Урок "Кочів'я та городище. Село та селище"

Про матеріал
Урок підготовлено для 6 класу НУШ відповідно підручника "Україна і світ. Вступ до історії і громадянської освіти".
Перегляд файлу

Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти – 6 клас

Тема уроку.  Кочів’я та городище. Село та селище.

Мета:

  • Ознайомити учнів з поняттями «кочовики» і «кочовища»;
  • формувати в учнів просторову компетентність: вміння  працювати з ілюстраціями, робити  аналіз  побаченого;
  • розвивати  зорову пам’ять, увагу, спостережливість, практичні навички;
  • розвивати громадянську компетентність, виховувати патріотичні почуття.

Очікувані результати:

● знає, як і коли сформувалися осілі спільноти;

● розуміє як відбуваються процеси взаємодії кочовиків на території України;

● показує на карті розселення кочових народів;

● усвідомлює різницю між кочовим і осілим способами життя.

Тип уроку: уроку застосування навичок та умінь.

Обладнання: Підручник «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти» - 6 клас; І. Щупак, , роздатковий матеріал, ПК.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

Бліц-опитування за темою «Я і моя історія».

-         Що таке «родина»?

-         Що вивчає генеалогія?

-         Що таке «родинна хроніка»?

-         Що таке «еволюція людини»?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Порівняйте зображення. Що в них подібного і відмінного?

Кочовики — ВікіпедіяФормування території України Flashcards | Quizlet

Отже, сьогодні ми будемо знайомитися і вчитися розрізняти кочовий і осілий способи життя.

ІV. Робота на уроці.

  1. Робота з термінами. 

Кочовики  - народи або племена, які не мають постійного житла та переміщуються з місця на місце.

Осілі спільноти – народи, племена, які проживають на визначеній місцевості та займаються землеробством тощо.

 

  1. Завдання. Визначіть зі ілюстраціями кочовиків і осілі спільноти. Визначіть спільні риси картинок.

скіфиВелике розселення слов'ян (IV-VII ст. н.е.) - Іісторія України коротко -  Цікаве з історії України - Каталог статей - TetiyСхіднослов'янські племена — походження, територія, заняттяОсобливості кочового способу життя. Кочові народи і племена

 

Кочові народи степів України Х–ХІІІ століть. Крим у складі Візантійської  імперії | Урок на 5 завдання. Історія України

 

Розповідь вчителя. Спираючись на малюнки, можна визначити такі відмінні риси між кочовими та осілими людськими спільнотами: спосіб життя, тип житла, рівень розвитку господарства та ремесла, кількість населення, рівень соціальної організації та укладення соціальних відносин.

  1. Розповідь вчителя

Кочовий спосіб життя спрощує побут і не сприяє накопиченню матеріальних цінностей. Єдиним багатством для кочовика є худоба, він зневажає землеробську працю й осілий спосіб життя. Його головними пріоритетами є простір, рух, військова звитяга й численні стада.

  Археологи вважають, що кочовики могли з’явитися близько ІІ-І тис.до н.е. Саме у цей час людина винайшла залізо, навчилася виготовляти зброю.

  1. Робота з підручником. Вправа «Поміркуймо» с.32. Спробуйте провести уявну екскурсію на тему «Кочовики»
  2. Практична робота. Перейдіть за QR – кодом чи посиланням, вміщеним у підручнику с.33 і заповніть таблицю в робочому зошиті.

 

кіммерійці

скіфи

сармати

 

 

 

  1. Узагальнення знань.

Виконайте завдання 4 с.34 в підручнику.

 

VІ.Підсумок уроку. Оцінювання.

VІ.Домашнє завдання. Прочитати параграф 10 с.30-34; підготувати есе «Скіфи на теренах України»

 

docx
Додано
22 вересня 2023
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку