, чи здійснились вони чи ні.
-- Але побажань недостатньо. Потрібна праця. Всім разом.
Дякую вам за вашу увагу, участь, ваші знання та гарний настрій.
Наш урок закінчено.