Тема: День Вишиванки. Виготовлення оберегу «Вишиванка» (техніка орігамі)
Мета: продовжувати розширювати та збагачувати знання дітей про особливості національного одягу українського народу, зокрема, вишитої сорочки; ознайомити з технікою виконання оберегу « Вишиванка» ;розвивати кмітливість, мислення, уяву, творчу фантазію; виховувати повагу до традицій нашого народу, любов до Батьківщини.
Форма проведення: практичне заняття
Тип заняття: формування та вдосконалення вмінь і навичок
Клас: 5
Хід заняття
І Організаційний момент
(діти стають в коло)
Промінчик весняний заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось:
Я-Вам, Ви-мені
(діти передають по колу квітку добра і висловлюють один одному побажання)
ІІ Актуалізація опорних знань.
-Я пропоную вам виконати інтерактивну вправу «Народні символи Батьківщини»
(учні за допомогою застосунку сканують QR-код і виконують вправу)
Вправа https://learningapps.org/2831917
Наступне завдання «Склади слово» (букви переплутані)
ишвакаВин, боегрі , лсимво
Молодці! Все дуже добре ви виконали.
-А зараз я вам пропоную пограти в гру «Чорна скринька ». У мене в скриньці є річ. З нею пов’язана тема нашого уроку. Відгадайте, що саме сховано у скриньці .
Я буду давати підказки.
1.Ця річ з давних-давен вважається оберегом
2.За повір’ям вона наділяє людину цілющою силою рідної землі
3.Вишивають її кольоровими нитками.
(учні відгадують і вчитель демонструє вишиту сорочку)
ІІІ Оголошення теми. Мотивація навчальної діяльності.
Сорочка — це, мабуть, перший вид одежі, яку отримувала дитина після народження. Вишитою сорочкою або вишиванкою мати намагалася захистити свою дитину, чоловіка, себе і всіх своїх рідних від усього поганого, що може трапитися з людиною. Вишиванка грала значну роль в побуті української сім'ї. Чим тонше була сорочка, тим краще. Чим більше гарної вишивки, тим значніше оберіг.
Саме сьогодні, у день свята Вишиванки, ми з вами виготовимо оберіг «Вишиванка» за допомогою техніки орігамі.
ІV Вивчення теми
1.Вступна бесіда
Всесвітній день вишива́нки — міжнародне свято, яке покликане зберегти споконвічні народні традиції створення та носіння етнічного вишитого українського одягу. Дата проведення — щороку в третій четвер травня .
У цей день кожен охочий може долучитись до свята, одягнувши вишиванку.
Вишиванка-це наша національна гордість, символ приналежності до роду та нації, ознака українськості, наш етнічний бренд.
Практична частина
2. Правила безпечної роботи
-Перед тим, як приступити до роботи повторимо правила безпечної праці.
Під час виконання робіт сидіти слід прямо, на всій поверхні стільця, на
відстані 10-15 см від краю стола.
Відстань від очей до виробу, що виготовляється , повинна бути 30-35 см
Під час роботи світло має падати зліва або спереду.
Робоче місце слід тримати в чистоті й порядку.
3.Виготовлення виробу.
(вчитель демонструє алгоритм виконання)
-Отже, для того, щоб зробити вишиванку, нам потрібен прямокутний аркуш паперу, який згинаємо навпіл.
- Після того, як ви згорнули аркуш навпіл, ще раз згинаємо кінчики до згину. Отримуємо таку собі книжечку. Робимо всі згини рівненько, щоб вишиванка наша була гарною.
- Тепер ми відгинаємо два трикутника. Це потім будуть рукави нашої вишиванки.
- Перевертаємо наш виріб і згинаємо знизу невеличкий прямокутник .Це буде комірець, він має бути рівненьким та тоненьким.
-Знову перевертаємо виріб, так щоб трикутники були повернуті до вас. І знизу також завертаємо трикутники. Вони теж повинні бути однаковими і дуже добре зігнутими.
- Тепер останній крок :згинаємо нашу сорочку і зверніть увагу, що наш згин тепер буде посередині. Заправляємо нашу сорочку за комірець.
- Після того , як ви вже маєте біленьку і чистеньку сорочку, її треба прикрасити. Але спочатку відпочинемо і виконаємо руханку
4.Руханка https://youtu.be/OFzS_S_hYqU
Орнамент – музика очей,
Дає мені безмежну силу,
Зворушує серця людей
І надає духовні крила.
-Отже, ми зараз з вами будемо прикрашати нашу вишиванку. Але «вишивати» будемо фломастером .Саме він має тонесенький кінчик, як у голки. Але перш ніж вишивати, давайте пригадаємо, які види орнаментів ви знаєте.
(вчитель доповнює відповіді учнів)
-Повертаємося до нашої сорочки. Давайте подивимося де ж саме будуть наші орнаменти . Вони можуть бути на комірці, на рукавах.
(учні малюють орнаменти на сорочці)
5.Демонстрація готового виробу
Сорочку мати сину вишивала
І душу, й серце в вишивку вкладала.
Як пам’яті народної відлунки,
На полотні з’являлись візерунки,
-А зараз ми з вами продемонструємо свої роботи.
V Закріплення вивченого матеріалу
-Учні діляться на команди і отримують завдання: на окремих аркушах написані слова і дітям треба скласти приказку.
сорочку |
не |
хочеш |
звати |
треба |
мати |
- |
як |
то |
сорочка |
й |
неділя |
біла |
великодню |
к |
хоч |
благенька |
сорочка |
і |
біленька |
аби |
як |
- |
рукави |
писанка |
як |
личко |
маків |
а |
цвіт |
VІ Підсумок
- Підведемо підсумок нашого заняття за допомогою вправи «Сенкан»
Складіть сенкан за такою схемою:
1.) іменник
2.) 2 прикметники
3.) 3 дієслова
4.) почуття з приводу обговорюваного
5.) синонім
(Наприклад: сорочка, вишиванка; гарна, барвиста; вишивала, одягала, відчуваю; гордість; оберіг)
-Отже, у цей святковий день я бажаю всім Вам: хай у ваших оселях розквітне калина, оживуть птахи й квіти на полотнах! Ми з вами усі - українці, яких об'єднує у велику родину любов до рідної землі, до пісні, до вишиванки.