Урок: "Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів"

Про матеріал

План-конспект з інформатики для учнів 2 класу: "Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів"

Перегляд файлу

План-конспект уроку

Дата ___ Клас_________

ТЕМА. Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів

МЕТА

навчальна: ознайомити учнів з основними групами клавіш клавіатури, пояснити їх призначення, навчити змінювати мовні режими на клавіатурі та вводити окремі символи.

виховна: виховувати самостійність, ініціативність та наполегливість в подоланні труднощів, культуру поведінки та дотримання правил роботи в кабінеті інформатики.

розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам’ять, пізнавальну цікавість, вміння чітко та лаконічно висловлювати власні думки.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, презентація.

ТИП УРОКУ: комбінований урок.

 

Орієнтовний план проведення уроку

І. Організація учнів до уроку 2 хв

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів 2 хв

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 1 хв

ІV. Повідомлення теми 1 хв

V. Вивчення нового матеріалу 10 хв

VI. Фізкультхвилинка 2 хв

VII. Засвоєння нових знань 5 хв

IІ. Формування вмінь та навичок 15 хв

ІX. Підсумок уроку 2 хв

 

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів до уроку

Доброго дня, діти! Я рада вітати всіх вас на уроці. Хочу поділитися з вами своїм гарним настроєм, сподіваюся, що ми будемо дружньо працювати. Сьогодні у нас урок-подорож, а щоб нам не було сумно, візьмемо з собою кота Мурчика. Можливо він стане нам у пригоді.

Вирушаючи в подорож, люди збирають необхідний багаж, планують і вивчають маршрут, ставлять перед собою певні завдання. Але в дорозі вони обов’язково зустрічають  і щось нове для себе. Давайте і ми почнемо збиратися. В якості багажу візьмемо наші знання та вміння. Також вам сьогодні дуже знадобиться швидкість думки, винахідливість, кмітливість.

Мета нашої подорожі – ознайомитися з основними групами клавіш клавіатури, пояснювати їх призначення, навчитися змінювати мовні режими на клавіатурі та вводити окремі символи.

 Діти! Я бажаю вам захоплюючої подорожі! Поїхали…

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

1 етап маршруту. Вправа «Ерудити»

А ось і перша перешкода на нашому шляху.

Із поданих слів вибрати ті, які мають відношення до будови комп’ютера:

 Монітор, котик, системний блок, стіл, телевізор, клавіатура, магнітофон, плеєр, мишка, принтер, сканер.

 

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Продовжуємо подорож

2 етап маршруту. «Загадка»

Сотня клавіш, різні знаки

Спершу учні – небораки,

А тепер раз – два і готово

Відстукали слово.

Ось де пальцям фізкультура

І це все  - ……. (клавіатура).

Молодці! Йдемо далі по нашому маршруту.

 

ІV. Повідомлення теми

Під час подорожі ми познайомимося з призначенням клавіатури, розвиватимемо навички роботи  на клавішах. Вивчимо  програму “Кіт-риболов”.

Тема уроку: Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів.

 

V. Вивчення нового матеріалу

3 етап маршруту. «Для розумників і розумниць»

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації.

Клавіатура - пристрій для введення інформації. Для того щоб успішно працювати на комп'ютері, необхідно добре орієнтуватися в клавішах клавіатури. Клавіші різняться формою, розміром і кількістю командних кнопок.

Усі клавіші можна умовно розділити на кілька груп:

  1. Службові клавіші;

Спеціальні клавіші не зібрані в одну групу, а розміщені так, щоб їх було зручно натискати.

Клавіша Enter завершує введення команди й викликає її виконання. При наборі тексту служить для завершення введення абзацу.

Esc - клавіша розташована в лівому верхньому куті клавіатури. Звичайно служить для відмови від тільки що виконаного дії.

Клавіші Shift, Ctrl, Alt змінюють дії інших клавіш.

  1. Алфавітно-цифрові (тобто букви та цифри). Це клавіші букв, цифр, знаків пунктуації та символів. На кожній клавіші розміщено по дві букви: латинська та кирилична. Над алфавітними клавішами розміщені клавіші з цифрами, розділовими знаками (знаком оклику, двокрапкою тощо), математичними символами (плюс, мінус, дорівнює).

Деякі клавіші мають декілька позначень, тому що забезпечують друкування різних символів залежно від режиму клавіатури.

На додачу до букв, цифр, знаків пунктуації та символів, до літер­них клавіш також належать Shift, CapsLock, Tab, Enter, Backspace і пропуск.

  1. Функціональні клавіші;

Функціональні клавіші F1 - F12, розміщені у верхній частині клавіатури, заздалегідь запрограмовані на виконання певних дій. Так, дуже часто клавіша F1 служить для виклику довідки.

  1. Індикатори
  2. Клавіші керування курсором в деяких випадках можуть замінити мишу для переміщення вказівника: вгору, вниз, ліворуч, праворуч
  3. Додаткові цифрові клавіші.

Додаткова клавіатура - при включеному індикаторі Numlock зручна клавішна панель із цифрами й знаками, розташованими, як на калькуляторі.

Якщо індикатор Numlock виключений, то працює режим керування курсором.

На мовній панелі, що знаходиться на нижній частині Робочого столу, відображається мова введення символів.  Для зміни мови введення мишею один раз натискують на позначці мови. У списку, що розгортається обирають потрібну мову.

VI. Фізкультхвилинка

4 етап маршруту. «Відпочинок»

Трошки відпочинемо.

Руки вгору, руки вниз

вгору трішки потягнись

Нахилилися, присіли

і за парти посміхнувшись тихенько сіли.

 

VII. Засвоєння нових знань

5 етап маршруту. «Зошит»

Попрацюємо у зошиті!

Відкрийте зошити на с. 26. Щоб нам з вами перейти до наступного етапу подорожі – необхідно виконати завдання №1-2 (3,4).

 

IІ. Формування вмінь та навичок

6 етап маршруту. «Тренажер»

За будь-яке діло берись уміло.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.

А тепер давайте перевіримо наші знання на практиці. Цей етап нашої подорожі я назвала тренажер. Як ви думаєте чому? Тренажер - пристрій для тренування, а нам і треба відпрацювати наші навички роботи за комп'ютером.

Але перед роботою ми повинні повторити правила техніки безпеки.

ТАК чи НІ

  1. Не розпочинай роботу за комп’ютером без дозволу вчителя.
  2. Сидіти слід на відстані не менше 50 см від екрана монітора.
  3. Спину тримати зігнутою.
  4. Не торкатися проводів, розеток, незнайомих кнопок та клавіш.
  5. Працювати брудними та вологими руками.

Практичне завдання

Наш Мурчик вискочив із поїзда і помчав до озерця. Їсточки захотів. Кіт-риболов чекає нашої допомоги. Він не знає ні літер, ні цифр.

             -        Сьогодні ви будете допомагати йому ловити рибу.

            - На робочому столі знайдіть ярлик «Сходинки до інформатики», виділіть           і відкрийте навчальну програму «Кіт риболов».

Діти самостійно знаходять і відкривають програму.

Пояснення вчителем завдання гри.

- Ви допоможете коту ловити рибок, натискаючи відповідні літери на клавіатурі. Зображення клавіатури в нижній частині екрану підкаже вам, де саме знаходиться потрібна клавіша. Зверніть увагу на те, що зображення клавіатури на екрані відповідає реальному стану клавіатури, показуючи які клавіші ви натискаєте.

Клавіша, яку  треба натиснути, підсвічується зеленим кольором. Якщо треба ввести велику літеру зеленим підсвічується клавіша Shift, бо її треба натиснути раніше, а клавіша з літерою підсвічується жовтим. Вона стане зеленою, якщо натиснути і утримувати Shift.

Екранна клавіатура реагує на утримання клавіші

зміною зображення символів. На кожній клавіші екранної клавіатури відображається саме той символ, який буде введений, якщо клавіатуру натиснути.

Під час пояснення гри діти практикуються на клавіатурі.

Програма має 7 рівнів, які послідовно змінюють один одного.

Рівень 1. ( 4 символи). Перше знайомство з клавіатурою. Маленькі українські літери та цифри. Рибка плаває навколо гачка, доки учень не натисне потрібну клавішу.

Рівень2.(4 символи). Чутливість до помилок. Маленькі українські літери та цифри. Рибка упливає за екран,  якщо учень  помилково  натискає не на ту  клавішу.

Рівень 3. (6 символів). Тільки великі літери, що вводяться при натиснутій клавіші Shift. Чутливості до помилок не має.

Рівень 4. (6 символів). Великі та маленькі літери вводяться позачергово. Рибки чутливі до помилок.

Рівень 5. (6 символів). Знаки пунктуації. Чутливості до помилок не має.

                      Рівень 6. (10 символів). Маленькі, великі літери та знаки пунктуації.                                      Чутливість  до помилок . Обмеження  часу: рибка не повертається, пропливає  повз гачок тільки один раз.

Рівень 7. Введення одного з заохочувальних слів: «Чудово», «Молодець», «Вітаю», «Добре».

 

Гімнастика для очей

Міцно заплющити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4-5 разів.

 

ІX. Підсумок уроку

Наша подорож підходить до кінця. Подивіться, який маршрут ми пройшли. Коротко етапи маршруту:

1 етап маршруту. Вправа «Ерудити»

2 етап маршруту. «Загадка»

3 етап маршруту. «Для розумників і розумниць»

4 етап маршруту. «Відпочинок»

5 етап маршруту. «Зошит»

6 етап маршруту. «Тренажер»

- З якою складовою комп’ютера  ми працювали на уроці?

- Чи можна застосувати під час роботи  одночасно дві клавіші  (комбінацію клавіш)?

Тепер ми вміємо:

         використовувати комбінації клавіш;

         перемикати режими введення букв;

         уводити спеціальні символи.

Рефлексія.  Мікрофон. Що вам на уроці сподобалося  найбільше?  

   -    Ви потрудилися славно. Як ваш настрій ?

  • Змінився?
  • Яке враження від заняття?
  • Ви довели, що від сумлінної праці кожного з вас залежить загальний результат. Ви показали, що злагоджено працюючий колектив має гарні результати. Ви продемонстрували, що працювати разом – означає мати успіх . А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо цей настрій по всій школі, в інші класи. Нехай усім від цього стане приємніше, веселіше. Пригадайте, ми почали наше заняття з посмішки. Посміхніться один одному.

     До побачення! Дякую вам за активну роботу.

 

 

docx
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
2215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку