Заняття гуртка "Квіти українського віночка"

Про матеріал

З огляду на комп'ютеризацію навчально-виховного процесу в школі, на важливість оволодіння учнями навичками роботи з інформаційно-комп'ютерними технологіями вже з початкових класів, виникла потреба у спеціальних заняттях, у процесі яких учні мали б змогу удосконалювати навички роботи з комп'ютером і, разом з тим, творчо та всебічно розвиватися.

У процесі співпраці народилася ідея створення гуртка «Жива клітинка». Нами розроблена програма формування пізнавальних здібностей та міжпредметної компетентності учнів початкової школи методами експіриєнтивного навчання в позаурочний час. Вона розрахована на учнів 2-4 класів та передбачає 35 годин на рік.

Перегляд файлу

З огляду на комп'ютеризацію навчально-виховного процесу в школі, на важливість оволодіння учнями навичками роботи з інформаційно-комп’ютерними технологіями  вже з початкових класів, виникла потреба у спеціальних заняттях, у процесі яких учні мали б змогу удосконалювати навички роботи з комп’ютером і, разом з тим, творчо та всебічно розвиватися.

     У процесі співпраці народилася ідея створення гуртка «Жива клітинка». Нами розроблена програма формування пізнавальних здібностей та міжпредметної компетентності учнів початкової школи методами експіриєнтивного навчання в позаурочний час. Вона розрахована на учнів 2-4 класів та передбачає 35 годин на рік.

Мета гуртка:

  • удосконалювати загальнонавчальні    вміння і навички учнів;
  • формувати певне коло знань з комп′ютерної  грамотності;
  • сприяти всебічному розвитку особистості;
  • виховувати інформаційну культуру молодших школярів.

Тематика програми передбачає навчальний матеріал, який сприяє поглибленню програмових знань та реалізації міжпредметних  зв’язків з основ предметів початкової школи.

 

ЗАНЯТТЯ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ЖИВА КЛІТИНКА»

2 клас

Тема. Квіти українського віночка 
Мета. Вчити учнів скарбниць народної мудрості. Збагачувати знання про квіти як обереги людського життя, їх народні назви, вшанування. Ознайомити дітей  з квітами українського віночка, значення вінка для українського народу. Виховувати любов до рідного краю, спадщини предків, пошани до народних традицій. 

Вихователь:

  • - Всім доброго дня!
  • - Всі здорові?
  • - Здорові!
  • - До роботи готові?
  • - Готові!
  • - Очки бачать?
  • - Бачать!
  • - Вушка чують?
  • - Чують!
  • - А носики?
  • - Гарно дихають!
  • - А ротики?
  • - Весело сміються!
  • - А зубки?
  • - Радісно кусають!
  • - А ручки?
  • - Гучно плескають!
  • - А ніжки?
  • - Дружно тупотять,
  • працювати всі хотять!

Вчитель:

  • Рада всіх я вас вітати
  • і заняття розпочати.
  • Будем працювати гарно,
  • швидко, весело і вправно.
  • - Настрій?  - Супер!
         - Погода?   - Клас!
         - До роботи! Все гаразд!
  •  

   Вихователь:

Квіти – це історія нашого народу. У наших предків були 

звичаї. Вони вірили, що квіти мають душу і ставитися до них треба, як до живих істот. І зовсім не випадково багато рослин з давніх часів стали в народі символічними.

Вчитель:

Віночок, сплетений з квіточок і трав, оздоблений яскравими стрічками, — один з найдавніших українських символів.  Це оберіг від усього поганого і недоброго.

Вихователь:

Образ української дівчини неможливий без гарно увінчаної квітами голови. Плести віночок, то була ціла наука і дійство. Наші прапрабабусі знали різні секрети: як плести і коли, як зберігати квіти у вінках.

Вчитель:

 Кожна квітка у віночку мала свій символ:

Мак вважається не тільки квіткою мрій, але й символом родючості, краси та молодості;

ромашка — символом кохання, ніжності та вірності;

соняшник — відданості й вірності;

волошки у віночку — символ людяності;

ружа, мальва і півонію — символи віри, надії, любові;

м’ята — оберег дитини та її здоров’я;

калина — краса та дівоча врода.

Вихователь:

Усього у вінку могло бути до 12 різних квіток.

 

1 дитина:                  Є багато рослин запашних,

                    Кожна квітка красу свою має.

                    Та гарніші завжди поміж них

                    Ті, що квітнуть у Рідному Краї.

 

2 дитина:

                                    Подивись на квіти України.

                                    Скільки квітів у її саду!

                                    Кожна квітка – справжняя перлина.

                                    Як намисто, я вінок сплету.

 

3 дитина:

                                    Кожна квітка, наче на долоні,

                                    Але кожна й таємницю має.

                                    Друзі, тож послухаймо сьогодні,

                                    Що нам кожна квітка промовляє.

 

4 дитина:

 

                                   Виберу найкращі з усіх квітів,

                                   Душу квітів зможу прочитати,

                                   І вінок найкрасивіший в світі

                                   Буде ненька-Україна мати.

Вихователь:

  • От зараз ми з вами сплетемо віночок.

Гра «Віночок»

Вчитель:

Не забудь, будь ласка, друже, 
У вінку найперша -… .(ружа).

Вихователь:

Плету, плету віночок,

Треба мені квіточок

Потребую ружу !

(Дитина-ружа встає, обкручується  і стає в коло, промовляючи:

                      Ось я тая квіточка,

                       Іду до віночка.

(Стає у коло, утворюючи віночок).

Вчитель:

Друга квітка теж не зайва, 
Друга квітка зветься ... (мальва).

Вихователь:

Плету, плету віночок,

Треба мені квіточок

Потребую мальву !

(Дитина-мальва встає, обкручується  і стає в коло, промовляючи:

                      Ось я тая квіточка,

                       Іду до віночка.

(Стає у коло, утворюючи віночок).

Вчитель:

Щоб була гармонія -

третя в нас ...(півонія). 

 

Вихователь:

Плету, плету віночок,

Треба мені квіточок

Потребую півонію !

(Дитина-півонія встає, обкручується  і стає в коло, промовляючи:

                      Ось я тая квіточка,

                       Іду до віночка.

(Стає у коло, утворюючи віночок).

Вчитель:

Як перлина між перлинок

так між квітами ...(барвінок).

Вихователь:

Плету, плету віночок,

Треба мені квіточок

Потребую барвінок !

(Дитина-барвінок встає, обкручується  і стає в коло, промовляючи:

                      Ось я тая квіточка,

                       Іду до віночка.

(Стає у коло, утворюючи віночок).

Вчитель:

Цвіт самої України –

це звичайно цвіт ...(калини).

Вихователь:

Плету, плету віночок,

Треба мені квіточок

Потребую калину !

(Дитина-калина встає, обкручується  і стає в коло, промовляючи:

                      Ось я тая квіточка,

                       Іду до віночка.

(Стає у коло, утворюючи віночок).

Вчитель:

Ось на небо схожа трошки, 
До вікна прийшла ...(волошка).

Вихователь:

Плету, плету віночок,

Треба мені квіточок

Потребую волошку !

(Дитина-волошка встає, обкручується  і стає в коло, промовляючи:

                      Ось я тая квіточка,

                       іду до віночка.

(Стає у коло).

Вчитель:

Не останній він за змістом, 
Зелененький наш ...(любисток).

Вихователь:

Плету, плету віночок,

Треба мені квіточок

Потребую любисток !

(Дитина-любисток встає, обкручується  і стає в коло, промовляючи:

                      Ось я тая квіточка,

                       іду до віночка.

(Стає у коло).

Вчитель:

Плести  віночок вмію так, 
черга - на червоний ...(мак).

Вихователь:

Плету, плету віночок,

Треба мені квіточок

Потребую мак !

(Дитина-мак встає, обкручується  і стає в коло, промовляючи:

                      Ось я тая квіточка,

                       іду до віночка.

(Стає у коло).

У супроводі музики діти у віночку покрутились. Промовляючи:

 

Хто вміє віночок вити —

той вміє життя любити.

(оплески)

Вчитель: (робота в зошитах.)

  • Наразі проведемо графічний диктант «Барвінок».

Загадка: Цвіте синьо, лист зелений

       Квітник прикрашає

       Хоч мороз усе побив –

       Його не займає. (Барвінок)

3 клітинки вправо; 1 клітинка вниз; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вниз; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вліво; 1 клітинка вверх; 2 клітинки вліво; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 3 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вниз; 1 клітинка вправо; 3 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вліво; 2 клітинки вверх; 1 клітинка вправо; 2 клітинки вверх.

Серединку квітки замалюйте геометричною фігурою, у якої всі сторони рівні (квадратиком).                                                          

 

Після графічного диктанту - Пальчикова гімнастика «Квіточки»

Вихователь:

                Наші пальчики трудились –

                і тому вони стомились.

                Давайте відпочинемо?

 

1, 2, 3 -                                            ( Руки до ліктів з’єднані, кисті

                                                           розведені в

 Виросли квітки                            боки, кулачки стиснуті. )               

 і розкрили пелюстки.                  (Відкрити кулачки)

До сонця потягнулися високо,   (Руки підняти, потягнутися)

стало їм приємно і тепло!            (Скласти долоньки разом)  

Тут метелик  прилетів                  (Схрестити руки,

 і на квітку сів-сів-сів.                    пальці по черзі натискувати.)                                

А як сонце закотилось,                 («Колесо» )

всі пелюсточки закрились.          (Стиснути кулачки)

1, 2, 3, 4, 5

зранку сонечку вставать              (Пальці розставити)                                 

Треба зверху погледіти,                («Окуляри»)

 чи не ображають природу діти?

Вітерець, тікай!                          (Помахати кистями обох рук «до

                                                         побачення»)

Квіточки не ламай!                      (Посваритися пальчиком)

Нехай вони цвітуть, ростуть,     (Виконати «ліхтарики»)

дітям радість несуть!                   (Повітряний поцілунок та

                                                           оплески).

 

Вихователь:   - Дружно вправи ми зробили

                            І пальчики відпочили.

 

Практична робота. 

Працює три групи (комп'ютери, планшети, інтерактивна дошка).

  ( звучить музика «Вальс квітів» П.Чайковського)(відео)

Вихователь: - Подивіться, діти, яку ми з вами створили красу!

 

                        - Стомилися очки і рученята…

                         Спочиньте трохи, мої малята!

 

Фізкультхвилинка – піснезнайко  «Я люблю у лузі квіти»  (відео)

(співають 1 куплет пісні та приспів )

  Я люблю у лузі квіти,

Де гудуть весь день джмелі

І метелик носить літо

На легенькому крилі.

 

Приспів:

У долині теплий вітер

Сушить трави від роси,

Я кажу: усе на світі

Починається з краси!

Я кажу: усе на світі

Починається з краси!

Ось така красуня – моя Земля!

 

Вчитель: Квіти прикрашають наше життя. Берегти природу – значить берегти свою Батьківщину. 

Вихователь: Зараз кожен із вас сам визначив, як працював на занятті. У кожного на парті лежать квіточки, хто вважає, що працював:  дуже добре – показує червону квіточку ;                

добре   -  жовту;                                                                                                                                недостатньо – зелену.

 

Вихователь:    Заняття збігло, як коротка мить,-

                           дуже швидко час біжить.

 

                          Шановні гості!

                          Спасибі, що знайшли час,-

                          прийшли до нас.

                          Якщо Ваша ласка,

                          то приходьте до нас ще, будь ласка.

 

    Вчитель:     На прощання гостям щирим,

                          щоб згадали добре нас,

                          презентуємо буклетик,

                          що складав наш дружний клас!

 

 

 

вихователь – методист

Прилуцької гімназії №5

імені Віктора Андрійовича Затолокіна

Прилуцької міської ради

Чернігівської області

КУЛИК ІРИНА БОРИСІВНА


 

docx
Додав(-ла)
Кулик Ірина
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку