2 червня о 18:00Вебінар: Як розвивати дослідницьку компетентність учнів: створюємо прилади для шкільної лабораторії власними силами

Урок "Коли твір відкриває свої таємниці. Ігор Калинець «Про що розповіла нагідка» "

Про матеріал

Тема: Коли твір відкриває свої таємниці. Ігор Калинець «Про що розповіла нагідка»

Мета:вдосконалювати навички правильного і виразного читання та літературного аналізу твору, вміння працювати самостійно; формувати оцінні судження; розвивати читацькі навички; виховувати старанність, працелюбність.

Перегляд файлу

 

      Тема: Коли твір відкриває свої таємниці. Ігор Калинець «Про що розповіла нагідка»

Мета: вдосконалювати навички правильного і виразного читання та літературного аналізу твору, вміння працювати самостійно; формувати оцінні судження; розвивати читацькі навички; виховувати старанність, працелюбність.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  1. Привітання

Пролунав дзвінок,                                                                                                            Починається урок. 
Працюватиме старанно, 
Щоб почути у кінці, 
Що у нашім першім класі 
Діти – просто молодці!

  1. Організація учнів до уроку
  1. Мовленнєва розминка

     1. Робота над чистомовкою

Ра-ра-ра – висока гора.
Ро-ро-ро – гостре перо.
Рі-рі-рі – сонце угорі.
Ру-ру-ру – не псуй кору.
Ри-ри-ри – книжку бери.
Ір-ір-ір – великий двір.
Ир-ир-ир – голландський сир.
Ря-ря-ря – ясна зоря.
Ар-ар-ар – вправний кухар.
Ер-ер-ер – молодий шофер.     

      2. Робота над скоромовкою.

Мила митися не вміла.                                                                                                      Мила мило з рук не змила.

  1. Перевірка домашнього завдання
  • Домашнім завданням було створити образ українського рушника,  який виник у вашій уяві під час читання вірша Тамари Коломієць.
  • Покажіть ваші малюнки та розкажіть чи є у вашій родині рушник? Хто його вишив?
  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Який персонаж вірша Тамари Коломієць сумував з приводу своєї рудої коси? (Нагідка).
  • Давайте згадаємо з вами цей вірш. (читання вірша по пам’яті учнями)
  • Ігор Калинець створив образ нагідки у казці «Про що розповіла нагідка».
  1. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми ознайомимося із творчістю відомого поета, прозаїка  ім’я якого Ігор Калинець.

  1. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Біографічна довідка

І́гор Миро́нович Калине́ць (нар. 9 липня 1939)  поет і прозаїк. Живе і працює у Львові. Письменник має книги для дiтей: “Книжечка для Дзвiнки”, «Данка і Крак», «Дурні казки», «Тут ангели чудяться».

2.Опрацювання оповідання І.Калинця «Про що розповіла Нагідка» (Уривки), (с.100-101)

1) Гра «Передбачення».

— Прочитайте заголовок.

— Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні?

2)  Виразне читання оповідання вчителем.

  • Чи справдилися наші припущення?
  • Які картини ви уявляли, слухаючи оповідання?

3) Словникова робота.

а) Довідкове бюро.

Цілющий — який має лікувальні властивості.

Нівроку — нічого собі, непогано, так як треба.

б) Читання слів «луною» за вчителем, «хвилею» в групах.

Мандри               майданах

Багряним             цілющими

Безкоштовно       знайомий

Пам’ятник           незабаром

Фізкультхвилинка

Букви стали по порядку, 
Всі зібрались на зарядку. 
Руки вгору підняли, 
До сонечка потягли. 
В різні боки розвели, 
Й полетіли, попливли. 
Потім їх вперед зімкнули, 
І в долоні всі сплеснули. 
Як закінчили плескать, 
Стали долі опускать, 
Ніжками затупотіли 
А за парти тихо сіли.

4) Виразне читання оповідання «ланцюжком».

— Назвіть персонажів оповідання. ( Нагідка, музикант)

5) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

— Де жила нагідка, і як вона називалася?

— Як їй жилося в Італії?

— Про що довідалася квітка?

— Про що вона почала мріяти?

— Як утілила в життя свою мрію?

   6) Творча робота. (Гра « Склади продовження»)

  • Подивіться, що я тримаю в руках? ( Перо)
  • А яке його призначення? ( Раніше пером писали твори )
  • Ще у давні часи народ почав записувати свою творчість пером. Сьогодні я пропоную вам побути поетами. Попрацюйте в групах та створіть продовження казки.

( Пара, якій вчитель вручає перо, встає і ділиться з учнями продовженням казки)

Підсумок уроку

— Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці?

— Хто автор цього оповідання?

— Чого воно вас навчає?

6) . Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання заключної частини казки (с. 101).

— Як прозвали Календулу на новій Батьківщині?

— Чому її називають Нігтики?

  1. Домашнє завдання

Підготуватися до читання за особами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад                                                                                         «Навчально-виховний комплекс №37 м. Камянське»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОСПЕКТ

відкритого уроку з літературного читання,

проведеного в 2-Т класі

вчителем початкових класів

Сіняковою Анастасією Романівною

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.03.2016р.

 

1

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку