Урок "Комп'ютерні програми"

Про матеріал
Урок розроблено за підручником «Інформатика» 4 клас, автори Воронцова Т.В. та інші 2021 року. Підручник створено відповідно до Державного стандарту початкової освіти і Типової освітньої програми, укладеної під керівництвом Р.Б. Шияна. Можна використовувати під програму О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

4 клас НУШ УРОК 7 вчитель: Кадченко О.А.

  НВК №240 «Соціум»

Тема уроку: Комп’ютерні програми.

Мета уроку: ознайомитися з видами комп’ютерних програм; потренуватися виконувати операції з вікнами; дізнатися, як усувати прості несправності; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.

Хід уроку

1. Організація класу.

- Всім доброго дня!

- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі.

  • Робоче місце тримаємо в чистоті.
  • Не заважати один одному.
  • Не доторкатись до проводів, розеток.
  • Починати роботу тільки за вказівкою вчителя.
  • За комп’ютером сидіти рівно, на відстані 50-60 см від екрана монітора.

2. Актуалізація опорних знань.

- Встановіть відповідність.

Штучний інтелект - це

 

автономна машина, здатна отримувати інформацію з довкілля, приймати рішення і виконувати дії в реальному часі.

Робот - це

девайс, який забезпечує приймання, збереження, обробку й передавання інформації.

Розумний пристрій - це

здатність комп’ютерної системи самостійно здобувати, обробляти та застосовувати інформацію подібно до того, як це робить людина.

- Виконати завдання за посиланням https://is.gd/hVUMVK (з підручника)

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні ми пригадаємо, що таке робочий стіл комп’ютера, які операції можна виконувати над вікнами, які існують комп’ютерні програми та як усувати прості недоліки в роботі комп’ютера.

4. Опрацювання нового матеріалу.

- Для роботи комп’ютера потрібні програми. Їх поділяють на системні, прикладні та інструментальні.

- Системні програми забезпечують взаємодію користувача з прикладними програмами, наприклад операційна система. Операційна система – це набір комп’ютерних програм, які керують усіма пристроями комп’ютера і забезпечують взаємодію з користувачем та прикладними програмами.

- Прикладні програми використовують для виконання конкретних завдань: створення і редагування текстів, зображень, презентацій, тощо.

- Інструментальні програми допомагають створювати нові програми.

- Запуск програм і операції з даними здійснюються за допомогою іконок, розташованих на робочому столі комп’ютера. Іконка (або піктограма) – це графічне зображення комп’ютерної програми або даних (файлу, папки, каталогу).

- Розглянемо робочий стіл та пригадаємо назви його елементів.

  1. Цей ПК (Мій комп’ютер)
  2. Папка
  3. Вебпереглядач
  4. Меню «Пуск»
  5. Панель завдань
  6. Кошик
  7. Панель мови

- Пригадайте, як за допомогою миші можна виконати певні дії над об’єктами:

  • Виділити (1ЛКМ)
  • Перетягнути (зажати ЛКМ)
  • Видалити (ПКМ – видалити)
  • Запустити програму (2ЛКМ або ПКМ – відкрити)

- Наша операційна система, з якою ми працюємо, називається Windows (в перекладі з англ. Вікна). Тому кожна програма відкривається в окремому вікні.

- Вікно програми – це область екрана, яка містить робочу зону для відображення інформації та значки для керування вікном.

- Розглянемо малюнок та визначимо на який значок треба натиснути, щоб:

  • Згорнути (1)
  • Закрити (3)
  • Розгорнути на весь екран (4)
  • Повернутися до попередніх розмірів (2)

- Пригадайте, з якими несправностями комп’ютерів і мобільних пристроїв вам доводилося мати справу. Як ви розв’язали проблему? (відповіді дітей)

- Найпоширеніша проблема – це коли програми не реагують на ваші дії. В даному випадку нам допоможе диспетчер завдань.

- Щоб його запустити необхідно натиснути комбінацію клавіш Alt+Ctrl+Del. Обрати програму, яка не відповідає і натиснути «Завершити завдання».

5. Фізкультхвилинка. (відео)

6. Робота з зошитом.

(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)

7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.

- Виконати завдання за даним планом.

  1. Включити комп’ютер.
  2. Запустити програми Paint та MS Word.
  3. Перевірити за допомогою диспетчера завдань чи правильно працюють програми.
  4. Закрити програми.
  5. Запустити програму Teams.
  6. Відкрити папку «Зв'язок із вчителем» та перейти за посиланням https://is.gd/weqVKZ.
  7. Розгорнути вікно на весь екран.
  8. Виконати завдання.
  9. Закрити всі програми.
  10.  Завершити роботу комп’ютера.

8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.

9. Завдання на опрацювання. Підручник розділ 6. Зошит ст. 21-22.

10. Підведення підсумків уроку.

Дайте відповіді на запитання:

  1. Які програми називають системними, прикладними, а які інструментальними?
  2. Що таке Робочий стіл комп’ютера?
  3. Які елементи вікна робочого столу ви знаєте?
  4. Як викликати диспетчер завдань?
  5. Для чого потрібен диспетчер завдань?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Лупол Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Олефіренко Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Желєзна Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
7295
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку