23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок колективного мислення. Математика 2 клас

Про матеріал

Вчити дітей додавати і віднімати круглі числа другого розряду,

ознайомити із прийомами додавання та віднімання чисел третього розряду; вдосконалювати навики роботи над простими задачами, техніку обчислень; формувати уміння адекватно оцінювати свої знання і вміння, стимулювати пізнавальну активність; сприяти розвитку логічного мислення та математичного мовлення; виховувати старанність, культуру взаємин між дітьми.

Перегляд файлу

Автор. Тимощук Олена Євгеніївна, вчитель-методист Дубенського НВК «ЗНЗ-ДНЗ»

 

Урок математики у 2 класі

Урок колективного мислення

 

Тема: Додавання              і віднімання              круглих чисел

Мета: Вчити дітей додавати і віднімати круглі числа другого розряду,

ознайомити із прийомами додавання та  віднімання чисел третього розряду; вдосконалювати навики роботи над простими задачами, техніку обчислень; формувати уміння адекватно оцінювати свої знання і вміння, стимулювати пізнавальну активність; сприяти розвитку логічного мислення та математичного мовлення; виховувати старанність, культуру взаємин між дітьми.

Обладнання: Підручник, кубик-рубик, роздатковий матеріал, демонстраційні

таблиці, десятки паличок, зображення птахів, схеми до задач, кольорові сигналізатори та таблиці з різнорівневими завданнями.

 

Хід уроку

 

  1.                            Організація класу. З’ясування емоційної готовності до уроку.   (Обмін побажаннями з сусідом по парті)
  2.                         Перевірка домашнього завдання (№ 476,477).
  •                               То в яку країну знань крокують діти? (Математику)
  •                               І ми з вами теж продовжимо знайомство з цією цікавою і таємничою країною.

№ 477. Перевіримо вирази за допомогою кубика - рубика (на гранях кубика написані відповіді).

«

Прочитайте приклади, відповіддю яких є:

а) число 40. -    

43-3= 40    45-5= 40    39+1= 40

  Назвіть попереднє до цього числа.(39 ).

б) 29.  Назвіть сусідів цього числа(28,30).

в) 59. Наступне цього числа (60)

г) 33 . Назвіть кількість десятків і одиниць у числі (3 дес.,3 од.)

д) 3. Що можна сказати про це число? (одноцифрове, непарне)

е) 5 . Прочитати приклад, який ще не читали.   ( 45-40=5)

ІІІ.Актуалізація і корекція опорних знань

  1.                       Математична розминка:

А) Мама дала Сашкові 7 абрикосів, 4 сливи і одну цукерку. Скільки всього фруктів дала мама синові?

Відповідь: 11 фруктів

-Це задача - пастка. Зайві дані -1 цукерка.

Б) Киця й котик залюбки Випікали пиріжки Киця з тіста 7 зліпила,

Котик з снігу - тільки 5 Скільки всіх, малеча мила, пиріжків вони з'їдять?

Відповідь: 7 пиріжків

  1.                       Гра ,Доповни до... ”
  •                          А що можна зліпити зі снігу? Отож, пограємо з вами у математичні сніжки.

Доповніть число до 10:

5...(5 ) ;    4... (6);                   1…(9);                  8…(2);    3…(7);    2... (8); 7… (З);             

6... (4).

  1.           Відновлення виразів.

 

Погляньте: Зима - чарівниця заморозила всі знаки. І наші вирази набули ось якого вигляду. Спробуйте їх « розморозити».

9*(6*3)=12 17*(5*2)=10

  1.           Хвилинка каліграфії

Уявіть, що за вікном гуляє віхола,

Сніжок поскрипує ритмічно.

Це все лиш допоможе написати гарно і каліграфічно.

а) запишіть цифри від 1 до 9 і число 10

б)що можна сказати про цей ряд? (натуральний ряд чисел)

в) як розміщені у ньому числа? (в порядку зростання)

г) прочитайте непарні числа; парні

д) що можна сказати про число 10 (двоцифрове, кругле)

-Які ще круглі числа ви знаєте?(20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)

  1.                                           Робота    з дидактичним матеріалом

    -Розмістіть свої « круглі числа» ( розрізні від 10 до 100) в порядку зростання.

-Прочитайте цей ряд у порядку спадання.

  1.                                           Робота за таблицею

5 39

50 30 90

500 300 900

а)  прочитати числа по вертикалі

б)  2-ий, 3-ій  ряди по горизонталі

в)  з  чого складаються числа: 50, 30, 90, 500, 300, 900?

  1.           Повідомлення теми і мети уроку

Оскільки ви добре засвоїли поняття "круглі числа", вмієте їх читати і записувати, то настав час навчитися виконувати математичні дії з ними.

Отож, головне завдання нашого уроку- навчитися додавати і віднімати круглі числа.

  1.            Мотивація уміння

Як ви думаєте, де знадобляться вам ці уміння? (Підрахунки грошей, предметів, при розв'язуванні задач та прикладів та й у повсякденному житті).

  1.               Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу
  1.                              20+30=
  •                                Зобразіть цей математичний вираз практично ( 2 пучки паличок + З пучки паличок =5 пучків паличок) 5 пучків паличок=5 десятків=50; отже сума 20 і 30 дорівнює 50.
  1.                                        Зараз цей вираз зобразіть практично 70-20= (ілюструємо за допомогою пучків паличок)

А як же розв'язати цей вираз 700-200= ?

  1.                                 Осмислення зв’язків і залежностей
  1.                           Робота з підручником

а)№ 480 - прокоментувати (усно )

б)№481-з капітанами /письмово/

  1.                           Обчислення виразів(робота в парах )

На дошці зображені птахи, які тримають пари чисел.

— Наступне завдання пропонують пернаті друзі.

І варіант працює із зимуючими, а П- з перелітними птахами.

Знайти:

І в. -  зимуючі (суму їх чисел)

П в . -  перелітні (різницю їх чисел)

  •                               Записати лише відповіді.

1в. Снігур □ □ □ , синичка □ □ □ , омелюхи   

2в. Жайворонок □ □ □ , ластівка    , одуд   

Взаємоперевірка. (Діти обмінюються зошитами і перевіряють один одного).

I в.  - 70,    50, 100.

II в. -  50,    60,  30.

  •                               Подякуйте один одному за співпрацю.
  1.                           Робота над задачами

Задача № 482. Прочитаємо цю задачу. Хто зможе розв'язати самостійно?

(Запишіть її в зошити).

  •                               Кому потрібна моя допомога? (аналіз задачі і побудова схеми)
  •                                  Який це тип задачі? (Знаходження невідомого доданка)
  •                                  Як знайти невідомий доданок?
  •                                  То як записати розв'язок задачі?

40-10=30 (яєць)

Відповідь: 30 яєць треба ще покласти в сумку.

Задача № 484 .

Розповідь про ізюм (родзинки).

- Прочитайте задачу і встановіть, яка із поданих схем підійде до нашої задачі.

  •                                 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Тимощук Олена
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку