Урок "Комп’ютери бувають різні. Сучасні комп’ютери"

Про матеріал

Конспект уроку для другого класу з інформатики за підручником Ломаковської Г.В. з теми "Комп'ютери бувають різні. Сучасні комп'ютери" . Засвоїти матеріал уроку учням допоможуть відомі їм герої з мультфільму "Фіксики".

Перегляд файлу

Клас: 2  

Урок: 3

Тема уроку. Комп’ютери бувають різні. Сучасні комп’ютери

Підготувала: Вчитель інформатики Конотопської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Коперсако Ольга Миколаївна

Мета урокУ.

  • Сформувати  уявлення про види комп’ютерів; закріпити знання учнів про можливості сучасних комп'ютерів та їх призначення, про професії людей; повторити правила поведінки в комп'ютерному кабінеті;
  • розвивати практичні навички роботи з комп'ютером, мишею, розвивати пізнавальні здібності учнів, логічне мислення, пам'ять, уважність;
  • виховувати інформаційну культуру учнів, зацікавленість до предмета, бажання вчитися; дисциплінованість, відповідальність.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання :

  • мультимедійний проектор; 
  • презентація вчителя «Комп’ютери бувають різні»; презентація для фізкультхвилинки; презентація  впраави для очей;
  • навчальна програма «Сходинки»

Хід уроку

І.   Організація класу.

Привітання, перевірка присутності учнів та підготовки класу до уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Снігова куля»

Правила: перший учень називає чим можуть бути корисні компю’тери, другий озвучує попереднє висловлення і називає своє, третій – два попередні та своє і т.д. Порядок слів зберігається.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Гра «Впізнай професію»

Вчитель називає професію. Якщо людина цієї професії користується комп’ютером, то діти повинні плеснути в долоні.

Слюсар, інженер, режисер ,бібліотекар, тракторист, касир банку, мультиплікатор, вчитель, монтер, письменник ….

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів

Уявіть собі, що ви експерт з персональних комп’ютерів. Комерційна фірма звернулася до вас щодо закупівлі комп’ютерів.

1. Директор фірми. Майже весь час перебуває у відрядженнях. Проводить різноманітні презентації. Повинен постійно мати доступ до мережі Інтернет.

2. Секретарка. Повинна вести щоденник директора і повідомляти його про зустрічі, навіть тоді, коли не знаходиться на своєму робочому місці.

3. Для бухгалтера. Бухгалтер завжди знаходиться у своєму кабінеті. Він виконує різноманітні розрахунки.

Які комп’ютери ви порадите кожному працівнику фірми?

А для того щоб дати відповідь на це запитання я пропоную вам відправитись разом з фіксиками до магазину електроніки.

V. Вивчення нового матеріалу

Розповідь з елементами бесіди і демонстрації комп’ютерної презентації.

 

Зовнішній вигляд

Назва

Особливості

C:\Users\user\Desktop\2 клас\i (13).jpg

Стаціонарний

комп’ютер

 

Ці комп’ютери можуть зустрітися вам в різних місцях (школа, бібліотека, лікарня, банк та ін.) чи вдома. Недолік персональних

комп’ютерів полягає в тому, що

вони встановлюються в певному

місці, їх не можна часто пересувати.

Перевагою є їх потужність та

зручність у використанні. Частіше стаціонарні комп’ютери більш придатні для професійного використання та навчання

http://img0.elmir.ua/img/215360/3000/2000/noutbuk_samsung_np300e5v_np300e5v-s01ru.jpg

Ноутбук

(портативний комп’ютер)

 

Невеликі за розміром. Зручно брати із собою в подорожі, відрядження, виступати на різних зібраннях чи презентаціях. Досить потужні, тому їх можна використовувати для читання, рисування, перегляду фільмів та мультфільмів, виконання завдань у навчальних програмах та перепочинок з комп’ютерними іграми

http://img-fotki.yandex.ru/get/4307/kgmobile.7/0_41b41_ab1260eb_XL

Нетбук

(портативний комп’ютер)

 

Основне призначення цих персональних комп’ютерів – доступ до мережі Інтернет

Кишеньковий персональний комп’ютер

Він маленький, не має клавіатури. Інформація вводиться за допомогою сенсорного екрана, тобто дотиком до екрана або пальцем, або спеціальною паличкою, яка називається стілус. У кишеньковий персональний комп’ютер можна, як у щоденник, записувати домашні завдання, цікаві шкільні заходи, мамині доручення, проводити обчислення. Його також можна використовувати для читання електронних підручників, слухання музики, перегляду кінофільмів

Мікро комп’ютери

Це пристрої, у яких всередину вмонтовані мікрокомп’ютери.  Їх вбудовують у годинники, мобільні телефони і навіть одяг. Мікрокомп’ютери широко використовуються у медицині під час дослідження здоров’я людей

Отже, знову повертаємося до нашого запитання. Які комп’ютери ви порадите кожному працівнику фірми?

(Відповіді учнів)

 

 

V. Фізкультхвилинка

( Презентація «Україно, ми твоя надія.»)

VІ. Робота за компютером

  1. Інструктаж з техніки безпеки

 

Гра «Так чи ні»

  • В кабінет інформатики потрібно вбігати і при цьому сильно кричати. (Ні)
  • В кабінет інформатики потрібно входити спокійно, в чистому взутті і без верхнього одягу. (Так)
  • Працювати за комп’ютером можна тільки з дозволу вчителя. (Так)
  • Не можна торкатися і висмикувати дроти і розетки. (Так)
  • Працювати на клавіатурі потрібно чистими, сухими руками; легко натискаючи на клавіші, не допускаючи різких ударів. (Так)
  • Приходячи до кабінету, приносьте із собою їжу та напої. (Ні)
  • Не можна торкатися пальцями екрана монітора. (Так).
  • Відстань від очей до екрана повинна бути не меншою ніж 50 см. (Так).
  1. Робота в парах.

Практична робота учнів впрограмі "Стрільці по яблуках".

Вчитель допомагає учням працювати за комп'ютером.

Програма, з якою ми познайомимося, називається «Стрільці по яблуках». Ваша задача – збивати яблука. Зробити це можна за допомогою мишки. Покласти долоньку треба так, щоб вказівний пальчик лежав на лівій кнопці, а середній – на правій.

Щоб прицілитися в яблучко, потрібно пересунути мишу по килимку, при цьому на екрані рухатиметься стрілка – вказівник. Коли ви клацаєте кнопкою, ви подаєте команду стрільцям: ліва кнопка – лівому стрільцеві, що стріляє по жовтих яблуках, а права кнопка – правому стрільцеві, який стріляє по червоних яблуках.

Клавіша "пропуск” використовується, щоб розпочати програму, а також, щоб перервати перебіг етапу гри та розпочати його спочатку.

Кількість яблук на дереві на першому та другому етапах — 18, на третьому етапі — 24.

Зауваження. Після пострілу слід дочекатись, доки стрілець приготується, і тільки тоді робити наступний постріл, клацаючи однією з кнопок миші.

Методичні поради.

1. Якщо учень "загубив” вказівник миші, не може знайти його на екрані, порадьте йому простежити за напрямком, в якому прицілюється стрілець (або знайти перетин цих напрямків, якщо стрільців двоє).

2. На третьому етапі, коли на дереві є яблука обох кольорів, зверніть увагу учнів на ланцюжок міркувань: жовте яблуко – жовті стріли – лівий стрілець – ліва кнопка миші.

 

VІІ. Вправа для очей

(презентація «Осінь»)

 

VІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1.            Колективна робота в зошиті (Урок 3)
  2.            Гра «Мікрофон»
  1. Комп’ютер, призначений для роботи на ньому однією людиною, називається… (персональним)
  2. Портативні персональні комп’ютери – це… (ноутбук і нетбук)
  3. Комп’ютери, які знаходяться у школі, бібліотеці, кіностудії, супермаркеті і встановлені там на тривалий час, називаються… (стаціонарними)
  4. Спеціальна паличка, за допомогою якої вводиться інформація у кишеньковий комп’ютер, називається… (стілус)
  5. Комп’ютери, яківбудовують у годинники, мобільнітелефони,  називають… (мікрокомп’ютерами)

XІ. Домашнє завдання

 Ми сьогодні з вами, діти, познайомилися із сучасними комп’ютерами. Але життя не стоїть на місці. І, можливо, хтось із вас створить новий вид комп’ютерів. Тому я вам пропоную вдома намалювати, якими ви уявляєте комп’ютери майбутнього.

Прочитати текст підручника на ст. 17-21, розвязати задачі №1,2 на сторінці 22.

X. Підсумок уроку

Закінчіть речення: «На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим відкриттям було…»

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 вересня 2018
Переглядів
7023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку