Конспект уроку: "Складові комп'ютера, їх призначення. Сomputer components, andtheir purpose."(з елементами англійської мови )

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики з елементами англійської мови.

Тема: Складові комп'ютера, їх призначення. Сomputer components, andtheir purpose.

Мета:

Навчальна: розглянути будову комп'ютера, ознайомити учнів зі складовими комп'ютера та їх призначенням; учити розрізняти пристрої введення, зберігання, виведення даних та наводити приклади;

Розвивальна: розвивати творчу уяву, пізнавальну активність, сприяти розвитку логічного мислення, пам'яті, уваги, спостережливості;

Виховна: виховувати в учнів прагнення до пізнання нового, організованість та дисципліну, дбайливе ставлення до свого здоров'я. Виховувати культуру користувача ПК

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Перегляд файлу

Славутський навчально-виховний комплекс

« Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів, ліцей « Успіх »

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку на тему

 

 

розробила

вчитель інформатики

  Ліщенко Ю. К.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Складові комп’ютера, їх призначення. Сomputer components, andtheir purpose

(з елементами англійської мови )

 

Мета:

Навчальна: розглянути будову комп'ютера, ознайомити учнів зі складовими комп'ютера та їх призначенням; учити розрізняти пристрої введення, зберігання, виведення даних та наводити приклади;

Розвивальна: розвивати творчу уяву,  пізнавальну активність, сприяти розвитку логічного мислення, пам'яті, уваги, спостережливості;

Виховна: виховувати в учнів прагнення до пізнання нового, організованість та дисципліну,  дбайливе ставлення до свого здоров’я. Виховувати культуру користувача ПК

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

1. Привітання, перевірка присутніх

2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників.

3. Налаштування на роботу:

  Щира та доброзичлива усмішка – це запорука успіху. Усміхніться один – одному і до вас прийде радісний настрій, і світ усміхнеться вам. Хочу побажати вам успіху, але успіх сам не прийде, тому починаємо працювати.

  A Sincere and friendly smile - is the key to success. Smile to each other and you will  get joyful mood , and the world will smile to you. I wish you success , but success will not come , so  let’s start working.

 

E:\2014-2015н.р\Конспекти уроків\5 клас\Paint\відкритий урок\images (1).jpg

2. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Тестування

Варіант 1

 (одна правильна відповідь)

  1. Відправка телеграми це процес:

   A) search; B) transmission; С) storage; D) study

А) пошуку; Б) передавання; В) зберігання; Г) опрацювання.

  1. Пристрій для передавання звуку на великі відстані за допомогою електрич­них сигналів:

   A) player ; B) phones; С) fax; D) recorder

А) плеєр; Б) телефон; В) факс; Г) диктофон.

 (декілька правильних відповідей)

  1. Приклади звукового способу подання інформації:

А) пісня; Б) запах диму; В) оповідання; Г) мовлення.

  1. Вкажіть пристрої для передавання інформації:

А) телефон; Б) калькулятор; В) факс; Г)ігрові приставки.

  1. Інформація це...

А) відомості про предмет, що вас цікавить;

Б) дані та відомості, подані в різних формах;

В) нові відомості, нові знання;

Г) точного визначення інформації не існує.

Варіант 2

(одна правильна відповідь)

1. Розв'язування задачі з математики це процес:

A) search; B) transmission; С) storage; D) study

А) пошуку; Б) передавання; В) зберігання; Г) опрацювання.

2.Переносний пристрій для відтворення звукових та відеозаписів:

A) recorder ; B) game consoles ; B) player ; D) Fax.

 А)диктофон; Б) ігрові приставки; В) плеєр; Г) факс.

 (декілька правильних відповідей)

3.Приклади графічного способу подання інформації:

А) гуркіт грому; Б) креслення; В) казка; Г) фотографія.

4.Вкажіть пристрої для пошуку інформації:

А) фотокамера; Б) комп'ютер; В) факс; Ґ) навігатор.

5.Повідомлення це...

А) відомості про предмет, що вас цікавить;

Б) дані та відомості, подані в різних формах;

В)різні форми подання інформації;

Г) інформація, що зафіксована на носії.

Учитель  відповідає на питання учнів  які виникли під час виконання домашнього завдання.

 

3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. «Загадковий вояж»

Відгадування загадок про пристрої роботи з даними

 


Тисну трубочку до вуха,

Кожен голос з трубки слуха.

Чути чую, та не бачу.

Я в житті багато значу.

(Телефон, Telephone)

 

Буду всім допомагати

Точно й швидко рахувати.

Невеличкого я зросту,

Керувати мною просто.

(Калькулятор, Calculator )

 

Він багато чого може,

 У дорозі допоможе.

 Профі-гід, а не аматор.

 Діти, це є... (Навігатор, Navigator ).

 

 

Полюбляю сканувати,

Інформацію давати.

З іншої країни вмить

Повідомлення летить.

 (Факс, Fax )

 

Зафіксує ваші рухи,

Танці, пісні гамірні.

Зможе повторити все.

Що за пристрій це?

 (Фотокамера, Сamera)

 

Клац на кнопку — вже співає,

Музика весела грає.

І навушники красиві.

 Відгадайте, що за диво?

 (Плеєр, Рlayer )

 

 

Голос миттю запишу

І цей голос збережу.

Підберу чудовий фон.

Мене звати...

(Диктофон, Dictaphone).

 

Тисячі програм я маю,

 Граюсь, пишу і читаю.

На планеті цій зеленій

Серед техніки я геній!

 (Комп'ютер, Сomputer )


 

4. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

метод «Мікрофон»

— Як ви вважаєте, який з-поміж названих пристроїв є найбільш універ­сальним? Чому ви так вважаєте? Для чого до комп'ютера приєднують різнома­нітні пристрої?

Вправа "Мозковий штурм"

  - Зараз кожен з вас має назвати будь-який пристрій комп'ютера та його призначення, але повторюватися не можна.

5. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 План вивчення теми

Складові комп'ютера (системний блок, пристрої введення, зберігання, виведення даних).

Пристрої обробки даних (процесор).

Пристрої введення (клавіатура, миша, сканер, мікрофон).

Пристрої зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск, флеи.-\ пам'ять).

Пристрої виведення даних (монітор, принтер, звукові колонки).

Групи клавіш клавіатури.

Призначення основних клавіш клавіатури.

Розповідь вчителя з демонструванням пристроїв, що вивчаються

 Комп’ютер складається з багатьох частин і пристроїв.

Можна виділити основні пристрої, тобто такі, без яких комп’ютер працювати не може:

1) системний блок;

2) монітор;

3) миша;

4) клавіатура.

Розглянемо їх детальніше.

Системний блок

 Системний блок можна назвати найголовнішим пристроєм комп’ютера. Від його характеристик залежить швидкодія комп’ютера,  його надійність та інші властивості. Зазвичай системний блок є найдорожчою частиною комп’ютера. Системний  блок  зовні  схожий  на  металевий  ящик. У ньому містяться процесор, пам’ять, вінчестер  (жорсткий  магнітний  диск),  DWD-привід (пристрій для роботи з лазерними дисками).

Отже, в корпусі системного блока розташовані:

  блок електричного живлення;

  материнська плата, на якій знаходяться процесор, оператив­на пам’ять, звукова, відео- та мережна карти;

  допоміжні  відділення,  в  яких  знаходяться  вінчестер,  пристрій для читання та запису дисків;

  передня панель,  на якій  знаходяться кнопки  ввімкнення та перезавантаження,  світлові  індикатори  (лампочки),  порти для USB підключень, навушників, мікрофона та ін. Слід зауважити, що порти (гнізда) для під’єднання кабелю живлення та більшості пристроїв знаходяться на задній стінці системного блоку.

Розглянемо деякі пристрої окремо.

Процесор   це  «мозок»  комп’ютера.  Саме  процесор  керує роботою всіх пристроїв. У ньому відбуваються всі операції, які виконує комп’ютер.

Пам'ять комп'ютера, або, точніше, оперативна пам'ять — це місце для інформації, з якою працює комп’ютер. У пам’яті зберігаються програми,  вхідні дані,  результати роботи. Після вимкнення комп’ютера інформація з пам’яті зникає. Тому інформацію для зберігання записують на вінчестер, на компакт-диск (лазерний диск).

Вінчестер (інша назва — жорсткий магнітний диск) — місце на комп’ютері, де зберігається вся інформація (музика, фільми, текстові документи тощо).

Монітор.  На  екрані  монітора  з’являється  інформація про роботу,  яку виконує комп’ютер. Можна сказати, що монітор —  це пристрій для виведення інформації.

 Існують монітори  різних  типів:  на  основі  електропроменевої трубки (схожі за формою на телевізор), LCD, плазмові. Головною характеристикою для більшості користувачів є розмір  екрана по діагоналі. Проте не слід забувати, що кольоропередача, яскравість, частота і навіть зовнішній вигляд є досить важливими факторами.

Клавіатура. На ній  є клавіші  із  зображеннями цифр,  букв та інших символів.  За допомогою клавіатури в комп’ютер вводять інформацію. Клавіатури розрізняють за різноманітними характеристиками: зручність, кольорове оформлення, наявність додаткових мультиме­дійних можливостей тощо.

Миша

Миша (точніше маніпулятор типу  «миша») слугує для керування комп’ютером. Миші бувають з різною роздільною здатністю,  різних типів та форм. Багато сучасних мишей, особливо ігрових, обладнані додатковими кнопками.

 Пристрої, що розташовані поза  системним  блоком, ще називають периферійними.  Окрім  вже  описаних,  є  багато  пристроїв  та приладів. Часто  їх  об’єднують у групи для  зручності  вивчення  та класифікації. Звичайно, описати навіть частину пристроїв за урок неможливо.  Тому розглянемо найголовніші.

Пристрої введення інформації

 Пристрій введення — пристрій для внесення даних до комп’ютера під час його роботи. До пристроїв введення належать миша та клавіатура. Саме  клавіатура  є  основним  пристроєм  введення  символів  та команд у комп’ютер.

Клавіатура складається з 5 груп клавіш:

  •    Алфавітно – цифрові клавіші для введення літер алфавіту та розділових знаків, різних символів.
  •    Числові клавіші для набору чисел і знаків арифметичних дій. Вмикається при натисканні клавіші Num Lock.
  •    Клавіші керування курсором і редагування.
  •    Функціональні клавіші F1 – F12, за допомогою яких виконуються операції без введення тексту команди. Для різних програм призначення функціональних клавіш різне.

 Спеціальні клавіші використовуються для подачі різних команд самостійно і в комбінації з іншими.(CTRL, ALT, ESC….)
Призначення деяких клавіш і їх комбінацій:
ESC – скасування дії або команди, вихід із програми.
ТАВ – переміщує курсор вправо на 8 символів.
DELETE – стирає символ справа від курсора.
(BS) – стирає символ зліва від курсора.
CAPS LOCK – увімкнення/вимкнення великих літер.
CTRL + SHIFT або ALT + SHIFT – перемикання мов.
HOME – перемістить курсор на початок рядка.
END – перемістить курсор в кінець рядка.
PAGE UP – перейти на попередній лист екрана.
PAGE DOWN – перейти на наступний лист екрана.
SHIFT +  – кома.
SHIFT + буква – велика буква.
SHIFT + цифри – знак зверху цифри.

 Мишу здебільшого використовують для введення команд.

Пристрої виведення інформації

 Щоб  користувач  міг  побачити  результати  роботи  комп’ютера,  їх потрібно подати у вигляді візуальної та звукової інформації. Для цього призначені пристрої виведення, серед яких найпоширеніші — монітор, звукові колонки та принтер.

Призначення монітора ми вже розглянули.

 Принтер дає змогу віддрукувати результати роботи комп’ютера на папері. Сьогодні найпоширенішими є принтери двох типів: струменеві (як правило,  їх використовують для кольорового друку) та лазерні (використовують для чорно-білого друку).

Пристрої зберігання інформації

 Усі комп’ютери потребують певного місця для запуску програм і збереження файлів.  Існують різні типи пам’яті та пристроїв для зберігання даних, кожен з яких використовують з певною метою.

Жорсткі диски

 У кожному комп’ютері є один або кілька дисків  (їх називають вінчестерами). На жорстких дисках може зберігатися велика кількість  інформації,  зокрема фотографії,  відео,  музика,  документи, програми тощо. На жорсткому диску комп’ютера інформація зберігається навіть тоді, коли комп’ютер вимкнено. Існують  також  зовнішні жорсткі  диски.  Найпростіший  спосіб збільшення обсягу вільного місця на ПК — під’єднання зовнішнього жорсткого диска. Він може доповнювати обсяг внутрішнього жорсткого диска комп’ютера, особливо якщо внутрішній диск функціонує повільніше через брак місця. На зовнішньому жорсткому диску можна зберігати резервну копію важливих файлів.

 Існують  також  зовнішні жорсткі  диски.  Найпростіший  спосіб збільшення обсягу вільного місця на ПК — під’єднання зовнішнього жорсткого диска. Він може доповнювати обсяг внутрішнього жорсткого диска комп’ютера, особливо якщо внутрішній диск функціонує повільніше через брак місця. На зовнішньому жорсткому диску можна зберігати резервну копію важливих файлів. Більшість таких жорстких дисків під’єднується до USB-порту. Пристрої читання СD і  DWD-дисків.

 Майже всі комп’ютери сьогодні обладнано пристроями читання СD і DWD-дисків (приводами), які зазвичай розташовано на передній панелі системного блоку. За допомогою лазерів пристрої зчитують (отримують)  дані  з  диска.  Ці  пристрої можуть  також  записувати інформацію на диски.

Завдяки  наявності  в  комп’ютері  пристрою  читання  оптичних дисків,  можна переглядати  фільми  або  прослуховувати  музичні  DWD-диски.

 Флеш-пам'ять  або  просто флешка —  це маленький  портативний  пристрій  у  вигляді  брелока,  який  підключається  до USВ-порту  комп’ютера.  Подібно  до  жорсткого  диска,    флеш-пам’ять використовується для зберігання  інформації, проте зазвичай її обсяг значно менший порівняно з більшістю жорстких дисків.   Флеш-пам’ять може  мати  різний  розмір,  форму  та  зберігати гігабайти даних. Такі пристрої зручно носити із собою, що дає змогу використовувати їх для перенесення інформації з одного комп’ютера на  інший.  Флеш-пам’ять  також  називають флешкою,  флеш-брелоком, флеш-накопичувачем.

 У цифрових фотокамерах, телефонах інформація зберігається на картах пам’яті (флеш-пам’яті). Інформацію на картах пам’яті можна стирати та використовувати їх знову. Ноутбуки та деякі комп’ютери обладнано вбудованими пристроями читання карт пам’яті.

 

 

 

6.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

 

7. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Гра "Снігова куля". Учням потрібно по черзі називати складові комп'ютера, повторюючи всі пристрої, названі попередніми учнями.

2. Робота з підручником: § 5, обговорюємо: №1,2;  головоломки: № 1,2

 Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Гра «Ніжки-долоні»

 (якщо правильно – плескати у долоні, якщо неправильно – тупати ніжками)

      В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...

Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! 

За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...

А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду!

Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько!

Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят!

Голова болить моя, Потерплю годину я!  

Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю!  

Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...

В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки!

Інструктаж учителя.

2. Практична робота учнів за комп’ютерами. Формування навичок роботи з мишею.

3. Додаткові завдання 

Методичний прийом «Визнач зайвий» (робота в групах)

Знайти зайвий термін та пояснити свій вибір.

Системний блок, монітор, миша, принтер.

Клавіатура, сканер, мікрофон, процесор.

Звукові колонки, принтер, миша, монітор.

Жорсткий магнітний диск, мікрофон, вінчестер, флеш-пам'ять.

Процесор, системний блок, клавіатура, блок живлення.

Find extra time and explain your choice.

The tower case, monitor, mouse, printer.

Keyboard, scanner, microphone, processor.

Speakers, printer, mouse, monitor.

Hard drives, microphone, hard disk, flash memory.

    The processor tower case, keyboard, power supply.

 

7.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія

  • Чи задоволені ви своєю роботою?
  • У якому настрої ви працювали на уроці?
  • Що вам запам’яталось на уроці?
  • Де вам стануть в пригоді здобуті сьогодні знання?

8. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: опрацювати п.1.4 

 

2. Знайти цікаву інформацію про комп'ютерну мишу.

 

 

doc
Додав(-ла)
Ліщенко Юлія
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
4217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку