Конспект уроку з геометріі для учнів загальноосвітнього навчального закладу з використанням акмеологічних прийомів.
Оскільки на сучасному етапі надається перевага компетентісним підходам до змісту освіти, варто будь-яку навчальну діяльність переплітати з реальністю. Для цього у всі етапи навчальної діяльності включати зв'язки з реальністю і навколишнім світом. Учні мають усвідомити, що знання про геометричні фігури, їх форму, властивості необхідні їм для того, щоб краще пізнати навколишній світ і підготуватися до активного життя в суспільстві.
Засади акмеології позитивно впливають на учнів, знімають утому, створюють відповідний тонус у навчанні. При акмеологічному підході домінує проблематика розвитку творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють реалізації індивідуальних особливостей кожної дитини.
Конспект уроку з геометрії для 7 класу на тему: «Суміжні кути»
Мета уроку: навчальна: з’ясувати степінь компетентності учнів з поняттям «кут та його види»; ввести означення суміжних кутів; ознайомити з доведенням властивості суміжних кутів. Вчити учнів розв’язувати задачі на доведення, аналізувати задачі та правильно записувати їх розв’язання; самостійно узагальнювати, робити висновки.
Розвивальна: розвивати логічне мислення, креслярські навички, слухове та зорове зосередження, уміння самостійно опрацьовувати навчальний матеріал.
Виховна: виховувати уміння працювати в колективі, в парі, поважати думку інших і доводити свою точку зору.
Обладнання: папір, ножиці, паперові моделі кутів, підручник О. С. Істер «Геометрія. 7 клас», видавництво Київ «Генеза», 2015.
Викладання |
Учіння |
Організація і управління навчально-пізнаваль-ною діяльністю учня |
І Організаційний момент ( Перевірка обладнання, налаштування на співпрацю ) |
Самоперевірка. |
Контроль за виконанням. |
ІІ Повідомлення теми уроку та мети її вивчення
- Прочитайте тему уроку. ( «Суміжні кути». ) - Якою на вашу думку буде мета нашого уроку? - Мета уроку: ознайомитися з означенням суміжних кутів та їх властивістю, навчитися їх креслити та вчитися розв’язувати геометричні задачі. |
Формулювання теми уроку та записування її у зошиті. Висловлювання припущень щодо мети уроку та її усвідомлення. |
Узагальнити відповіді учнів. Ознайомити їх з темою уроку та метою її вивчення. |
ІІІ Актуалізація наявного навчального досвіду
|
Слухове зосередження. Міркування, відповіді на запитання.
Зорове зосередження. Самостійне виконання завдання. Взаємоперевірка. |
Фронтальне опитування за бажанням учнів. Узагальнення їх думок.
Демонстрація моделей кутів. Контроль взаємоперевірки та корекція. |
ІV Актуалізація потрібного навчального досвіду Практична робота
|
Робота в парах. Робота учнів з ножицями та папером. Виконання завдання вчителя. Перевірка та допомога один одному. Міркування та відповіді на запитання. |
Контролювання роботи учнів.
Корегування їх відповідей.
Підведення учнів до самостійних висновків. |
V Пояснення нового матеріалу та формування нового навчального досвіду
Означення. Малюнок ( Додаток 1 ) Властивість. Якщо 1 і 2 – суміжні, то 1 + 2 = 180°. Доведемо цю властивість. Теорема.
Дано: 1, 2 – суміжні 1 2 Довести: 1 + 2 = 180° Доведення: - Що ви знаєте про суміжні кути? ( Доповняльні промені утворюють розгорнутий кут.)
( Вони складають розгорнутий кут. )
( Його величина дорівнює 180°. )
|
Зорове та слухове зосередження учнів
Висловлювання власних міркувань.
Висловлювання власних міркувань.
Відповіді на запитання.
Конспектування в зошиті.
|
Ставлення запитань, узагальнення міркувань учнів.
Фронтальне опитування учнів за бажанням учителя.
Стислий запис основного на дошці.
Фронтальне опитування учнів за їх бажанням.
|
VІ Хвилинка відпочинку - Сядьте зручно, заплющить очі і уявіть те, про що я буду розповідати. (Додаток 2 ). - Назвіть предмети або їх частини з моєї розповіді, що нагадують певні геометричні фігури. - Що спільного між променем – геометричною фігурою і слідом на воді від катера? |
Слухове зосередження. Висловлювання власних міркувань. Відповіді на запитання. |
Читання тексту.
Ставлення запитань. |
VІІ Домашнє завдання
- Запишіть домашнє завдання. Опрацювати параграф 5. - Виконати письмово: № 85, 87, 95, 98.
|
Ознайомлення з об’ємом домашнього завдання, записування його у щоденник.
|
Ознайомлення учнів з вимогами щодо виконання домашнього завдання, контроль за його записування учнями, у разі необхідності надати пояснення до розв’язування задач. |
VІІІ Узагальнення і систематизація набутого навчального досвіду
|
Обговорення плану розв’язування вправ, коригування та написання розв’язку в зошиті. Виконання на дошці задачі. Ставлення запитань та самоперевірка правильності виконання. |
У разі необхідності надання консультацій, перевірка розв’язку записаного у зошитах учнів.
Коригування розв’язку та перевірка його наявності у зошитах учнів. |
ІХ Підсумковий етап уроку
Рефлексія.
|
Озвучення власних міркувань.
Самооцінка роботи на уроці. |
Фронтальне опитуван-ня за бажанням учнів або за бажанням вчителя. Обґрунтоване оцінювання роботи окремих учнів на уроці. Корекція самооцінки окремих учнів. |
Додаток 1
1 2 1, 2 – суміжні кути
Додаток 2. Розповідь учителя. Уявіть, що ви знаходитеся на березі безкрайого, дуже лагідного і спокійного моря. Під ногами ви відчуваєте пісок, який складається із нескінченного числа піщинок. А по безкрайній поверхні моря проїхав білий катер та залишив свій слід.