Розробка уроку
Урок створено за технологією "перевернуте навчання"
Тема: Клавіатура ПК
Мета: навчальна
розвиваюча:
виховна:
Обладнання:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування нових вмінь і навичок за технологією "перевернуте навчання"
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Організаційний момент
а також скласти кілька питань щодо відео. Це мусять бути питання по темі «Клавіатура» і спеціальні питання до окремих фрагментів відео.
2. Основні етапи уроку та їх зміст:
Клавіатура. – це основний пристрій введення інформації.
У IBM спочатку використовувалася клавіатура типу XT, що складає з 83 клавіш. Після декількох років критики IBM розробила й представила нову клавіатуру разом із новою моделлю. Це була AT. Разом із виробництвом модернізованих AT, IBM почала випускати новий тип клавіатури, названої IBM поліпшеною (розширеної) клавіатурою, що використовують і понині. Удосконалення вилилося в збільшення числа клавіш. їхня загальна кількість 101, що відповідає стандарту США.
В даний час найбільш поширені два види клавіатур: з механічним і мембранним перемикачами. У першому випадку датчик являє собою традиційний механізм з контактами із спеціального сплаву. У клавіатурах відомих фірм контакти перемикачів позолочені, що значно покращує електричну провідність.
Мембранна клавіатура виконана у вигляді плоскої, зазвичай гнучкою, поверхні з нанесеним на неї малюнком клавіш. Мембранна клавіатура зазвичай складається з трьох шарів. На двох з них нанесені провідні доріжки. Третій, ізолюючий шар є поділяючим. У місцях, де розташовуються клавіші, він має вирізи, що дозволяють доріжках верхнього і нижнього шарів стикатися при натисканні. Товщина шарів клавіатури зазвичай не більше товщини паперу або картону. Технологія, заснована на мембранних перемикачах, вважається більш прогресивною, хоча особливих переваг не дає.
Клавіатура поділяється на групи:
клавіші
Група клавіш з літерами українського, латинського і російського алфавіту, з цифрами і спеціальними знаками називається алфавітно-цифровим полем.
(всі задання виконуються в програмі Блокнот)
Спеціальні знаки: додавання +
Віднімання -
Множення *
поділ /
зведення в ступінь ^
Якщо арифметичні операції і операції відносин об'єднані в один вираз, то арифметичні операції виконуються першими.
Пробіл - для того, щоб залишити порожнє місце між знаками.
Керуючі (спеціальні) клавіші.(завдання з текстом – своє прізвище, ім’я, по-батькові)
фіксація заголовних (прописних) букв. Після включення ПК встановлюється "режим введення малих літер. Натискання клавіші встановлює режим введення великих літер. Повторне натискання - рядкові.
клавіша перемикання регістрів - тимчасова зміна режиму введення заголовних (прописних) букв і тимчасове включення клавіш з цифрами і спец.знаками. Натиснута і утримуємо включає клавіші з великими літерами і спец.знаками. При відпусканні - режим, вибраний Caps Lock.
-табуляція - керуючий символ таблиці ASCII, використовується вирівнювання тексту по горизонталі. Зустрівши цей символ, курсор переміщується вправо на найближчу позицію табуляції. Традиційно ці позиції розташовуються кожні 8 знакомісць.
- повернення на крок - переміщення курсору на 1 крок вліво із стиранням символа.
-ввід - відправляє в ОЗП набрану інформацію, а також переводить курсор на інший рядок.
- будучи натиснути і утримувані, змінюють функції інших клавіш.
Приклади «гарячих клавиш»:
Alt+F4 – закриття програми
Ctrl+S – збереження поточного файлу
Ctr+C – розміщення файлу(тексту, малюнку) в буфері обміну (копіювання)
Ctrl+V – вставка з буферу обміну
Ctrl+Shift або Alt+Shift – перемикання мов вводу тексту
Ctrl+Shift +Esc – виклик диспетчера завдань
Ctrl+Alt+Del – гаряче перезавантаження ОС
-Escape «тікати, здійснювати втечу») - клавіша, призначена для відмови від щойно виконаної дії.
-клавиша з іконкої Windows- виклик Головного меню Windows
WinKey+E - запуск програми Проводник
WinKey+D –показати Робочий Стіл
WinKey+T – команда «Пошук»
WinKey+Pause – відкрити вікно «властивості системи»
WinKey+ - розгорнути вікно, відновити або мінімізувати вікно
WinKey+ ( ) - притискає вікно до лівої чи правої стороні екрану
Мала цифрова клавіатура- праворуч, схожа на калькулятор
- включення цифрової клавіатури (загоряється світлодіод). У нецифровому режимі ця клавіатура використовується для управління курсором.
- для переміщення курсору в початок поточного рядка.
- для переміщення курсору в кінець поточного рядка
-автоматично видаляє символ праворуч від курсора при введенні іншого символу з клавіатури. Призначена для перемикання з режиму «вставки» (в цьому режимі текстовий редактор вводить текст, починаючи з точки вставки, і поміщає його правіше по сторінці) в режим «заміни» (в цьому режимі текст, який вводиться з клавіатури, буде замінювати собою вже надрукований до того текст).
- для видалення символів, що знаходяться попереду курсора (протилежно <— Backspace)
- переміщення курсору на 1 позицію вгору, вліво, вправо, вниз
в текстовому редакторі переміщення тексту на сторінку вгору або вниз
- для зміни поведінки клавіш курсору. Коли режим Scroll Lock включений, клавіши курсора виконують функцію пересування екрану (вгору, вниз, вліво, вправо), а коли відключений - зміни положення курсору. Індикацією включення режиму служить один з трьох світлодіодів на клавіатурі.
-“призупиняти” і англ. Bгеаk «переривати») - клавіша, призначена для переривання поточного процесу
- копіює зображення поточного стану екрану в буфер обміну. Отримане таким чином зображення екрану називається скріншотом.
Функціональні клавіші (F1-F12)
- клавіші, які заздалегідь запрограмованість на виклик команд операційної системи або виконання певних дій різними програмами та іграми.
F1- допомога
FЗ - функція пошуку
F11 - повноекранний режим
Ctrl+F4- закриття документа або програми
F5 - в PowerPoint показ слайд-шоу
1. Обговорення питань, занотованих вдома під час перегляду учбового відео.
2. Діагностичний тест, який можна знайти за адресою: https://naurok.com.ua/test/klaviatura-yak-pristriy-vvedennya-3788.html
3. Аналіз результатів тестування та їх обговорення (чому відповіли саме так): «у мене вже є результати вашого тестування. На деякі питання ви відповіли по-різному. Давайте розбиратися, чому так й яка відповідь правильна». Там, де відповіді різні, вчитель не каже, яка відповідь правильна. Учні самі, в дискусії, мусять знайти правильну відповідь. Користуються конспектами, які склали вдома, коли дивилися відеоурок.
4. Формування 2-х груп учнів, яким пропоную виконати ряд однотипних завдань у форматі змагання між командами класу. Перемагає та група учнів, яка першою та правильно виконає поставлену задачу:
(АВ+С):С+20=(А-В)
А:В+(С+А)=АВ-(А+В)2
ХУ<(Х-1):У
4(A+B)=A:B-6
(A+B-C)=(A2B+C)(A-B)
ax3+bx2+cx+d=0
bc:3a2+d:a
d=q2:4+p3:27
5. Чия команда назве більше прикладів «гарячих клавіш»
6. Кожній групі дається картинка з клавіатурою (додаток №1), учні повинні її розфарбувати, синім кольором функціональні клавіші, сірим - символьні (алфавітно-цифрові) клавіші, зеленим - клавіші управління курсором, червоним - спеціальні клавіші, жовтим – малу цифрову клавіатуру.
7. Виконати інтерактивні завдання:
https://learningapps.org/2001793
https://learningapps.org/2585341
8. За допомогою символів, розташованих у верхній частині цифрових клавіш, виконують малюнок на комп'ютері в текстовому редакторі Блокнот.(додаток №2)
9. Робота з клавіатурним тренажером BabyType.
Під час виконання навчальної роботи учитель виступає консультантом, оцінювачем і надає допомогу дітям.
Домашнє завдання: переглянути відеоурок по темі наступного уроку «Файлова система комп’ютера» https://www.youtube.com/watch?v=Mfdg4xHYi2A або https://www.youtube.com/watch?v=fBq5DCTrYDQ
Скласти конспект, а також скласти кілька питань щодо відео. Це мусять бути питання по темі «Файлова система» і спеціальні питання до окремих фрагментів відео.
4. Підбиття підсумків уроку
Заключний етап уроку, на якому вчитель запитує, що було ефективно на уроці, що - ні, збирає побажання, зауваження, і в підсумку узагальнює пройдене і спонукає до подальшого самостійного і більш глибокого вивчення матеріалу. Група – переможець отримує значки
Додаток №1
БЛАНК КЛАВІАТУРИ
Додаток №2
Додаток №4