Урок "Коли з’являється веселка? "

Про матеріал
Авторська розробка інтегрованого уроку з курсу "Я досліджую світ 1 клас", містить різні види роботи в умовах НУШ. Матеріали уроку можна використовувати при вивченні тематичного тижня "Веселка".
Перегляд файлу

Тема:  Коли з’являється веселка?                                                                                                         

 

з/п

Приклади навчальної

діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс

очікуваного

результату

І.

 

 

 

 

 

 

 

Ранкова зустріч.

1. Привітання.

2. Новини дня.

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри.

 Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі та вдома. Сприймає монологічне висловлювання(казку, вірш, розповідь про події).

МОВ

 

 

СЗО

 

СЗО

 

МОВ

ІІ.

 

 

 

 

 

Активізація пізнавальної діяльності учнів.

1. Дихальні вправи.

2. Промовляння чис-

томовки.

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на інформацію.

Сприймає монологічне висловлювання (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за кимось/чимось).

Об’єднується з іншими дітьми для навчання.

МОВ

 

 

МОВ

 

 

СЗО

ІІІ.

 

Розгляд ілюстрацій.

Слухання вірша „Веселочка“

А. М’ястківського

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за кимось/чимось) з метою відповіді на запропоновані запитання.

Сприймає(слухає, співає, переглядає, малює, тощо) твори мистецтва, які подобаються.

 

МОВ

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                          МИО

ІṾ.

 

Повідомлення „Коли з’являється веселка“.

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.

Ставить запитання за змістом почутого повідомлення.

МОВ

 

 

МОВ

Ṿ.

 

Читання вірша „Веселка“

Л. Кондрацької

Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація).

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри.

МОВ

 

СЗО

ṾІ.

 

Перегляд мультфільму „Уроки з Винтиком“

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповіді про події з життя або про спостереження за чимось/кимось).

Фіксує здобуту інформацію/дані словами, зображеннями, символами.

Малює графічними матеріалами, фарбами.

МОВ

 

 

ПРО

 

МИО

ṾІІ

 

Руханка „Збери веселку“.

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. 

СЗО

ṾІІІ.

 

Математика від веселки.

1. Обчисли розфар-

буй.

2. Робота з геомет-ричним матеріалом.

Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їхніми істотними ознаками.

Знаходить значення математичних виразів на одну дію.

Оцінює правильність розв’язання математич-

них задач із допомогою дорослого, робить відповідний висновок.

МАО

 

МАО

 

МАО

ІХ.

 

 

 

Розгадування кросворда „Веселка“.

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри.

Розгадує (з допомогою вчителя) загадки.

СЗО

 

МОВ

Х.

Підведення підсумків заняття.

 Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлюю свій погляд, шануючи гідність інших.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

ГІО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Ранкова зустріч.

1. Привітання.

- Пропоную дітям привітатися за допомогою вірша:

Привітаймо сонечко!

Здрастуй дороге!

Привітаймо квіточку!

Хай вона росте!

Привітаймо дощик!

Лийся, мов з відра!

Привітаймо друзів всіх!

Зичимо добра!

- Поверніться один до одного, посміхніться і подаруйте один одному гарний настрій.

 

2. Новини дня.

- Обираю  помічника дня і прошу  його подати інформацію за допомогою шаблону про дату дня, назву тижня, погоду, кількість присутніх.

 

ІІ. Активізація пізнавальної діяльності учнів. Повідомлення теми заняття.

 

1. Дихальні вправи.

- Для того, щоб гарно читати на уроці, пропоную  дітям потренувати свій язичок і ротик, виконавши вправи:

„Поколи щічку“. Уявіть, що ваш язичок наче гостра голочка, що хоче поколоти то одну щічку то іншу.

„Катаємо кульку“. Уявіть, що у ротику кругла цукерка, язичок намагається догнати її поколу.

„Надуй кульку“. Уявіть, що вам потрібно надути повітряну кульку.

 

2. Промовляння чистомовки.

Са – са – са – яка краса!

На – на – на – дивовижна й чарівна!

Ай – ай – ай – ти для себе відкривай!

 

- А яку красу ми відкриємо для себе. Давайте подумки повернемося у сонячний літній день. І раптом на небі з’явилася хмаринка, пішов дощик, який начебто „не помічає“, що сонце продовжує світити. Такий дощ у народі називають „сліпим“. Дощик іще не встиг закінчитись, а на небі вже з’явилась різнобарвна веселка. Чому вона з’явилась ви дізнаєтеся сьогодні.

 

ІІІ. Розгляд ілюстрацій веселки. Слухання вірша А. М’ястківського „Веселочка“.

 

- Показую дітям ілюстрації веселки, читаючи вірш. (Матеріали для дітей. Додаток 1)

                                                                                                             

(Матеріал для вчителя)

Я барвиста веселочка,                                                                                                                                                                                                                                     

Маю сім кольорів,

Засвітилась над селами.                                                                                                                  

Над лісами вгорі.

Житу жовтого кольору

Подарую в жнива.

Соковито-зеленого

Буде мати трава.

А ясного блакитного

Небу дам назавжди,

Світанкового синього

Залишу для води.

Непомітно погаснувши,

Упаду між дубів…

Так ніколи нічого

Не лишаю собі.

- Якими барвами веселочка прикрасила жито, траву,небо, воду?

 

ІṾ. Повідомлення „ Коли з’являється веселка“.

                                 (Матеріал для вчителя).

- Веселка – це кольорова дуга на небі, що утворилася внаслідок заломлення сонячних променів у краплинах води. Найчастіше її можна побачити влітку після дощу.

В сонячний день веселку можна побачити біля водоспадів і фонтанів, де сонячні промені заломлюються в краплинах води. Заломлення променів сонця у вигляді веселки можна побачити на віконному склі під певним кутом зору, на краю дзеркала. А чи можна побачити її прямо зараз у нашому класі?

-  Показую веселку, надуваючи мильні бульбашки.

 

Ṿ. Читання  вірша Л. Кондрацької „Веселка“

 

- Пропоную  дітям прочитати вірш і дати відповіді на запитання.

 

                           (Матеріал для дітей)

У веселки - веселинки запитала Василинка:

- Ой радуго – семицвітко, чарівна небесна квітко,

Звідки силу ти черпаєш, де ти кольори збираєш?

Засміялася веселка, бо завжди вона весела:

- Добре, дівчино, скажу, таємниць я не держу.

Ніжні маки у пшениці, в лісі запашні суниці

Фарб червоних назбирали і мені подарували.

Де взяла жовтогарячий? На городі – йди,  побачиш,

Там дівиця – морковиця, що сховалася в темниці,

Пензлик чарівний взяла і по небу провела.

Жовтий – соняхи дали, що у полі зацвіли.                                                                              

А зелений, а зелений, звідусіль прийшов до мене:                                                                   

Із стежинки у садочку, з поля, з лугу та з лісочку –

Із усіх земних просторів, що злились в зелене море.

Дарували небеса голубий.                                                                                                           

Озер краса теж влила своє відерце.

У житах волошки сині додали до мене сині.                                                                                  

Фіолетовий, останній, плив до мене на світанні

Від фіалок та бузку, від медунки у гайку.

Ось тому така вродлива розквітаю всім на диво.

 

Бесіда за прочитаним.

- Про що запитала дівчинка у веселки?

- Що відповіла їй веселка?

- Скільки кольорів у веселки? Можете їх назвати?

- Щоб запам’ятати кольори веселки і їхню послідовність, вивчимо скоромовку Ірини Калинець.

Чарівниця осінь жар – птицю закликає бабусин сад фарбувати.

 

ṾІ. Перегляд мультфільму „Уроки з Винтиком“.

 

- Пропоную  дітям подивитися мультфільм (режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=udmhN9-MMLo ).

- Пропоную  дітям звернутися до пензлика і розфарбувати веселку.

Пензлику, пензлику, прокидайся!

Пензлику, пензлику, умивайся!

Витирайся, підемо в гості до фарби!

 

ṾІІ. Руханка „Збери веселку“.

- Пропоную  дітям погратися.

Діти діляться на групи по сім. Кожній дитині чіпляється на одяг стрічка одного з кольорів веселки. Вчитель пояснює, що всі вони разом – веселка, а кожний окремо – краплинка води. Звучить музика, діти танцюють. Музика стихає, „стрічки“ веселки збираються разом, шикуючись за кольорами. Діти, які не беруть участь у грі перевіряють чи правильно складена веселка та допомагають виправити помилки.

 

ṾІІІ. Математика від веселки.

1. Обчисли і розфарбуй.

- Пропоную дітям обчислити приклади від квітки – семиквітки і розфарбувати її пелюстки кольорами веселки. (Матеріали для дітей. Додаток 2).

 

 

 

 

2. Робота з геометричним матеріалом.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  - На партах розкладені кольорові геометричні фігури. Пропоную дітям вийти до дошки, у кого трикутники, і вишикуватись у певній послідовності за кольорами веселки. Таку ж роботу проводимо з іншими геометричними фігурами.

(Матеріали для дітей. Додаток 3)

ІХ. Розгадування кросворда „Веселка“.                                                                                         

- Пропоную дітям розгадати загадки, заповнивши кросворд і назвати слово, яке заховалося.

(Матеріали для дітей. Додаток 4).

 

(Матеріал для вчителя).

1. Відома звіку рідина, усяк її вживає,

    Буває хмаркою вона, пушинкою буває,

    Бува, як скло – крихка й тверда:

    Звичайна (підкажіть)…(вода).

                    2. Літає часто він довкола,

                        Дерев чимало наламав,

                        Але ніхто, ніде й ніколи

                        Його не бачив, не тримав.   (Вітер).

3. Я падаю на ваші хати,

    Я білий-білий, волохатий,

    Я прилипаю вам до ніг

    І називаюсь просто…(сніг).

                    4. Живуть через воду

                        Два добрих сусіди,

                        Та в гості від роду

                        Не йдуть і не їдуть.   (Береги).

5. Що тут сталося за нічку?

    Де була раніше річка,

    Від саночок видно слід.

    Все скував навколо…(лід).

                    6. Замерзлі крапельки води

                        Під стріхою висять.   (Бурульки).

7. Тече, тече – не витече,

    Біжить, біжить – не вибіжить.   (Річка).

 

Х. Підведення підсумків заняття.

- Як виникає веселка? Скільки кольорів у веселки? Назвіть їх по порядку, згадавши скоромовку.

 

 

Матеріали для дітей. Додаток 1.

arcoiris.jpg

 

малюнок 2.jpg

 

dvoynaya-raduga-v-goraah-450x300.jpg

 

VESELKA.gif

 

 

Матеріали для дітей. Додаток 2.

 

Raduga_31512.jpg

Матеріали для дітей. Додаток 3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали для дітей. Додаток 4.

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
1563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку