Урок "Конспект уроку для 8 класу з основ здоров'я на тему: "Основи безпеки харчування"."

Про матеріал

Розробка уроку з основ здоров'я для 8 класу на тему: "Основи безпеки харчування. Хвороби, до яких призводить неякісне, незбалансоване харчування. Харчові продукти." З допомогою цього матеріалу можна сформувати в учнів 8 класу уявлення про вікові вимоги до харчування; надати інформацію про необхідні складові продуктів харчування підлітків; профілактику йододефіциту; навчити дотримуватися повноцінного харчування, питного режиму у підлітковому віці.

Перегляд файлу

 

6f023580af36Тема уроку: Основи безпеки харчування. Хвороби, до яких призводить неякісне, незбалансоване харчування. Харчові продукти

 

МЕТА:

  • сформувати в учнів уявлення про вікові вимоги до харчування, калорійність харчування;
  • встановити основні кри­терії раціонального харчування;
  • на­вчити розпізнавати ознаки порушен­ня питного режиму;
  • надати учням інформацію про необхідні складові продуктів харчування підлітків; профілактику йододефіциту;
  • пояснити, чим загрожує брак йоду в організмі;
  • вчити учнів дотримуватися повноцінного харчування, питного режиму у підлітковому віці;
  • продовжувати розвивати в учнів навички здорового способу життя;
  • продовжувати виховувати в учнів бережливе ставлення до свого здоров’я.

 

Очікувані результати:

після цього уроку учні будуть:

називати:

                   - основні небезпеки неякісного харчування;

                   - хвороби, до яких призводить неякісне, незбалансоване харчування;

наводити приклади:

                                 - ознаки гармонійності фізичного розвитку особистості;

розпізнавати:

                         - ознаки харчового отруєння;

пояснювати:

                      - вплив харчування на здоров’я людини;

                       - необхідність споживання повноцінної їжі;

розуміти:

  • важливість правильного добору якісних харчових продуктів;

дотримуватися правил:

                                         - здорового способу життя.

 

Обладнання: папір формату А2, клейкі папірці, картки з зображеннями фруктів (яблуко, груша, ківі, апельсин) – за кількістю учасників, кольорові фломастери, маркери.
 

Хід заняття.

Тема заняття записана на дошці.
І. Повідомлення теми і мети тренінгу:

Доброго дня! Рада вітати вас. З нетерпінням чекала цієї зустрічі. Приємно бачити вас всіх здоровими, з усміхненими обличчями. Сподіваюсь, що наше спілкування буде приємним.

Наш сьогоднішній урок ми розпочнемо віршованими рядками

Тільки-но прийшов зі школи –
Поспішаю вже до столу,
Бо зі школи довгий шлях ,
300 метрів, просто жах!
Щоби скоротить дорогу
Взяли з другом по хот-догу.
Ми їх на ходу жували,
«Пепсі-колу» попивали.
Та бурчить у животі…
Знаю – вдома на плиті
Плов лишився від сніданку
(готувала мама зранку,
Й наказала: «Пам’ятай,
В холодильник заховай!»).
Та підвів мене будильник,
Де ж згадать про холодильник!
Поки гріється обід
Хоч чайку напитись слід,
Ще й халвою закусити.
Зразу ж телика включити,
Бо дивитись бойовик
Я з тарілочкою звик.
Зникла їжа із тарілки,
Я й не зчувсь, як схрумав стільки!
Любі друзі, поясніть,
Чом мене живіт болить?

- Дати відповідь на це запитання нам допоможе сьогоднішнє заняття.

- Тема сьогоднішнього нашого заняття така: Основи безпеки харчування. Хвороби, до яких призводить неякісне, незбалансоване харчування. Харчові продукти  (слайд 1)

Епіграф уроку: «Здоров’я значно більше залежить від наших звичок та

 харчування,  ніж від майстерності лікаря.                    Д.Леббок  (слайд 2)


У збереженні здоров'я не останнє місце займає харчування. Давайте з’ясуємо, для чого ми їмо. «Вправа «Незакінчене речення»: Ми їмо, щоб…

Тому, що Їжа забезпечує людину енергією,їжа дає можливість рости, їжа впливає на зовнішність, їжа впливає на розумовий розвиток.

- Їжа приносить користь організму людини, але неякісна їжа може призвести до хвороб. Щоб їжа не завдавала шкоди, слід ознайомитися з основами безпечного харчування й, перш за все, навчитись оцінювати якість їжі.

ІІ. Мотивація:

- виробляючи у собі вміння самостійно приймати рішення, ви зможете правильно вибирати продукти, вживати лише корисну їжу.

ІІІ. Засвоєння нового матеріалу.

- Давайте з’ясуємо, чи правильно ви харчуєтесь?
Тест
Я називатиму правила раціонального харчування. Якщо ви завжди дотримуєтесь цього правила, поставте собі 2 бали, якщо тільки іноді – 1 бал, якщо зовсім не дотримуєтесь – 0.
1. Їжу вживати 3-4 рази на день, у певний час, не частіше, ніж через 3-4 години.
2. Пережовувати їжу повільно і ретельно.
3. Ввечері не пити міцний чай, каву.
4. Цукор замінити медом, фруктами, ягодами.
5. Білий хліб їсти якомога рідше, а житній частіше.
6. Намагатися обходитись без солі.
7. Воду пити невеликими порціями.
8. Їжа має бути свіжо приготовленою, не надто гарячою чи холодною.
9. Сідати за стіл тільки тоді, коли хочеться їсти.
Оцінка результатів: якщо сума балів дорівнює 18 – харчування повністю відповідає вимогам до раціонального харчування, 16-17 - близьке до правильного, 10-15 – задовільне, менше 10 – незадовільне.

- Щоб людина була здоровою , вона повинна раціонально харчуватися (слайд 3,4,5) . В організм з їжею повинні надходити всі необхідні поживні речовини: білки, жири , вуглеводи , вітаміни . У середньому співвідношення кількості спожитих білків, жирів і вуглеводів має становити 1:1:4, а при фізичних навантаженнях - 1:1:5. І продукти , які споживає людина , повинні бути свіжими. (слайд 6,7,8,9,10)

Загадка.

Для здоров'я і для вроди

Білки, жири чи вуглеводи?

Що  треба   споживати більше?

Розкажіть про це скоріше.(вуглеводи).

- Давайте зараз з вами розв’яжемо головоломку.( слайд 11)

Головоломка "Вислів Гіппократа"

- прочитайте відомий вислів Гіппократа про їжу:

 

всі; з; Людина; приходять; народжується; їжею; хвороби; здоровою.

 

[Людина народжується здоровою, всі хвороби приходять з їжею]

 

- Як ви думаєте, яка їжа корисна? (З великою кількістю вітамінів.)
Що таке вітамін? (слайд 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22)

Діти, ви зручно сидите? Сядьте зручно, випрямте спинки, слідкуйте за своєю поставою, адже ви зі школи повинні вийти не тільки розумними, а й красивими та здоровими. Давайте ми з вами обговоримо таку притчу. Я зачитаю вам її, а ви уважненько послухайте:

                          Притча про крамницю бажань.
Одній жінці приснився дивний сон. На вулиці незнайомого міста – крамниця з вивіскою: «Тут здійснюються ваші мрії». Заходить жінка до крамниці, а за прилавком – сам Господь Бог. Жінка запитала:
- Чи справді я тут можу одержати все, чого забажаю?
- Звичайно!
– Тоді я хочу здоров'я собі і своїм близьким, успішну кар’єру, хороших друзів, достаток…
Бог простягнув жінці малесеньку торбинку.
- Як, я хочу так багато, а торбинка така маленька? Невже все це там помістилось?
- Хіба ти не знаєш? Ми продаємо лише насіння, а що з нього виросте – залежить лише від тебе.

     - Який висновок з цієї притчі ми можемо зробити відповідно до теми 

       сьогоднішнього заняття? (висловлювання по колу).

    Робота з підручником. Завдання на стор. 41. Усні відповіді учнів.


Гра «Як ви відрізняєте корисну їжу від некорисної?»

- Проводимо гру «Як ви відрізняєте корисну їжу від некорисної?»
Щоб відповісти на це запитання, проводжу гру в м'яч. Хто отримує м'яча, той відповідає.
1. Корисно об'їдатися цукерками та тістечками. Так чи ні?
2. Ви повинні їсти 16 разів на день. Так чи ні?
3. Ви повинні вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров'я. Так чи ні?
4. Ви повинні їсти різноманітні продукти — м'ясо, рибу, молоко. Так чи ні?
5. Вам корисно їсти тільки макарони. Так чи ні?
6. Ви повинні їсти більше овочів та фруктів, тому що в них багато вітамінів. Так чи ні?
7. Корисно їсти смажену масну їжу. Так чи ні?
Висновок:
- Отже, дітям корисно їсти різноманітні свіжі продукти: молоко, рибу, м'ясо. Не можна вживати якийсь один продукт, тоді ваш організм не отримає потрібних йому речовин. Треба їсти більше овочів то фруктів, тому що там багато вітамінів. Не можна їсти солодощі надмірно, бо це шкодить зубам і шлунку. (слайд 23,24,25)
- Як ви розумієте вислів: «Сніданок з'їж сам, обід розділи з другом, а вечерю віддай ворогові»? Переїдання призводить до поганого травлення, перевантаження організму, хвороб. Потрібно вставати з-за столу з невеликим відчуттям голоду.

- У кожній родині — свої традиції харчування. В Україні є багато родин, у яких переважно вживають страви української кухні. У щоденному меню є страви з м'яса, риби, молока, круп, овочів і фруктів, які варять, смажать, тушкують, заквашують, сушать.

  • Українській системі харчування, як і системі харчування кожного етносу, властиві звичаї, пов'язані з приготуванням повсякденних і ритуальних страв, харчові заборони, обмеження та переваги, певні смакові стереотипи у меню.

Традиційні страви: хліб, борщ, вареники, галушки, гарбузова каша, деруни, зрази, капусняк, картопляники, каша, кисіль, галушки, ковбаса.(26)

- Неякісне і незбалансоване харчування може спричинити різні захворювання травної системи та харчові отруєння.( слайд 27-31)

     VІ. Підведення підсумків.

Складання правил вибору корисної для здоров'я їжі.
1. Утримуйтеся від вживання жирної їжі.
2. Не споживайте занадто гостру й солону їжу.
3. У міру їжте солодке.
4. Їжте якомога більше овочів і фруктів.
5. Не переїдайте.
6. Їжте свіжоприготовану їжу, що легко засвоюється.
7. Ретельно пережовуйте їжу.
 

Тести

1. Виберіть шкідливу речовину :

а) оливкова олія ;

б) соняшникова олія ;

в) пальмова олія ;

г) вершкове масло.

2. Розташуйте продукти харчування в порядку зменшення їхнього шкідливого впливу на організм :

а) соки ;

б) ковбаси ;

в) крабові палички ;

г) шоколад ;

д) солодкі води ;

е) майонез .

3. Якою буквою позначають харчові добавки :

а) А ;

б) В ;

в) Д ;

г) Е.

4. Якщо на етикетці немає позначки Е , а написані різні хімічні назви , то шкідливих добавок немає :

а) так ;

б) ні .

5. Виберіть зайве :

а) білки , вуглеводи , вітаміни , бензоат натрію ;

б) жири , білки , лецитин , вуглеводи;

в) вітамін С , вітамін Е , цукор, Е 110 .

Рефлексія: на стікерах 2-х кольорів вказати, що сподобалось і що не сподобалося на даному занятті.

От і закінчується наше заняття, підходить до завершення наша з вами подорож:. Ми з вами багато зробили. Я впевнена, ви будете дотримуватись правил здорового харчування.

Сьогодні ви гарно попрацювали і, звичайно, оцінки будуть гарними.

Дуже гарно дякую за урок. Я бажаю вам усім, щоб наступний день був для вас приємним і без поганих пригод. Хай сьогодні вам пощастить. Хай завтра вам пощастить. Хай завжди усім щастить. Посміхніться один одному, подумки побажайте собі і один одному щось приємне. Я з нетерпінням буду чекати наступної зустрічі з вами.( слайд 32)

V Домашнє завдання.

Д/З: §, т/з, за бажанням повідомлення “Вітаміни”.

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
13 березня 2018
Переглядів
5478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку