Конспект уроку для другого класу з інформатики за підручником Ломаковської Г.В. з теми "Комп'ютери бувають різні. Сучасні комп'ютери" . Засвоїти матеріал уроку учням допоможуть відомі їм герої з мультфільму "Фіксики".
Клас: 2
Урок: 3
Тема уроку. Комп’ютери бувають різні. Сучасні комп’ютери
Підготувала: Вчитель інформатики Конотопської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Коперсако Ольга Миколаївна
Мета урокУ.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Обладнання :
Хід уроку
І. Організація класу.
Привітання, перевірка присутності учнів та підготовки класу до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Снігова куля»
Правила: перший учень називає чим можуть бути корисні компю’тери, другий озвучує попереднє висловлення і називає своє, третій – два попередні та своє і т.д. Порядок слів зберігається.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Гра «Впізнай професію»
Вчитель називає професію. Якщо людина цієї професії користується комп’ютером, то діти повинні плеснути в долоні.
Слюсар, інженер, режисер ,бібліотекар, тракторист, касир банку, мультиплікатор, вчитель, монтер, письменник ….
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів
Уявіть собі, що ви експерт з персональних комп’ютерів. Комерційна фірма звернулася до вас щодо закупівлі комп’ютерів.
1. Директор фірми. Майже весь час перебуває у відрядженнях. Проводить різноманітні презентації. Повинен постійно мати доступ до мережі Інтернет.
2. Секретарка. Повинна вести щоденник директора і повідомляти його про зустрічі, навіть тоді, коли не знаходиться на своєму робочому місці.
3. Для бухгалтера. Бухгалтер завжди знаходиться у своєму кабінеті. Він виконує різноманітні розрахунки.
Які комп’ютери ви порадите кожному працівнику фірми?
А для того щоб дати відповідь на це запитання я пропоную вам відправитись разом з фіксиками до магазину електроніки.
V. Вивчення нового матеріалу
Розповідь з елементами бесіди і демонстрації комп’ютерної презентації.
Зовнішній вигляд |
Назва |
Особливості |
|
Стаціонарний комп’ютер
|
Ці комп’ютери можуть зустрітися вам в різних місцях (школа, бібліотека, лікарня, банк та ін.) чи вдома. Недолік персональних комп’ютерів полягає в тому, що вони встановлюються в певному місці, їх не можна часто пересувати. Перевагою є їх потужність та зручність у використанні. Частіше стаціонарні комп’ютери більш придатні для професійного використання та навчання |
|
Ноутбук (портативний комп’ютер)
|
Невеликі за розміром. Зручно брати із собою в подорожі, відрядження, виступати на різних зібраннях чи презентаціях. Досить потужні, тому їх можна використовувати для читання, рисування, перегляду фільмів та мультфільмів, виконання завдань у навчальних програмах та перепочинок з комп’ютерними іграми |
|
Нетбук (портативний комп’ютер)
|
Основне призначення цих персональних комп’ютерів – доступ до мережі Інтернет |
|
Кишеньковий персональний комп’ютер |
Він маленький, не має клавіатури. Інформація вводиться за допомогою сенсорного екрана, тобто дотиком до екрана або пальцем, або спеціальною паличкою, яка називається стілус. У кишеньковий персональний комп’ютер можна, як у щоденник, записувати домашні завдання, цікаві шкільні заходи, мамині доручення, проводити обчислення. Його також можна використовувати для читання електронних підручників, слухання музики, перегляду кінофільмів |
|
Мікро комп’ютери |
Це пристрої, у яких всередину вмонтовані мікрокомп’ютери. Їх вбудовують у годинники, мобільні телефони і навіть одяг. Мікрокомп’ютери широко використовуються у медицині під час дослідження здоров’я людей |
Отже, знову повертаємося до нашого запитання. Які комп’ютери ви порадите кожному працівнику фірми?
(Відповіді учнів)
V. Фізкультхвилинка
( Презентація «Україно, ми твоя надія.»)
VІ. Робота за комп’ютером
Гра «Так чи ні»
Практична робота учнів впрограмі "Стрільці по яблуках".
Вчитель допомагає учням працювати за комп'ютером.
Програма, з якою ми познайомимося, називається «Стрільці по яблуках». Ваша задача – збивати яблука. Зробити це можна за допомогою мишки. Покласти долоньку треба так, щоб вказівний пальчик лежав на лівій кнопці, а середній – на правій.
Щоб прицілитися в яблучко, потрібно пересунути мишу по килимку, при цьому на екрані рухатиметься стрілка – вказівник. Коли ви клацаєте кнопкою, ви подаєте команду стрільцям: ліва кнопка – лівому стрільцеві, що стріляє по жовтих яблуках, а права кнопка – правому стрільцеві, який стріляє по червоних яблуках.
Клавіша "пропуск” використовується, щоб розпочати програму, а також, щоб перервати перебіг етапу гри та розпочати його спочатку.
Кількість яблук на дереві на першому та другому етапах — 18, на третьому етапі — 24.
Зауваження. Після пострілу слід дочекатись, доки стрілець приготується, і тільки тоді робити наступний постріл, клацаючи однією з кнопок миші.
Методичні поради.
1. Якщо учень "загубив” вказівник миші, не може знайти його на екрані, порадьте йому простежити за напрямком, в якому прицілюється стрілець (або знайти перетин цих напрямків, якщо стрільців двоє).
2. На третьому етапі, коли на дереві є яблука обох кольорів, зверніть увагу учнів на ланцюжок міркувань: жовте яблуко – жовті стріли – лівий стрілець – ліва кнопка миші.
VІІ. Вправа для очей
(презентація «Осінь»)
VІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
XІ. Домашнє завдання
Ми сьогодні з вами, діти, познайомилися із сучасними комп’ютерами. Але життя не стоїть на місці. І, можливо, хтось із вас створить новий вид комп’ютерів. Тому я вам пропоную вдома намалювати, якими ви уявляєте комп’ютери майбутнього.
Прочитати текст підручника на ст. 17-21, розв’язати задачі №1,2 на сторінці 22.
X. Підсумок уроку
Закінчіть речення: «На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим відкриттям було…»
1