Ознайомити з поняттям комп'ютерної публікації та шаблоном публікації, з інтерфейсом програми MS Publisher, розглянути різноманітні типи та структуру публікацій ,ознайомити із засоби їх створення.
1
Клас 11 Дата _________
Тема:
Комп’ютерні публікації та їх види.
Мета:
навчальна: ознайомити з поняттям комп’ютерної публікації та шаблоном публікації, з інтерфейсом програми MS Publisher, розглянути різноманітні типи та структуру публікацій ,ознайомити із засоби їх створення;
розвивальна: формувати вміння та навички роботи у програмі MS Publisher, розвивати інтелектуальні здібності учнів, пізнавальний інтерес до предмету інформатики, комп’ютерної техніки;
виховна: виховувати професійні риси, почуття відповідальності, вміння об’єктивно оцінювати себе та інших, інформаційні компетенції.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань,формування вмінь і навичок
Обладнання: проектор, комп’ютери.
Епіграф до уроку:
Немає нічого сильнішого за знання, воно завжди і в усьому переважає…
Платон
Хід уроку
І. Організаційний етап
-Доброго дня! Я вас вітаю. Сідайте будь –ласка! Перевіримо присутніх і налаштуємося на продуктивну працю. У вас на столі лежать смали,підніміть під час перевірки присутніх усміхнений смайл, якщо ви цілком налаштовані на роботу,маєте гарний настрій, і насуплений смайл, якщо ваш настрій бажає бути кращим.
Перевірка присутніх
-Я бачу, настрій у вас позитивний і робочий, тож можемо починати!
Подаруйте один одному усмішку, а я бажаю кожному з вас, щоб на сьогоднішньому уроці ви були:
II. Актуалізація знань .
Учитель На уроках під час вивчення попередніх тем ви ознайомилися та набули практичних навичок роботи з прикладними програмами,що входять у пакет MS OFFICE і призначені для обробки текстових ,графічних і табличних даних. Отже повторимо вивчене:
Методичний прийом «Знайди помилку» Які ви знаєте програми для опрацювання тексту? Учні повинні знайти відповідні помилки та виправити їх.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя:
- Давайте уявимо, що ви прийшли на ділову зустріч або зустріли давнього приятеля і вам треба обмінятися адресами, робочими телефонами. Як ви будете діяти в даній ситуації? (Потрібно, щоб учні здогадалися про існування візитних карток.)
Справді, у сучасному суспільстві мати візитку — вимога часу. Для більшості людей візитна картка стає необхідною. Де ж її взяти?
(Відповіді учнів.)
Можна замовити професіоналам. А чи можна створити візитну картку власноруч? А ще й операторам комп’ютерного набору.
Створити власноруч свою візитну картку зовсім неважко. Для цього треба ознайомитися з однією з можливостей програми для створення публікацій Microsoft Office Publisher. Крім візитних карточок, нам досить часто потрібно створювати оголошення, привітання зі святом чи ювілеєм батьків, друзів або оформити стінгазету чи меню для кафе ваших родичів, виготовити буклети чи брошури. Для професійного створення та опрацювання документів таких типів є спеціальні програмні засоби. І вашим помічником у цьому стане програма Microsoft Office Publisher
ІV.Оголошення теми і завдань уроку
Слово учителя:
- Тема нашого уроку «Комп’ютерні публікації та їх види » , бо саме програма Microsoft Office Publisher виконує ці завдання.
. Запишіть у зошиті число та тему уроку
Епіграфом нашого уроку є вислів Платона:
«Немає нічого сильнішого за знання, воно завжди і в усьому переважає…».
Наприкінці уроку я хочу одержати від вас відповідь на проблемне запитання: Чому саме цей вислів є основним на нашому уроці?
Сьогодні ми маємо вивчити можливості цієї програми. Ознайомлення з планом вивчення нової теми. Проводиться з допомогою комп’ютерної презентації.
- Для того щоб досягти мети необхідно спланувати свою роботу, бо добре сплановано - на половину зроблено.
План
Звичайно не обійдемося без оцінювання, яке буде здійснюватись за системою накопичення балів в картках оцінювання за допомогою різнокольорових стіків: червоний стік – 2 бали за вичерпну відповідь, жовтий – 1 бал за неповну відповідь.
Заповніть в картках оцінювання власне прізвище.
Чого хочете навчитись на уроці? … Тоді це треба зробити.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення вчителя СЛАЙДИ
Робота в зошиті
Публікація — документ, що оголошується всенародно (латинською Рubliсо). Донедавна публікаціями вважали документи, виконані поліграфічним способом. Тепер статус публікацій мають також електронні документи, розташовані, зокрема, на веб-серверах, які можна переглядати за допомогою браузера. Залежно від способу оприлюднення твору розрізняють друковані публікації і електронні .
До друкованих публікацій відносять книжки, брошури, журнали, газети, бюлетені, буклети, листівки тощо. До електронних публікацій відносять документи, що розповсюджуються з використанням електронних носіїв даних (компакт-диски, дискети, флеш-носії тощо) або комп’ютерних мереж.
Тривалий час друковані публікації виготовлялися виключно в друкарні. І цим займалася ціла галузь виробництва – поліграфія. А підготовкою матеріалів до друку займалися видавництва. У багатотиражному виробництві так відбувається і сьогодні: видавництва готують макети книжок, журналів, газет і т.п, а підприємства поліграфії – друкують і за необхідності зшивають їх.
Разом з тим з широким розповсюдженням персональних комп’ютерів і високоякісних лазерних та струменевих принтерів, копіювальних апаратів набули розповсюдження так званні настільні видавничі системи.
Завдання “Теоретична лабораторія”
Зараз ми з вами будемо працювати в наукових лабораторіях. Кожен з вас буде виконувати роль науковця. Спочатку ви будете виступати у ролі теоретиків і виконувати завдання теоретичного змісту. (слайд 12) Поділіться на 2 наукові лабораторії. Кожна лабораторія отримує завдання яке ви виконаєте протягом 3 хв. Після чого кожна звітує протягом 2-х хв.
Метою кожної лабораторії є аналіз представленої інформації про видавничі системи та її можливості. Необхідно створити блок-схему на плакаті
«Засоби для створення публікацій», « Верстка,її види» отримують по 1 балу
3. Робота з підручником групова ????
Учитель: - Знайдіть в підручнику на ст. 218-219 інформацію про
До засобів створення публікацій відносять настільні видавничі системи
Ці системи мають апаратну та програмну складові. До апаратної складової належить персональний комп’ютер, пристрої друку(принтер, копіювальний апарат, плотер) і пристрої введення даних(сканери, графічні планшети), а до програмної – спеціальні програми підготовки макета публікації. Усе це може розміститися на столі користувача і тому ці системи отримали назву desktop publishing (з англ. настільні публікації), або настільні видавничі системи.
Настільні видавничі системи:
Професійного рівня: Початкового рівня:
• QuarkXPress. Microsoft Publisher
• Frame Maker.
• Adobe PageMaker. • Adobe InDesign.
Наклеювання стіків
Верстка – це процес компонування текстових і графічних об’єктів для створення сторінок видання відповідно до принципів дизайну та технічних вимог
ЗА ПРИЗНАЧЕННЯМ
Книжково – журнальна Газетна Акцидентна (випадкова)
Комп'ютерні публікації — це публікації, створені за допомогою спеціальних комп'ютерних програм. Можливості програми MS Publisher. (учні)
Наклеювання стіків.
3. Пояснення нового матеріалу
Інтерфейс програми MS Publisher
Завантажується програма MS Publisher командою Пуск → Усі програми → Microsoft Office → Microsoft Office Publisher
Зараз вам потрібно записати знайомі вам елементи вікна програми, яке зображене на цих аркушах, аналогічні вікнам програм, які ви вже вивчали на уроках інформатики.
(Учням роздаються аркуші з зображенням вікна програми MS Publisher)
Зараз ми з вами перевіримо ваші записи. Усі дивимось на екран.
Будова вікна програми відображається на мультимедійній системі. 1. Рядок заголовку програми.
2. Головне меню.
3. Панелі інструментів.
4. Область завдань з командами для створення публікацій.
5. Панель інструментів Об’єкти.
6. Горизонтальна і вертикальна лінійки.
7. Смуги прокрутки.
8. Робоча область(Монтажний стіл).
9. Бірки з номерами сторінок. Наклеювання стіків. 1 бал
3. Макети публікацій.
Виклад матеріалу супроводжується презентацією.
У процесі створення всіх друкованих видань першочергово використовують шаблони ( для одно сторінкових документів) , та макети( набори шаблонів для для багатосторінкових документів)
Шаблон – це пуста форма документу з коментарями про те, як слід заповнювати кожне поле. Інший варіант шаблону — форма документу з вже заповненими полями, які можна використовувати як приклад для резюме,звітів,специфікацій тощо.
Шаблон можна створити на основі будь-якої публікації, зберігши її як файл шаблону Publisher.
Можна заощадити час, створивши головну публікацію, яка містить логотип і відомості про установу, та зберігши цю публікацію як шаблон. Відтак щоразу під час створення нової версії можна використати шаблон, додавши лише унікальні для цієї версії відомості. Використання шаблону для регулярно створюваної публікації не лише заощаджує час, але й гарантує якість і узгодженість.
Усі наявні шаблони можна розділити за категоріями:
У видавничій системі, на відміну від текстового процесора, окремі фрагменти тексту можна опрацьовувати як незалежні об'єкти. Усі тексти містяться в об'єктах-контейнерах, які називають написами (інші терміни — текстові блоки, текстові поля, поля). Саме ця властивість дає змогу комбінувати і зручно розташовувати на сторінці головні об'єкти публікації — графічні зображення і текстові фрагменти. Елементи публікації:
Для створення нової публікації виконують команду Файл → Створити → Тип публікації. Для форматування напису призначене вікно Формат напису, яке можна викликати командою Формат напису із контекстного меню.
Щоб змінити шрифт текстових полів публікації, в області завдань Параметри слід обрати посилання Шрифтові схеми. У наведеному списку Застосувати шрифтову схему вибрати потрібну
Для зміни вигляду елементів оформлення всього документа, в області завдань вибрати посилання Кольорові схеми.
Щоб змінити шаблон публікації в області завдань вибирають Шаблони публікацій.
На останньому етапі створення публікації пунктирні лінії забирають командою Вигляд → Межі і направляючі.
Файли, створенні програмою MS Publisher, мають стандартне розширення .pub.
Фізхвилинка (слайд ).
ІV. Формування практичних умінь і навичок
Практичне закріплення вивченої теми
Мета практичної роботи: перевірити рівень практичних знань та навичок у середовищі програми MS Publisher,формувати навички об’єктивного само оцінювання
Хід роботи
а/ Інструктаж з БЖД. Кожен учень по черзі називає правила техніки безпеки і сідає на своє робоче місце за комп’ютером.
б/ Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми через 10 хвилин після початку роботи. Вправи для очей (слайд 1)
Виконання практичної роботи «Створення оголошення,грамоти,бланка»
Інструктивна картка додаток №1 Виставлення балів
Учитель: В результаті виконання практичного та теоретичного завдань ми одержали проект, представлений у вигляді візитки. При створені даного проекту ви показали вміння працювати з інформацією: аналізувати, систематизувати, структурувати; робити висновки.
V. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
Учитель: А зараз ми перевіримо, як ви засвоїли даний матеріал. Для цього вам слід вибрати правильну відповідь на тестові завдання, які відображені за допомогою мультимедійної системи. Якщо ви знаєте правильну відповідь, піднімайте руку.
Тест-контроль - оцінювання
Виконання учнями завдань тестів.
Наклеювання стіків
VIІ. Підсумок уроку
Бесіда: Давайте, проаналізуємо чи справились ми із завданнями уроку
- Чи досягнуті завдання нашого уроку? Чого навчились на уроці?
Прийшов час повернутися до проблемного запитання, яке було поставлено на початку уроку. Чому саме цей вислів став епіграфом сьогоднішнього уроку?
(Прийом мікрофон)
А зараз здійснимо оцінювання результатів вашої діяльності за урок. Запишіть загальний результат до картки оцінювання.
VII. Домашнє завдання.
1. Опрацювати матеріал підручника: Й.Я.Ривкінд «Інформатика», 11кл, п.4.4, виконати завдання 5 (створення фірмового бланку школи)
Рефлексія
Проводиться з використанням методу «Рюкзак» та «Кольорові капелюшки»
Вирушаючи в дорогу ми беремо з собою необхідні речі. Закінчуючи урок, можна також зібрати «рюкзак», щоб узяти в дорогу знання, вміння, способи діяльності, рецепти досягнення успіху, настрій тощо.
У кожного з вас на столі є кольорові капелюшки: синій, червоний та жовтий. Жовтий - факти про знання та вміння; червоний – настрій, емоції; синій - важливість уроку. Ви оберіть один капелюшок та висловіть свою думку про урок.
Результати вибірково зачитуємо Виставлення оцінок та їх обґрунтування.