Виховна година;: "День Вишиванки. Виготовлення оберегу «Вишиванка» (техніка орігамі) "

Про матеріал
Мета заходу: продовжувати розширювати та збагачувати знання дітей про особливості національного одягу українського народу, зокрема, вишитої сорочки; ознайомити з технікою виконання оберегу « Вишиванка» ;розвивати кмітливість, мислення, уяву, творчу фантазію; виховувати повагу до традицій нашого народу, любов до Батьківщини.
Перегляд файлу

Тема: День Вишиванки. Виготовлення оберегу «Вишиванка» (техніка орігамі)

Мета:   продовжувати розширювати та збагачувати знання дітей про особливості національного одягу українського народу, зокрема, вишитої сорочки; ознайомити з технікою виконання оберегу « Вишиванка» ;розвивати кмітливість, мислення, уяву, творчу фантазію; виховувати повагу до традицій нашого народу, любов до Батьківщини.

Форма проведення: практичне заняття

Тип заняття: формування та вдосконалення вмінь і навичок

Клас: 5

Хід заняття

І Організаційний момент

(діти стають в коло)

Промінчик весняний заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас

Давайте з’єднаєм долоньки свої

І радо всміхнемось:

Я-Вам, Ви-мені

(діти передають по колу квітку добра і висловлюють один одному побажання)

ІІ Актуалізація опорних знань.

-Я пропоную вам виконати інтерактивну вправу «Народні символи Батьківщини»

(учні за допомогою застосунку сканують QR-код і виконують вправу)

 Вправа https://learningapps.org/2831917

Наступне завдання «Склади слово» (букви переплутані)

      ишвакаВин,     боегрі ,  лсимво

Молодці! Все дуже добре ви виконали.

-А зараз я вам пропоную пограти в гру «Чорна скринька ». У мене в скриньці   є річ. З нею пов’язана тема нашого уроку. Відгадайте, що саме сховано у скриньці .

Я буду давати підказки.

1.Ця річ з давних-давен вважається оберегом

2.За повір’ям вона наділяє людину цілющою силою рідної землі

3.Вишивають її кольоровими нитками.

  (учні відгадують і вчитель демонструє вишиту сорочку)

ІІІ Оголошення теми. Мотивація навчальної діяльності. 

Сорочка — це, мабуть, перший вид одежі, яку отримувала дитина після народження. Вишитою сорочкою або вишиванкою мати намагалася захистити свою дитину, чоловіка, себе і всіх своїх рідних від усього поганого, що може трапитися з людиною. Вишиванка грала значну роль в побуті української сім'ї. Чим тонше була сорочка, тим краще. Чим більше гарної вишивки, тим значніше оберіг.

 Саме сьогодні, у день свята Вишиванки, ми з вами виготовимо оберіг «Вишиванка» за допомогою техніки  орігамі.

ІV Вивчення теми

1.Вступна бесіда

Всесвітній день вишива́нки — міжнародне свято, яке покликане зберегти споконвічні народні традиції створення та носіння етнічного вишитого українського одягу. Дата проведення — щороку в третій четвер травня .

У цей день кожен охочий може долучитись до свята, одягнувши вишиванку.

Вишиванка-це наша національна гордість, символ приналежності до роду та нації, ознака українськості, наш етнічний бренд.

Практична частина

2. Правила безпечної роботи

-Перед тим, як приступити до роботи повторимо правила безпечної праці.

            Під час виконання робіт сидіти слід прямо, на всій поверхні стільця, на  

             відстані 10-15 см від краю стола.

             Відстань від очей до виробу, що виготовляється , повинна бути 30-35 см

             Під час роботи світло має падати зліва або спереду.

             Робоче місце слід тримати в чистоті й порядку.

3.Виготовлення виробу.

(вчитель демонструє алгоритм виконання)

 -Отже, для того, щоб зробити вишиванку, нам потрібен прямокутний аркуш паперу, який згинаємо навпіл.

- Після того, як ви згорнули аркуш навпіл, ще раз згинаємо кінчики до  згину. Отримуємо таку собі книжечку. Робимо всі згини рівненько, щоб вишиванка наша була гарною.

- Тепер ми відгинаємо два трикутника. Це потім будуть рукави нашої вишиванки.

- Перевертаємо наш виріб і згинаємо знизу невеличкий прямокутник .Це буде комірець, він має бути рівненьким та тоненьким.

-Знову перевертаємо виріб, так щоб трикутники були повернуті до вас. І знизу також завертаємо трикутники. Вони теж повинні бути однаковими і дуже добре зігнутими.

- Тепер останній крок :згинаємо нашу сорочку і зверніть увагу, що наш згин тепер буде посередині. Заправляємо нашу сорочку за комірець.

- Після того , як ви вже маєте біленьку і чистеньку сорочку, її треба прикрасити. Але спочатку відпочинемо і виконаємо руханку

4.Руханка https://youtu.be/OFzS_S_hYqU

 

Орнамент – музика очей,

Дає мені безмежну силу,

Зворушує серця людей

 І надає духовні крила.

-Отже, ми зараз з вами будемо прикрашати нашу вишиванку. Але  «вишивати» будемо фломастером .Саме він має тонесенький кінчик, як у голки. Але перш ніж вишивати, давайте пригадаємо, які види орнаментів ви знаєте.

(вчитель доповнює відповіді учнів)

-Повертаємося до нашої сорочки. Давайте подивимося де ж саме будуть наші орнаменти . Вони можуть бути на комірці, на рукавах.

(учні малюють орнаменти на сорочці)

5.Демонстрація готового виробу

Сорочку мати сину вишивала

І душу, й серце в вишивку вкладала.

Як пам’яті народної відлунки,

На полотні з’являлись  візерунки,

 

-А зараз ми з вами продемонструємо свої роботи.

V Закріплення вивченого матеріалу

-Учні діляться на команди і отримують завдання: на окремих  аркушах  написані слова і дітям треба скласти приказку.

сорочку

не

хочеш

звати

треба

мати

-

 

як

то

сорочка

й

неділя

біла

 

великодню

к

хоч

благенька

сорочка

і

біленька

аби

 

як

-

рукави

писанка

як

личко

маків

а

цвіт

 

VІ Підсумок

- Підведемо підсумок нашого заняття за допомогою вправи «Сенкан»

Складіть сенкан за такою схемою:

1.) іменник 

2.)  2 прикметники

3.)  3 дієслова

4.) почуття з приводу обговорюваного

5.) синонім

(Наприклад: сорочка, вишиванка; гарна, барвиста; вишивала, одягала, відчуваю; гордість; оберіг)

-Отже, у цей святковий день я бажаю всім Вам: хай у ваших оселях розквітне калина, оживуть птахи й квіти на полотнах! Ми з вами усі - українці, яких об'єднує у велику родину любов до рідної землі, до пісні, до вишиванки.

 

 

 

docx
Додано
7 вересня 2021
Переглядів
1052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку