Конспект уроку з використанням акмеологічних прийомів.
Застосування ножиць на уроках математики дає можливість залучити до роботи всіх учнів класу, дозволяє не тільки уявляти або бачити геометричні фігури, а й виготовляти їх самостійно.
Конспект уроку з математики для 5 класу на тему: «Трикутник та його периметр»
Мета уроку. Навчальна складова мети уроку: формування математичної компетентності учнів. Учень (учениця): знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті; пояснює, що таке трикутник; записує і пояснює формулу периметра трикутника; розв’язує вправи, що передбачають обчислення периметра трикутника. Розвивальна складова мети уроку: формування операцій мислення; розвиток навичок мовлення, уваги, швидкості мислення, креслення, уваги, порівняння, узагальнення, припущення, доведення. Виховна складова мети уроку: розвиток навичок взаємодопомоги при роботі в парі та спілкуванні в колективі, формування уміння працювати з підручником; зацікавленості, пізнавальної активності, самостійності.
Обладнання: папір, ножиці, транспортири, паперові трикутники-малюнки, моделі паперових кутів для кожного учня, скринька із запитаннями, підручник Істер О. С. «Математика. 5 клас», видавництво Київ, «Генеза», 2018 р.
Викладання |
Учіння |
Організація і управління навчально-пізнавальною діяльністю учня. |
І Організаційний етап
( Перевірка обладнання, налаштовування на співпрацю ) |
Самоперевірка готовності особистого обладнання до уроку. |
Бесіда. |
ІІ Повідомлення теми та мети уроку
- А якою на вашу думку буде мета нашого уроку? - Тож мета уроку полягає в закріплені та розширенні ваших знань про трикутник. Сьогодні ви по новому подивитеся на відому вам фігуру, навчитеся не тільки її малювати, а й позначати, записувати її елементи та розв’язувати задачі.. |
Висловлювання власних міркувань. Припущення щодо теми уроку.
Усвідомлення та написання теми уроку в зошиті.
Припущення щодо мети уроку.
Усвідомлення мети уроку. |
Ставлення запитань.
Зацікавлення учнів у роботі на уроці.
Контроль за написанням теми уроку у зошиті.
Ставлення мети уроку.
|
ІІІ Актуалізація наявного навчального досвіду
|
Міркування, відповіді на запитання. Уважне прослуховування відповідей та коригування.
Виконання усного завдання. |
Ставлення запитань.
Фронтальне опитування учнів за їх бажанням. |
ІV Пояснення нового матеріалу та формування нового навчального досвіду 1. Бесіда за запитаннями. - Чи знаєте ви таку фігуру, як трикутник? - Тоді поясніть, а що ж це таке? - Які фігури використовують, щоб побудувати трикутник? - Ці фігури у трикутнику мають інші назви. Точки – це вершини, а відрізки – сторони. - Що називають вершинами, сторонами, кутами трикутника ? - А чи можна з відомої вам фігури кута отримати трикутник? Зробіть ножицями тільки один розріз. - Намалюйте у зошиті довільний трикутник. Як його назвати? В АВС с а Вершини – точки А, В, С. Сторони – відрізки АВ, ВС, АС А в С Кути - - Яка величина може характеризувати трикутник? - Що називається периметром? (Р = а + в + с).
2. Практична робота. - Вирізати з паперу довільний трикутник та позначити його сторони маленькими латинськими буквами. - Виміряти кожну сторону та записати у зошиті результати. - Знайти периметр трикутника. - Виміряти всі кути трикутника та знайти їх суму. - Як ви гадаєте, якою може бути сума всіх кутів трикутника? - Тоді я вам допоможу. Сума кутів будь-якого трикутника дорівнює 180 А ви спробуйте за допомогою ножиць це довести. ( Якщо в класі ніхто не здогадається – завдання для домашньої роботи). |
Міркування, складання означення та відповіді на запитання.
Припущення, доведення власної думки.
Робота з ножицями і папером.
Виконання завдань у зошиті.
Висловлювання міркувань, порівняння, доведення власної думки.
Робота в парі.
Робота з ножицями і папером.
Взаємоперевірка та самоперевірка.
|
Фронтальне опитування за бажанням учнів.
Ставлення запитань, підведення учнів до потрібних висновків.
Стислий запис основного на дошці.
Контроль за роботою учнів ножицями з паперовим трикутником.
Ставлення запитань, підведення їх до потрібних висновків.
Організація роботи в парі, контроль за виконанням завдання, звертання уваги на головне. |
V Фіз. хвилинка «Веселий кут»
|
Слухове зосередження. Виконання вправ. |
Ставлення завдання. Контроль за правильністю його виконання.
|
VІ Узагальнення і систематизація набутого навчального досвіду
Письмове виконання вправ: № 742, 749, 754. - Поставте додаткове запитання тим учням, які працювали біля дошки. |
Виконання завдань одним із учнів біля дошки або на переносній дошці. Письмове виконання завдань у зошитах. Міркування, ставлення запитань. |
Організація роботи учнів.
Коментоване оцінювання роботи учнів біля дошки. |
VІІ Домашнє завдання
|
Ознайомлення з об’ємом домашнього завдання, записування його у щоденник. |
Ознайомлення учнів з вимогами щодо виконання домашнього завдання, пояснення щодо розв’язування останньої задачі. |
VІІІ Підсумковий етап «Чарівна скринька» (Учні за бажанням дістають із скриньки запитання.) - Що нового я дізнався про трикутник? - Чи досягли ми мети уроку? - Якою була мета уроку? - Що я знав про трикутник на початку уроку? - Чи задоволений я своєю роботою на уроці? Чому? - Подивіться як змінився наш трикутник. - В кінці класної роботи поставте олівцем кожен собі оцінку за урок. - Підніміть руку ті, хто вважає, що матеріал сьогоднішнього уроку засвоїв.
|
Рефлексія. Відповіді на запитання. Міркування, доведення своєї точки зору.
Самооцінка роботи на уроці. |
Забезпечення учнів запитаннями із скриньки.
Коментоване оцінювання роботи учнів на уроці.
Коригування самооцінки окремих учнів ( за потреби ).
|
Додаток 1. Малюнок, зображений на дошці. В
А С
О