4 клас НУШ УРОК 7 вчитель: Кадченко О.А.
НВК №240 «Соціум»
Тема уроку: Комп’ютерні програми.
Мета уроку: ознайомитися з видами комп’ютерних програм; потренуватися виконувати операції з вікнами; дізнатися, як усувати прості несправності; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.
Хід уроку
1. Організація класу.
- Всім доброго дня!
- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі.
2. Актуалізація опорних знань.
- Встановіть відповідність.
Штучний інтелект - це |
|
автономна машина, здатна отримувати інформацію з довкілля, приймати рішення і виконувати дії в реальному часі. |
Робот - це |
девайс, який забезпечує приймання, збереження, обробку й передавання інформації. |
|
Розумний пристрій - це |
здатність комп’ютерної системи самостійно здобувати, обробляти та застосовувати інформацію подібно до того, як це робить людина. |
- Виконати завдання за посиланням https://is.gd/hVUMVK (з підручника)
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні ми пригадаємо, що таке робочий стіл комп’ютера, які операції можна виконувати над вікнами, які існують комп’ютерні програми та як усувати прості недоліки в роботі комп’ютера.
4. Опрацювання нового матеріалу.
- Для роботи комп’ютера потрібні програми. Їх поділяють на системні, прикладні та інструментальні.
- Системні програми забезпечують взаємодію користувача з прикладними програмами, наприклад операційна система. Операційна система – це набір комп’ютерних програм, які керують усіма пристроями комп’ютера і забезпечують взаємодію з користувачем та прикладними програмами.
- Прикладні програми використовують для виконання конкретних завдань: створення і редагування текстів, зображень, презентацій, тощо.
- Інструментальні програми допомагають створювати нові програми.
- Запуск програм і операції з даними здійснюються за допомогою іконок, розташованих на робочому столі комп’ютера. Іконка (або піктограма) – це графічне зображення комп’ютерної програми або даних (файлу, папки, каталогу).
- Розглянемо робочий стіл та пригадаємо назви його елементів.
|
|
- Пригадайте, як за допомогою миші можна виконати певні дії над об’єктами:
- Наша операційна система, з якою ми працюємо, називається Windows (в перекладі з англ. Вікна). Тому кожна програма відкривається в окремому вікні.
- Вікно програми – це область екрана, яка містить робочу зону для відображення інформації та значки для керування вікном.
- Розглянемо малюнок та визначимо на який значок треба натиснути, щоб:
|
|
- Пригадайте, з якими несправностями комп’ютерів і мобільних пристроїв вам доводилося мати справу. Як ви розв’язали проблему? (відповіді дітей)
- Найпоширеніша проблема – це коли програми не реагують на ваші дії. В даному випадку нам допоможе диспетчер завдань.
- Щоб його запустити необхідно натиснути комбінацію клавіш Alt+Ctrl+Del. Обрати програму, яка не відповідає і натиснути «Завершити завдання».
5. Фізкультхвилинка. (відео)
6. Робота з зошитом.
(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)
7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.
- Виконати завдання за даним планом.
8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.
9. Завдання на опрацювання. Підручник розділ 6. Зошит ст. 21-22.
10. Підведення підсумків уроку.
Дайте відповіді на запитання: