Урок "Кочів'я та городище. Село та селище"

Про матеріал
Урок підготовлено для 6 класу НУШ відповідно підручника "Україна і світ. Вступ до історії і громадянської освіти".
Перегляд файлу

Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти – 6 клас

Тема уроку.  Кочів’я та городище. Село та селище.

Мета:

  • Ознайомити учнів з поняттями «кочовики» і «кочовища»;
  • формувати в учнів просторову компетентність: вміння  працювати з ілюстраціями, робити  аналіз  побаченого;
  • розвивати  зорову пам’ять, увагу, спостережливість, практичні навички;
  • розвивати громадянську компетентність, виховувати патріотичні почуття.

Очікувані результати:

● знає, як і коли сформувалися осілі спільноти;

● розуміє як відбуваються процеси взаємодії кочовиків на території України;

● показує на карті розселення кочових народів;

● усвідомлює різницю між кочовим і осілим способами життя.

Тип уроку: уроку застосування навичок та умінь.

Обладнання: Підручник «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти» - 6 клас; І. Щупак, , роздатковий матеріал, ПК.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

Бліц-опитування за темою «Я і моя історія».

-         Що таке «родина»?

-         Що вивчає генеалогія?

-         Що таке «родинна хроніка»?

-         Що таке «еволюція людини»?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Порівняйте зображення. Що в них подібного і відмінного?

Кочовики — ВікіпедіяФормування території України Flashcards | Quizlet

Отже, сьогодні ми будемо знайомитися і вчитися розрізняти кочовий і осілий способи життя.

ІV. Робота на уроці.

  1. Робота з термінами. 

Кочовики  - народи або племена, які не мають постійного житла та переміщуються з місця на місце.

Осілі спільноти – народи, племена, які проживають на визначеній місцевості та займаються землеробством тощо.

 

  1. Завдання. Визначіть зі ілюстраціями кочовиків і осілі спільноти. Визначіть спільні риси картинок.

скіфиВелике розселення слов'ян (IV-VII ст. н.е.) - Іісторія України коротко -  Цікаве з історії України - Каталог статей - TetiyСхіднослов'янські племена — походження, територія, заняттяОсобливості кочового способу життя. Кочові народи і племена

 

Кочові народи степів України Х–ХІІІ століть. Крим у складі Візантійської  імперії | Урок на 5 завдання. Історія України

 

Розповідь вчителя. Спираючись на малюнки, можна визначити такі відмінні риси між кочовими та осілими людськими спільнотами: спосіб життя, тип житла, рівень розвитку господарства та ремесла, кількість населення, рівень соціальної організації та укладення соціальних відносин.

  1. Розповідь вчителя

Кочовий спосіб життя спрощує побут і не сприяє накопиченню матеріальних цінностей. Єдиним багатством для кочовика є худоба, він зневажає землеробську працю й осілий спосіб життя. Його головними пріоритетами є простір, рух, військова звитяга й численні стада.

  Археологи вважають, що кочовики могли з’явитися близько ІІ-І тис.до н.е. Саме у цей час людина винайшла залізо, навчилася виготовляти зброю.

  1. Робота з підручником. Вправа «Поміркуймо» с.32. Спробуйте провести уявну екскурсію на тему «Кочовики»
  2. Практична робота. Перейдіть за QR – кодом чи посиланням, вміщеним у підручнику с.33 і заповніть таблицю в робочому зошиті.

 

кіммерійці

скіфи

сармати

 

 

 

  1. Узагальнення знань.

Виконайте завдання 4 с.34 в підручнику.

 

VІ.Підсумок уроку. Оцінювання.

VІ.Домашнє завдання. Прочитати параграф 10 с.30-34; підготувати есе «Скіфи на теренах України»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кобернік Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 вересня 2023
Переглядів
1260
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку