Урок"Конспект уроку з природознавства для 5 класу на тему "​Планети . Відмінності між планетами"

Про матеріал

Планети . Відмінності між планетами

Мета уроку :дати визначення "планета "

ознайомити із планетами Сонячної групи

формувати знання між відмінностями планетами та їх розмірами

розвивати уявлення про навколишній світ

виховувати цікавість до навколишнього світу

Тип уроку :комбінований

Обладнання :підручник ,зошит ,фотографії планет ,атлас

Хід уроку

І.Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

всіх покликав на урок.

До уроку приготуйтесь,

на роботу налаштуйтесь.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • *Назвіть планети Сонячної системи
  • *Які планети входять до земної групи планет?
  • *Назвіть планети - гіганти
  • «Так чи ні».

1.Сонце – це зоря жовтого кольору. (Так)

2.Зорі – ніколи не змінюються. (Ні)

3.Зорі – допомагали людям віщувати погоду,орієнтуватися у подорожах. (Так)

4.Сонце – це найвіддаленіша від Землі зоря. (Ні)

5.Вік Сонця становить 15 млрд. років. (Ні)

6.Сукупність фізичних змін, що відбуваються на Сонці, називається сонячною активністю. (Так)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Що називають планетою ?

Планета (грец. той, що блукає) — кулясте несамосвітне тіло, що обертається навколо Сонця чи іншої зірки.

Перегляд файлу

Планети . Відмінності між планетами

Мета уроку :дати визначення "планета "

  ознайомити із планетами Сонячної групи

  формувати знання між відмінностями планетами та їх розмірами

  розвивати уявлення про навколишній світ

  виховувати цікавість до навколишнього світу

Тип уроку :комбінований

Обладнання :підручник ,зошит ,фотографії планет ,атлас

Хід уроку

І.Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

всіх покликав на урок.

До уроку приготуйтесь,

на роботу налаштуйтесь.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Назвіть планети Сонячної системи
  • Які планети входять до земної групи планет?
  • Назвіть планети  - гіганти

«Так чи ні».

  1. Сонце – це зоря жовтого кольору.      (Так)
  2. Зорі – ніколи не змінюються.               (Ні)
  3. Зорі – допомагали людям віщувати погоду,орієнтуватися у подорожах.    (Так)
  4. Сонце – це найвіддаленіша від Землі зоря.        (Ні)
  5. Вік Сонця становить 15 млрд. років.                     (Ні)
  6. Сукупність фізичних змін, що відбуваються на Сонці, називається сонячною активністю.                            (Так)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЩо називають планетою ?

Планета (грец. той, що блукає) — кулясте несамосвітне тіло, що обертається навколо Сонця чи іншої зірки. 

C:\Users\12\Desktop\ПВШ.jpgМи з вами продовжуємо подорожувати Всесвітом і сьогодні ми детальніше зупинимося на вивченні планет Сонячної системи .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А для того ,щоб ви могли легше їх  запам'ятати  давайте ми з вами разом  їх  порахуємо

Меркурій по першій доріжці іде,

По другій – красуню Венеру веде,

а рідна Земля ось по третій біжить,

а Марс по четверті за ним спішить.

Юпітер за Марсом на п’ятій орбіті,

Сатурн аж на шостій, в кільце він одітий.

По сьомій орбіті Уран ось біжить,

Нептун за Ураном по восьмій летить.

Найдалі від Сонця Плутон пробігає –

там довга зима, там усе замерзає.

Діти ,а хто з вас знає ,що означають назви планет ,звідки вони походять ?

Венера — римська богиня кохання та краси. 

- Марс — римський бог війни. 

- Меркурій — римський бог торгівлі. 

- Юпітер — бог-громовержець, верховний римський бог.

- Нептун — римський бог морів та судноплавства, брат Юпітера. 

- Плутон — грецький бог підземного царства мертвих, брат Посейдона (римського Нептуна) та Зевса (римського Юпітера).

- Сатурн — римський бог землі і родючості, врожаю — батько Юпітера.

- Уран — грецький бог неба (у римлян теж), батько Кроноса (римського Сатурна), дід Зевса (римського Юпітера).

І на закріплення нашого уроку давайте з вами ,по порядку за допомогою считалки .

Светит Солнце, а вокруг
есть планеты, девять штук.
Вам планеты по порядку
Перечислю я сейчас…
- Раз! Меркурий,
- Два! Венера,
- Три! Земля,
- Четвёртый – Марс.
- Пять! Юпитер,
- Шесть! Сатурн,
- Семь! Уран,
- Восьмой – Нептун.
Номер «девять» звать Плутон,
Тот, кто лишний – выйди вон!

IV.Підсумок уроку

На закріплення матеріалу ми з вами розгадаємо невеличкий кросворд ,і коли ми з вами розгадаємо слово по центру ,то зрозуміємо ,де ми з вами мандрували

Розгадування кросворда.

  1. Загадковий сяє Марс. Може, хтось живе там? Понесе до Марса вас, мов стріла, … (ракета).
  2. Все від нього навкруги набирається снаги. Тільки ранок настає, виглянь у віконце! Всім життя воно дає – променисте … (сонце).
  3. Роздивитися мікроб допоможе мікроскоп. А вивчати зорі щоб, треба мати … (телескоп).
  4. Океани й континенти, гори й ліс, міста й поля, – це, малюк, твоя планета, називається … (Земля).
  5. В небі куля вогняна, має довгий хвіст вона. То не зірка, не планета. Здогадалися? (Комета).
  6. –Ті-ті-ті. Його сигнали в морі судно наздогнали. Капітан повинен знати, звідки шторм йому чекати, де цунамі може бути, а пильнує це … (супутник).

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 – Яке слово утворилося в результаті? Пригадайте, що таке Космос.

(Це увесь зоряний простір, що існує за межами планети Земля.)

  • Дайте характеристику планеті Земля
  • Скільки триває доба на Нептуні
  • скільки супутників має Уран
  • Яка планета найближча до Сонця ?

V. Домашнє завдання

читати відповідний параграф у підручнику

 

 

 

 

docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку