Урок. "Конспект уроку з геометрії для 7 класу на тему: "Суміжні кути"

Про матеріал

Конспект уроку з геометріі для учнів загальноосвітнього навчального закладу з використанням акмеологічних прийомів.

Оскільки на сучасному етапі надається перевага компетентісним підходам до змісту освіти, варто будь-яку навчальну діяльність переплітати з реальністю. Для цього у всі етапи навчальної діяльності включати зв'язки з реальністю і навколишнім світом. Учні мають усвідомити, що знання про геометричні фігури, їх форму, властивості необхідні їм для того, щоб краще пізнати навколишній світ і підготуватися до активного життя в суспільстві.

Засади акмеології позитивно впливають на учнів, знімають утому, створюють відповідний тонус у навчанні. При акмеологічному підході домінує проблематика розвитку творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють реалізації індивідуальних особливостей кожної дитини.

Перегляд файлу

Конспект уроку з геометрії для 7 класу на тему: «Суміжні кути»

Мета уроку: навчальна:  з’ясувати степінь компетентності учнів з поняттям «кут та його види»; ввести означення суміжних кутів; ознайомити з доведенням властивості суміжних кутів.  Вчити учнів розв’язувати задачі на доведення, аналізувати задачі та правильно записувати їх розвязання;  самостійно узагальнювати, робити висновки.   

Розвивальна: розвивати логічне мислення, креслярські навички, слухове та зорове зосередження, уміння самостійно опрацьовувати навчальний матеріал.

Виховна: виховувати уміння працювати в колективі, в парі, поважати  думку інших і доводити свою точку зору.

 Обладнання: папір, ножиці, паперові моделі кутів, підручник О. С. Істер «Геометрія. 7 клас», видавництво Київ «Генеза», 2015.

 

Викладання

 

Учіння

Організація і управління навчально-пізнаваль-ною діяльністю учня

І     Організаційний момент

( Перевірка обладнання, налаштування на співпрацю )

 

Самоперевірка.

Контроль за виконанням.

 

ІІ     Повідомлення теми уроку та мети її вивчення

 

- Прочитайте тему уроку. ( «Суміжні кути». )

- Якою на вашу думку буде мета нашого уроку?

- Мета уроку: ознайомитися  з означенням суміжних кутів та їх властивістю, навчитися їх креслити та вчитися розв’язувати геометричні задачі.

Формулювання теми уроку та записування її у зошиті.

Висловлювання припущень щодо  мети уроку та її усвідомлення.

 

Узагальнити відповіді учнів. Ознайомити їх з темою уроку та метою її вивчення.

ІІІ    Актуалізація наявного навчального досвіду

  1.  Бесіда за запитаннями.
  • Яка фігура називається кутом ?
  • Як називаються точка та промені  ?
  • Як позначають кути ?
  • Які ви знаєте види кутів?
  1. Робота з моделями.
  • Моделі кутів пронумеровано. У зошиті запишіть у чотири рядочки види кутів. Я буду показувати кути різного виду, а ви самостійно записуйте їх у відповідні рядки.
  • Здійсніть перевірку роботи  сусіда по парті.

 

Слухове зосередження.

Міркування, відповіді на запитання.

 

Зорове зосередження. Самостійне виконання завдання. Взаємоперевірка.

Фронтальне опитування за бажанням учнів.

Узагальнення їх думок.

 

Демонстрація моделей кутів. Контроль взаємоперевірки та корекція.

ІV    Актуалізація потрібного навчального досвіду

         Практична робота

  • Виріжте з паперу два кути: один гострий, а другий – тупий.
  • Розташуйте їх так, щоб у них була спільна вершина.
  • Розташуйте кути так, щоб у них була спільна сторона.
  • А тепер розташуйте кути так, щоб одна сторона кутів була спільною, а дві інші – доповняльними променями.
  • У кого так скласти кути не вийшло, виріжте із паперу інші кути.
  • Як вирізати кути так, щоб зразу можна було виконати завдання?

Робота в парах.

Робота учнів з ножицями та папером.

Виконання завдання вчителя.

Перевірка та допомога один одному.

Міркування та відповіді на запитання.

 

Контролювання роботи учнів.

 

Корегування їх відповідей.

 

Підведення учнів до самостійних висновків.

V     Пояснення нового матеріалу та формування нового навчального досвіду

  1. Усна робота.
  • Отримані вами кути називаються суміжними?
  • З чого починається  вивчення нового поняття ?
  • Спробуєте самі сформулювати означення суміжних кутів.
  • Після означення, що потрібно сформулювати? (Властивості )
  • Роздивіться свої моделі і спробуйте сформулювати властивість суміжних кутів.
  1. Робота в зошиті.

Означення. Малюнок ( Додаток 1 )

Властивість. Якщо 1 і 2 – суміжні, то  1 +  2 = 180°. Доведемо цю властивість.                            Теорема.                                                    

   

                                                        Дано: 1,  2 – суміжні

             1          2                            Довести: 1 +  2 = 180°

                                                                Доведення:                                - Що ви знаєте про суміжні кути?                                                         ( Доповняльні промені утворюють розгорнутий кут.)

  •  Тобто який кут утворюють  суміжні кути ?

( Вони складають   розгорнутий кут. )

  • Як це записати ?             (  1 +  2 )
  • А що ви знаєте про величину розгорнутого кута ?  

( Його величина дорівнює 180°. )

  • Тоді   1 +  2 = 180°
  • Чи вірно, що якщо сума двох кутів 180°, то вони суміжні?
  • Доведіть свою думку за допомогою моделей кутів.

 

 

 

Зорове та слухове зосередження учнів

 

Висловлювання власних міркувань.

 

 

 

Висловлювання власних міркувань.

 

Відповіді на запитання.   

 

Конспектування  в зошиті.

 

 

 

 

Ставлення запитань, узагальнення міркувань учнів.

 

 

 

 

Фронтальне опитування учнів за бажанням учителя.

 

Стислий запис основного на дошці.

 

Фронтальне опитування учнів за їх бажанням.

 

 

VІ  Хвилинка відпочинку

- Сядьте зручно, заплющить очі і уявіть те, про що я буду розповідати. (Додаток 2 ).

- Назвіть предмети або їх частини з моєї розповіді, що нагадують певні геометричні фігури.

- Що спільного між променем – геометричною фігурою і слідом на воді від катера?

Слухове  зосередження. 

Висловлювання власних міркувань.

Відповіді на запитання.

 

Читання тексту.

 

Ставлення запитань.

VІІ  Домашнє завдання

 

 - Запишіть домашнє завдання. Опрацювати  параграф 5.

- Виконати письмово:    85, 87, 95, 98.

 

  • Задачі різного рівня складності. Кожен самостійно вибере для себе завдання. Виконайте перших три номери або три останні.

 

 

Ознайомлення з об’ємом домашнього завдання, записування його у щоденник.

 

Ознайомлення учнів з вимогами щодо виконання домашнього завдання, контроль за його записування  учнями, у разі необхідності надати пояснення до розв’язування задач.

 

VІІІ  Узагальнення і систематизація набутого навчального досвіду

 

  • Виконати письмово:    84, 86, 94.
  • Виконати на дошці № 94.
  • Задайте додаткове запитання учню, який працював біля дошки.

Обговорення плану розв’язування вправ,  коригування  та написання розв’язку в зошиті. Виконання на дошці задачі. Ставлення запитань та самоперевірка правильності виконання.

У разі необхідності надання консультацій, перевірка розв’язку записаного у зошитах учнів.

 

 Коригування розв’язку та перевірка його наявності у зошитах учнів.

ІХ    Підсумковий етап уроку

 

Рефлексія.  

  • Що ви знали про кути?
  • Що нового дізналися на уроці?
  • Як ви гадаєте, чи все ви вивчили про кути на площині?                                         
    1. -  Підніміть руку ті учні, хто вважає що матеріал уроку засвоїв?

 

 

 

Озвучення власних міркувань.

 

Самооцінка роботи на уроці.

Фронтальне опитуван-ня за бажанням учнів або за бажанням вчителя. Обґрунтоване оцінювання роботи окремих учнів на уроці. Корекція самооцінки окремих учнів.

Додаток 1 

                          1         2                                      1,  2 – суміжні кути                       

 

Додаток 2. Розповідь учителя. Уявіть, що ви знаходитеся на березі безкрайого, дуже лагідного і спокійного моря. Під ногами ви відчуваєте пісок, який складається із нескінченного числа піщинок.  А по безкрайній поверхні моря проїхав білий катер та залишив свій слід.

 

 

docx
Додано
1 січня 2019
Переглядів
1775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку