Тема уроку Клімат. Води суходолу. Практична робота 7 (продовження). Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії
Мета: систематизувати знання учнів про залежність клімату від географічного положення материка, про особливості розташування кліматичних поясів; самостійно виявляти причинно-наслідкові зв’язки у розташуванні внутрішніх вод; розвивати практичні навички роботи з картами.
Тип уроку: комбінований
Очікувані результати: учні повинні знати географічне розміщення типів клімату; пояснювати вплив рельєфу і клімату на формування вод суходолу;
знаходити і показувати на карті основні географічні об’єкти.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Знання особливостей географічного положення та рельєфу надає нам можливість розглянути роль кліматотвірних чинників у формуванні клімату Австралії. У свою чергу, клімат Австралії – головний чинник розповсюдження поверхневих вод материка.
Отже тема сьогоднішнього уроку «Клімат. Води суходолу. Практична робота 7 (продовження). Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії»
III. Вивчення нового матеріалу
Існує твердження, що «Австралія – найсухіший материк планети». І наше з вами завдання підтвердити або спростувати цю думку.
Робота з кліматичною картою Австралії
1. Використовуючи карту на стр. 129 або перейшовши за посиланням https://drive.google.com/file/d/1Dc6JkpZgkhg6GSPGsM-IEJ_L8NMM2Exa/view визначити:
1.1.Середні температури повітря влітку і взимку (в центральній частині материка, на півночі та півдні).
1.2. Під впливом яких вітрів формується клімат материка?
1.3. Кількість опадів в різних районах материка?
2.Прослідкуйте за картою вплив течій на розподіл опадів на материку.
3. Чи впливають особливості рельєфу на клімат материка.
Робота з підручником
Опрацювати параграф 29, стр.129-130, переглянути відео від Нової школи №2 «Загальні особливості клімату» https://video.novashkola.ua/7-klas/geografiya-7-klas/urok-28/. Використовуючи шаблон материка складіть ОІС «Клімат Австралії».
Перегляньте відео №3 «Типи клімату» перейшовши за посиланням https://video.novashkola.ua/7-klas/geografiya-7-klas/urok-28/ та проаналізуйте карту https://drive.google.com/file/d/1Dc6JkpZgkhg6GSPGsM-IEJ_L8NMM2Exa/view.
Письмово дати відповідь на 1 запитання (за вибором):
Робота з контурною картою
Нанесіть на контурну карту межі кліматичних поясів та областей Австралії.
Перегляньте відео від Нової школи № 4, 5, 6 «Річки», «Озера», «Підземні води» перейшовши за посиланням https://video.novashkola.ua/7-klas/geografiya-7-klas/urok-28/.
Використовуючи фізичну карту Австралії дайте відповідь на запитання (усно).
1.Чи багато великих річок в Австралії?
2.Чому на карті частина річок Австралії позначена пунктирною лінією?
3.Які є озера в Австралії? Чим пояснити їх мінералізацію?
Робота з контурною картою Практична робота №7 (продовження) Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії ( пункт річки, озера).
IV. Закріплення вивченого матеріалу. Зробити самоперевірку клімату можна за посиланням https://learningapps.org/view4260072.
V. Домашнє завдання:
1. Опрацювати параграф 29. Знати і вміти показувати на карті розміщення основних географічних об’єктів (річки та озера).