20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок "Кнопка в середовищі Lazaruse"

Про матеріал
Розробка уроку "Кнопка в середовищі Lazaruse" містить презентацію з інтерактивними вправами, конспект, приклад програми, які в кінці уроку мають створити учні та інші додаткові матеріали.
Перегляд файлу

Урок 25. Тема уроку: Елемент керування «кнопка». Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом

Цілі:

  •                   навчальна:  ознайомити учнів елементом "кнопка" та з методами зміни властивостей цього елемента в середовищі  Lazarus;  навчитись складати програми , що обробляють натискання кнопок
  •                   розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості;
  •                   виховна: виховувати інформаційну культуру;

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань.

Обладнання: комп'ютери, інтерактивна дошка, презентація, середовища Lasarus, Delphi7,  підручник "Інформатика 8 клас" Й.Я. Ривкінд та ін.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Епіграф

Крапля довбає камінь не силою,
а частим падінням,
так людина стає вченою не силою,
а частим читанням.


Овідій

ІІ. Повідомлення теми уроку та очікуваних результатів

ІІI. Актуалізація опорних знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

 

VI. Фізкультхвилинка. Вправи для очей

VII. Продовження засвоєння знань, формування вмінь

 

VIІ. Підсумки уроку

 VІІI. Домашнє завдання

Підручник § 5.3   ст. 170

ІХ.  Оцінювання роботи учнів

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Епіграф. Крапля довбає камінь не силою, а частим падінням, так людина стає вченою не силою, а частим читанням. Овідій. Основи подійного-та об'єктно-орієнтованого програмування

Номер слайду 2

Основи подійного-та об'єктно-орієнтованого програмування. Розгадай ребускнопка

Номер слайду 3

Тема уроку: Елемент керування «кнопка». Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом. Основи подійного-та об'єктно-орієнтованого програмування. Як у проект додати кнопки та змінити їх властивостіЯкі події можна пов'язати з кнопкою. Як об'єкти можуть «реагувати» на подіїСьогодні ви дізнаєтесь:

Номер слайду 4

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВАОснови подійного-та об'єктно-орієнтованого програмування. Вибрати серед даних варіантів ПодіїColor. Close. Caption. Top. Click. Create. Name. Width. Mouse. Move. Left. Key. Press. Heightstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 5

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВАОснови подійного-та об'єктно-орієнтованого програмування. Основні ВЛАСТИВОСТІ ФОРМИ ТА ЇХ ЗНАЧЕННЯSTART123456 ABCDEFName. Width. Top. Caption. Hight. Left. Ширина форми у пікселях. Текст заголовка вікна форми Висота форми у пікселях. Назва форми. Відстань від верхньої межі екрана. Колір форми. Відстань від лівої межі екрана. G7 Color. Перевірка

Номер слайду 6

Кнопка, її властивостіта обробники подій для кнопки. Одним з елементів керування, який можна розмістити на формі, є кнопка. Щоб розмістити кнопку на формі, потрібно підвести вказівник до її зображення на вкладці Standart вікна середовища Lazarus і двічі клацнути ліву кнопку миші.

Номер слайду 7

Кнопка, її властивостіта обробники подій для кнопки. Після цього кнопка з'явиться на форми, а її ім'я додасться до списку компонентів проекту в полі Components вікна Інспектор об'єктів. За потреби кнопку можна перетягнути в будь-яке інше місце форми.

Номер слайду 8

Кнопка, її властивостіта обробники подій для кнопки. Якщо вибрати кнопку на формі або вибрати її ім'я в полі вікна Інспектор об'єктів, то на вкладці Властивості цього вікна відобразиться список властивостей кнопки та їхніх значень.

Номер слайду 9

Працюємо за комп’ютером

Номер слайду 10

Досліджуємо властивості кнопки. Запустити середовище lazarus (Delphi 7)Добавити на форму кнопку. Знайти властивості кнопки, відомі вам як властивості форми

Номер слайду 11

Висновки: Усі властивості форми, які ми розглядали (Caption, Color, Height, Width, Top, Left, Name), є і у кнопки. яке встановлено за замовчуванням, не змінює стандартний колір кнопки, Colorвизначає текст на самій кнопці, Captionвизначають відстань верхньої і лівої межі кнопки не від відповідних меж екрана, як для форми, а від відповідних меж форми, на якій розташовано цю кнопку. ТоріLeft

Номер слайду 12

Досліджуємо інші властивості кнопки. Enabled (англ. enabled - доступний) - її значення визначає, чи доступний об'єкт для операцій над ним. Ця властивість може набувати лише одного з двох значень: True (англ. true - істина, правда) - об'єкт доступний або False (англ. false - хиба, неправда) - об'єкт недоступний;Visible (англ. visible - видимий) - її значення визначає, чи видимий даний об'єкт у вікні. Ця властивість може також набувати лише одного з двох значень: True - об'єкт видимий або False - об'єкт невидимий.

Номер слайду 13

Font (англ. font - шрифт) - її значення складається з кількох властивостей шрифту: Color, Height, Name, Size і т. д. Досліджуємо інші властивості кнопки. Також можна скористатиськнопкою … у правій крайній частині рядка Font.

Номер слайду 14

Кнопка, її властивостіта обробники подій для кнопки. Змінити колір шрифту в ході виконання проекту (коли запуститься обробник події) можна командою. Button1. Font. Color := cl. Blue.

Номер слайду 15

Фізкультхвилинка

Номер слайду 16

Досліджуємо події, які можна виконати над кнопкою. Виділити в інспекторі об'єктів кнопку Перейти на закладку Події (events)Знайти події над кнопкою, відомі вам як події над формою

Номер слайду 17

Використання елемента управління кнопка. З об'єктом кнопка найчастіше пов'язують подію On. Click. Щоб перейти до редактора програмного коду можна двічі клацнути напроти On. Click або двічі клацнути на самій кнопці. У вікні редактора коду додається процедура опрацювання події — натиснення кнопки

Номер слайду 18

Пригадаймо!Команди записують у програмному коді, і значення властивості буде змінюватися тільки після запуску проекту на виконання як реакція на певну подію<Ім'я обєкта>.<назва властивості>:=<Значення або вираз>;Наприклад: Batton1. Visible:=True;

Номер слайду 19

Аукціон ідей. Як створити таку гру для школярів-першокласників (Нуш)?ПУСК

Номер слайду 20

Підсумки уроку1

Номер слайду 21

2 Підсумки уроку

Номер слайду 22

3 Підсумки уроку

Номер слайду 23

4 Підсумки уроку

Номер слайду 24

Підсумки урокуІсторія середовища Lazarus почалася зовсім недавно. Lazarus - середовище швидкої розробки програмного забезпечення для компілятора Free Pascal, аналогічне Delphi. Даний проект базується на оригінальній кроссплатформенній бібліотеці візуальних компонентів Lazarus Component Library (LCL). Багатоплатформенність - це програмне забезпечення, що працює більш ніж на одній апаратній платформі і / або операційній системі.

Номер слайду 25

Продовж речення: Я й не підозрював (ла)…Я сьогодні навчився(лась)…Сьогодні мені не вдалося... Мені захотілось... Я зрозумів(ла), що можу…Я дізнався(лась)…

Перегляд файлу

Результат пошуку зображень за запитом "lazarus logo"

 

Результат пошуку зображень за запитом "lazarus logo"

Результат пошуку зображень за запитом "lazarus logo"

Результат пошуку зображень за запитом "lazarus logo"

Результат пошуку зображень за запитом "lazarus logo"

Результат пошуку зображень за запитом "lazarus logo"

Результат пошуку зображень за запитом "lazarus logo"

Результат пошуку зображень за запитом "lazarus logo"

 

Перегляд файлу

Button        Компонент являє собою командну кнопку

Властивість

Опис

Name

Ім’я компонента. Використовується для доступу до компонента і його властивостей

Caption

Текст на кнопці

Top

Відстань від верхньої межі кнопки до верхньої межі форми

Left

Відстань від лівої межі кнопки до лівої межі форми

Width

Ширина кнопки

Height

Висота кнопки

Enabled

Ознака доступності кнопки. Якщо значення властивості дорівнює True, то кнопка доступна. Якщо значення властивості дорівнює False, то кнопка не доступна, наприклад, внаслідок кліку на кнопці, подія Click не настає

Visible

Дозволяє приховати кнопку (False) або зробити її видимою (True)

Font

Шрифт, що використовується для відтворення тексту.

Button        Компонент являє собою командну кнопку

Властивість

Опис

Name

Ім’я компонента. Використовується для доступу до компонента і його властивостей

Caption

Текст на кнопці

Top

Відстань від верхньої межі кнопки до верхньої межі форми

Left

Відстань від лівої межі кнопки до лівої межі форми

Width

Ширина кнопки

Height

Висота кнопки

Enabled

Ознака доступності кнопки. Якщо значення властивості дорівнює True, то кнопка доступна. Якщо значення властивості дорівнює False, то кнопка не доступна, наприклад, внаслідок кліку на кнопці, подія Click не настає

Visible

Дозволяє приховати кнопку (False) або зробити її видимою (True)

Font

Шрифт, що використовується для відтворення тексту.

 

zip
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
21 серпня
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку