Тема: Коли з’являється веселка?
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс очікуваного результату |
І.
|
Ранкова зустріч. 1. Привітання. 2. Новини дня. |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі та вдома. Сприймає монологічне висловлювання(казку, вірш, розповідь про події). |
МОВ
СЗО
СЗО
МОВ |
ІІ.
|
Активізація пізнавальної діяльності учнів. 1. Дихальні вправи. 2. Промовляння чис- томовки. |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на інформацію. Сприймає монологічне висловлювання (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за кимось/чимось). Об’єднується з іншими дітьми для навчання. |
МОВ
МОВ
СЗО |
ІІІ.
|
Розгляд ілюстрацій. Слухання вірша „Веселочка“ А. М’ястківського |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за кимось/чимось) з метою відповіді на запропоновані запитання. Сприймає(слухає, співає, переглядає, малює, тощо) твори мистецтва, які подобаються.
|
МОВ
МИО |
ІṾ.
|
Повідомлення „Коли з’являється веселка“. |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Ставить запитання за змістом почутого повідомлення. |
МОВ
МОВ |
Ṿ.
|
Читання вірша „Веселка“ Л. Кондрацької |
Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація). Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. |
МОВ
СЗО |
ṾІ.
|
Перегляд мультфільму „Уроки з Винтиком“ |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповіді про події з життя або про спостереження за чимось/кимось). Фіксує здобуту інформацію/дані словами, зображеннями, символами. Малює графічними матеріалами, фарбами. |
МОВ
ПРО
МИО |
ṾІІ
|
Руханка „Збери веселку“. |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. |
СЗО |
ṾІІІ.
|
Математика від веселки. 1. Обчисли розфар- буй. 2. Робота з геомет-ричним матеріалом. |
Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їхніми істотними ознаками. Знаходить значення математичних виразів на одну дію. Оцінює правильність розв’язання математич- них задач із допомогою дорослого, робить відповідний висновок. |
МАО
МАО
МАО |
ІХ.
|
Розгадування кросворда „Веселка“. |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. Розгадує (з допомогою вчителя) загадки. |
СЗО
МОВ |
Х. |
Підведення підсумків заняття. |
Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлюю свій погляд, шануючи гідність інших. |
ГІО |
І. Ранкова зустріч.
1. Привітання.
- Пропоную дітям привітатися за допомогою вірша:
Привітаймо сонечко!
Здрастуй дороге!
Привітаймо квіточку!
Хай вона росте!
Привітаймо дощик!
Лийся, мов з відра!
Привітаймо друзів всіх!
Зичимо добра!
- Поверніться один до одного, посміхніться і подаруйте один одному гарний настрій.
2. Новини дня.
- Обираю помічника дня і прошу його подати інформацію за допомогою шаблону про дату дня, назву тижня, погоду, кількість присутніх.
ІІ. Активізація пізнавальної діяльності учнів. Повідомлення теми заняття.
1. Дихальні вправи.
- Для того, щоб гарно читати на уроці, пропоную дітям потренувати свій язичок і ротик, виконавши вправи:
„Поколи щічку“. Уявіть, що ваш язичок наче гостра голочка, що хоче поколоти то одну щічку то іншу.
„Катаємо кульку“. Уявіть, що у ротику кругла цукерка, язичок намагається догнати її поколу.
„Надуй кульку“. Уявіть, що вам потрібно надути повітряну кульку.
2. Промовляння чистомовки.
Са – са – са – яка краса!
На – на – на – дивовижна й чарівна!
Ай – ай – ай – ти для себе відкривай!
- А яку красу ми відкриємо для себе. Давайте подумки повернемося у сонячний літній день. І раптом на небі з’явилася хмаринка, пішов дощик, який начебто „не помічає“, що сонце продовжує світити. Такий дощ у народі називають „сліпим“. Дощик іще не встиг закінчитись, а на небі вже з’явилась різнобарвна веселка. Чому вона з’явилась ви дізнаєтеся сьогодні.
ІІІ. Розгляд ілюстрацій веселки. Слухання вірша А. М’ястківського „Веселочка“.
- Показую дітям ілюстрації веселки, читаючи вірш. (Матеріали для дітей. Додаток 1)
(Матеріал для вчителя)
Я барвиста веселочка,
Маю сім кольорів,
Засвітилась над селами.
Над лісами вгорі.
Житу жовтого кольору
Подарую в жнива.
Соковито-зеленого
Буде мати трава.
А ясного блакитного
Небу дам назавжди,
Світанкового синього
Залишу для води.
Непомітно погаснувши,
Упаду між дубів…
Так ніколи нічого
Не лишаю собі.
- Якими барвами веселочка прикрасила жито, траву,небо, воду?
ІṾ. Повідомлення „ Коли з’являється веселка“.
(Матеріал для вчителя).
- Веселка – це кольорова дуга на небі, що утворилася внаслідок заломлення сонячних променів у краплинах води. Найчастіше її можна побачити влітку після дощу.
В сонячний день веселку можна побачити біля водоспадів і фонтанів, де сонячні промені заломлюються в краплинах води. Заломлення променів сонця у вигляді веселки можна побачити на віконному склі під певним кутом зору, на краю дзеркала. А чи можна побачити її прямо зараз у нашому класі?
- Показую веселку, надуваючи мильні бульбашки.
Ṿ. Читання вірша Л. Кондрацької „Веселка“
- Пропоную дітям прочитати вірш і дати відповіді на запитання.
(Матеріал для дітей)
У веселки - веселинки запитала Василинка:
- Ой радуго – семицвітко, чарівна небесна квітко,
Звідки силу ти черпаєш, де ти кольори збираєш?
Засміялася веселка, бо завжди вона весела:
- Добре, дівчино, скажу, таємниць я не держу.
Ніжні маки у пшениці, в лісі запашні суниці
Фарб червоних назбирали і мені подарували.
Де взяла жовтогарячий? На городі – йди, побачиш,
Там дівиця – морковиця, що сховалася в темниці,
Пензлик чарівний взяла і по небу провела.
Жовтий – соняхи дали, що у полі зацвіли.
А зелений, а зелений, звідусіль прийшов до мене:
Із стежинки у садочку, з поля, з лугу та з лісочку –
Із усіх земних просторів, що злились в зелене море.
Дарували небеса голубий.
Озер краса теж влила своє відерце.
У житах волошки сині додали до мене сині.
Фіолетовий, останній, плив до мене на світанні
Від фіалок та бузку, від медунки у гайку.
Ось тому така вродлива розквітаю всім на диво.
Бесіда за прочитаним.
- Про що запитала дівчинка у веселки?
- Що відповіла їй веселка?
- Скільки кольорів у веселки? Можете їх назвати?
- Щоб запам’ятати кольори веселки і їхню послідовність, вивчимо скоромовку Ірини Калинець.
Чарівниця осінь жар – птицю закликає бабусин сад фарбувати.
ṾІ. Перегляд мультфільму „Уроки з Винтиком“.
- Пропоную дітям подивитися мультфільм (режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=udmhN9-MMLo ).
- Пропоную дітям звернутися до пензлика і розфарбувати веселку.
Пензлику, пензлику, прокидайся!
Пензлику, пензлику, умивайся!
Витирайся, підемо в гості до фарби!
ṾІІ. Руханка „Збери веселку“.
- Пропоную дітям погратися.
Діти діляться на групи по сім. Кожній дитині чіпляється на одяг стрічка одного з кольорів веселки. Вчитель пояснює, що всі вони разом – веселка, а кожний окремо – краплинка води. Звучить музика, діти танцюють. Музика стихає, „стрічки“ веселки збираються разом, шикуючись за кольорами. Діти, які не беруть участь у грі перевіряють чи правильно складена веселка та допомагають виправити помилки.
ṾІІІ. Математика від веселки.
1. Обчисли і розфарбуй.
- Пропоную дітям обчислити приклади від квітки – семиквітки і розфарбувати її пелюстки кольорами веселки. (Матеріали для дітей. Додаток 2).
2. Робота з геометричним матеріалом.
- На партах розкладені кольорові геометричні фігури. Пропоную дітям вийти до дошки, у кого трикутники, і вишикуватись у певній послідовності за кольорами веселки. Таку ж роботу проводимо з іншими геометричними фігурами.
(Матеріали для дітей. Додаток 3)
ІХ. Розгадування кросворда „Веселка“.
- Пропоную дітям розгадати загадки, заповнивши кросворд і назвати слово, яке заховалося.
(Матеріали для дітей. Додаток 4).
(Матеріал для вчителя).
1. Відома звіку рідина, усяк її вживає,
Буває хмаркою вона, пушинкою буває,
Бува, як скло – крихка й тверда:
Звичайна (підкажіть)…(вода).
2. Літає часто він довкола,
Дерев чимало наламав,
Але ніхто, ніде й ніколи
Його не бачив, не тримав. (Вітер).
3. Я падаю на ваші хати,
Я білий-білий, волохатий,
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто…(сніг).
4. Живуть через воду
Два добрих сусіди,
Та в гості від роду
Не йдуть і не їдуть. (Береги).
5. Що тут сталося за нічку?
Де була раніше річка,
Від саночок видно слід.
Все скував навколо…(лід).
6. Замерзлі крапельки води
Під стріхою висять. (Бурульки).
7. Тече, тече – не витече,
Біжить, біжить – не вибіжить. (Річка).
Х. Підведення підсумків заняття.
- Як виникає веселка? Скільки кольорів у веселки? Назвіть їх по порядку, згадавши скоромовку.
Матеріали для дітей. Додаток 1.
Матеріали для дітей. Додаток 2.
Матеріали для дітей. Додаток 3.
Матеріали для дітей. Додаток 4.
|
|
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|