Урок-колаж позакласного читання "Доброта творить дива"(за новорічною казкою Лесі Демської "У ніч Святого Миколая"

Про матеріал
Урок-колаж позакласного читання з використанням різних методів та прийомів.За допомогою художнього слова спонукати до роздумів про складність людського життя й доброту; формувати життєву позицію, навички аргументування власної думки; розвивати творчий потенціал, уміння користуватися таким джерелом інформації, як обмін думками з однокласниками; удосконалювати вміння працювати в парі, групі чи самостійно; збагачувати словниковий потенціал; виховувати толерантність, самостійність, бажання творити добро, чуйність, милосердя, безкорисливість,повагу до самотніх та немічних, емоційну чутливість.Урок покликаний розвивати такі предметні компетентності: толерантно дискутувати, відстоювати власну думку (К1:спілкування державною мовою; розуміння ролі іноземної мови як засобу пізнання іншого світу, збагачення власного культурного досвіду( К-2: спілкування іноземними мовами); прагнення висловлюватися точно, логічно та послідовно(К-3: математична компетентність ); працювати в різних пошукових системах для отримання потрібної інформації; прагнути дотримуватися етичних норм у віртуальному інформаційному просторі(К-5: інформаційно-цифрова компетентність); рефлексувати й оцінювати результат, працювати в парі, групі(К-6: уміння вчитися впродовж життя); здатність співчувати, довіряти й викликати довіру(К-8: соціальна та громадянська компетентності); потреба читання літературних творів для естетичної насолоди та рефлексії над прочитаним(К-9: обізнаність та самовираження у сфері культури); бережливо ставитися до природи (К-10: екологічна грамотність і здорове життя).
Перегляд файлу

                                          Урок-колаж позакласного читання.

                                                        Доброта творить дива

(за новорічною казкою Лесі Демської «У ніч Святого Миколая»)

Мета. За допомогою художнього слова спонукати до роздумів про складність людського життя й доброту; формувати життєву позицію, навички аргументування власної думки; розвивати творчий потенціал, уміння користуватися таким джерелом інформації,  як обмін думками з  однокласниками; удосконалювати вміння працювати в парі, групі чи самостійно; збагачувати словниковий потенціал; виховувати толерантність, самостійність, бажання творити добро, чуйність, милосердя, безкорисливість,повагу до самотніх та немічних, емоційну чутливість.

Предметні компетентності: толерантно дискутувати, відстоювати власну думку (К1:спілкування державною мовою;  розуміння ролі іноземної мови як засобу пізнання іншого  світу,  збагачення власного культурного досвіду( К-2: спілкування іноземними мовами);  прагнення висловлюватися точно, логічно та послідовно(К-3: математична компетентність ); працювати в різних пошукових системах для отримання потрібної інформації; прагнути  дотримуватися етичних норм у віртуальному інформаційному просторі(К-5: інформаційно-цифрова компетентність); рефлексувати й оцінювати результат, працювати в парі, групі(К-6: уміння вчитися впродовж життя); здатність співчувати, довіряти й викликати довіру(К-8: соціальна та громадянська компетентності); потреба читання літературних творів для естетичної насолоди та рефлексії над прочитаним(К-9: обізнаність та самовираження у сфері  культури); бережливо ставитися до природи (К-10: екологічна грамотність і здорове життя).

Наскрізні лінії: готовність долучитися до захисту навколишнього середовища («Екологічна безпека та сталий розвиток» (НЛ-1)); висловлювати ставлення до порушених проблем, працювати в парі, групі, виконувати доручену роль(«Громадянська відповідальність» (НЛ-2)).

Методи навчання: критичне мислення, життєвість ситуації, метод емпатії, креативні методи (артбук, влог та ін..).

Методи та прийоми проведення: бесіда, робота в парах, індивідуальна робота, групова діяльність, міні диспут, відповідь на проблемне питання, інтерв`ю, куб Блума, робота з тлумачним словником, «стрічка часу».

Тип уроку: урок позакласного читання.

Обладнання та наочність: артбуки, презентація, відео- та аудіозапис,  куб Блума,

пазл та лото в сервісі LearningApps.

                                                                 

                                                                   

                                                                   Хід уроку

І. Організація класу до роботи.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Я вітаю тих, хто сьогодні посміхнувся.

                Я вітаю тих, хто творить добро й вірить у чудеса.

               Я вітаю тих, хто налаштований на позитив.

               А щоб створити позитивний настрій , кожному з вас я підготувала  афірмацію.                   

(Зачитування афірмацій українською мовою;  англійською мовою та їх переклад українською).

Учитель (епіграфи).

                                            

Учитель ( мотиватор).               

                                              C:\Users\Anna\Desktop\imgonline-com-ua-Motivator-9Os2a8eVaWltt.jpg

 

Учитель. Увага на екран (інтерв`ю з учнями про ставлення до Святого Миколая).

 Як бачите, думки розділилися.

 Що ж необхідно, щоб сталося диво, щоб ми в нього повірили?

 Розібратися в цьому нам допоможе  Леся Демська і її новорічна казка.

 

 

ІІІ.Оголошення мети уроку та робота в класі.

Учитель. На уроці працюємо не в зошитах, а з артбуками.

Учитель. Незабаром почнуться новорічні та різдвяні свята. Більшість людей саме в цей  час вірить у краще, мріє про гарні зміни у своєму житті, а ще очікує на диво. Перенестися в новорічну  казку нам допоможе Леся Демська та її твір «У ніч Святого Миколая». Хто ж така Леся Демська? Про сучасну українську письменницю розповість учениця  на основі «стрічки часу».

Учитель. Події у новорічній казці Лесі Демської відбуваються у вечір Божий . Дива починаються тільки-но на Ратуші пробило дванадцяту…(бій годинника).

Використовуючи  куб  Блума,  дайте відповіді на запитання:

  1. Назви героїв новорічної казки.
  2. Назви місто та місця, де відбуваються події.
  3. Чому Старий щороку ходив у центральний парк?
  4. Чому Леся Демська вводить у текст роздуми Старого про синю тишу?
  5. Чому пес мав кличку, а людина не мала імені?
  6. Поясни, спираючись на текст, як жилося Старому?
  7. Поясни, чому Старий попросив фарби, ліки та яблука?
  8. Поділись своїми враженнями від прослуханого уривка (поєдинок Річарда й вівчура).
  9. На основі виразного читання в ролях  придумай, що було б, якби Микола не підіграв Старому?
  10. Запропонуй:  герої новорічної казки в ніч Святого Миколая через рік.

Учитель. Підсумуємо, склавши сюжетний ланцюжок у вигляді «Літературного лото».

Учитель. Яка ж тема твору?(Розповідь про стосунки самотньої лидини та старого пса,  пошуки ними Святого Миколая).

Учитель. Через образ Старого автор розкриває проблему одинокої старості. Зачитайте цитати, які виписали до характеристики Старого (цитати з артбуків).

Висновок. Якщо дуже чого-небудь захотіти й прагнути цього, то ввесь світ, усі добрі сили  сприяють цьому.

Учитель. Якими були стосунки між людиною та псом? Звернімося до артбуків (зачитування  цитат).

Висновок. Старий, мов Ной, пес переміг.Автор проводить асоціацію з біблійним героєм Ноєм, яка легко прочитується: пес, хоча й старий за віком, проте, доклавши надзусиль, здійснив гідний подиву вчинок. Пес-вірний і незрадливий супутник свого хазяїна. Ще одна проблема: проблема вірності й жертовності.

Учитель. У тексті немає прямого твердження, що юнак із сумним поглядом і є Святий Миколай, то  чому віримо в це?(відповіді учнів).

Висновок.Коли хтось робить для іншого добру справу, радійте: одразу дві людини стали щасливими. Саме через образ юнака Миколи Леся Демська розкриває проблему доброти , віри в неї.

Учитель. Тож, склавши пазл, прочитайте ключову фразу, яка допоможе визначити ідею  новорічної казки (ствердження думки, що доброта творить дива).

                                                        G:\У ніч\Без названия (4).jpg

Учитель.Попрацюймо в парах. У своїх артбуках вам необхідно визначити елементи сюжету. У разі необхідності зверніться до підказки «Літературознавчого словничка» (перевірка роботи).

Учитель. У кожного на артбуці прикріплена смужка певного кольору. Об`єднайтеся в групи відповідно кольору скриньки на столах(об`єднання в групи).

Учитель. Оскільки новорічні свята пов’язані з чудесами, магією, нумерологією, то ви повинні  дослідити, чи імена героїв є доленосними, розшифрувавши значення кожної літери («Дешефратор»). Висновок  пов`язати з одним із епіграфів до уроку.

Учитель. Я не випадково позначила імена героїв різними кольорами. Бо, за дослідженнями психологів, кожен із нас має свій колір-символ.Чого Старий пов'язаний із блакитним, Микола із фіалковим,  а Річард із помаранчевим? (кольористика).

Учитель. Але дива на цьому не закінчуються. Яка новорічна казка без ялинки та подарунка? Кожному з вас я подарувала ялинку, але це не просто лісова красуня, а ЕКОЯЛИНКА. Може, саме вона допоможе зберегти не одне вічнозелене деревце. Під ялинкою у кожного подарунок, розгорніть його й  прочитайте побажання.

 G:\У ніч\images (6).jpg G:\У ніч\57844741ba341992960237a9f8cb3039 (2).jpg   G:\У ніч\151849233_54353522_2317109991857398_7065948168084520960_n.jpg

ІV. Підсумки.

Учитель. На життєвій дорозі Господь посилає кожному з нас зустріч з різними людьми: когось-для досвіду, когось-для радості, когось, щоб ми зрозуміли, що (зачитати епіграфи).

                                

Сподіваюся, що  Святий  Миколай до вас приходив. А оскільки незабаром новорічна  ніч, то я пропоную одним словом записати бажання тепер уже Діду Морозу , і воно обов’язково збудеться  (учні записують під звучання пісні «Бажання у виконанні Гайтани).

                      

                                         C:\Users\Anna\Desktop\9d26f292428473cadc4a62f43b7c8f6a-1200x800.jpg

 

 

Заключне слово.     Дорогі учні, дякую за урок. Якщо у вас сьогодні активно працювала думка, озивалося сумління, не дрімала уява, щемливо стискалося серце і зернини доброти потрапили до вашої душі, то  вони неодмінно проростуть і зацвітуть. Розкрийте чарівні скриньки, вас чекають сюрпризи.

 

 

 

 

 

 

Стрічка часу «Біографія Лесі Демської- Будзуляк»

G:\У ніч\3d7f3c7725cc8dffb15290b09c21ce3b.png     G:\У ніч\depositphotos_31115141-stock-photo-school-accessories.jpg        G:\У ніч\001.jpg             G:\У ніч\6498f4ba716eec1ad73a4a4967f6c638.jpg            G:\У ніч\d9b033e656c35879f0fea66f87497883.jpg

Народження

 

Народилася

24 лютого

1972 року

в м. Бориславі Львівської області. 

 

Навчання

1989р.-вступ до Дрогобицького педагогічного інституту  ім. Івана Франка,  філологічний факультет, українсько-англійське відділення.

1990-1994р.р.- філологічний факультет Львівського національного університету ім. Івана Франка, спеціальності – українська філологія та світова література.

 

Родина

 

Особисте життя Лесі Демської не є публічним.

 Опубліковано в мережі

 єдине фото

з донькою.

 

Досягнення

З 2000 р. науковий співробітник Інституту літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України. Кандидатська дисертація за темою "Проблема індивідуальної свободи в драматургії Лесі Українки".

2000-2001 рр. наукова робота у відділі Рідкісної книги при Торонтському університеті (Канада).

Лауреат Всеукраїнського конкурсу молодих прозаїків (1994), літературного конкурсу «Зоря Аркада» (1997), літературного конкурсу видавництва «Смолоскип» (1999), літературного конкурсу «Коронація слова» (2004).

Слід

Автор книжок: поетично-прозової «Сонцестояння у сузір’ї Риб» (Львів, 1995),

 містерії-притчі «Осінь мага» (Львів, 1998),

збірка «Місто в тіні»,до якої увійшла новорічна казка «У ніч Святого Миколая» (Київ, 2000),

 епістолярія «Дорогий Аркадію…» (Львів, 2002),

 роман «Жінка з мечем», Львів, 2005), роман “Літо психіатра”( 2018). 

 

 

 

Блакитний–колір неба й води, символізує доброту,

довіру, довголіття; він заспокійливий, допомагає

при безсонні; люди, яким подобається цей колір,

володіють екстрасенсорними здібностями.

Фіалковий –колір несподіванки й магії; посилює

закоханість, мудрість, натхнення, духовність;

 свідчить про елегантність та артистичну

 винахідливість.

Помаранчевий – колір успіху, символізує

здатність на щирі почуття.

КОЛЬОРИСТИКА

docx
Додано
4 січня 2021
Переглядів
1696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку