Урок. "Конспект уроку з математики для 5 класу на тему: "Трикутник та його периметр"

Про матеріал

Конспект уроку з використанням акмеологічних прийомів.

Застосування ножиць на уроках математики дає можливість залучити до роботи всіх учнів класу, дозволяє не тільки уявляти або бачити геометричні фігури, а й виготовляти їх самостійно.

Перегляд файлу

Конспект уроку з математики для 5 класу на тему: «Трикутник та його периметр»

Мета уроку. Навчальна складова  мети уроку: формування математичної  компетентності учнів. Учень (учениця): знаходить на малюнках  геометричні фігури, вказані у змісті; пояснює, що таке  трикутник;  записує і пояснює формулу периметра трикутника; розв’язує вправи, що передбачають  обчислення периметра трикутника. Розвивальна складова мети уроку: формування операцій мислення; розвиток навичок  мовлення, уваги, швидкості мислення, креслення, уваги, порівняння, узагальнення, припущення, доведення.  Виховна складова мети уроку: розвиток навичок взаємодопомоги  при роботі  в парі та спілкуванні в колективі, формування уміння працювати з підручником; зацікавленості, пізнавальної активності, самостійності.

Обладнання:   папір, ножиці, транспортири,  паперові трикутники-малюнки, моделі паперових кутів для кожного учня, скринька із запитаннями, підручник  Істер О. С. «Математика. 5 клас», видавництво Київ, «Генеза», 2018 р.

 

Викладання

 

Учіння

Організація і управління навчально-пізнавальною діяльністю учня.

І    Організаційний  етап

 

( Перевірка обладнання, налаштовування на співпрацю )

Самоперевірка готовності особистого обладнання  до уроку.

 

Бесіда.

ІІ    Повідомлення теми  та мети  уроку

  •  Пригадайте, якою була тема, яку ви щойно вивчили?
  • До вас сьогодні прийшов ось цей незадоволений малюк.
  • Як ви гадаєте, чому у нього поганий настрій?  Картинки по запросу веселі геометричні малюнки
  • Якою буде, на вашу думку, наступна тема?
  • - Тема нашого уроку: Трикутник та його периметр ”.

- А якою на вашу думку буде мета нашого уроку?

- Тож мета  уроку полягає в закріплені  та розширенні ваших  знань про трикутник. Сьогодні ви по новому подивитеся на відому вам фігуру, навчитеся не тільки її малювати, а й позначати, записувати її  елементи та розв’язувати задачі..

 

Висловлювання власних міркувань. Припущення щодо теми уроку.

 

Усвідомлення та написання теми уроку  в зошиті.

 

Припущення щодо мети уроку.

 

Усвідомлення мети уроку.

 

 

Ставлення запитань.

 

Зацікавлення учнів у роботі на уроці.

 

Контроль за написанням теми уроку у зошиті.

 

Ставлення мети уроку.

 

ІІІ   Актуалізація  наявного навчального досвіду

  1. Бесіда за запитаннями.
  • Які геометричні фігури ви вивчили?
  • Якими вимірювальними приладами ви користуєтеся?
  • Які кути ви знаєте?
  • Наведіть приклади градусних мір  кутів різного виду.
  1. Встановити вид кутів, зображених на малюнку.                  ( Додаток 1 ).

Міркування, відповіді на запитання. Уважне прослуховування відповідей  та коригування.

 

Виконання усного завдання.

 

 

Ставлення запитань. 

 

Фронтальне опитування учнів за їх бажанням.

ІV    Пояснення нового матеріалу та формування нового навчального досвіду

1. Бесіда за запитаннями.  

- Чи знаєте ви таку фігуру, як  трикутник?

- Тоді поясніть, а що ж це таке?

- Які фігури використовують, щоб побудувати трикутник?

- Ці фігури у трикутнику мають інші назви. Точки – це вершини, а відрізки – сторони.

- Що називають вершинами, сторонами, кутами трикутника ?

- А чи можна з відомої вам фігури кута отримати трикутник? Зробіть ножицями тільки один розріз.

- Намалюйте у зошиті довільний трикутник. Як його назвати?    В                                            АВС

                с          а                 Вершини – точки А, В, С.

                                            Сторони – відрізки АВ, ВС, АС

          А           в          С             Кути -   

- Яка величина може характеризувати трикутник?

- Що називається периметром?      (Р = а + в + с).

 

2. Практична робота.

- Вирізати з паперу довільний трикутник та позначити його сторони маленькими латинськими буквами.

- Виміряти кожну сторону та записати у зошиті результати.

- Знайти периметр трикутника.

- Виміряти всі кути трикутника та знайти  їх суму.

- Як ви гадаєте, якою може бути сума всіх кутів трикутника?

- Тоді я вам допоможу. Сума кутів будь-якого трикутника дорівнює 180 А ви спробуйте за допомогою ножиць це довести. ( Якщо в класі ніхто не здогадається – завдання для домашньої роботи).

 

Міркування, складання означення та відповіді на запитання.

 

Припущення, доведення власної думки.

 

Робота з ножицями і папером.

 

Виконання завдань у зошиті.

 

Висловлювання міркувань, порівняння, доведення власної думки.

 

 

 

Робота в парі.

 

Робота з ножицями і папером.

 

Взаємоперевірка  та самоперевірка.

 

 

 

Фронтальне опитування за бажанням учнів.

 

Ставлення запитань, підведення учнів до потрібних висновків.

 

Стислий запис основного на дошці.

 

Контроль за роботою учнів  ножицями з паперовим трикутником.

 

Ставлення запитань, підведення їх до потрібних висновків.

 

 

 

 

 

Організація роботи в парі, контроль за виконанням завдання, звертання уваги на головне.

V  Фіз. хвилинка  «Веселий кут»

  • Я називаю вид кута, а ви його показуєте за допомогою рук.
  • Я називаю градусну міру кута, а ви його показуєте за допомогою рук.

 

Слухове зосередження.

Виконання вправ.

 

Ставлення завдання. Контроль за правильністю його виконання.

 

VІ   Узагальнення і систематизація набутого навчального досвіду

 

Письмове виконання вправ: № 742, 749, 754.

- Поставте додаткове запитання тим учням, які працювали біля дошки.

Виконання завдань одним із учнів біля дошки або на переносній дошці.

Письмове виконання завдань у зошитах. 

Міркування, ставлення запитань.

 

Організація  роботи учнів.

 

 

Коментоване оцінювання роботи учнів біля дошки.

 

VІІ  Домашнє завдання

  • Опрацювати  п. 22.
  • Виконати письмово:     743, 750, 756(1), 760.

 

  • Виконати три перші або три останні номери.

 

 

Ознайомлення з об’ємом домашнього завдання, записування його у щоденник.

Ознайомлення учнів з вимогами щодо виконання домашнього завдання, пояснення щодо розв’язування останньої задачі.

 VІІІ   Підсумковий етап «Чарівна скринька»

(Учні за бажанням дістають із скриньки запитання.)

- Що нового я дізнався про трикутник?

- Чи досягли ми мети уроку?

- Якою була мета уроку?

- Що я знав про трикутник на початку уроку?

- Чи задоволений я своєю роботою на уроці? Чому?

Картинки по запросу веселі геометричні малюнки- Подивіться як змінився наш трикутник.

- В кінці класної роботи поставте олівцем кожен собі оцінку за урок.

- Підніміть руку ті, хто вважає, що матеріал сьогоднішнього уроку  засвоїв.

 

 

Рефлексія.

Відповіді на запитання. Міркування, доведення своєї точки зору.

 

 

 

 

Самооцінка роботи на уроці.

Забезпечення учнів запитаннями із скриньки.

 

Коментоване оцінювання роботи учнів  на уроці.

 

Коригування самооцінки окремих учнів ( за потреби ).

 

 

Додаток 1. Малюнок, зображений на дошці.       В                                              

         А                           С                         

                                                                                                                     О

 

 

docx
Додано
3 січня 2019
Переглядів
2076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку