Тема уроку «Добро і зло»
Мета: Розширити знання учнів про доброту, її значення в житті людини. Формувати ціннісне ставлення до оточуючих: почуття чуйності і доброзичливості. Виховувати потребу дітей у здійсненні добрих вчинків, у вияві милосердя, людяності, шанобливого ставлення до старших.
Обладнання: навчальне відео «Де живе добро? », презентація «Прислів'я про добро», звуко - запис пісні Н. Май «Добрим будь».
Хід уроку.
Музичне привітання.
Кліп « Доброго ранку»
Я всміхаюсь сонечку:
— Здрастуй, золоте!
— Я всміхаюсь квітоньці
— Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лий, мов із відра
Друзям усміхаюся
- Зичу їм добра!
- Я бажаю, щоб здійснилися всі ваші добрі бажання.
- А ви що можете побажати присутнім у класі?
Діти:
- Ми бажаємо всім здоров'я.
- Ми бажаємо всім радості, добра.
- Ми бажаємо всім сонячного дня.
Учитель:
- Ми з вами говорили тільки що мовою доброти. Якщо доброта живе у світі, радіють дорослі і діти.
2.1.«АНГЕЛ - ОХОРОНЕЦЬ»
- Послухайте, будь ласка, легенду:
«Говорять, коли народжується дитина, Бог запалює на небі зірку і посилає до неї Ангела - охоронця. Ангел цілує дитятко тричі: перший раз - в чоло, аби дитятко росло розумним, другий - в личко, щоб малятко виросло красивим і в груди, щоб любов, доброта і здоров'я назавжди оселилися в серці і душі маленької людини»
- Про добро, діти, дуже багато написано віршів, намальовано картин, складено пісень.
- Зараз я прочитаю вам рядки із вірша Любові Забашти, може ви їх і знаєте:
Казав мудрець:
живи, добро звершай.
Нагород за це не вимагай.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
- Як ви думаєте, про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці?
- Так, сьогодні ми поговоримо про добро. Про те, як прекрасно і корисно творити добро.
1.Перегляд навчального відео і робота над матеріалами відео.
https://youtu.be/O36QGelm27c?si=ZUAO8Rvk2RmAfdJR
2. Розповідь вчителя про добро і зло.
Зло, підступне , лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходить по світу і сіє в серця людей зерна чортополоху злючого. У чиєму серці воно проросте, той стане прислужником зла, злою людиною.
Добро мандрує світом та сіє в серденька насіння чарівних квітів доброти. У кого в серці проросте така зернина, той перемагає зло і стає поборником добра. Стає доброю людиною.
3.Робота в зошитах (с.74 №1)
- Розсели людей із цими рисами характеру у відповідні будинки.
- Пропоную зробити це разом.
4.Робота з приказками та прислів’ями про добро.
Перегляд презентації.
Висновок: прислів'я вчать бути добрими, чуйними, милосердними до людей, на добро завжди відповідати добром.
-Перший крок до доброти - це добре слово.
4. Інтерактивна дидактична гра на платформі word wall
«Що добре, а що погано?»
Посилання на гру:
Бесіда перед початком гри
-Діти, ви хочете, щоб добро перемогло зло?
-Отже, вперед!
Посилання на гру. https://wordwall.net/play/83082/984/317
-За дверима ви побачите певні життєві ситуації. Потрібно визначитися, це добре так робити, чи ні?
5.Перегляд мультфільму «Просто так»
Учитель.
-Діти, як ви вважаєте, як слід поводитись, якщо вам не відплатили добром за ваш добрий учинок? (Учні висловлюють власні думки щодо запитання).
Учитель. Давайте подивимось уривок з мультфільму «Просто так» і зробимо висновки. (Діти дивляться уривок з мультфільму. Обговорюємо)
-Який висновок можете зробити?
V.Підсумок уроку
1.Рефлексія
Гра « Так чи ні?»
- Бабусі хлопчик помагав.
На допомогу він мастак.
Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
- Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (Ні)
-А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно? (Так)
- А як серця у всіх ясні.
То вам погано, діти? (Ні)
- Співає хлопчик гарно як!
А вам подобається? (Так)
- А як обличчя всіх сумні,
Похмурі, злі?
Вам добре? (Ні)
- Кричить, ламає все хлопчак,
Це теж погано, діти? (Так)
- Тоді іще скажіть мені:
Як діти б'ються, добре? (Ні)
- Коли вам краще жити:
Коли сміються діти? (Так)
2.Слухання пісні Н. Май « Добрим будь»
Посилання на пісню.
https://youtu.be/H9WSe15wwoA?si=TLb9r2Wxx7ySqoWs
Учитель. Починаючи з цього дня ми будемо працювати над проектом «Зроби добру справу» будемо вчитися бути добрими людьми. Кожен із вас має записувати власні добрі вчинки та опускати їх у скриньку. Зверніть увагу, що скринька таємна. Не можна вихвалятися один перед одним кількістю добрих вчинків. Ми творимо добро не заради похвали, а для загального добра на нашій планеті.
- Скажіть , які добрі справи можна зробити біля свого будинку (посадити квіти, доглядати за ними, повісити годівнички, підгодовувати птахів, собачок, котиків, прибрати)
-Які добрі справи можна зробити вдома (допомогти мамі по господарству, гратися з меншими братиком чи сестричкою, погуляти з домашньою тваринкою, винести сміття, сходити в магазин, провідати бабусю)
-які добрі справи можна зробити в лісі
(прибрати, обгородити мурашник, повістити годівничку, шпаківню, не рвати квітів, посадити деревце)
— На цьому наше заняття закінчується, але вашим вічним домашнім завданням буде - творити добро на Землі.
.